Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️


QBee

Anbefalte innlegg

1 time siden, QBee skrev:

Håper det blir veldig snart :Nikke:

Smart å gå for svart. Var det vi og hadde tenkt, men gjerrigknarken i meg så sitt snitt i å spare de 1300,- Regner med jeg blir fornøyd med sand også :) Lurte angående setet fordi jeg trodde at babysetene var litt billigere enn 5000,- :sjenert: må skrive litt om på innkjøpsbudsjettet jeg tydeligvis..

Satsar på du blir fornøyd med den andre fargen på vogna. :)

Når det gjeld bilstol, så er det fordi du må ha base i tillegg til bilstolen, at det blir så dyrt. Basen er ikkje akkurat billig. Ho i butikken sa at det nye no var at ein kunne bruka den samme basen på bilstol nr 2, som til babystolen. Så då vart det billigare når ein skulle ha neste bilstol, for då slapp ein å kjøpa ny base, men kun ny bilstol. 

Eg har forresten ikkje sjekka prisen på Maxi Cosi bilstolar på nettet. Så det er jo mulig at det går an å få det billigare om du bestiller bilstol i ein nettbutikk? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.barnashus.no/maxi-cosi-cabriofix-pakke-med-stol-og-base-svart-17414.html

@Mirabella76, her er et sete med base, var i denne prisklassen jeg trodde de lå. Men ser de har flere modeller. Det er kanskje en annen og dyrere base den som passer til sete nr 2 også :klo: Veldig praktisk det da, og sikkert lønnsomt i lengden. Jaja, jeg skal IKKE tenke på bilsete enda, nå går det noen mnder til neste store innkjøp :P 

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk i 2 trimester i dag :overrasket::nordvesta:

Nå skal vel skrulletiden være sånn cirka over, men den varer nok litt til i mitt tilfelle :P Tipper 2-4 uker, da bør jeg kjenne ordentlig liv og den virkelig fine tiden kan begynne. Jeg har elsket det meste med å gå gravid fra den tiden- uten vondter og utslitthet så er det en magisk tid. Gleder meg!

Fikk opp på Facebook-minnene mine at vi hadde vært og badet for tre år siden. I dag er det stiv, iskald kuling, og i går snødde det. Huff, vil det skal bli vår! Vi er altfor dårlige til å komme oss ut når været er dårlig (må stort sett krangle så lenge med ungene for å få dem til å ta på seg nok klær at jeg ser ikke helt vitsen :P)

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxi- mamma når jeg blir stor skal jeg eie en parkeringsplass som folk må betale for å parkere på!

Jeg: mhm, høres ut som lett-tjente penger, men du må ha en stor tomt da?

Maxi: ja, jeg har gode sjanser til det hvis x (venninne) blir eiendomsmegler!

Jeg: Å, skal x bli eiendomsmegler?

Maxi: Nei, tror ikke det. Men du vet at mange barn har store drømmer når de blir små, men så ender de opp med å bare bli eiendomsmeglere.

Dør litt av den ungen, haha, skjønner ikke hvordan hun kommer på alt :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg Dplay kun for å se fødeavdelingen, haha. Er hjemme alene med kidsa så ble noen episoder før leggetid i går. Litt trøtt nå. Tenker i økende grad på fødselen, selv om det er lenge til enda. Gleder meg noe helt vanvittig til den første tiden etterpå og gruer meg veldig for smertene. Uansett så ELSKER jeg fødeserier.

Skal på tur med jobben i helga og det kommer til å bli en større jobb å skjule graviditeten enn jeg gidder å bruke krefter på. Kunne kanskje kommet unna med at jeg i mine vanlige klær ser dobbelt så stor ut, men kombinert med totalavhold så kommer det nok fram. Det er forsåvidt greit det, er bare at jeg tenker jeg burde fortalt det til sjefen først. Men jeg får det ikke til, haha:P Vet ikke hvorfor jeg synes det er så kleint men jo mer jeg tenker på det jo verre blir det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med vogn! :biggrin:

Hehe, kanskje det er best at sjefen bare skjønner det av seg selv på turen da? Så kan han/hun spørre, og du si ja, og så er det gjort! En kollega av meg fikk "jasså, så du har pult?" til svar da hun annonserte graviditeten på jobb. Nå vet sjefen om hele prøverørsgreia, så jeg kommer heldigvis ikke til å få den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Illy skrev:

Grattis med vogn! :biggrin:

Hehe, kanskje det er best at sjefen bare skjønner det av seg selv på turen da? Så kan han/hun spørre, og du si ja, og så er det gjort! En kollega av meg fikk "jasså, så du har pult?" til svar da hun annonserte graviditeten på jobb. Nå vet sjefen om hele prøverørsgreia, så jeg kommer heldigvis ikke til å få den.

Ja kanskje det. Sjefen min vet at vi har drevet med prøverør så han blir ikke overrasket, men vet ikke når forsøkene har vært. Hadde liksom håpet at det skulle komme en anledning der det var litt naturlig å si det. Burde jo ikke være flaut/kleint, vi har jo ikke en gang pult :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, QBee skrev:

Ja kanskje det. Sjefen min vet at vi har drevet med prøverør så han blir ikke overrasket, men vet ikke når forsøkene har vært. Hadde liksom håpet at det skulle komme en anledning der det var litt naturlig å si det. Burde jo ikke være flaut/kleint, vi har jo ikke en gang pult :P

Det er den biten av det jeg syns er litt klein. Altså, er du gravid, så vet folk hva du har drevet med. Men for det første så er det meget naturlig, og for det andre så er det ikke en gang grunnen til graviditeten i ivf-tilfeller. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2017 den 20.29, QBee skrev:

http://www.barnashus.no/maxi-cosi-cabriofix-pakke-med-stol-og-base-svart-17414.html

@Mirabella76, her er et sete med base, var i denne prisklassen jeg trodde de lå. Men ser de har flere modeller. Det er kanskje en annen og dyrere base den som passer til sete nr 2 også :klo: Veldig praktisk det da, og sikkert lønnsomt i lengden. Jaja, jeg skal IKKE tenke på bilsete enda, nå går det noen mnder til neste store innkjøp :P 

Ja, dette er nok den gamle modellen. Sikkert derfor denne bilstolen er så billig. ;) Basen til dei nye bilstolane var litt større enn den gamle modellen, og bilstolen hadde ein litt annan utsjånad.

Som du såg i dagboka mi, så har eg kjøpt både vogn og bilstol no, og eg fekk begge delar til ein god pris. :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, litt komisk alt hva vi skal tenke på ;) Jeg husker jeg gruet meg enormt til å fortelle sjefen, ante virkelig ikke åssen jeg skulle si det, og drøyde til uke 13. Da måtte jeg si det pga endel omstendigheter på jobb...spent på hvordan du får fortalt det til slutt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha kome over i 2. trimester! :hoppe: Det er ein herlig følelse, når ein endelig har klart å koma seg forbi det første trimesteret. :jepp:

Eg nærmar meg 3. trimester med stormskritt, og eg kan ikkje heilt forstå kor tida har blitt av! :bond:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, LillyBe skrev:

Hihi, litt komisk alt hva vi skal tenke på ;) Jeg husker jeg gruet meg enormt til å fortelle sjefen, ante virkelig ikke åssen jeg skulle si det, og drøyde til uke 13. Da måtte jeg si det pga endel omstendigheter på jobb...spent på hvordan du får fortalt det til slutt :P 

Godt det er flere :P Jeg sendte melding til ham i går, med dato for neste svangerskapskontroll. Pleier å gi beskjed skriftlig om legetimer, fravær osv så det var den minst flaue måten jeg kom på :PHan er fin da, når jeg kom på jobb i dag så var det sånn- "ehm, det betyr at du er gravid nå eller?" Ja altså, man pleier liksom ikke å ha svangerskapskontroller før man blir gravid :fnise:

Så nå har vi hatt en samtale om hvordan vi skal løse det fremover. Jeg vet at det blir litt utfordringer med at jeg blir borte. Men har en vikar i tankene som jeg tror jeg fint skal kunne lære opp ila et par mnd. Egentlig tror jeg at de fort finner ut at de greier seg uten meg, dessverre :P(blir veldig verdsatt på jobb da vi har et datasystem som ingen av de andre forstår, men det er enklere enn de tror, haha).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Mirabella76 skrev:

Gratulerer med å ha kome over i 2. trimester! :hoppe: Det er ein herlig følelse, når ein endelig har klart å koma seg forbi det første trimester. :jepp:

Eg nærmar meg 3. trimester med stormskritt, og eg kan ikkje heilt forstå kor tida har blitt av! :bond:

Tenk at du er kommet så langt :overrasket: Er formen fin, eller er du sykemeldt og sånn? 

På en måte går det nesten for fort. Går gravid for siste gang og ville gjerne nyte det til fulle. Samtidig er det ikke så mye å nyte helt i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, QBee skrev:

Godt det er flere :P Jeg sendte melding til ham i går, med dato for neste svangerskapskontroll. Pleier å gi beskjed skriftlig om legetimer, fravær osv så det var den minst flaue måten jeg kom på :PHan er fin da, når jeg kom på jobb i dag så var det sånn- "ehm, det betyr at du er gravid nå eller?" Ja altså, man pleier liksom ikke å ha svangerskapskontroller før man blir gravid :fnise:

Så nå har vi hatt en samtale om hvordan vi skal løse det fremover. Jeg vet at det blir litt utfordringer med at jeg blir borte. Men har en vikar i tankene som jeg tror jeg fint skal kunne lære opp ila et par mnd. Egentlig tror jeg at de fort finner ut at de greier seg uten meg, dessverre :P(blir veldig verdsatt på jobb da vi har et datasystem som ingen av de andre forstår, men det er enklere enn de tror, haha).

Hihi, men da vet han det ;) litt godt å få det ut av verden. "Dessverre" er det sånn de fleste steder tror jeg, at man faktisk ikke er uerstattelig ;) men veldig godt når man først skal ut i permisjon osv...går det greit å jobbe fullt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, QBee skrev:

Tenk at du er kommet så langt :overrasket: Er formen fin, eller er du sykemeldt og sånn? 

På en måte går det nesten for fort. Går gravid for siste gang og ville gjerne nyte det til fulle. Samtidig er det ikke så mye å nyte helt i starten.

Ja, det er heilt utrulig! Synst nettopp eg vart gravid. ;) Eg synst tida som gravid går så mykje fortare no når eg har barn frå før, enn den gjorde første gangen eg var gravid. Då gjekk vekene mykje seinare, synst eg. :sjenert: No går det så fort, at eg knapt klarar å henga med i svingane. :fnise:

Eg er i like fin form som før, så eg er ikkje sjukemeldt. :) Reknar med å jobba heilt fram til eg skal ut i permisjon. Men eg har ikkje full jobb, så det hjelper jo på. Trur ikkje eg hadde orka å jobba i 100% stilling heilt fram til termin. Eg gjorde det når eg var gravid med eldstejenta, og det gjekk greit. Men då hadde eg ikkje barn frå før, og kunne slappa av og ta det med ro når eg kom heim frå jobb. Det kan eg ikkje no lenger! 

 

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, LillyBe skrev:

Hihi, men da vet han det ;) litt godt å få det ut av verden. "Dessverre" er det sånn de fleste steder tror jeg, at man faktisk ikke er uerstattelig ;) men veldig godt når man først skal ut i permisjon osv...går det greit å jobbe fullt nå?

Ja godt at det er ute. Hadde ikke orka å skjule det på turen, magen har poppet :overrasket: Det var sånn passe på tide også egentlig, er 15 uker på mandag.

Formen er veldig bra for tiden, har masse energi! Så jobb går fint. 

16 timer siden, Mirabella76 skrev:

Ja, det er heilt utrulig! Synst nettopp eg vart gravid. ;) Eg synst tida som gravid går så mykje fortare no når eg har barn frå før, enn den gjorde første gangen eg var gravid. Då gjekk vekene mykje seinare, synst eg. :sjenert: No går det så fort, at eg knapt klarar å henga med i svingane. :fnise:

Eg er i like fin form som før, så eg er ikkje sjukemeldt. :) Reknar med å jobba heilt fram til eg skal ut i permisjon. Men eg har ikkje full jobb, så det hjelper jo på. Trur ikkje eg hadde orka å jobba i 100% stilling heilt fram til termin. Eg gjorde det når eg var gravid med eldstejenta, og det gjekk greit. Men då hadde eg ikkje barn frå før, og kunne slappa av og ta det med ro når eg kom heim frå jobb. Det kan eg ikkje no lenger! 

 

Så bra at formen holder seg :) Vi er heldige. Enig i at full jobb hele svangerskapet med barn fra før kan bli i tyngste laget. Det er noe med det stresset i hverdagen, som går greit som ikke gravid, men som fort tar litt mer på med en liten i magen. Tviler på jeg jobber fullt tiden ut. Men så lenge det går bra er jeg fornøyd. Med gradert sykemelding blir det fort 100% jobb på færre timer.

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogna er her :hjerte: Fargen er OK. Nøytral og fin. Måtte jo montere den da, er tross alt bare 6 mnd til fødsel :fnise: Minstejenta var kjempegira, fylte opp med puter og bamser som babyen kunne få av henne og trilla og styrte :hjerte:

Ser poenget med at hjulene bak er litt brede, kan bli litt trangt enkelte steder. Ellers elsker jeg den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk det!! 15 uker <3 da er det jo på tide at magen popper ;) 

Gratulerer med vogn. Jeg kan tenke meg det er stor stas for minstejenta ja. Dattera i huset her flyr rundt med vogn (enten dukkevogn eller sin egen) rimelig mange timer ila en dag ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, QBee skrev:

Vogna er her :hjerte: Fargen er OK. Nøytral og fin. Måtte jo montere den da, er tross alt bare 6 mnd til fødsel :fnise: Minstejenta var kjempegira, fylte opp med puter og bamser som babyen kunne få av henne og trilla og styrte :hjerte:

Ser poenget med at hjulene bak er litt brede, kan bli litt trangt enkelte steder. Ellers elsker jeg den :) 

Gratulerer med ny vogn! :yvonne: Så du klarte ikkje la vera å montera vogna altså, sjølv om det er 6 månader igjen til termin? :fnise:

Eg har gitt klar beskjed til jentene mine om at det blir ei stund til me pakkar ut og og set saman vogna enda, sjølv om det "berre" er 3 månader igjen til eg har termin. :sjenert: Me har rett og slett ikkje stor nok plass til at eg vil ha ei vogn som ikkje er i bruk, ståande framme i lang tid. Tenkte å montera vogna ein månads tid før termin, det får vera bra nok. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...