Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️


QBee

Anbefalte innlegg

På 27.2.2017 den 22.49, tr.heimspia83 skrev:

Farris som gravid godes ja :fnise:

Jeg kjenner ei som ble ivrig på å knaske isbiter. Og ei anna som elsket husmann knekkebrød med rå løkringer og tomater på. Kan sies at verken av dem ble særlig overvektige utover normen gitt :laugh:

Jeg derrimot! Smågodt og sengeliggende med bekkenløsning! Kos deg med farrisen din 😉

Stort sett i smågodt-banene det har gått med meg også, en grunn for at jeg har gått opp sånn 40-isj % av kroppsvekta mi i svangerskapene :sjenert: Ulvehunger deluxe.. kjenner ikke så mye på det denne gangen heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vinterferie med småtrolla nå, deilig å slippe å tenke jobb. Dvs, med jobbtlf med mail på får man ikke helt fred, men nesten. 

I dag har vi vært på kino og sett Vaiana. Var kjekt det, men sliter jo litt med å se en hel film uten å sovne :fnise: Trøtt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My name is Qbee and I'm an addict.

Husker for mange år siden når jeg skulle slutte å røyke så kunne jeg gå på butikken for å kjøpe mat eller whatever, helt uten intensjon om å kjøpe røyk, for så fem min senere stå i kassen og be om en tipakning- det var liksom helt utenfor min kontroll. Sånn har jeg det visst med apoteker og graviditetstester for tiden :P 

Så jeg kjøpte en digital test til da... Og kjente roen senke seg over meg når resultatet kom. Det varer vel ca til ul neste torsdag tenker jeg :fnise: Men NÅ må jeg vel iallfall være i mål med testingen.

 

 

 

IMG_4048.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det er mange av oss!

Man vet man er en true addict når: Man går på to ulike apoteker fordi man blir pinlig berørt og ikke kan stå inne for hvor mange graviditetstester man kjøper samtidig :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke alene nei :fnise:

Jeg er (dessverre?) ikke en del av dine med-avhengige-søstre! 
Har ikke tatt flere tester her i allefall, men det er jo fordi jeg har vært å målt hCG hos legen sikkert :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en merkelig natt. Våknet 03:50 av at jeg måtte tisse (skjer aldri) og sleit med å sovne igjen (kvalm). Så drømte jeg at jorden ble invadert av romvesener- vi var en hel haug av mennesker som løp gjennom gatene. Løp forbi en skobutikk, og da tenkte jeg at siden verden uansett skulle gå under så kunne jeg i det minste ha nye sko. Så jeg fant et par brune skinnstøvletter som jeg stjal, før jeg løp videre. Etter en stund kom vi til den samme skobutikken igjen, og det viste seg at romvesenene hadde fanget oss inne i en "loop" der vi ble nødt til å gjøre det samme om og om igjen for alltid. Våkna kl 07:30 og var helt bomull i hodet, haha. 

Nå sitter jeg i sofaen med yngstejenta, mens resten av familien sover. Jeg drikker kaffe og hun tegner hundrevis av hjerter (lærte å tegne det i går, og det er hun veldig stolt over).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2017 den 20.44, miore skrev:

...og det er mange av oss!

Man vet man er en true addict når: Man går på to ulike apoteker fordi man blir pinlig berørt og ikke kan stå inne for hvor mange graviditetstester man kjøper samtidig :Nikke: 

 

19 timer siden, LillyBe skrev:

Så herlig test :) du er nok ikke den eneste som er avhengig :P 

God helg og vinterferie :) 

Jeg tror ikke apotekene skjønner hvor mange avhengige vi er, da hadde de kjørt hardt på graviditetstest-kampanjer tror jeg :fnise:

13 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

Du er nok ikke alene nei :fnise:

Jeg er (dessverre?) ikke en del av dine med-avhengige-søstre! 
Har ikke tatt flere tester her i allefall, men det er jo fordi jeg har vært å målt hCG hos legen sikkert :sjenert:

Jeg testet bare en gang med nr 1, et par ganger med nr 2 (men det var fordi jeg blødde kontinuerlig de første ukene), og først denne gang ble jeg avhengig. Så bare vær glad så lenge du slipper unna :fnise:

Nå når jeg har fått 3+ på den digitale er det ikke mer å teste etter dog, så nå er jeg ferdig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en skikkelig crappy dag, formmessig. Den hormonelle trøttheten har virkelig seget over meg, spesielt midt på dagen sliter jeg med å holde øynene åpne. Har vært kvalm, dårlig i magen og hatt murringer av et sånt kaliber at jeg nesten har forventet å se blod når jeg har vært på do. 

Satt nettopp nest siste sprøyte med Klexane da, virkelig noe å rope hurra for. Jeg har nada problemer med å stikke meg selv, men de sprøytene der blir bare verre og verre. Akkurat som om huden har blitt seigere, for noen ganger er det skikkelig vrient å sette dem, og magen ser jo ikke ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første avsnitt skulle en nesten tro at jeg hadde skrevet selv, så du har all mulig medfølelse fra meg! Og gratulerer med siste Klexane, jeg har hørt at de er noe herk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, QBee skrev:

Faen, nå blør jeg. Stressa.

Dette vil jeg ikke lese! Skjønner godt du er stressa... Friskt blod? Mye? Har du smerter?

Jeg blødde selv mye HELE mitt forrige svangerskap...var utrolig nervepirrende, og var helt sikker på at det gikk galt hele tiden, unner virkelig ingen det samme. Jeg tenker på deg, og skjønner at dette er skremmende <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, LillyBe skrev:

Dette vil jeg ikke lese! Skjønner godt du er stressa... Friskt blod? Mye? Har du smerter?

Jeg blødde selv mye HELE mitt forrige svangerskap...var utrolig nervepirrende, og var helt sikker på at det gikk galt hele tiden, unner virkelig ingen det samme. Jeg tenker på deg, og skjønner at dette er skremmende <3

Takk for gode tanker! Ikke mye som kom, en teskje kanskje. Friskt blod, men utvannet. Ikke smerter foreløpig.

Blødde en god del ved forrige graviditet. Da var det både rødt og brunt og klumpete. Men gikk jo bra. Det var også fryseforsøk, så tenker det kan jo kanskje være medisinene? Men altså, ville ikke se noe blod denne gangen! Gikk fra å være helt avslappet til nervevrak på to sekunder jo :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, QBee skrev:

Takk for gode tanker! Ikke mye som kom, en teskje kanskje. Friskt blod, men utvannet. Ikke smerter foreløpig.

Blødde en god del ved forrige graviditet. Da var det både rødt og brunt og klumpete. Men gikk jo bra. Det var også fryseforsøk, så tenker det kan jo kanskje være medisinene? Men altså, ville ikke se noe blod denne gangen! Gikk fra å være helt avslappet til nervevrak på to sekunder jo :icon_frown:

Progesteron gir jo lett litt sårhet og blødninger. Men det er liksom ikke det man vil oppleve uansett :( Jeg håper du får sove litt i natt, og at du iallfall ikke får noe smerter. Da jeg blødde så mye sist svangerskap var det det gyn alltid var opptatt av... "Blødning uten smerter er som regel uskyldig, blødning i kombinasjon med sterke smerter kan fort være alvorlig, og et tegn på at noe er galt ". 

Mange gode klemmer til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok både være sårhet i fra Lutinus (var litt vannaktig, så det kan ha vært mindre blod enn det så ut som, hvis det var blandet med noe annet), og progynova kan også gi blødninger vet jeg. 

Vet at en spontanabort ikke er sånn som dette liksom, men det kan jo være starten på en like fullt. 

satser på søvn i natt, men tipper den blir urolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ay! 
Nei og nei, ikke noe jeg ville lese (eller du skrive) :glare:

Håper at det kun var det lille i går som ble forårsaket av medisinen! Herregud jeg krysser fingrene for deg :troest:

Når jeg hadde "min" SA i høst så begynte det med spotting, men tok seg opp veldig fort. Innen en halv dag var det mye friskt blod, og noen timer etter det så måtte jeg bytte bind hver time. Så det var en god del som kom. 
Håper at du kun har hatt litt tullete spotting uten noe mere ! 
Rare kroppene som forvirrer oss sånn! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tr.heimspia83 skrev:

Ay! 
Nei og nei, ikke noe jeg ville lese (eller du skrive) :glare:

Håper at det kun var det lille i går som ble forårsaket av medisinen! Herregud jeg krysser fingrene for deg :troest:

Når jeg hadde "min" SA i høst så begynte det med spotting, men tok seg opp veldig fort. Innen en halv dag var det mye friskt blod, og noen timer etter det så måtte jeg bytte bind hver time. Så det var en god del som kom. 
Håper at du kun har hatt litt tullete spotting uten noe mere ! 
Rare kroppene som forvirrer oss sånn! :bond:

Takk for fingerkryssing. Når jeg leser om alle dere som har måttet oppleve SA så virker det nesten urettferdig at jeg skulle slippe helt unna. Men dette er som jeg har sagt så mange ganger vårt aller siste forsøk, kan bare ikke miste nå. 

Litt brunt i truseinnlegget, men tenker at så lenge lutinusen renner så vil det komme litt rester etter blødningen i går. Det virker harmløst enn så lenge. Litt lyst på sykemelding nå, samtidig så vet jeg at da blir jeg liggende på sofaen for å Google blødninger i svangerskapet og det er ihvertfall ikke særlig sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal nok gå bra! Ja, skjønner godt at det frister å bli hjemme på sofaen...men faren er der for at man googler seg i hjæl ;) så strengt tatt tror jeg det beste ofte er å komme seg på jobb, få tankene over på andre ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Går ikke du på klexane? Det gir jo økt sannsynlighet for blødninger? Det kan komme ganske mye blod også når man går på det, uten at det er farlig. Under svangerskapet mitt fulgte jeg dagboka til ei som gikk på klexane, hun blødde og blødde stakkars og var helt fortvilet, men de kom i mål! 

Men ekkelt er det jo uansett, tror hjernene våre er programmert til å reagere dårlig på blod. Krysser fingrene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...