Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️

QBee

Anbefalte innlegg

Rugedag 7. Dette går jo både fort og superseint på samme tid. I teorien kan jeg få falsk positiv test t.o.m i dag. 

Vingler mellom sterk testetrang, og redsel for å teste :roll: dersom jeg kjenner meg selv rett så trenger bare testetrangen å være til stede sånn 10 minutter om gangen for da rekker jeg å løpe og kjøpe og få brukt den. Kommer aldri til å klare å vente, haha! 

Ved de positive forsøkene mine testet jeg hhv RD8 og RD9. Med eldste var den positiv, med yngste negativ. Så all fornuft tilsier at venting gir det sikreste svaret. Men det var den tålmodigheten, da.

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rugedag 8. 8dp3dt (8 days past 3 day transfer- lært en ny forkortelse som er veldig nyttig for skrullegoogling :fnise:

Tok en test i går. RFSU, på utvannet urin. Selvsagt negativ. Var vondere enn jeg hadde sett for meg. Er jo altfor tidlig, selvsagt. Men i følge det store internettet er det mange som tester positivt da. Det tok brodden av positiviteten min 😝 Og det er muligens en bra ting. Nå er jeg litt mer forberedt på at det ikke går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg. Deilig. Stress på jobb. Går forsåvidt i ett i helgene også, men kjenner pulsen synker likevel 😊 I dag har vi vært ute og spist pizza, laget gipsavstøpning av hendene til jentene (sett som ble kjøpt før minste var født :fnise:), og sett Storkene-filmen i kjellerstua. Skulle gjerne sagt at alt dette fikk tankene over på noe annet enn egget i magen, men det ville vært en løgn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger er så rare. Mine må dras opp om morgenen. Vekker dem 06:30 på hverdagene og kan bruke en halvtime på å få dem ut av senga. I helgen derimot, da spretter vi opp til samme tid! 

Stod opp til er tyyyynt lag med snø i dag. Det er da andre gang vi ser snø denne vinteren. Litt skuffa over at det har kommet på natta begge gangene. Jeg er ikke så veldig opptatt av snøsport og sånt, men å gå tur, gjerne i mørket, mens det snør er noe av det vakreste jeg vet om ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer på Rugedag 9: lette mensmurringer i mage og korsrygg. Liker at det kun var stikninger rundt Rugedag 5-6 som så har vært murringer de siste dagene. Liiiitt antydning til farge på lutinusen, liker ikke. Svært lite ømme pupper, men kommer en dråpe melk om jeg klemmer 😱 Hvilken medisin kan det komme av tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder faktisk på å bli gal jeg😝 

Alt som trengs for å tippe over et rasjonelt sinn er en shitload av hormoner oppå et lite barneønske tydeligvis.

Magefølelsen var god. Så var den ikke så god. Googler og googler og prøver å regne meg frem til et svar som Google absolutt ikke kan gi meg 😳 Nå tar jeg rett og slett PAUSE, fra nettet og fra symptomjakt. Og ingen g-test skal inn i dette huset før onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, moncabang skrev:

Snikleser som bare må ønske lykke til💕

Så koselig med sniklesere, tusen takk 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk roet ned googlingen, skal ikke påstå at jeg har holdt meg helt unna Internett da...

Magefølelsen er fortsatt god, kan ikke huske at jeg følte meg så gravid ved de andre mislykkede forsøkene mine... Men har også en stemme i hodet som sier at den negative testen fra dag 7 betyr at det ikke gikk.

Symptomene har økt fra dag 10 ca, noe som sikkert er med på å forårsake troen på at det kan være noe der. Har gått på Lutinus i 2 uker nå og progynova enda lenger, så nye symptomer er vel bra? Er småkvalm i bølger, men det er såpass diffust at det kan være ren inbildning. Ømme pupper, de var ikke særlig ømme tidligere. Litt murringer. Drømmer hver natt, uvanlig for meg. 

Jeg er 15DPO i dag. En test nå ville være endelig. Det er ingen grunn for å vente til testdag på torsdag egentlig, men den delen av meg som frykter negativ test har ikke lyst til at dette skal være over enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at jeg hadde en tredje datter, som var blitt tatt av barnevernet ved fødsel. Jeg husket ingenting av omstendighetene, men visste klart og tydelig at dette hadde skjedd. Hun het Camilla og hadde mørkt hår :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennande at du har graviditetssymptom denne gangen, det lovar jo bra! :duskedame:Skjønnar ikkje at du klarar å la vera å testa. :bond: Eg synst eg var flink som klarte å venta med å testa til 14 dpo, dette siste forsøket.  Men for å vera heilt ærlig, så var det ikkje så vanskelig å la vera. For eg hadde ingen graviditetssymtom, og var overbevist om at eg ikkje var gravid (sjølv om eg tok feil ;) )! Men du har jo til og med fått nye graviditetssymptom, som ikkje var der i starten - så finn fram ein test med gang! :tommelopp:

Når pleier du å få mensen forresten? Den burde vel koma no, viss du ikkje er gravid. Men veit du kva? Det trur eg faktisk at du er! :nigo:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Mirabella76 skrev:

Å, så spennande at du har graviditetssymptom denne gangen, det lovar jo bra! :duskedame:Skjønnar ikkje at du klarar å la vera å testa. :bond: Eg synst eg var flink som klarte å venta med å testa til 14 dpo, dette siste forsøket.  Men for å vera heilt ærlig, så var det ikkje så vanskelig å la vera. For eg hadde ingen graviditetssymtom, og var overbevist om at eg ikkje var gravid (sjølv om eg tok feil ;) )! Men du har jo til og med fått nye graviditetssymptom, som ikkje var der i starten - så finn fram ein test med gang! :tommelopp:

Når pleier du å få mensen forresten? Den burde vel koma no, viss du ikkje er gravid. Men veit du kva? Det trur eg faktisk at du er! :nigo:

Teeeenk hvis jeg er det 🙏🏻

Hjertet mitt tror det, men hodet er ikke overbevist.

Tør ikke teste :haar: Min MO er å gire meg opp til å tro jeg er gravid med vill testetrang, svi av en test altfor tidlig også pessimistisk vente til testdato :fnise:

Progynovaen hindrer nok mensen i å komme. Eneste fryseforsøket der jeg begynte å blø rundt 14DPO var når jeg var gravid, faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Sisti skrev:

Åååh, dette er så spennende, dårlig gjort å holde oss på pinebenken fortsatt (sammen med deg). :P

Jepp, synes skikkelig synd på dere :fnise:

Er jo valentines day i dag. Jeg er absolutt ingen romantiker, og liker heller ikke sånne dager der det forventes at man skal gi og få. Alt jeg ga mannen min var en sarkastisk valentinememe på Messenger, mens han hadde kjøpt blomster, sjokolade og biff. Den dårlige samvittigheten får meg til å hate sånne dager litt ekstra :roll: Men men, jeg måtte stå opp med ungene selv på søndag (morsdag), også stekte jeg biffen og lagde fløtegratinerte poteter nå i kveld for å veie litt opp for min udugelighet. Får håpe jeg kan gi ham en positiv test i forsinket gave på torsdag.

Kom forresten på etter at maten var fortært at jeg skal jo ikke spise blodig biff (eneste gravidrestriksjonen jeg sørger over btw). Spist er spist, og det teller ikke før test, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at du er dypt inni skrulleland når du synes "samletråd for tolking av graviditetstester" er god underholdning :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bestemt meg for å ta testen på morgentrim i morgen tidlig. Men lurer på om jeg heller skal ta den i kveld, slik at jeg ikke må gå rett på jobb etterpå... det betyr vel ikke så mye om det er ettermiddagsurin på 16DPO? Jeg er ikke den som legger meg ned og gråter av negativt resultat, men blir nok litt tungt å hoppe rett inn i de travle morgenrutinene med unger og alt. Eller kanskje jeg bare må stå opp veldig tidlig så jeg får tid til å summe meg litt. 

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trur ikkje det skal ha noko å seia om du testar på ettermiddagsurin, når du er så langt som 16 dpo. :) Hadde vore annleis viss du testa tidlig. Men du kan jo uansett prøva å ikkje drikka noko i timane før du testar, sånn at urinen blir mest mulig konsentrert. Masse lykke til med testing! :klemmer: Eg kryssar fingrane, og har trua! :jepp:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå her jeg sniklest hele dagboka, så jeg må si masse lykke til i kveld/morra tidlig!! :) Det er veldig skummelt å ta test når man har kommet så langt at den må vise rett. Det høres ut som eggene dine er noen tøffinger, så jeg har troa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er langtidsprøver så blir det noen innbilte graviditeter. Og noooen tester. Man blir litt vant til å sitte med en test i hånda, vente og håpe, og se at den forblir blendahvit. Kanskje man kan ane konturene av en strek. Om man skifter lyssetting, holder den i litt forskjellige vinkler. Kanskje lar den ligge i veska en stund etter fristen.

Det er den samme følelsen som skyller over meg hver gang jeg tar en test. Den store forventningen, som ila to sekunder går over til erkjennelsen om at nei... ikke denne gangen heller. Jeg kjente på den i dag også, da jeg ikke holdt ut lenger og snek meg inn på toalettet på jobb, med en clearblue i veska. Det lille sekundet, mens testen viste ikke-gravid.

FØR VERDENS STERKESTE FINESTE BLÅ KRYSS ÅPENBARTE SEG!!!

Og det var bare, verdens merkeligste følelse, en salig blanding av JEG VISSTE DET!!!!!!!!
Og JEG KAN IKKE TRO DET!!

:nordvesta::nordvesta::nordvesta:

Selv om det å få barn er så naturlig, og selv om sjansene er ganske gode med IVF, så føles det som å vinne i lotto, herreguuuud! Jeg er så glad! :mynona:

Så da ble det ikke slutt på skrulletiden helt enda, nå kan den få fortsette i 8 uker til, til vi er i mål med de trygge tolv :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...