Gå til innhold

ME - vår tids store svindler-sykdom?


Cowboy Lotte

Anbefalte innlegg

Det går fint an å fake seg til en ME-diagnose. Kjenner ei som gjorde nettopp det. Hun avslørte seg selv til meg da hun sa følgende: Det er enkelt å få ME-diagnose, det er bare å lese seg opp på symptomer og finne den spesialisten som lettest gir diagnosen. Legen/spesialisten som ga henne diagnosen er idag ikke lenger godkjent av Nav, da han har vært altfor "slepphendt" med å gi diagnosen. Altså, har du fått diagnosen av denne legen får du ingen ytelser som f.eks uføretrygd.

Anonymkode: 9bd19...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, Missyme2 skrev:

Det virker som det er flere her inne som mener en kan få diagnosen på dagen, det er ikke kun du som sitter å skriver her inne. Og hvorfor mener du at man skulle «fake seg» gjennom flere år med utredning; der 2 av 10 får diagnosen? Hvorfor ikke heller gå på andre diagnoser som depresjon feks, der det heller ikke er noen biomarkør, og du kan få diagnosen mye tidligere? 

Det er nok de som er feildiagnosert, men det betyr ikke at de faker en diagnose. Heller det at legen har gitt de feil diagnose? 

Som jeg sa tidligere så mener jeg at fastlegene må slutte å gi diagnoser, for det er nok der mange av disse feildiagnoserte isåfall ligger. Men får man en ME diagnose av en fastlege, så får man ikke trygd av nav. Da må man ha spesialisterklæringer. 

Det er rundt 10.000 ME syke i Norge ja, dét tallet er ikke femdoblet på 6 år hvis det er det du tror. I 2008 var det rundt 300 stk som fikk diagnosen, og nå er det dessverrre mange flere. Men det er mange som får en ME diagnose nå, som har vært syk i mange år, da det tar lang tid å få en ME diagnose. Jeg trenger ikke å «do the math», jeg vil tro sykehusene selv har peiling på hvor mange det gjelder 👍🏼

Uansett hva enkelte mener så er det veldig få som har en godkjent ME diagnose. Problemet her er at det er flere som sier de har det, selv om de ikke er utredet.  

Kjære deg. Du kan virkelig ikke gå ut å skrive at "det virker som at flere her mener en får en diagnose på dagen". Hvem i himmelens navn tror det, både her inne og i det virkelige liv? Ingen.

Ved å skrive slikt tillegger du folk idiotiske meninger som ingen i denne tråden har ytret et ord om. Du skjønner at din forherligelse for ME-syke da virker rimelig suspekt?

De som faker seg gjennom år med utredning gjør det for å oppnå trygd, selvfølgelig. Dette bør være soleklart? I tillegg har de AAP mens de venter på ufør skal gå gjennom. De lider ingen nød, men oppnår det de vil: Sikret penger resten av livet og total frihet.

Anonymkode: 1f910...cfe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Missyme2 skrev:

Det er 2 av 10 som får en ME diagnose, så hvorfor tror du det er enkelt å fake da? Man kan også se en del ting som skiller seg ut på utredningene, selv om man ikke har noen biomarkør 😊 

Du mener at en psykolog kan avdekke om man ikke har en depresjon, men du tror ikke at en psykolog kan avdekke om man ikke har ME? hvorfor er det ene lettere å fake enn det andre mener du? Kan man ikke gå inn å si at man er trist og lei, har selvmordstanker osv hvis man virkelig går inn for det? 🙄

Nå kjenner jeg ikke ditt familiemedlem så kan nesten ikke uttale meg om den saken. Men utredningen på sykehuset er mer enn bare å snakke med en spesialist. Kanskje hun har flere diagnoser ettersom hun går så ofte til legen? Jeg aner ikke, det blir bare spekulasjoner. Jeg kan bare snakke om det generelt 😊

Men hva er det som gjør at sykdommen er så vanskelig å fake? Skjønner det ikke helt. 

En psykolog kan vel ikke avdekke om en pasient har ME eller ikke, er da ikke ME en fysisk sykdom? 🤔

Nei, å være trist og lei å si man har selvmordstanker er ikke nødvendigvis depresjon. Depresjon er et svært dystert sted for et menneske og på ingen måte enkelt å fake ovenfor en psykolog. Det går veldig i dybden, og ikke bare noe man forklarer med at man er trist og lei. 

Anonymkode: 911d4...7d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2018 den 12.01, AnonymBruker skrev:

Det faller på sin egen urimelighet å hevde at me syke ikke er syke/me ikke finnes/de jukser seg til trygdeytelser etc, når pasientgruppen omhandler leger, advokater, renholdspersonalet, akademikere, pensjonister, barn, politi, menn og kvinner etc. Mennesker som i sitt liv har vært «på topp», men plutselig ligger nede for telling etter infeksjon feks.

Noen rammes veldig hardt og kunne like gjerne vært døde, vi ser de aldri, ingen lever slik med vilje. Andre rammes mildere eller man beveger seg mellom forskjellige alvorlighetsgrader igjennom sykdomsforløpet, som for de aller fleste dreier seg om åresvis.

Noen kan kanskje lure seg igjennom systemet som noen alltid har gjort, med rygg, nakke, ms og annet. Felles for alle burde i påvente av biomarkør å være lik utredning, men slik er det ikke. Selvfølgelig vil da pasientgruppen kunne inneholde varianter av me og feildiagnotiserte mennesker. Felles for de aller fleste er at de ikke slår seg til ro med diagnosen og bruker betydelig med tid, energi og penger på alternative løsninger og behandlinger. Gjennom erfaringsutveksling ser man dog dessverre at de fleste kunne spart seg pengene og nok hatt et bedre liv ved å akseptere og bero til medisinsk løsning kommer. 

Noen vil alltid bli friske, andre aldri. Sånn er det med alle sykdommer. Noen får leve etter hjernesvulst, andre dør. Man kan ha likt utgangspunkt, lik behandling, men enda så er det noe som utgjør en forskjell og dette noe vet man ikke sikkert hva er. Vi aksepterer det ved høystatus sykdommer, dvs der det brukes mye penger og folk dør, som kreft, hjerteinfarkt etc, men vi aksepterer det altså ikke ved lavstatussykdommer, der man ikke dør og forskningen står nærmest stille. 

Nå er det ikke riktig at man ikke dør av ME! Me er dødsårsak i England mener jeg det var og det kvalifiserer til assistert selvmord i Sveits. Hvor mange som avslutter livet sitt på egenhånd har vi vel ikke fullstendig oversikt på, men me er garantert representert der også. 

Når man kommer til lp kurs får kun et fåtall delta og man må ha litt penger. De håndplukker deltagere og de ansvarliggjør personene for deres suksess eller mangel på suksess. Metoden er forbudt i England og man velger å advare mot den i Norge, da Me er en livskrise og mennesker i livskrise gjør ugjennomtenkte ting. Det meldes om at mennesker blir sykere av og bli avvist som ikke gode nok som kursdeltagere (man mister håpet på fremtiden), det meldes om at mennesker blir sykere av metoden fordi de ignorerer kroppens signaler og driver seg selv  ned i mer smerte og mer utmattelse etc. Noen får ikke metodene til og må bære ansvaret med det, noe som har medført selvmordsforsøk. En slik metode bør ikke av sinsfriske mennesker anses som stueren, selv om noen blir friske. En manns friske helse bøter ikke på en annen manns dårligere helse eller død! Kognitiv adferdsterapi og psykolog er allerede involvert under utredelse og i en evt prosess mot ufør. 

Det er heller ikke sant at det ikke finnes noen tester etc som viser me. Feks melkesyretest gir forskjeller på friske og me syke. Endel tyder på at ributimax studien også ga noen svar, men de er ikke offenrliggjort enda (utover at rubitymax ikke virker på alle) og det leveres i disse dager inn søknader fra forskjellige forskere om midler til deres funn, slik at en markør kan finnes. 

Me er som ms, ryggskader  og en bråte av andre sykdommer. Ingen/få tror på de og det må få ett visst omfang og skape ett visst problem i samfunnet før midler gis så kodene kan knekkes. Det er jo utrolig at så mange mistenkeliggjør me og me rammede, til tross for at ingen diagnostiserer seg selv eller får hjelp av nav uten grundige undersøkelser og kontroller, men synes det er ok at samfunnet bruker trillialder av kroner på menns hårtap eller kvinners for små pupper 😵 Det er stuerent... 

De som jukser seg igjennom leger, spesialister, rehabilitering, nav osv -hvem vil ansette de? Kanskje har de ikke me, men kanskje du kan være glad du slipper jobbe med de for en betydelig brist i personligheten som gjør de uskikket for jobb, har de garantert. Ingen får hjelp kastet etter seg havner man i me loopen 😔

 

Anonymkode: c81f1...dbd

Jeg har ms. Når jeg mistet syn på ene øyet og MR ble tatt, var jo svaret klart. Men før dette var det mye i kroppen som ikke var som det skulle. Du skriver i innlegget at folk har klart å lure seg gjennom systemet med ms, på lik linje med ryggplager etc.

Det har vært veldig vanskelig å late som man har ms, selv før MR ble tatt i bruk. Sjelden man hører om folk som har fått omgjort sin ms diagnose, i så fall har det blitt gjort om til en annen demyeliserende sykdom. Hvis du har mange kilder på dette så hadde det vært interessant å lese.

Problemet før MR ble tatt i bruk og andre tester, var vel at at folk oppdaget de hadde MS sent og at de hadde større funksjonstap. Fordelen med å finne MS tidlig i disse dager er at man kan bruke medisin som bremser utviklingen. 

Jeg blir lei av at folk sammenligner ME og MS, det er tross alt to helt forskjellige sykdommer. Utmattelse og fatuige er en stor del av MS. Noen tror at man kanskje har utmattelsessyndrom/ ME før man får diagnosen.

Når det er sagt så tror jeg på ME diagnosen og vet at mange sliter med dette og ikke minst fordommene rundt det. Det er fælt å være syk når ingen tror deg, eller du ikke tør å fortelle i frykt for at folk ikke skal tro deg. Men ME og MS kan ikke sammenlignes, bortsett fra at man har mye utmattelse i begge sykdommene. Så vidt jeg vet så får man ikke funksjonstap av ME, som feks. nedsatt syn og lammelser. 

Anonymkode: 2b93b...9ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/5/2018 at 11:23 AM, AnonymBruker said:

Ar jeg syns det er det dummeste jeg har lest betyr ikke at jeg må opplyse deg om mine tanker bak det, men du skal sannelig få dem likevel. For det første, å kopiere det jeg skrev for å bruke det som en patetisk hersketeknikk - lavmål. Ingen argumenter imot, kun hersketeknikk. Smart, mener du?

For det andre, om vi ikke skal diskutere folk som virkelig har ME, og heller ikke dra opp det samme temaet «fakerne» gang på gang slik jeg har foreslått, så har vi ingenting å diskutere. Noe som egentlig er helt greit, da denne tråden har gått over stokk og stein og har vært åpen mer enn lenge nok. Makan til heksejakt på en hel pasientgruppe har jeg aldri sett maken til.

For det tredje, hele innlegget faller på sin egen urimelighet. Vi vet mye mer om de som har ME enn de som faker. Vi er nødt til å legge til grunn at de som er diagnostisert etter de strengeste kriteriene faktisk har ME, ettersom det er det eneste diagnosekravet vi har, hvis ikke er vi tilbake til avsnitt to hvor vi ikke har noe å diskutere.

Men jeg har et spørsmål til akkurat deg, kjære ab cfe, som jeg håper du vil svare på. Jeg forstår ikke motivasjonen bak en del av disse brukerne og innleggene, kan du forklare meg din? Hvorfor bruker du så mye tid på å slenge med leppa og kritisere? Det er flott å ha et kritisk blikk på en sykdom vi ikke vet nok om, men for mange av brukerne her har vi gått et godt stykke bort fra «kritisk blikk». Hvorfor så opptatt av å diskutere en sykdom man selv ikke er rammet av? Jeg lurer genuint.

Anonymkode: b7314...aab

Du anklager andre for å ikke kunne lese, men din egen leseforståelse er ikke det spor bedre. Det er absolutt ingen heksejakt å si "MS finnes, men det er noen som misbruker denne diagnosen til å fake at de er syk, og disse burde vi finne og få ut av systemet.". At slike som deg greier å vri dette om til heksejakt sier nok om deg og ditt ståsted i saken. Det vil være totalt fåfengt å argumentere mot noen som sitter så dypt inn i offerrollen at de påstår at det å ville diskutere hvordan man kan få tatt de som faker skal liksom være en heksejakt på de som er reelt syke.

Og hvorfor vet vi mer om de som har ME enn de som faker? Kan det være delvis fordi slike som deg som fanatisk kjemper og stritter imot de som har lyst til å rette lyset på de som faker?

Anonymkode: df315...585

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke lese alt som er skrevet i det siste, har inntrykk av at det går mye i det samme. Men man kan fint "fake" en hel rekke sykdommer, ikke bare ME. F.eks. samtlige psykiske lidelser, migrene, smertetilstander, FM, gangvansker, revmatisme (til en viss grad), (allergier)/intoleranser osv osv osv. Ja en kan gjerne påstå at en har kreft, beinbrudd og diverse infeksjoner også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Tusseladen skrev:

Jeg gidder ikke lese alt som er skrevet i det siste, har inntrykk av at det går mye i det samme. Men man kan fint "fake" en hel rekke sykdommer, ikke bare ME. F.eks. samtlige psykiske lidelser, migrene, smertetilstander, FM, gangvansker, revmatisme (til en viss grad), (allergier)/intoleranser osv osv osv. Ja en kan gjerne påstå at en har kreft, beinbrudd og diverse infeksjoner også. 

Ikke her inne. Her har man bare "andre diagnoser" og er "ikke utredet skikkelig". Fakere finnes overhodet ikke.

Anonymkode: 1f910...cfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Missyme2 said:

Nå sier du vel imot deg selv? Du sier at det ikke er en enkel diagnose først men så at det er den enkleste om man skal fake seg til trygd? Nå må du bestemme deg 😂

Og jo, leser du tråden er det sååå mange som mene det er enkelt å fake ME. Men igjen; ME er IKKE en av de enkleste diagnosene å bruke om man skal fake seg til trygd. Igjen; kun 2 av 10 får diagnosen. Det er også mange i nav systemet med samme holdningene som mange her inne, så det er ikke enkelt å komme i det systemet med en sånn diagnose.  Da vil jeg heller si det er enklere å få trygd med en psykisk syk diagnose. 👍🏼

Jeg har heller ikke sagt at dere betviler at ME finnes. Jeg bare poengterte at det finnes ulike grader, og det er det nok ikke mange som er klar over da 😊

Jøss, trodde bare det var 10.000 i Norge som hadde ME jeg 😉

Nei, det er absolutt ikke selvmotsigende, men jeg kan hjelpe litt med forståelsen :)
Det er enkelt å late som om man har ME siden det er så varierte og til tider diffuse symptomer som er veldig vanskelig å medisinsk bevise.
Det er ikke veldig mange som får diagnosen ME.
Disse to utsagnene er på ingen måte motstridende. Det betyr bare at du er langt fra garantert å få diagnosen selv om du faker veldig bra, og i så fall må de jo bare prøve å fake videre eller evt fake noe annet.

Og jo, ME er lett å fake nettopp fordi det er ekstremt vanskelig å bevise om noen har det eller ikke.

Anonymkode: df315...585

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ms. Når jeg mistet syn på ene øyet og MR ble tatt, var jo svaret klart. Men før dette var det mye i kroppen som ikke var som det skulle. Du skriver i innlegget at folk har klart å lure seg gjennom systemet med ms, på lik linje med ryggplager etc.

Det har vært veldig vanskelig å late som man har ms, selv før MR ble tatt i bruk. Sjelden man hører om folk som har fått omgjort sin ms diagnose, i så fall har det blitt gjort om til en annen demyeliserende sykdom. Hvis du har mange kilder på dette så hadde det vært interessant å lese.

Problemet før MR ble tatt i bruk og andre tester, var vel at at folk oppdaget de hadde MS sent og at de hadde større funksjonstap. Fordelen med å finne MS tidlig i disse dager er at man kan bruke medisin som bremser utviklingen. 

Jeg blir lei av at folk sammenligner ME og MS, det er tross alt to helt forskjellige sykdommer. Utmattelse og fatuige er en stor del av MS. Noen tror at man kanskje har utmattelsessyndrom/ ME før man får diagnosen.

Når det er sagt så tror jeg på ME diagnosen og vet at mange sliter med dette og ikke minst fordommene rundt det. Det er fælt å være syk når ingen tror deg, eller du ikke tør å fortelle i frykt for at folk ikke skal tro deg. Men ME og MS kan ikke sammenlignes, bortsett fra at man har mye utmattelse i begge sykdommene. Så vidt jeg vet så får man ikke funksjonstap av ME, som feks. nedsatt syn og lammelser. 

Anonymkode: 2b93b...9ff

Poenget mitt er at folk før i tiden heller ikke fikk ms diagnose rett gitt osv fordi det ikke fantes metoder å finne det ut på. Alt har en sped start, men kommer til sin rett med tid og stunder. Det rare er at vi mennesker ikke lærer. Istedenfor å annerkjenne at sykdom finnes, men man ikke vet nok enda, tenker man folk lyver de på seg. Ms syke var ikke friskere før mr kom, de bare fikk ikke påvist sykdom. Litt som me i dag. 

Svært alvorlig syke me pasienter er pleietrengende og kan pådra seg organsvikt feks 

Anonymkode: c81f1...dbd

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke her inne. Her har man bare "andre diagnoser" og er "ikke utredet skikkelig". Fakere finnes overhodet ikke.

Anonymkode: 1f910...cfe

En annen sak er hvor vanlig det er å "fake" sykdom. Det finnes sikkert noen som har forsket på det også. Jeg har ikke inntrykk av at det er særlig vanlig, men det kan ha noe med hvilket miljø man ferdes i?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tusseladen skrev:

En annen sak er hvor vanlig det er å "fake" sykdom. Det finnes sikkert noen som har forsket på det også. Jeg har ikke inntrykk av at det er særlig vanlig, men det kan ha noe med hvilket miljø man ferdes i?

Noen er ekstremt gode til det, andre er mer slepphendte med å poste "feil" bilder på fb, osv.

De som er gode lever det helt ut, de mindre gode røper seg til venner o.l at de ikke er så syke som de skal ha det til.

For noen /mange er det også en etablert sannhet i deres eget hode at de virkelig er syke. Selv om de ikke er det. Det er ikke lett å forske på, da fakerne først må tas, deretter må man finne ut hvorfor og hvordan de gjorde dette. Det forutsetter at fakerne svarer ærlig på dette. det vil nok de færreste gjøre.

Anonymkode: 1f910...cfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen er ekstremt gode til det, andre er mer slepphendte med å poste "feil" bilder på fb, osv.

De som er gode lever det helt ut, de mindre gode røper seg til venner o.l at de ikke er så syke som de skal ha det til.

For noen /mange er det også en etablert sannhet i deres eget hode at de virkelig er syke. Selv om de ikke er det. Det er ikke lett å forske på, da fakerne først må tas, deretter må man finne ut hvorfor og hvordan de gjorde dette. Det forutsetter at fakerne svarer ærlig på dette. det vil nok de færreste gjøre.

Anonymkode: 1f910...cfe

Hva mener du med "feil" bilder på fb? Alle med ME, bortsett fra de aller sykeste (det gjelder ett 2-sifret antall), klarer å gjøre noe. Men de hadde kanskje ikke klart like mye om de måtte på jobb. Klart en har mer overskudd når en ikke jobber, det er jo hovedgrunnen til at mange med ME er uføre/jobber deltid osv. Det kan ikke være sånn at ME syke ikke får lov til å legge ut bilder av fester, utflukter, ferier osv. Regner med du forstår det.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tusseladen skrev:

Hva mener du med "feil" bilder på fb? Alle med ME, bortsett fra de aller sykeste (det gjelder ett 2-sifret antall), klarer å gjøre noe. Men de hadde kanskje ikke klart like mye om de måtte på jobb. Klart en har mer overskudd når en ikke jobber, det er jo hovedgrunnen til at mange med ME er uføre/jobber deltid osv. Det kan ikke være sånn at ME syke ikke får lov til å legge ut bilder av fester, utflukter, ferier osv. Regner med du forstår det.

Med "feil bilder" mener jeg mye høy aktivitet over lang tid konstant. Dvs som nevnt tidligere her i tråden om folk som kjenner andre som gjør sånn.

Legg merke til at jeg snakker om fakerne, ikke de ME-syke. Jeg har aldri ytret et skeivt ord om de ME-syke, selv om de fleste, nå du inkl, skal ha meg til å ha ment dette.

Anonymkode: 1f910...cfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Med "feil bilder" mener jeg mye høy aktivitet over lang tid konstant. Dvs som nevnt tidligere her i tråden om folk som kjenner andre som gjør sånn.

Legg merke til at jeg snakker om fakerne, ikke de ME-syke. Jeg har aldri ytret et skeivt ord om de ME-syke, selv om de fleste, nå du inkl, skal ha meg til å ha ment dette.

Anonymkode: 1f910...cfe

OK. Har ikke påstått noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tusseladen skrev:

OK. Har ikke påstått noe.

Jo det gjorde du automatisk i ditt forrige innlegg det du fortalte meg at det ikke kunne være slik at de ME-syke ikke kunne poste bilder på fb. Det har jeg aldri ment noe negativt om. I tillegg håpte du at jeg forstod det.

Når og hvor har jeg gitt deg inntrykk av at jeg ikke har forstått det?

Anonymkode: 1f910...cfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Tusseladen skrev:

Jeg gidder ikke lese alt som er skrevet i det siste, har inntrykk av at det går mye i det samme. Men man kan fint "fake" en hel rekke sykdommer, ikke bare ME. F.eks. samtlige psykiske lidelser, migrene, smertetilstander, FM, gangvansker, revmatisme (til en viss grad), (allergier)/intoleranser osv osv osv. Ja en kan gjerne påstå at en har kreft, beinbrudd og diverse infeksjoner også. 

Lykke til å fake revmatisme. Tror du at du får diagnosen uten funn? Det virker som du har en helt fjern virkelighetsoppfatning av hvor vanskelig det er å få slike spesial diagnoser. Jeg har selv 4 autoimmune sykdommer , om du tror det er lett å få de diagnosene så tar du så jæ(x100)vlig feil. Det samme gjelder ufør. Det er så vanvittig mye testing at sannsynligheten for at du kommer gjennom de årene du har med utallige legebesøk er under null. Leger er ikke idioter, de ser folk som faker rimelig kjapt.

Mulig det var lettere før, det vet jeg ikke fordi jeg er i starten av 20 årene, men nå, ikke faen. 

Anonymkode: 82cf0...802

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bli det. At det sitter et menneske på nattestid og påstår at h*n vet noe som i så tilfelle alle verdens forskere som driver med dette ikke har sluppet et ord om, er rimelig blåst.

Anonymkode: 1f910...cfe

Som sagt. Tro hva dere vil. Det kommer snart ut i media :) 

Anonymkode: dbf5b...71c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til å fake revmatisme. Tror du at du får diagnosen uten funn? Det virker som du har en helt fjern virkelighetsoppfatning av hvor vanskelig det er å få slike spesial diagnoser. Jeg har selv 4 autoimmune sykdommer , om du tror det er lett å få de diagnosene så tar du så jæ(x100)vlig feil. Det samme gjelder ufør. Det er så vanvittig mye testing at sannsynligheten for at du kommer gjennom de årene du har med utallige legebesøk er under null. Leger er ikke idioter, de ser folk som faker rimelig kjapt.

Mulig det var lettere før, det vet jeg ikke fordi jeg er i starten av 20 årene, men nå, ikke faen. 

Anonymkode: 82cf0...802

Hva får deg evt til å tro ME pasienter har det så mye lettere?

Anonymkode: c81f1...dbd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lykke til å fake revmatisme. Tror du at du får diagnosen uten funn? Det virker som du har en helt fjern virkelighetsoppfatning av hvor vanskelig det er å få slike spesial diagnoser. Jeg har selv 4 autoimmune sykdommer , om du tror det er lett å få de diagnosene så tar du så jæ(x100)vlig feil. Det samme gjelder ufør. Det er så vanvittig mye testing at sannsynligheten for at du kommer gjennom de årene du har med utallige legebesøk er under null. Leger er ikke idioter, de ser folk som faker rimelig kjapt.

Mulig det var lettere før, det vet jeg ikke fordi jeg er i starten av 20 årene, men nå, ikke faen. 

Anonymkode: 82cf0...802

Tjah. Det er 330000 uføre her i landet. Hvor mange av disse vil du tro er reelt 100% uføre? Alle? Alle er 100% ute av stand til å jobbe resten av livet? Eller er det noen fakere inni der?

Og ikke kom med at "det er vanskelig å få jobb når en er ufør" Ingenting å bety. Har man restarbeidsevne skal man ha lavere uføregrad.

Anonymkode: 1f910...cfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper du er oppriktig og ikke tuller nå! Kan du dele litt med oss? Hva er årsaken? Hvordan kan den behandles? Når kommer det ut i media? 2018??

Anonymkode: affa8...473

Ja dette er sant. Sjekk ut Bohne Askøy på fb. Jeg har desverre ikke lov å fortelle nøyaktig hva det dreier seg om foreløpig. 

 

Anonymkode: dbf5b...71c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...