Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️


QBee

Anbefalte innlegg

Sa her om dagen at jeg ikke kjente noe til ulvehungeren denne gang. 

Tror jeg jinxa det...

I dag har vært en spiseorgie av de sjeldne.  Kunne latt som om jeg var en "flink pike" og fortalt om hvordan jeg skeia ut med quinoa, masse panert fisk, selskapserter og blodappelsinjuice til middag (virkelig, det var DRITGODT!), men som den ærlige sjelen jeg er så velger jeg å også dele at jeg spiste ungene sine lørdagsgodtrester til frokost. Og at jeg spiste en hel pose med ovnsristede mandler før lunsj. Og en halv pose med sørlandschips etter lunsj. 

JEG BLIR SÅ FLAU :fnise:

Men det er umulig å styre. Akkurat nå sitter jeg her stappmett etter middag, men  tenker fortsatt på mat liksom...

Endret av QBee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, men har man ulvehunger så har man ulvehunger. Og den stagges vel best med raske karbohydrater? Ovnsristede mandler er litt sunt da :) Håper du koste deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, å når man er hjemme har man jo ekstra god tid til å spise også ;) Det er lov å dra på litt, syns du har fortjent det nå etter noen tøffe dager...så får vi se da om det varer svangerskapet ut, hehe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2017 den 19.57, Illy skrev:

Haha, men har man ulvehunger så har man ulvehunger. Og den stagges vel best med raske karbohydrater? Ovnsristede mandler er litt sunt da :) Håper du koste deg!

 

På 14.3.2017 den 20.25, LillyBe skrev:

Hihi, å når man er hjemme har man jo ekstra god tid til å spise også ;) Det er lov å dra på litt, syns du har fortjent det nå etter noen tøffe dager...så får vi se da om det varer svangerskapet ut, hehe! 

Joda, koste meg og har selvsagt fortjent noe godt :Pmen sånn her kan jeg ikke ha det resten av svangerskapet! Jeg er like sulten i dag:fnise: Vi var hos svigerfar etter at alle hadde kommer hjem fra jobb, skole og BHG, og spiste oss stappmett på både middag og dessert. Likevel fikk jeg i meg 3/4 Grandiosa nå etter at ungene var i seng. Har alltid vært noenlunde slank, men merker at det skjedde noe med forbrenningen når jeg runda 30. Tror ikke det er særlig smart å overspise på samme måte som ved første graviditet, nå 10 år senere. Så skjerpings fra nå av! Noen gravide får visstnok dilla på isbiter, kanskje det kan funke som en slags avledning, haha! (Skjønner ikke folk som får oppheng utelukkende på sunne saker jeg, VET de ikke hvor vidunderlig kalorier smaker??)

I kveld har jeg rett og slett tatt en Paracet, og krøpet under dyna før klokka er halv ti. Cysten på høyre eggstokk plager meg ganske greit :dry: godt man har vært på ultralyd og vet hva det kommer av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, fikk du sove litt i natt? Håper ikke den cysten har tenkt til å plage deg for mye :( Men iallfall godt at du vet hva det er ja! 

Hihi, her har det også skjedd noe med kroppen ;) nå har jeg jo levd på hormoner snart siste året da, så det har også kanskje litt skyld i vektøkning og redusert forbrenning..,jeg har alltid vært tynn, så spiser/drikker liksom det jeg kommer over, og har alltid kunne gjort det. I det siste har det vært litt for mye rett og slett, og jeg føler meg ikke bra. Så må bytte ut nervøs-spisingen min med litt sunnere alternativer iaf :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2017 den 6.24, LillyBe skrev:

Huff, fikk du sove litt i natt? Håper ikke den cysten har tenkt til å plage deg for mye :( Men iallfall godt at du vet hva det er ja! 

Hihi, her har det også skjedd noe med kroppen ;) nå har jeg jo levd på hormoner snart siste året da, så det har også kanskje litt skyld i vektøkning og redusert forbrenning..,jeg har alltid vært tynn, så spiser/drikker liksom det jeg kommer over, og har alltid kunne gjort det. I det siste har det vært litt for mye rett og slett, og jeg føler meg ikke bra. Så må bytte ut nervøs-spisingen min med litt sunnere alternativer iaf :P 

Jada, fikk sove både den natten og etterpå. Skal være rimelig vondt for at jeg ikke får sove. Det er ikke sånn intenst vondt, mer sånn smågnagende, plagsomt vondt.

Sant, hormoner hjelper ikke akkurat det heller. Men nå satser vi på noen måneder som gode, runde og hormonelle begge to, så kan man heller passe på vekta siden :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå føler jeg at jeg gjentar meg selv hele tiden her. Men er så lei av blødninger. I dag våknet jeg opp til at jeg hadde blødd "masse". Det er brunt og mer utflodaktig enn blodaktig (jeg klarer ikke helt selv å skjønne hva som er TMI kjenner jeg, men dette er en prøverdagbok sååååå), så jeg er fortsatt optimistisk. Men synes det er noe dritt at det ikke gir seg.

Den rasjonelle delen av meg sa jo at jeg forventet at det kom tilbake, men jeg klarer ikke å være rasjonell så lenge av gangen nå :P

Jeg blir så stressa, også blir jeg så utrolig var for hva jeg kjenner ellers. Smerter i magen? Nå tar det seg sikkert opp, også mister jeg! Litt mindre ømme pupper i dag? Faen! 

BLÆH. Blir sprø (igjen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slitsomt, altså! Godt at du fortsatt er optimistisk, og har en rasjonell del som sier fornuftige ting, med det må være noe skikkelig dritt uansett! Kroppen får gi seg med det der, så du kan slappe av og nyte situasjonen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, QBee skrev:

Nå føler jeg at jeg gjentar meg selv hele tiden her. Men er så lei av blødninger. I dag våknet jeg opp til at jeg hadde blødd "masse". Det er brunt og mer utflodaktig enn blodaktig (jeg klarer ikke helt selv å skjønne hva som er TMI kjenner jeg, men dette er en prøverdagbok sååååå), så jeg er fortsatt optimistisk. Men synes det er noe dritt at det ikke gir seg.

Den rasjonelle delen av meg sa jo at jeg forventet at det kom tilbake, men jeg klarer ikke å være rasjonell så lenge av gangen nå :P

Jeg blir så stressa, også blir jeg så utrolig var for hva jeg kjenner ellers. Smerter i magen? Nå tar det seg sikkert opp, også mister jeg! Litt mindre ømme pupper i dag? Faen! 

BLÆH. Blir sprø (igjen). 

All mulig sympati herfra! Jeg spotter også litt i dag, og det er noe dritt. Ekstremt bekymrende og crazy-making. Bra du klarer å lokke frem den rasjonelle siden i alle fall deler av tiden, selv sliter jeg litt med det :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig ja!! Skjønner godt du blir lei...men bra du klarer å tenke rasjonelt :) Håper det roer seg igjen ASAP!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lest hele dagboken din! :yvonne::daane: Det er kanskje lettere å holde seg opptatt når man allerede har to barn, men jeg hadde seriøst vært innlagt hvis det hadde gått 1,5år fra uttak til innsett. Herregud for en tålmodighetsprøve.. Men helt fantastisk utfall da=) Jeg hylgråt når jeg leste om positiv test med 2-dagers fryseegg (lever meg inn, nei?), og ble SÅ glad! Nå må bare spottingen gi seg, sånn at du kan kose deg med å være gravid én siste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Jeg humret litt for meg selv av din og @Mirabella76s beskrivelse av legene på Hausken:fnise: Har akkurat samme erfaringer med de tre mannlige som dere har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, LoveTrain skrev:

PS. Jeg humret litt for meg selv av din og @Mirabella76s beskrivelse av legene på Hausken:fnise: Har akkurat samme erfaringer med de tre mannlige som dere har. 

He he, artig! ;) Då er det nok sånn dei faktisk er. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.3.2017 den 13.09, Illy skrev:

Så slitsomt, altså! Godt at du fortsatt er optimistisk, og har en rasjonell del som sier fornuftige ting, med det må være noe skikkelig dritt uansett! Kroppen får gi seg med det der, så du kan slappe av og nyte situasjonen :klem:

Er sånn passe god på rasjonelle tanker, men merker at jeg FØLER mer som gravid/hormonell og det blir litt pessimistisk innimellom. 

På 19.3.2017 den 19.18, miore skrev:

All mulig sympati herfra! Jeg spotter også litt i dag, og det er noe dritt. Ekstremt bekymrende og crazy-making. Bra du klarer å lokke frem den rasjonelle siden i alle fall deler av tiden, selv sliter jeg litt med det :fnise: 

Dritt ja, man blir liksom gående og føle på det hele tiden. Jeg tenker på at jeg er gravid og om det kommer til å gå bra sånn 80% av tiden. Craaaazy er ganske dekkende. Nå er vi imidlertid tilbake til hvit Lutinus. Så jeg tror ikke dette vil ta seg opp egentlig. Nå teller jeg ned til medisinslutt.

På 19.3.2017 den 19.26, LillyBe skrev:

Æsj, så kjedelig ja!! Skjønner godt du blir lei...men bra du klarer å tenke rasjonelt :) Håper det roer seg igjen ASAP!!

Roet ned for øyeblikket. Men det snur fort igjen :fnise:

1 time siden, LoveTrain skrev:

Da har jeg lest hele dagboken din! :yvonne::daane: Det er kanskje lettere å holde seg opptatt når man allerede har to barn, men jeg hadde seriøst vært innlagt hvis det hadde gått 1,5år fra uttak til innsett. Herregud for en tålmodighetsprøve.. Men helt fantastisk utfall da=) Jeg hylgråt når jeg leste om positiv test med 2-dagers fryseegg (lever meg inn, nei?), og ble SÅ glad! Nå må bare spottingen gi seg, sånn at du kan kose deg med å være gravid én siste gang. 

Godt gjort å lese alt :) og veldig koselig at fremmede blir rørt til tårer av det man skriver :fnise: men det er jo veldig lett å leve seg inn når man er oppe i det samme selv.  Jeg har stor tro på 2 dagers fryseegg! Har blitt gravid på 50% av mine fryseforsøk (2/4). Og for 6 år siden, når vi var ordentlig inne i det med forsøk så var det aldri snakk om noe blasto-dyrking. Har nok holdt ut siden jeg har vært litt frem og tilbake med hvor sterkt jeg har ønsket et barn nr 3. Nå ønsker jeg det mer enn noe annet da, så nå må det gå bra. Satser på at du må vente maks 2 sykluser før innsetting. Har de sagt noe om det?

1 time siden, LoveTrain skrev:

PS. Jeg humret litt for meg selv av din og @Mirabella76s beskrivelse av legene på Hausken:fnise: Har akkurat samme erfaringer med de tre mannlige som dere har. 

De er et bra team hos Hausken da :fnise: Men må si at vi er vel så fornøyde med sykehuset i Haugesund som med privatklinikken til Hausken, så hvis det er der dere skal ha de offentlige forsøkene så går det nok veldig bra det også. Håper dere lykkes før den tid da selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen igjen.

Rosa Lutinus igjen. 

Og slik går nu dagan.

Jeg har 5 dager igjen til jeg er ti uker. Og kan slutte med medisinene. Men vurderer å bruke opp den siste boksen med Lutinus også, da blir det vel 11 dager igjen eller noe sånt. 

I dag skal jeg på ultralyd med jenta mi før jeg drar på jobb, hun har en klump som skal sjekkes. Den er myk og bevegelig så er ikke noe bekymra, selv om jeg lurer litt på hva det kan være. Hun gruer seg litt da. Har litt legeskrekk selv om det verste hun har gjort hos legen er å ta blodprøve, og det har hun gjort én gang. Men hun er stor og flink, og ultralyd er jo piece og cake, så det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du snart er 10 uker!! Hvor ble de ukene av, hehe... Hvordan er formen ellers nå? Er du tilbake på jobb? Så utrolig kjedelig med rosa Lutinus :( gir den mere sårhet/blødninger enn annen progesteron? Shit, nå kom jeg på at jeg må gå på østrogen og progesteron i maaaaange uker til (forhåpentligvis), men altså, er jo bare glad for det! Men det er er styr å huske alt :P Tidligere gikk jeg på Crinone og ble veldig sår, men cyclogesten har jeg ikke merket det med...

Masse lykke til på UL :) Greit å få sjekka opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, LillyBe skrev:

Tenk at du snart er 10 uker!! Hvor ble de ukene av, hehe... Hvordan er formen ellers nå? Er du tilbake på jobb? Så utrolig kjedelig med rosa Lutinus :( gir den mere sårhet/blødninger enn annen progesteron? Shit, nå kom jeg på at jeg må gå på østrogen og progesteron i maaaaange uker til (forhåpentligvis), men altså, er jo bare glad for det! Men det er er styr å huske alt :P Tidligere gikk jeg på Crinone og ble veldig sår, men cyclogesten har jeg ikke merket det med...

Masse lykke til på UL :) Greit å få sjekka opp. 

Ja si det! Det går liksom både fort og sakte om det gir mening... jeg gikk på cyclogest forrige gang, og hadde ingen problem med sårhet da. Men blødninger- ja. Lutinus gir definitivt mer sårhet! Og søl.. det er noe dritt med de medisinene men det er jo veeeeldig verdt det. Iallfall når man ser på det i etterkant :P

Vanligvis er jeg veldig glemsk. Men tenker på graviditeten heeele tiden, så har heldigvis ikke noen problemer med å huske medisinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, QBee skrev:

Ja si det! Det går liksom både fort og sakte om det gir mening... jeg gikk på cyclogest forrige gang, og hadde ingen problem med sårhet da. Men blødninger- ja. Lutinus gir definitivt mer sårhet! Og søl.. det er noe dritt med de medisinene men det er jo veeeeldig verdt det. Iallfall når man ser på det i etterkant :P

Vanligvis er jeg veldig glemsk. Men tenker på graviditeten heeele tiden, så har heldigvis ikke noen problemer med å huske medisinene.

Hihi ja, i etterkant er det jo verdt det! Det værste med cyclogesten er egentlig den liggingen...pga jobb og mini er det ikke alltid like lett! Men får det til på et vis. Så lenge man får sitti i ro litt etter innsett er det visst greit :) utrolig spent på blødninger her denne gangen...er nok bare å stålsette seg for blod og panikk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QBee skrev:

Morgen igjen.

Rosa Lutinus igjen. 

Og slik går nu dagan.

Jeg har 5 dager igjen til jeg er ti uker. Og kan slutte med medisinene. Men vurderer å bruke opp den siste boksen med Lutinus også, da blir det vel 11 dager igjen eller noe sånt. 

I dag skal jeg på ultralyd med jenta mi før jeg drar på jobb, hun har en klump som skal sjekkes. Den er myk og bevegelig så er ikke noe bekymra, selv om jeg lurer litt på hva det kan være. Hun gruer seg litt da. Har litt legeskrekk selv om det verste hun har gjort hos legen er å ta blodprøve, og det har hun gjort én gang. Men hun er stor og flink, og ultralyd er jo piece og cake, så det går nok bra.

Skal vi starte foreningen mot farget lutinus? Lutinus burde alltid være snøhvit :opplyser: Alt annet er dritt for psyke og humør. Jeg har lyst til å grine hver gang jeg ser det.

Lykke til på ultralyd i dag! Hvor stor er klumpen? Satser på at det er en uskyldig talgklump eller noe sånt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med UL i dag, det er sikkert ein ufarlig klump. Eg har ein sånn bevegelig liten kul på sida av magen, som eg har tatt MR av. Det viste seg å vera ein heilt ufarlig fettkul. :)

Du får be om ein sjekk av babyen i magen din samtidig. ;) Alltid skummelt når ein ser blod som gravid, sjølv om det er lite blod, og mest sannsynlig er heilt ufarlig. 

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...