Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️


QBee

Anbefalte innlegg

Takk for lykkeønskninger Mirabella og Tvist :)

Nå gruer jeg meg litt. Tenk om det ikke blir egguttak? Tenk om jeg ikke har respondert på 5 dager ekstra med medisiner?

I dag er kontrollen hos Hausken. Var hos en lokal gynekolog på fredag, siden stavangerkontoret til klinikken ikke er bemannet hver dag. Er litt glad for at det

er hos dem i dag, for HVIS det blir uttak nå snart så vil jeg gjerne diskutere smertelindringen med dem, greit å slippe å ta det over telefon.

Jeg har jo hatt noen forferdelige uttak tidligere. Første var seriøst det vondeste jeg har vært med på. Andre gang fikk jeg dobbel dose smertestillende, men da ble jeg så kvalm! Tredje gang fikk jeg vel peditin tror jeg, det var det beste uttaket. Husker sykepleieren på sykehuset var så overrasket over at jeg hadde så vondt, følte meg skikkelig pysete :fnise:

Og jeg har født barn uten noen smertelindring! Ikke for å skryte, men bare for å sette det i perspektiv liksom 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var kontrollen over.

Var veldig samlebåndsfølelse der i dag, siden de lå 45 min etter skjema. Så var rett inn og rett ut. Helt ok det altså.

Eggene mine vokser godt ❤️

Det skulle jo bare mangle, alt den medisinen tatt i betraktning.

Likevel, jeg er veldig fornøyd.

Alle 5 eggene ligger an til å kunne hentes ut. Hvis det er lov å håpe at de holder samme kvalitet som ved tidligere forsøk, så kan det faktisk være vi får 1-2 på frys. Men viktigste er at det blir innsetting, selvsagt. Og det ser jo meget sannsynlig ut nå.

Blir uthenting på mandag. Så da antar jeg at jeg skal sette sprøyter frem til lørdag. Blir nye 3000 i medisiner. Men pytt pytt, jeg har to hus og gjeld på 7,5 mill- er blakk uansett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iom at det var så raskt over i dag fikk vi ikke snakket noe om uttaket.

Elise sykepleier ringte meg senere på dagen og jeg sa da at jeg ønsket ekstra smertestillende, noe hun noterte.

Jeg er redd det blir ganske vondt likevel, skulle ønske man kunne fått intravenøst, noe de praktiserer andre steder.

Men, det er vel bare å møte opp, og bite tennene sammen. Går det ikke så bra, så går det iallfall over :) og 4-5 egg er jo ikke rare greiene å få ut, så det må vel gå kjapt.

Fikk ordnet barnevakt til yngste jenta fra søndag til mandag. Satser på at eldste kan sove hos en skolevenninne. Vi drar på søndag så vi slipper å kjøre så ugudelig tidlig på morgenen. Litt deilig med en natt på hotell også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøyte nr 16 satt...

One to go.

Så er det ingen medisiner på lørdag, bortsett i fra eggløsningssprøyta på kvelden.

Gleder meg til å få det overstått nå!

I dag har vi vært på plantasjen og kjøpt lyng som vi har planta ute i bed og krukker. Pluss noen grønne planter til å ha inne.

Nå er det mest overfladisk rydding og vasking igjen før fotografen kommer på onsdag kl 08:00.

Det vil da si at jeg blir med og tar bilder, så drar jeg til Haugesund for innsetting. Og når jeg kommer hjem da, så har jeg ikke en eneste ting som må gjøres eller stresses med! Og jeg kan faktisk ha en rugetid med fullt fokus på å slappe av, gå turer osv- akkurat som jeg ønsket!

Hadde aldri trodd at alt skulle falle så fint på plass i siste liten, for mye har jo vært ganske tilfeldig.

Skal til legen på tirsdag, dagen etter uttaket, og kommer til å be om å bli sykemeldt i 1-2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med uttak på mandag! :klem: Så bra at egga dine veks seg store og fine. :) Kryssar fingrane for at egga er av god kvalitet også! :jepp:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med uttak på mandag! :klem: Så bra at egga dine veks seg store og fine. :) Kryssar fingrane for at egga er av god kvalitet også! :jepp:

Takk :klem:, trenger litt lykke, gruuer meg!

Siste spraydose og siste sprøyte er satt. I morgen er det kun 10 mg prednisolon om morgenen og ovitrellesprøyta på kvelden. Så kjører vi til Haugesund på søndag, og overnatter på radisson blu til mandag.

I dag har jeg sortert og rydda på ungene sine rom. De har så MYE, blir nesten fysisk kvalm. For de leker jo nesten ikke med noe av det, og det er masse dyre, skikkelige leker (pluss en god del ræl, selvfølgelig). Tenker på hvor mye mer pris de sikkert hadde satt på tingene, om de hadde halvparten så mye.

Det ble relativt bra, men kjente at jeg ble litt stressa igjen :fnise: tok jo halve dagen, og det er fortsatt litt igjen overalt, før fotografen kan komme på onsdag. Nå forsvinner jo hele mandag, og deler av søndagen mens vi er borte.

Tok en timeout hos en venninne på kvelden. Hun hjalp meg med å fikse på håret. Så nå er jeg tilbake til å være blond.

Blir aldri helt fornøyd med fargen når det er hjemmefarget lyst, men akkurat nå har jeg IKKE råd til frisør :fnise: og er altfor utålmodig til å gå rundt med lang ettervekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppe før ungene i dag. Deilig å ha huset for seg selv en morgen innimellom!

I dag skal vi shine opp hagen, før vi drar til Haugesund i ettermiddag.

El-sprøyten (ovitrelle) ble satt kl 21:30 i går. Den hadde blitt til en diger penn, da jeg satt en slik sist var den en nett liten engangssprøyte. Den var veldig lik sprøytepennen jeg har brukt ved tidligere forsøk da, så gikk helt greit å sette den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppe før ungene i dag. Deilig å ha huset for seg selv en morgen innimellom!

I dag skal vi shine opp hagen, før vi drar til Haugesund i ettermiddag.

El-sprøyten (ovitrelle) ble satt kl 21:30 i går. Den hadde blitt til en diger penn, da jeg satt en slik sist var den en nett liten engangssprøyte. Den var veldig lik sprøytepennen jeg har brukt ved tidligere forsøk da, så gikk helt greit å sette den.

Ja, eg vart også overraska då eg oppdaga at Ovitrelle-sprøyta hadde blitt til ein penn. ;)

Masse lykke til med egguttak i morgon! :klemmer:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mirabella :klem:

Uttak overstått. Det gikk overraskende bra smertemessig. Var kun en follikel som gjorde vondt, og den sa legen at lå vanskelig til- han hadde latt den være i fred hadde vi ikke hatt så få egg.

Resultatmessig gikk det ikke så bra som jeg hadde håpet. Var noen "tomme" (umodne?) egg, og det var jo ikke mange å ta av i utgangspunktet. De skylte og skylte, men det dukket ikke opp egg før etter en god stund. Og vi endte med 2 stk.

Så trenger man jo bare ett, men med kun 2 å ta av så er det litt mer spennende enn jeg liker.

Enda mer bekymringsverdig var det at jeg hadde en del væske i livmoren, såpass at det spøker for om vi får innsetting i det hele tatt.

Mao blir det et par nervepirrende dager som kommer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ligger her i senga og grubler fælt. Jeg synes det er skikkelig kjipt hvis ikke det blir innsetting. Hvor store sjanser har vi for å få et egg som tåler både frysing og tining?

Er veldig negativ nå....

Vil så gjerne, men naturen spiller ikke på lag. Svikefulle kropp...

Trenger all den flaks vi kan få, skal dette gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått egguttak! :) Skjønnar godt du er litt skuffa over å berre ha fått ut to egg. :klem: Me får berre kryssa fingrane for at egga er av god kvalitet, og at det blir ein liten spire ut av det eine egget. :) Håpar du får innsett, og at du ikkje er overstimulert.

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått egguttak! :) Skjønnar godt du er litt skuffa over å berre ha fått ut to egg. :klem: Me får berre kryssa fingrane for at egga er av god kvalitet, og at det blir ein liten spire ut av det eine egget. :) Håpar du får innsett, og at du ikkje er overstimulert.

Takk, jeg er veldig glad for at egguttaket ble en god opplevelse denne gang med tanke på smerter. Nå er jeg faktisk ikke redd for å gjøre det igjen. Fikk morfin i nesesprayform, var skeptisk, men virka som om det funka veldig bra!

Håper veldig her, men det er små marginer... Det hadde vært så kjekt om de var på vår side. Kombinasjonen få egg og væsken i livmoren er det som er mest ugreit kjenner jeg.

Føles som om vi er så nære, og så veldig, veldig langt i fra på samme tid!

Og er så ikke klar til å gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når får du beskjed om hvordan eggene klarer seg? I morgen?

Ja får svar på befruktning i morgen.

Om de er bra nok for frys tar nok minimum en ekstra dag før vi får vite.

Jeg drar til Haugesund igjen på onsdag. Så blir det vurdert da hva vi skal gjøre. Om væsken på magisk vis er borte blir det innsett uansett kvalitet på eggene tror jeg. Hvis det fortsatt er væske der, så blir vel eggene frosset dersom de er av god kvalitet, dersom de ikke egner seg for frys sa han vel at vi setter dem inn uansett. Men sjansen for å bli gravid er svært lav da, men den finnes iallfall- i motsetning til om eggene/embryoene bare destrueres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag...

I dag får vi vite om eggene er befruktet.

De to små tapre eggene mine 💚

Verdens dyreste egg :fnise:

Kunne ikke begge to ha blitt befrukta nå? Full uttelling for en gangs skyld.

Tenk hvis vi kunne fått et inn og et på frys, da kunne jeg senka skuldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det mulig å gjøre noe mot væsken? Medisiner? Tappe den ut?

Kan den forsvinne av seg selv?

Man kan tappe den ut, men når man ikke vet hva det skyldes så er det uansett liten sjans for å bli gravid etterpå.. :(

Hvis den fortsatt er der i morgen så tror jeg de anbefale å fjerne egglederene før fryseforsøk... Dersom eggene fortsatt holder mål.

Men ja, den kan forsvinne av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :) Gratulerer! :klemmer:

Tusen takk!

"Moro" hvordan følelsene svinger i dette her. I går syntes jeg skikkelig synd på meg selv og syntes ingenting går vår vei (snakket som en ekte pessimist, vi har tross alt to friske barn fra før) og i dag er det bare "jaaaa, vi har sånn flaks!" :fnise:

Nå er det myyye igjen som skal klaffe, men man får nyte de delseierne vi får.

Er iallfall mye mer optimistisk med tanke på at et av eggene kan være bra nok for frys nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...