Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️


QBee

Anbefalte innlegg

Første Lutinus-dose er satt. Er ikke helt komfortabel med den applikatordingsen som følger med, må huske å spørre klinikken om man kan la vær å bruke den. Medisindose 2 for dagen var prednisolon 10 mg og progynova. Progynova og Lutinus skal tas to ganger til daglig, også tar jeg Klexane på kvelden. Skal ikke stå på medisineringen iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til! Og så deilig at du tar forsøket noenlunde med ro! 

Lutinus er mye bedre å sette på plass uten applikator ja,jeg grøsser nesten bare av tanken på den dingsen! Men sikkert lurt å spørre klinikken for sikkerhets skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

We've got a survivor!

 

:nordvesta:

 

Det første egget overlevde, og var fortsatt 4-delt (det hender de går tilbake med en celle eller to ved frys/tin). Forhåpentligvis er det da 6- eller 8 celler der i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sisti skrev:

Lykke til! Og så deilig at du tar forsøket noenlunde med ro! 

Lutinus er mye bedre å sette på plass uten applikator ja,jeg grøsser nesten bare av tanken på den dingsen! Men sikkert lurt å spørre klinikken for sikkerhets skyld. 

Tusen takk for lykkeønskinger 😊 Det trengs. 

Forrige gang brukte jeg ikke applikatoren, tenkte at det umulig kan ha noe å si. Ble ikke gravid da, så denne gang spør jeg heller. Vil ikke gjøre noe feil. Men orker ikke den dingsen tre ganger daglig i flere uker til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, er så vanskelig å time drikking og dogåing før innsetting (blæra skal være full). Haha. Hvis de er forsinka nå så tisser jeg på meg :fnise: 5 min igjen til timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg sett egget på storskjerm for første gang i min prøverørskarriere. Lille embryo var i dag 8-celler stor. Helt utrolig at den bittelille tingen med det "enkle" utseendet rommer informasjonen og potensialet til å utvikle seg til helt helt menneske! Nå begynner jeg sikkert å bli hormonell eller noe, for jeg følte umiddelbart et bånd til den lille greia, og nå etter innsettingen så sitter jeg med en skikkelig god følelse. 

Vet at jeg sa at jeg kom til å være mer avslappet denne rugeperioden, men aner allerede at jeg kanskje tok feil :fnise: Begynte akkurat å Google rundt etter symptomer i rugetida. Som om jeg ikke vet at de "symptomene" som dukker opp både kan være innbildning og bivirkninger, og som om dette er "my first rodeo". Likevel leser man ivrig, og om et par dager begynner man nok å kjenne veeeeldig godt etter. Så mye for skrullefrie uker :fnise:

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Mirabella76 skrev:

Gratulerer som rugar! 😊 Kryssar fingrane for at det blir din tur denne gangen! :tommel:

 

7 timer siden, Meley skrev:

Gratulerer 😄 

Tusen takk :klem:

I dag skal lille embryo bli en morula hvis ikke jeg tar feil. Det er fortsatt et par dager til h*n er klar for å feste seg. 

Har fortsatt ingen bivirkning av medisinene whatsoever. Men våknet opp i en dam av lutinusrester:haar: Nasty. Blir redd for at alt renner ut igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RD2. Det er veeeldig lenge til testdag. 16 februar. Kan umulig holde meg så lenge. Med eldste testet jeg positivt på dag 9 etter innsetting. Med yngste var testen negativ på dag 10 og positiv på dag 12. Begge gangene var offisiell testdag på dag 12. Og de var hhv 4 og 5-delt. Bør kunne stole på resultatet om jeg tester rundt 14 senest? Men gidder ikke begynne for tidlig heller, har ikke kjøpt inn billigtester eller noe. 

Dersom lille embryo følger boken skal den i dag bli til en blastocyst. Følelsen er fortsatt god. 

Nå skal jeg lete etter resepten min, som plutselig ikke ligger der jeg la den (skjer med meg hele tiden). Trenger ny Klexane i dag :haar: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, QBee skrev:

RD2. Det er veeeldig lenge til testdag. 16 februar. Kan umulig holde meg så lenge. Med eldste testet jeg positivt på dag 9 etter innsetting. Med yngste var testen negativ på dag 10 og positiv på dag 12. Begge gangene var offisiell testdag på dag 12. Og de var hhv 4 og 5-delt. Bør kunne stole på resultatet om jeg tester rundt 14 senest? Men gidder ikke begynne for tidlig heller, har ikke kjøpt inn billigtester eller noe. 

Dersom lille embryo følger boken skal den i dag bli til en blastocyst. Følelsen er fortsatt god. 

Nå skal jeg lete etter resepten min, som plutselig ikke ligger der jeg la den (skjer med meg hele tiden). Trenger ny Klexane i dag :haar: 

 

 

Kryssar fingrane for at egget har utvikla seg til blastocyst, og gjer seg klar til å festa seg! :)

Når det gjeld Lutinus, så har eg aldri brukt den der applikatoren. Brukar berre fingeren, og dyttar Lutinusen så langt inn eg klarar. Eg spurte sykepleiaren ved klinikken om det var greit, og ho sa at dei fleste valgte å ikkje bruka applikatoren. Så du kan trygt droppa den! Eg vart jo også gravid på dette siste ferskforsøket, så det er beviset mitt på at Lutinusen har kome langt nok inn, uten bruk av applikator. ;)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mirabella76 skrev:

Kryssar fingrane for at egget har utvikla seg til blastocyst, og gjer seg klar til å festa seg! :)

Når det gjeld Lutinus, så har eg aldri brukt den der applikatoren. Brukar berre fingeren, og dyttar Lutinusen så langt inn eg klarar. Eg spurte sykepleiaren ved klinikken om det var greit, og ho sa at dei fleste valgte å ikkje bruka applikatoren. Så du kan trygt droppa den! Eg vart jo også gravid på dette siste ferskforsøket, så det er beviset mitt på at Lutinusen har kome langt nok inn, uten bruk av applikator. ;)

Jeg fikk samme svar fra klinikken, så har kastet applikatoren. Kommer nok ikke fullt så langt inn med fingeren, men føler jeg har mer kontroll på hvor den blir av :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RD3 (eller er det 4?) Er litt trøtt og i et forferdelig humør. Ellers symptom (bivirkning)fri. Ikke så mye som en bittelitt øm pupp. Leser masse prøverørsgreier på nett, dagbøker, gamle og nye forumtråder osv. Svinger veldig i forhold til om jeg tror det går eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rugedag 4. Nå skal egget forhåpentligvis være i gang med å feste seg. Og symptomene er noe mer til stede. Er småkvalm i dag. Mye murringer i livmorområdet. Det betyr selvsagt ingenting som helst. Men kjenne etter, det gjør jeg.

Jobb igjen i dag. Og har dessverre mye å gjøre. Stortrives med å ha en jobb med en del ansvar- sånn egentlig. Men akkurat nå skulle jeg ønske jeg bare kunne holdt meg hjemme, gått litt turer og fått stresset helt ned.  Altså, ingen er uunnværlig. Og absolutt ikke jeg heller. Men å ta to uker fri akkurat nå hadde bare vært "ris til egen ræv". Hadde vært noe annet om man var ordentlig syk selvfølgelig. Den rasjonelle delen av meg vet at jeg uansett ikke hadde hatt bedre graviditetssjanser om jeg gikk hjemme, men den andre delen vil gjøre "alt" for å få det til. Bortsett fra å droppe kaffe da, det er visst klin umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Jeg. Skal. Bli. Tante. :nordvesta:

Ble så glad, glemte helt av vårt eget forsøk et (lite) øyeblikk! De har vært sammen kjempelenge, og er siste par i søskenflokken uten barn. 

Men om mulig så ble jo lysten på å lykkes selv enda større nå. En baby hos oss nå blir litt etterpåklatt i forhold til resten av familien så det hadde jo vært såå koselig med to jevnaldrende ❤️❤️ 

Rugedag 5 i dag. Ganske symptomfri. Egget skal være godt i gang med festingen, om det fortsatt lever. Om et par dager skal det være mulig å få positiv test. Ikke at jeg har tenkt å teste enda :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrulleuker er et utrolig treffende begrep.

Når vi fikk vite at egg nr 1 overlevde, og at det siste ligger igjen på frys, så var det en liten del av meg som ble _litt_ skuffet. Jeg hadde lyst til at dette skulle være siste forsøk, enten så går det- eller ikke. Hadde lyst til å sette strek nå, være ferdig. Nå driver jeg og ser frem mot neste forsøk, for å "beskytte meg selv", mot negativt resultat.

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer som blivende tante! Enig i at det er kos med to jevnaldrende, vår lå også an til å bli skikkelig attpåklatt blant søskenbarna, men plutselig fant svigersøster ut at hun ikke var ferdig med barn likevel, så nå er det to små i familien. 

Ååh, dette er så spennende å følge med på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Sisti skrev:

Gratulerer som blivende tante! Enig i at det er kos med to jevnaldrende, vår lå også an til å bli skikkelig attpåklatt blant søskenbarna, men plutselig fant svigersøster ut at hun ikke var ferdig med barn likevel, så nå er det to små i familien. 

Ååh, dette er så spennende å følge med på! 

Hvor gamle er din(e) Sisti? Det hadde vært utrolig kjekt om det gikk for oss også nå, men gleder meg veldig til å få en baby i familien uansett. Det er sånt som kanskje kunne vært sårt og vanskelig dersom vi ender med å ikke bli gravide, men selv om jeg er dypt inne i skrulleland nå så tror jeg at vi kommer oss greit videre om det ikke skulle gå også. 

Ja, sant det er spennende, jeg blir gal av å vente:fnise: men må innrømme at det er noe fint også, ved denne rugetiden. Selv om man blir litt... manisk... så er det en annen følelse der også. Tror det er håpet, spenningen, det at vi faktisk har en sjanse. Oddsen er alltid i mot oss i IVF-gamet, det er flere mislykkede forsøk enn motsatt. Men sjansene for en infertil stakkar som meg er maangedoblet. 

Dag 6 i dag. Meget livlige drømmer i natt. Har ville drømmer som gravid. Men det har man vel fort uansett, når det skjer "store ting" i livet. Ikke minst er jeg jo fylt med hormonmedisiner fra topp til tå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er 6 mnd. :)

Jeg trodde jeg skulle klikke i rugetiden, men i etterkant kan jeg jo se sjarmen også (men det er jo fordi vi lyktes). Jeg var aldri en symptomjeger, men hele kroppen var sååå rastløs, og magefølelsen ombestemte seg hele tiden. Hvis det blir flere forsøk på oss er det rugetiden jeg gruer meg mest til. :P Men du har rett, det er jo en tid preget av mye håp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...