Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️


QBee

Anbefalte innlegg

Sprøyte nr 8 er satt i kveld, bare en til før kontroll hos gyn.

Har periodevis ganske vondt i eggstokkene, håper, håper at det er noe som vokser der.

Fikk ny takst på gamlehuset i dag. 200.000 lavere enn den fra april. Kjipe greier, men det samme gjaldt for det vi nå har kjøpt, så... Fått gjort masse i dag også, nå ser jeg faktisk for meg at det blir klart til fotografering i slutten på oktober.

Skal ha begge ungene hjemme i morgen, har lovet piknik i skogen med kakao og lapper. Må ta en pause fra husprepping, rydding og pakking. Som sagt fått gjort masse, men går ikke brukt så mye tid på de små samtidig. De har nok godt av å måtte sysselsette seg selv litt, for det er ikke akkurat det de kan best 😂 men litt kos må vi jo ha sammen i høstferien 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye jobb med å vaske ut og flytte. Skal dere leie firma til det? Er jo ikke alle steder det er så lett å selge nå, håper det går greit hos dere.

Spennende med kontroll i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på kontroll i morgon! :) Blir spennande med kontroll på oss begge to, akkurat samme dag. ;) Eg er på sprøytedag 9 i morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye jobb med å vaske ut og flytte. Skal dere leie firma til det? Er jo ikke alle steder det er så lett å selge nå, håper det går greit hos dere.

Spennende med kontroll i morgen.

Er ikke så lett å selge her for tiden 😁

Bor i oljehovedstaden, så her er jo alle arbeidsledige nå 😅

Men har lett etter bolig selv i ca 6 mnd, og ser jo at mange hus går fort også, så er bare til å krysse fingrene.

Utvask har vi ikke tatt stilling til, men det er først og fremst å få vekk rot man har samlet opp gjennom ti år som tar tid 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på kontroll i morgon! :) Blir spennande med kontroll på oss begge to, akkurat samme dag. ;) Eg er på sprøytedag 9 i morgon.

Å ja, det blir jo spennende, hva sier magefølelsen?

Min er helt sikker på at det er egg der... Så er jeg også forberedt på at det kanskje ikke blir noe uttak. På første konsultasjonen fant han jo ikke eggstokkene på ul, dette begynte jeg da å bekymre meg for, og google i går kveld. Så nå ser jeg for meg at a) eggstokkene er utenfor rekkevidde eller b) uttaket (som jeg gruet meg nok til fra før) blir et h******.

Meeeen om det er valgene mine så får man håpe på alternativ b 😂

Da er det hele iallfall over og glemt om ca 1 uke. Også kan jeg trøste meg med at det blir mitt siste egguttak ever 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært i skogen og hatt piknik, jeg og småtrolla.

Det blåste fælt, men var koselig.

Så har vi vært og kjøpt ny lampe til stua der det manglet en. Som jeg monterte ledning og støpsel på heelt selv, og skrudde fast i taket. Kjempestolt 😂

Har båret, og klatret, og løftet og stablet så mye de siste dagene, at jeg har vondt i hele kroppen. Sier litt om hvor trent man er, kreeeemt.

Nå i ettermiddag har vi hatt intet mindre enn 5 unger her. Herlige er de, men vel, det blir bråkete med så mange på en gang. Alle skal jo helst snakke på likt, og den som roper høyest vinner, virker det som 😅

De fikk kveldsmat her, og klarte å kverke en hel eske med frokostblanding til sammen.

Tenk hvis vi plutselig ender opp med tvillinger nå, så er dette hverdagskost om et par år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ja, det blir jo spennende, hva sier magefølelsen?

Min er helt sikker på at det er egg der... Så er jeg også forberedt på at det kanskje ikke blir noe uttak. På første konsultasjonen fant han jo ikke eggstokkene på ul, dette begynte jeg da å bekymre meg for, og google i går kveld. Så nå ser jeg for meg at a) eggstokkene er utenfor rekkevidde eller b) uttaket (som jeg gruet meg nok til fra før) blir et h******.

Meeeen om det er valgene mine så får man håpe på alternativ b 😂

Da er det hele iallfall over og glemt om ca 1 uke. Også kan jeg trøste meg med at det blir mitt siste egguttak ever 😃

Då me hadde prøverørsforsøk sist, for over 3 1/2 år sidan hadde eg veldig mange modne egg, og vart overstimulert. Derfor blir eg overraska viss det ikkje er nokon egg denne gangen. Men ein veit jo aldri. Eg fyller snart 39, så eg eg jo ikkje heilt ung lenger. Eg brukar også andre medisinar denne gangen og har kort protokoll, mens eg forrige gang hadde lang protokoll.

Det er også umulig for meg å vita noko, for eg merkar absolutt ingen symptom/bivirkningar av medisinane, eller at det skjer noko i eggstokkområdet. Det gjorde eg ikkje forrige gang heller, sjølv om eg vart overstimulert.

Det blir uansett veldig spennande og skummelt i morgon. Håpar jo på akkurat passelig mange fine egg - ikkje for mange, men heller ikkje for få. ;)

Håpar det går supert for oss begge to i morgon, og at alt ser heilt perfekt ut der inne. :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen...

Når du drar ut på kvelden for å kjøpe inn til kaka ungen skal ha med til barnehagen dagen etterpå.

Slenger deg ned på sofaen og sløver til klokka 23..

Også, mens du pusser tennene før du skal legge deg popper tanken opp i hodet: KAKA 😱😱😱😱

Så her står jeg og venter på at stekeovnen skal bli klar, kl 23:12. Visste det var et spørsmål om dager før jeg glemte noe viktig.

Men, tenk hvis jeg ikke hadde kommet på det før i morgen tidlig? Positiv tenkning 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lett å selge her for tiden

Bor i oljehovedstaden, så her er jo alle arbeidsledige nå

Men har lett etter bolig selv i ca 6 mnd, og ser jo at mange hus går fort også, så er bare til å krysse fingrene.

Utvask har vi ikke tatt stilling til, men det er først og fremst å få vekk rot man har samlet opp gjennom ti år som tar tid

 

Da bor vi omtrent i samme område. Har hørt om flere som i stedet må leie ut eller som har gitt opp og flyttet tilbake til den gamle leiligheten. Men mulig det er enklere med hus. Hvis dere har litt tid går det sikkert etterhvert.

 

Den følelsen...

Når du drar ut på kvelden for å kjøpe inn til kaka ungen skal ha med til barnehagen dagen etterpå.

Slenger deg ned på sofaen og sløver til klokka 23..

Også, mens du pusser tennene før du skal legge deg popper tanken opp i hodet: KAKA

Så her står jeg og venter på at stekeovnen skal bli klar, kl 23:12. Visste det var et spørsmål om dager før jeg glemte noe viktig.

Men, tenk hvis jeg ikke hadde kommet på det før i morgen tidlig? Positiv tenkning

Lykke til med kake. Det høres kjent ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bor vi omtrent i samme område. Har hørt om flere som i stedet må leie ut eller som har gitt opp og flyttet tilbake til den gamle leiligheten. Men mulig det er enklere med hus. Hvis dere har litt tid går det sikkert etterhvert.

Lykke til med kake. Det høres kjent ut...

Huff ikke si det 😐 har selv en slektning som har kjøpt hus til 5 mill, og som ikke får solgt leiligheten... Men håper det går bedre med huset vårt. Det er vel bare et hus vi har vært og sett på som fortsatt ligger ute, men det er gammelt og trenger mye oppussing. Vårt er ganske nytt.

Nå har jo banken gitt oss lån før vi solgte, så de mener jo vi skal kunne sitte med begge en stund. Men det blir trangt, veldig trangt. Og spesielt hvis det blir en bebis nå som trenger det meste nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då me hadde prøverørsforsøk sist, for over 3 1/2 år sidan hadde eg veldig mange modne egg, og vart overstimulert. Derfor blir eg overraska viss det ikkje er nokon egg denne gangen. Men ein veit jo aldri. Eg fyller snart 39, så eg eg jo ikkje heilt ung lenger. Eg brukar også andre medisinar denne gangen og har kort protokoll, mens eg forrige gang hadde lang protokoll.

Det er også umulig for meg å vita noko, for eg merkar absolutt ingen symptom/bivirkningar av medisinane, eller at det skjer noko i eggstokkområdet. Det gjorde eg ikkje forrige gang heller, sjølv om eg vart overstimulert.

Det blir uansett veldig spennande og skummelt i morgon. Håpar jo på akkurat passelig mange fine egg - ikkje for mange, men heller ikkje for få. ;)

Håpar det går supert for oss begge to i morgon, og at alt ser heilt perfekt ut der inne. :)

Med normal amh og en overstimulering for 3 år siden tviler jeg på at du har noe å frykte selv om du er 39 ☺️ Masse lykke til i dag!

Nå skal jeg straks kjøre i barnehagen og så er det videre på kontroll.

Så får vi håpe at prøverdagboken min ikke stopper her, og at det er noe å hente ut der inne 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daaa var kontrollen over.

Eggstokkene mine hadde ingen positive overraskelser på lager.

De prøvde å gjemme seg i dag også, men han fant dem nå.

Resultatet var vel som forventet, selv om jeg helt klart håpet på at det skulle se skikkelig bra ut 😊

5 små follikler...

Har ikke snakket med klinikken enda, men regner jo med at det blir økning i dosen og ny kontroll senere.

Tør jeg håpe på 3-4 egg ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fryktet- bemfola er ikke å oppdrive i Stavanger og omegn.

Heldigvis kunne vitus bestille og få inn til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et dilemma jeg har tenkt mye over er det med å fjerne livmor/evt eggstokk(er). Er ikke så mye plaget med endoen når jeg tar hormoner, men den er veldig utbredt. Så jeg er rådet til å fjerne det som fjernes kan så snart jeg er ferdig med barn. Så er det jo det at jeg ikke føler meg helt ferdig selv med 2 stk da. Sånn sett er det litt ok at kroppen sier i fra selv, om at nå er det snart slutt på sjansene våre. Tenker hvis ikke vi lykkes nå, så vil det kanskje være ok å slå seg til ro med at vi ikke får flere. Ar det er naturen, og ikke pengene som sier stopp liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, ser vi er rundt samme sted i prøvinga. Er på første forsøk, var på ultralyd torsdag og fikk også påvist fem folikler på ene siden, vanskelig å se på andre. Uttak på onsdag. Har også tenkt på fremtidig fjerning og har bestemt meg for å gjøre det hvis endometriosen/muskelknutene blir ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, no har eg oppdatert meg litt i dagboka di. ;) Så kjedelig at legen kun fann nokre små folliklar på UL i går. Skal du ta større dose med medisinar framover no då, eller? Og har du fått vita når det blir ny kontroll?

Eg kryssar fingrane for at egga dine veks seg store og fine fram til neste kontroll! :) Hadde vore veldig kjekt om du hadde lykkast no, sidan dette blir det aller siste forsøket ditt. :klemmer:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann, ser vi er rundt samme sted i prøvinga. Er på første forsøk, var på ultralyd torsdag og fikk også påvist fem folikler på ene siden, vanskelig å se på andre. Uttak på onsdag. Har også tenkt på fremtidig fjerning og har bestemt meg for å gjøre det hvis endometriosen/muskelknutene blir ille.

Så spennende LittleBabyBlue 😃 hvis du har fått uttaksdato så var nok dine egg litt større og mer klare enn mine! 5 egg ++ er slettes ikke så dårlig hvis de er av god kvalitet. Har selv hatt tre uttak med totalt 16 egg, og av de har vi hatt 7 innsettinger og fått 2 barn.

Det er nok ikke så uvanlig at man får færre egg hvis man har endometriose, både sykdommen og evt operasjoner ødelegger jo friskt vev. Men kvaliteten er jo like bra som hos andre. Lykke til med uttaket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, no har eg oppdatert meg litt i dagboka di. ;) Så kjedelig at legen kun fann nokre små folliklar på UL i går. Skal du ta større dose med medisinar framover no då, eller? Og har du fått vita når det blir ny kontroll?

Eg kryssar fingrane for at egga dine veks seg store og fine fram til neste kontroll! :) Hadde vore veldig kjekt om du hadde lykkast no, sidan dette blir det aller siste forsøket ditt. :klemmer:

Ja litt kjedelig... Men det er ikke første gang jeg må tilbake på ny kontroll. Så jeg satser sterkt på at det blir egguthenting. Men mine prognoser så tenker jeg at 3-4 egg ut er et fint resultat. Jeg har jo opplevd to egg ut, og likevel fått innsetting.

Skulle fortsette på samme hormondose, helt til onsdag. Så håper vi at jeg kan få en uttaksdato da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja litt kjedelig... Men det er ikke første gang jeg må tilbake på ny kontroll. Så jeg satser sterkt på at det blir egguthenting. Men mine prognoser så tenker jeg at 3-4 egg ut er et fint resultat. Jeg har jo opplevd to egg ut, og likevel fått innsetting.

Skulle fortsette på samme hormondose, helt til onsdag. Så håper vi at jeg kan få en uttaksdato da.

Ja, me får kryssa fingrane for det. :) Masse lykke til med UL på onsdag! Håpar egga veks seg store og fine fram til då, og at du får ein dato for egguttak. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...