Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️


QBee

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, LillyBe skrev:

Dette skal nok gå bra! Ja, skjønner godt at det frister å bli hjemme på sofaen...men faren er der for at man googler seg i hjæl ;) så strengt tatt tror jeg det beste ofte er å komme seg på jobb, få tankene over på andre ting. 

Helt enig, går nok på jobb. Men blør jeg noe mer så drar jeg hjem. Ikke noe særlig å løpe frem og tilbake på do når man har kunder å ta seg av heller. 

19 minutter siden, Sisti skrev:

Går ikke du på klexane? Det gir jo økt sannsynlighet for blødninger? Det kan komme ganske mye blod også når man går på det, uten at det er farlig. Under svangerskapet mitt fulgte jeg dagboka til ei som gikk på klexane, hun blødde og blødde stakkars og var helt fortvilet, men de kom i mål! 

Men ekkelt er det jo uansett, tror hjernene våre er programmert til å reagere dårlig på blod. Krysser fingrene! 

Joooda går på høye doser progynova som i seg selv kan forårsake blødninger, Lutinus som kan irritere lokalt siden man stadig er inne der og graver og Klexane som er blodfortynnende. Så egentlig er det sikkert flaks om man ikke blør. Men det er like skummelt okkesom. Heldigvis satt min siste Klexane nå. 

Når jeg googla i går så fant jeg en del som kunne tyde på at blødninger ved fryseforsøk er veldig vanlig. Og jeg har jo opplevd det før. Går sikkert bra. Men blir lange dager frem til torsdag nå. 

Sleit med å sove i går kveld. Og følte selvfølgelig at alle symptomer var borte. Stod opp i dag med supervonde pupper og kvalme. Så takk for det, kroppen! Det betyr sikkert ingening fra eller til, men beroligende, det er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvalme :tommelsmil: Håper virkelig at du slipper å blø mer! Det er det bare klin umulig å ta med ro, uansett hvor mye man egentlig vet at det kan være fullstendig uskyldig. Det høres veldig lurt ut å dra på jobb så sant alt fortsetter å være bra - det er lett å tenke litt for mye når man er hjemme på sofaen uten mann og barn som distraksjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at symptomene er der for fullt akkurat nå som du trenger dem! Og at google var grei for en gangs skyld, med historier om at det er vanlig. Vil jo tro det aldri hjelper helt uansett, samme hvor vanlig det er, og at du har opplevd det selv, blod er det siste man vil se som gravid. Håper også virkelig du slipper mer av det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt med blødning - men bra at du ikkje har sett noko meir blod, og heller ikkje har smerter. Kryssar fingrane for at det er heilt uskyldig. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, miore skrev:

Kvalme :tommelsmil: Håper virkelig at du slipper å blø mer! Det er det bare klin umulig å ta med ro, uansett hvor mye man egentlig vet at det kan være fullstendig uskyldig. Det høres veldig lurt ut å dra på jobb så sant alt fortsetter å være bra - det er lett å tenke litt for mye når man er hjemme på sofaen uten mann og barn som distraksjoner :)

 

7 timer siden, Illy skrev:

Bra at symptomene er der for fullt akkurat nå som du trenger dem! Og at google var grei for en gangs skyld, med historier om at det er vanlig. Vil jo tro det aldri hjelper helt uansett, samme hvor vanlig det er, og at du har opplevd det selv, blod er det siste man vil se som gravid. Håper også virkelig du slipper mer av det nå!

 

4 timer siden, Mirabella76 skrev:

Skummelt med blødning - men bra at du ikkje har sett noko meir blod, og heller ikkje har smerter. Kryssar fingrane for at det er heilt uskyldig. :klem:

Takker for fingerkryssing og alt mulig :) Ikke noe mer blod her i gården, og slik skal det forbli :fy_fy: Men har tilnærmet ingen lutinusrester heller, ikke siden i går før kveldsdosen. Det synes jeg er ganske rart, pleier jo å renne hele tiden.

Har oppdaget et nytt symptom, eller hva jeg nå skal kalle det- jeg får helt angst av hvitost. Jeg er ikke sånn ostemenneske, men vanlig mild hvitost ala norvegia er jeg veldig glad i. Iallfall var jeg det, før :grine: I det siste har jeg ikke klart å spise det, men i dag toppa det seg da jeg skulle lage nistepakke til jentungen og jeg brakk meg flere ganger bare av å ta på osten. Nå sitter jeg på jobb flere kilometer unna, og kjenner at jeg begynner å kaldsvette ved tanken på den hvitosten. Den var bare helt usannsynlig ekkel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyrest jo absolutt ut som om du er ordentlig gravid fortsatt, men sånne symptom! ;)

Eg har høyrt at viss ein blir gravid, så treng kroppen meir progesteron, og dermed kjem det mindre Lutinusrestar ut. Og det at du plutselig reagerer så kraftig på spesielle matvarer, i ditt tilfelle kvitost, er jo også eit typisk graviditetssymptom. :jepp: Så den blødningen var nok mest sannsynligvis heilt ufarlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.3.2017 den 17.30, Mirabella76 skrev:

Høyrest jo absolutt ut som om du er ordentlig gravid fortsatt, men sånne symptom! ;)

Eg har høyrt at viss ein blir gravid, så treng kroppen meir progesteron, og dermed kjem det mindre Lutinusrestar ut. Og det at du plutselig reagerer så kraftig på spesielle matvarer, i ditt tilfelle kvitost, er jo også eit typisk graviditetssymptom. :jepp: Så den blødningen var nok mest sannsynligvis heilt ufarlig! :)

Det der med rester fra lutinusen har jeg også hørt men tror nok ikke egentlig at det er noe hold i det :) Nå renner det iallfall igjen her, og det har det gjort hele veien med unntak av den ene og halve dagen.

Jeg har ikke blødd noe mer. Men lutinusen har fortsatt farge. Veeeldig lyst da. Tenker at blødningen må jo ha kommet fra et sted (rift eller noe) så det er vel naturlig at det kommer litt rester en stund etterpå. Er ikke spesielt bekymra nå, sånn egentlig.

MEN. I MORGEN ER DET TIDLIG UL.

Og man kan jo være så avslappet man bare vil, med magefølelsen på topp og alt det der. Men ultralyder er uansett dritskumle. Er det noe galt, er det der det blir oppdaget liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig UL!  Hjertet i halsen-UL! :bond: Lykke til! :nigo: Mest sannsynlig står det jo strålende til der inne :)

Jeg har merket at det varierer litt når mine lutinus-rester kommer ut igjen. Skulle gjerne hatt en fast "schedule" så det var litt forutsigbart, men sånn er det ikke. Av og til er det akkurat som om en ladning hopper over å komme ut, og heller kommer ut sammen med neste pille for max grisemengde :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee, så spennende!!!! Jeg gleder meg til en oppdatering :) Herregud som jeg gleder meg til å reise på UL igjen selv <3 men altså, jeg vet hvor nervepirrende den første UL er...men dette går jo så bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til! Jeg tror det er umulig å ikke bli nervøs i en sånn setting, selv om alt sikkert står bra til der inne. Nå får du snart se med egne øyne hvordan det står til :) Det må jo være fantastisk herlig å få se et lite bankende hjerte for første gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskinger @miore, @Sisti, @LillyBe og @Illy :)

Vi får en grå, uformelig og blinkende klump :ninuskapus: iallfall var det slik h*n så ut i dag. Skulle vel sagt at et var det vakreste i verden osv men for meg er det fortsatt litt fjernt at det er en baby som er der inne (på vei til å bli iallfall). Er selvfølgelig glad, og letta altså, over at alt så ut til å være normalt. 

Hadde en cyste på 4 cm på høyre eggstokk da, skjønte ikke helt om den kunne bli et problem eller ikke- skulle ta kontakt om den begynte å plage meg.

Så satt de termin til 27 oktober. Jeg satt meg ned og regnet på det (Dvs brukte kalkulator fra nettet), og det vil si at de har brukt 1 februar som befruktningsdato. Men da var egget allerede 4-delt. Ikke at det er så viktig, men det betyr at jeg er to dager kortere på vei enn jeg trodde, og at jeg må hente ut en hel pk til med Lutinus pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høyra at alt såg fint ut på UL i dag! :rodmer: Då veit du iallfall at det er liv, og det er heilt klart ein bra start. :jepp:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så godt å høre at alt sto bra til :rodmer: Da er det jo overveiende sannsynlig at det skal gå bra hele veien til mål! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, så fantastisk!!! Kjempe godt å høre :) så rart det med termindatoen, trodde de alltid satt ut fra befruktning jeg men?! Hmm...oktober er en fin måned<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, Mirabella76 skrev:

Så flott å høyra at alt såg fint ut på UL i dag! :rodmer: Då veit du iallfall at det er liv, og det er heilt klart ein bra start. :jepp:

Absolutt en bra start :)

19 timer siden, miore skrev:

Åh, så godt å høre at alt sto bra til :rodmer: Da er det jo overveiende sannsynlig at det skal gå bra hele veien til mål! 

Ja det er faktisk det. Jeg synes det er litt utrolig at vi får oppleve dette tre ganger :rodmer:

18 timer siden, Illy skrev:

Åh, så flott! Gratulerer med den grå, uformelige klumpen som blinker:nordvesta:

Tusen takk! Hvem visste at grå klumper kunne gjøre en så lykkelig? :fnise:

18 timer siden, LillyBe skrev:

Ahh, så fantastisk!!! Kjempe godt å høre :) så rart det med termindatoen, trodde de alltid satt ut fra befruktning jeg men?! Hmm...oktober er en fin måned<3

Ja jeg trodde også det. Men det er ikke krise med de to dagene. Jeg kommer uansett til å kreve oppfølging lenge før normalt overtid mtp hvordan siste graviditeten min endte. Har allerede et oktoberbarn så helt topp med et til :) 

17 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

Åhhhh så flott :yvonne:

Vi har termin omtrent samtidig også :rodmer:

Ja ikke mange dagene som skiller :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blør stadig vekk littegrann. Det er liksom ikke nok til at jeg blir så veldig bekymra, men går litt på tå hev og slapper ikke helt av. Det er veldig likt forrige gang jeg var gravid etter FET, bare at da begynte det allerede ved positiv test. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, QBee skrev:

Hvem visste at grå klumper kunne gjøre en så lykkelig? :fnise:

:fnise::rodmer: Ja de er virkelig noe helt for seg selv 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...