Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️


QBee

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Ruccula skrev:

Lykke til!!  krysser fingrene for positiv test! :)

 

3 timer siden, Illy skrev:

Nå her jeg sniklest hele dagboka, så jeg må si masse lykke til i kveld/morra tidlig!! :) Det er veldig skummelt å ta test når man har kommet så langt at den må vise rett. Det høres ut som eggene dine er noen tøffinger, så jeg har troa.

 

4 timer siden, Mirabella76 skrev:

Trur ikkje det skal ha noko å seia om du testar på ettermiddagsurin, når du er så langt som 16 dpo. :) Hadde vore annleis viss du testa tidlig. Men du kan jo uansett prøva å ikkje drikka noko i timane før du testar, sånn at urinen blir mest mulig konsentrert. Masse lykke til med testing! :klemmer: Eg kryssar fingrane, og har trua! :jepp:

Tusen takk! Ja dette er virkelig verdens tøffeste og beste egg! Tenk, 2 egg fikk vi ut bare, og 1,5 år gikk før vi fikk sette inn. Men gravid ble jeg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, QBee skrev:

Når man er langtidsprøver så blir det noen innbilte graviditeter. Og noooen tester. Man blir litt vant til å sitte med en test i hånda, vente og håpe, og se at den forblir blendahvit. Kanskje man kan ane konturene av en strek. Om man skifter lyssetting, holder den i litt forskjellige vinkler. Kanskje lar den ligge i veska en stund etter fristen.

Det er den samme følelsen som skyller over meg hver gang jeg tar en test. Den store forventningen, som ila to sekunder går over til erkjennelsen om at nei... ikke denne gangen heller. Jeg kjente på den i dag også, da jeg ikke holdt ut lenger og snek meg inn på toalettet på jobb, med en clearblue i veska. Det lille sekundet, mens testen viste ikke-gravid.

FØR VERDENS STERKESTE FINESTE BLÅ KRYSS ÅPENBARTE SEG!!!

Og det var bare, verdens merkeligste følelse, en salig blanding av JEG VISSTE DET!!!!!!!!
Og JEG KAN IKKE TRO DET!!

:nordvesta::nordvesta::nordvesta:

 

Selv om det å få barn er så naturlig, og selv om sjansene er ganske gode med IVF, så føles det som å vinne i lotto, herreguuuud! Jeg er så glad! :mynona:

Så da ble det ikke slutt på skrulletiden helt enda, nå kan den få fortsette i 8 uker til, til vi er i mål med de trygge tolv :fnise:

 

 

Gratulerer!!!  Så fantastisk!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, QBee skrev:

Når man er langtidsprøver så blir det noen innbilte graviditeter. Og noooen tester. Man blir litt vant til å sitte med en test i hånda, vente og håpe, og se at den forblir blendahvit. Kanskje man kan ane konturene av en strek. Om man skifter lyssetting, holder den i litt forskjellige vinkler. Kanskje lar den ligge i veska en stund etter fristen.

Det er den samme følelsen som skyller over meg hver gang jeg tar en test. Den store forventningen, som ila to sekunder går over til erkjennelsen om at nei... ikke denne gangen heller. Jeg kjente på den i dag også, da jeg ikke holdt ut lenger og snek meg inn på toalettet på jobb, med en clearblue i veska. Det lille sekundet, mens testen viste ikke-gravid.

FØR VERDENS STERKESTE FINESTE BLÅ KRYSS ÅPENBARTE SEG!!!

Og det var bare, verdens merkeligste følelse, en salig blanding av JEG VISSTE DET!!!!!!!!
Og JEG KAN IKKE TRO DET!!

:nordvesta::nordvesta::nordvesta:

 

Selv om det å få barn er så naturlig, og selv om sjansene er ganske gode med IVF, så føles det som å vinne i lotto, herreguuuud! Jeg er så glad! :mynona:

Så da ble det ikke slutt på skrulletiden helt enda, nå kan den få fortsette i 8 uker til, til vi er i mål med de trygge tolv :fnise:

 

 

Hurra, det var det eg visste! :nordvesta: Det er virkelig ein heilt fantastisk følelse når det blå krysset endelig lyser mot deg, etter lang tids prøving. :strix: Gratulerer så mykje, QBee:hug: Kryssar fingrane for at spiren klorar seg godt fast der inne! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Ruccula skrev:

Gratulerer!!!  Så fantastisk!! 

Tusen takk :ninuskapus:

3 timer siden, moncabang skrev:

Åhh, gratulerer så mye! Det å ha 3 barn er kjempe fantastisk, og passe slitsomt😅 Nå ble jeg gald❤

Tusen takk :dagens-rose: glad for å høre at det er fantastisk med 3 små. Slitsomt regner jeg med det blir, men det var det når det bare var 1 også :fnise:

2 timer siden, Meley skrev:

Å gratulerer så masse :biggrin::nordvesta:

Tusen takk Meley :hjertesmil:

1 time siden, Illy skrev:

Fantastisk! Gratulerer så mye :nordvesta:

Tusen takk :smilorange:

1 time siden, Mirabella76 skrev:

Hurra, det var det eg visste! :nordvesta: Det er virkelig ein heilt fantastisk følelse når det blå krysset endelig lyser mot deg, etter lang tids prøving. :strix: Gratulerer så mykje, QBee:hug: Kryssar fingrane for at spiren klorar seg godt fast der inne! :tommel:

Takk @Mirabella76 :klem:Ja, det var veldig forløsende, etter alt tankekjøret de siste ukene. Jeg tror den henger godt, føler meg veldig gravid, annerledes enn ved tidligere forsøk. Det har økt for hver dag nå på slutten av rugetiden, så tror ikke det er medisinene. Men du, klinikk Hausken, ringer de på testdag eller må jeg selv ta kontakt? De har skrevet ut for lite medisiner, også får vi vel tidlig ul inkludert i forsøket, eller?

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Så fantastisk! Nå ble jeg glad! 

Tror du må ringe klinikken selv (det gjorde hvertfall jeg)  og ja, UL i uke 7 er inkludert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisti skrev:

Gratulerer så mye! Så fantastisk! Nå ble jeg glad! 

Tror du må ringe klinikken selv (det gjorde hvertfall jeg)  og ja, UL i uke 7 er inkludert. :)

Tusen takk:dagens-rose: 

Da får jeg ringe dem selv i morgen 👍 Er jo ikke lenge til uke 7 i det hele tatt, litt har man igjen for å teste seint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, QBee skrev:

Når man er langtidsprøver så blir det noen innbilte graviditeter. Og noooen tester. Man blir litt vant til å sitte med en test i hånda, vente og håpe, og se at den forblir blendahvit. Kanskje man kan ane konturene av en strek. Om man skifter lyssetting, holder den i litt forskjellige vinkler. Kanskje lar den ligge i veska en stund etter fristen.

Det er den samme følelsen som skyller over meg hver gang jeg tar en test. Den store forventningen, som ila to sekunder går over til erkjennelsen om at nei... ikke denne gangen heller. Jeg kjente på den i dag også, da jeg ikke holdt ut lenger og snek meg inn på toalettet på jobb, med en clearblue i veska. Det lille sekundet, mens testen viste ikke-gravid.

FØR VERDENS STERKESTE FINESTE BLÅ KRYSS ÅPENBARTE SEG!!!

Og det var bare, verdens merkeligste følelse, en salig blanding av JEG VISSTE DET!!!!!!!!
Og JEG KAN IKKE TRO DET!!

:nordvesta::nordvesta::nordvesta:

 

Selv om det å få barn er så naturlig, og selv om sjansene er ganske gode med IVF, så føles det som å vinne i lotto, herreguuuud! Jeg er så glad! :mynona:

Så da ble det ikke slutt på skrulletiden helt enda, nå kan den få fortsette i 8 uker til, til vi er i mål med de trygge tolv :fnise:

 

 

Wow! Jeg tenkte jeg skulle gjøre en liten innsats for å sjekke om du også hadde dagbok (står det ikke i signaturen, pleier jeg ikke å få det med meg). Og for noen nyheter som lyste mot meg da jeg klikket meg inn hit :nigo: GRATULERER så mye! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, miore skrev:

Wow! Jeg tenkte jeg skulle gjøre en liten innsats for å sjekke om du også hadde dagbok (står det ikke i signaturen, pleier jeg ikke å få det med meg). Og for noen nyheter som lyste mot meg da jeg klikket meg inn hit :nigo: GRATULERER så mye! :nordvesta:

Tusen takk! Ja endelig går denne dagboken i en lystigere retning, det føles så fantastisk :yvonne:

Håper alle dere som er i forsøk nå følger etter og at det blir en drøss med IVF-bebiser mot slutten på neste høst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, QBee skrev:

Takk @Mirabella76 :klem:Ja, det var veldig forløsende, etter alt tankekjøret de siste ukene. Jeg tror den henger godt, føler meg veldig gravid, annerledes enn ved tidligere forsøk. Det har økt for hver dag nå på slutten av rugetiden, så tror ikke det er medisinene. Men du, klinikk Hausken, ringer de på testdag eller må jeg selv ta kontakt? De har skrevet ut for lite medisiner, også får vi vel tidlig ul inkludert i forsøket, eller?

Du må sjølv ringa klinikk Hausken på testdagen, dei ringer ikkje deg. Då må det i så fall ha gått ei veke eller meir over testdag, uten at du har ringt. Då er det mulig at dei hadde ringt deg, for å få vita om du hadde testa positivt, eller ikkje. ;)

Når du ringer og seier at du har testa positivt, set dei opp ein time til deg til tidlig UL i veke 7. Den er inkludert i prisen, så du betaler ikkje noko for den UL-undersøkelsen. :) Eg fekk også enda ein gratis UL i veke 8, fordi eg fekk ein liten blødning då. Men etter veke 7 får du i utgangspunktet ikkje fleire UL-undersøkelsar, viss du ikkje opplever blødning e.l. Då må du i så fall betala for det sjølv. 

På grunn av alderen min, fekk eg også time til fosterdiagnostikk i veke 12, men det hadde ingenting med klinikk Hausken å gjera. Fosterdiagnostikk hadde eg på Haukeland sykehus, på samme plass som eg har time til OUL. 

Kven av legane var det som henta ut og sette inn egg hos deg denne gangen? Ved mitt siste forsøk som enda med positiv test, hadde eg Hausken på egguttaket, og Holst-Larsen på innsettet. Når eg var på TUL, var det ei dame som undersøkte meg, som eg aldri har sett før. Det var ho som var der og, når eg var tilbake veka etter pga blødning. Har du møtt henne, og kva synst du om dama? Eg må innrømma at eg ikkje likte ho så godt. :sjenert: Ho var ikkje særlig interessert i å høyra på det eg hadde å seia, og eg synst ho virka litt sur og overlegen. Men alle dei tre mannlige legane likar eg godt. :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for langt svar @Mirabella76 :) Jeg tror vi skal bestille en ekstra ul i uke 12. Det fikk vi av sykehuset i 2011 da vi ventet mini (fertilitetsavdelingen i Haugesund). Jeg er ikke så bekymret for kromosomfeil (blir 34, var eggene mine var jo bare 32 da de ble befruktet), men jeg synes det er en fin tid å annonsere nyheten på (klarer ikke å vente til oul og synes det er litt for usikkert enda i uke 7) og da vil jeg gjerne være sikker på at alt er OK først!

Det var Holst-Larsen som hadde egguttaket. Jeg er fornøyd med legene. Både Arne og Torolf er veldig behagelige synes jeg, Hausken har jeg lest litt diverse om- han er kanskje ikke en typisk "people-person" men det er ikke jeg heller, så jeg liker ham :fnise: han er jo fryktelig dedikert og flink :) Arne scwhennicke (?) satt inn egg da vi ble gravid på sykehuset med eldste, Torolf Holst-Larsen ga oss lillesøster (også på sykehuset) og Hausken satt inn dette embryoet så det synes jeg er litt morsomt. Ser bare en kvinnelig lege på nettsiden deres, men hun trodde jeg ikke pendlet. Er det henne? Har isåfall hatt henne på alle kontrollene i Stavanger, og har ikke noen dårlige erfaringer der heldigvis!

Gleder meg til å ringe i dag, har liksom lyst til å snakke om dette hele tiden, men skal jo være hemmelig :fnise: vi har vært VELDIG åpne angående prosessen før, så det er litt uvant å ikke rope det ut med en gang. Men nå har vi så store barn, vil ikke fortelle før det er litt tryggere. Når avslørte dere nyheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en topakning med tester i går, og måtte selvfølgelig ta den andre i dag. Den svakeste er i fra i går. Seeee så vakre de er :nordvesta:

IMG_3972.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempefine tester. 

Ååh, får litt flashback til da jeg selv fikk positiv test. Det er liksom sin egen form for lykke det, å gå rundt og beundre de positive testene sine. :ler: Er så koselig å lese her nå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LillyBe skrev:

Rett og slett fantastisk!! Jeg vil også ha et par sånne ;) 

Satser på du får et par om en ukes tid :Nikke:

2 timer siden, Sisti skrev:

Kjempefine tester. 

Ååh, får litt flashback til da jeg selv fikk positiv test. Det er liksom sin egen form for lykke det, å gå rundt og beundre de positive testene sine. :ler: Er så koselig å lese her nå! :hoppe:

Jepp! Å ta med seg en pinne man har tisset på i veska og snike seg ut på do mens man er på jobb bare for å se på den en gang til, helt normalt det vel?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket med klinikken :)
Sykepleieren vår hørtes meget oppriktig glad ut for å høre om positiv test, veldig koselig. 
Fikk time til tidlig ul 9 mars. 

Egget mitt ble tint onsdag 01 februar og var da 4-delt. Da blir det mandagen som er eggløsningsdagen/0DPO ikke sant? Det vil si at jeg er 4+3 i dag, og at termin blir 26 oktober. 

Skal slutte på prednisolon i dag, det er litt skummelt synes jeg. 
Nå har jo ikke jeg noen aborthistorikk. Men forrige graviditet trodde jeg at jeg tok den medisinen like lenge som progynova/lutinus (til uke 10). Men den øker visstnok risikoen for fosterskader, så de er varsomme med å gi den i svangerskapet når det ikke er helt nødvendig. 

Ellers er jeg kvalm. Og det er mye strekninger og murringer i livmorområdet. Liker å kjenne at det skjer noe der :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...