Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️


QBee

Anbefalte innlegg

1 time siden, QBee skrev:

Fikk en unge inn i senga rundt 4 i natt og klarte ikke sove noe særlig etter det, så oppe halv 5 :sFun_sleeping: Er en av få (?) som synes det er koselig når en liten kropp en sjelden gang kommer luskende inn og legger seg tett inntil under dyna, så det gjør ikke noe. Litt deilig å ha så god tid om morgenen også :) 

I dag er det endelig kontroll hos jordmor. Håper kjemien er bra for da fortsetter jeg nok bare å gå til henne til jeg evt trenger sykemelding. 18+2, da må man vel få høre hjerteslagene eller? 

Herlig med god tid om morgenen 😄 I dag kom jeg meg ikke opp før snuppa, og da blir alt kaos! Hun skulle plutselig opp kl 6 :P 

masse lykke til på kontroll ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, LillyBe skrev:

Herlig med god tid om morgenen 😄 I dag kom jeg meg ikke opp før snuppa, og da blir alt kaos! Hun skulle plutselig opp kl 6 :P 

masse lykke til på kontroll ❤ 

Kjenner meg igjen, ikke så mye som skal til før det blir kluss i morgenrutinene :P

...

Jordmorkontrollen var akkurat så fin som jeg hadde håpet på.
Hun var koselig, og tok seg god tid til å gå gjennom både dette og tidligere svangerskap og fødsler.
Vi gikk spesielt nøye gjennom dette med at morkaken var i ferd med å bli dårlig før termin forrige gang, og oppfølging i forhold til det. Også snakket vi litt om styrtfødsel, og mine tanker rundt den fødselen som kommer. Blir å diskutere mer detaljert om det etterhvert, men hun skjønte bekymringene og vi skal nok legge en god plan når det nærmer seg.

Også fikk jeg endelig bekreftet av helsepersonell at sf-målet er som det skal være, og at hjertet slår :hjerter: 120 vakre slag i minuttet.

Ja, og blodtrykket mitt var plutselig 120/65! Hos legen var det først 144/92, på andre måling en uke etter 140/83. Lurer på om jeg egentlig er redd legen min? :fnise: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig :)  når er neste kontroll da? 

Haha, merkelig med blodtrykket...enten er du redd legen, eller så er apparatet hans galt :P 

nå håper jeg formen din er bedre, og at du kan nyte langfri?! Er det sol og sommer hos dere også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, LillyBe skrev:

Så herlig :)  når er neste kontroll da? 

Haha, merkelig med blodtrykket...enten er du redd legen, eller så er apparatet hans galt :P 

nå håper jeg formen din er bedre, og at du kan nyte langfri?! Er det sol og sommer hos dere også? 

Neste kontroll er i uke 23 istedenfor 24 siden det kommer fire uker etterpå hvor enten jeg eller jm er på ferie. Men først er det oul :hjerte:

Ikke er formen bedre (men ble lykkelig da jeg fant ut at otrivin er blitt lov siden sist graviditet), ikke har jeg langfri (jobb i morgen) og ikke har vi sol og sommer, haha! Har meldt bra vær til helga da. Nyt solen dere som har den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, LillyBe skrev:

120 vakre slag 😍❤

Jaaaa:hjerte: så rart og nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, QBee skrev:

Neste kontroll er i uke 23 istedenfor 24 siden det kommer fire uker etterpå hvor enten jeg eller jm er på ferie. Men først er det oul :hjerte:

Ikke er formen bedre (men ble lykkelig da jeg fant ut at otrivin er blitt lov siden sist graviditet), ikke har jeg langfri (jobb i morgen) og ikke har vi sol og sommer, haha! Har meldt bra vær til helga da. Nyt solen dere som har den :) 

Jøss, er det lov? Så bra!! 

Nyt dagen uansett ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 dager igjen til OUL, og tid for tipping :) Merker at jo nærmere jeg kommer, jo vanskeligere er det å se forbi det store spørsmålet (er alt i orden) og til det mer uviktige som kjønn. Men litt spekulasjoner er jo gøy. Tok utgangspunkt i denne: 

https://www.babyverden.no/gravid/myter-og-kjerringrad-om-barnets-kjonn/
 

Vektfordeling: stort sett lagt på meg på magen- gutt.

Hår på leggene: ingen forandring- jente.

Mageform: lav og rund- gutt.

Søvn: sover mot nord- gutt.

Føtter: ikke kaldere enn normalt- jente.

Far: Ikke lagt på seg- jente.

Mormorens hårfarge: grått- gutt.

Morgenkvalme: Niks- gutt.

Mors utseende: bedre og bedre, man kan vel ikke forvente magi? Huden er fantastisk i forhold til hva den pleier å være og føler meg generelt bra- gutt.

Brystforandringer: lite- gutt.

Tall: min alder ved unnfangelse pluss unnfangelsesmnd = 35 = oddetall = jente.

Urin: gul- gutt.

Fysen på: frukt, grønt og frisk mat- jente.

Nesen: Har ikke vokst- jente.

Fosterlyd: 120- gutt.

Hodeverk: Nei- jente.

Viser frem hendene: med håndflaten ned- gutt.

Holder koppen: i hanken- gutt.

Halsbrann: Nei- gutt.

Spark: ikke så mye enda- jente.

Samleie: ehm, ikke så ofte- jente.

Kosthold: ikke så altfor sunn- gutt.

Hvem foreslo barn: Far var ivrigst- gutt.

Bekymret i svangerskapet: oh yes- gutt.

Håret til søsknene: spiss mot ryggen- jente.

Konklusjon: Høyest sjans for gutt. Siden dette bare er tull, så tipper jeg jente :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, LillyBe skrev:

Jøss, er det lov? Så bra!! 

Nyt dagen uansett ;) 

Ja det er visst det nå! Har vel aldri vært farlig, men de skriver vel om alle legemidler at de ikke skal brukes ved graviditet inntil de er utprøvd lenge nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tippar gutt denne gangen. :) Trudde jo at eg venta gutt denne gangen, på grunn av den manglande kvalmen dette svangerskapet - men så var det jo ei jente til likevel! ;) Så godt mulig at eg burde ha tippa jente på deg no, men eg tar sjansen på gutt likevel. :babygutt: 

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy med tipping :) Gidder ikke lage tippeliste, men kan forhåpentligvis annonsere "vinnerene" om et par dager :) 

I går hadde vi en aldeles nydelig dag. Skikkelig sydenvarme, og var ute hele dagen. Skulle så ønske at sommerene bare kunne vært sånn som det, er såå mye lettere å finne på ting å gjøre når man kan være ute :hjerte: Men ja, vi bor på feil plass- i dag er det overskyet igjen. 

Ungene har vært på overnatting, og jeg og mannen gikk en fin kveldstur i skogen i går kveld. Nå har jeg inntatt sofaen, har litt vondt i hodet. Er ganske ryddig og greit her så føler jeg kan slappe av med god samvittighet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg liv utenpå :hjerte: Kjente det først for et par dager siden, da som at det bare beveget seg litt sånn forsiktig på utsiden av magen, men i dag har det vært flere tydelige dunk. Er så gøy :hjerte:

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 uker... Oul i morgen. Skummelt altså. Ul virker så gøy når det er lenge til, også blir det mer og mer nerver etterhvert.

Klør veldig i fingrene etter å sette i gang med barnerommet. De tre øverste fargene er veggene + noen innebygde skap, også skal jeg male noen møbler i grått + den rosa eller blå :hjerte:

 

IMG_4232.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, QBee skrev:

Nå kjenner jeg liv utenpå :hjerte: Kjente det først for et par dager siden, da som at det bare beveget seg litt sånn forsiktig på utsiden av magen, men i dag har det vært flere tydelige dunk. Er så gøy :hjerte:

Så herlig tid nå 😍 

Gleder meg til oppdatering i morgen altså ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...