Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️


QBee

Anbefalte innlegg

Uke 15 og mage alt, og jeg syns nettopp du satte inn egget :) Men de første 12 ukene gikk sikkert raskest sett utenifra. 

Det var da en smart måte å fortelle sjefen på. Og litt søtt at han likevel ikke var helt sikker :fnise: Hehe, det er rart med det, man er ofte ikke fullt så uunværlig på jobb som man håper. Men egentlig er det godt også, syns jeg!

Så bra at vogna ser fin ut montert, og med bamser i, også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 28.4.2017 den 5.33, LillyBe skrev:

Tenk det!! 15 uker <3 da er det jo på tide at magen popper ;) 

Gratulerer med vogn. Jeg kan tenke meg det er stor stas for minstejenta ja. Dattera i huset her flyr rundt med vogn (enten dukkevogn eller sin egen) rimelig mange timer ila en dag ;) 

Ja, tenk 15 uker, det begynner å føles ganske trygt nå. Og veldig gøy med tidlig gravidmage for en gangs skyld, med de andre så jeg bare lubben ut mye lengre enn det.

Minstejenta mi er også sånn dukke/vogn jente. Eller var, det har dabbet litt av nå. Storesøster var aldri interessert i dukker, kun barbie :P veldig skjønt å se på når de stuller og steller som om det var ekte babyer :hjerte:

På 28.4.2017 den 8.52, Mirabella76 skrev:

Gratulerer med ny vogn! :yvonne: Så du klarte ikkje la vera å montera vogna altså, sjølv om det er 6 månader igjen til termin? :fnise:

Eg har gitt klar beskjed til jentene mine om at det blir ei stund til me pakkar ut og og set saman vogna enda, sjølv om det "berre" er 3 månader igjen til eg har termin. :sjenert: Me har rett og slett ikkje stor nok plass til at eg vil ha ei vogn som ikkje er i bruk, ståande framme i lang tid. Tenkte å montera vogna ein månads tid før termin, det får vera bra nok. :jepp: 

Nei den måtte opp, "noen" er ikke velsignet med tålmodighetsgenet :sjenert: Vi har veldig stor plass etter å ha byttet hus i fjor, så hvis den står i veien så får jeg bare flytte den inn på et annet rom. En måned før er mer enn bra nok for normale folk :P

På 28.4.2017 den 11.46, Illy skrev:

Uke 15 og mage alt, og jeg syns nettopp du satte inn egget :) Men de første 12 ukene gikk sikkert raskest sett utenifra. 

Det var da en smart måte å fortelle sjefen på. Og litt søtt at han likevel ikke var helt sikker :fnise: Hehe, det er rart med det, man er ofte ikke fullt så uunværlig på jobb som man håper. Men egentlig er det godt også, syns jeg!

Så bra at vogna ser fin ut montert, og med bamser i, også!

Ja jeg satte jo nettopp inn egget :overrasket: i retrospekt har det gått fort, men det er noen lange, ulidelige dager inni der som jeg er veldig glad for å være ferdig med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt noen fine dager i Skottland, med mye gåing. Kjente det godt i hoftene den ene kvelden, men var nok bare vanlig stølhet. Er så heldig at jeg ikke vet hvordan bekkensmerter kjennes ut, håper det fortsetter sånn. Blitt litt sightseeing og litt shopping, mye god mat og ikke minst avslapning. 

Var på biffrestaurant i går, og bestemte meg for at det blir siste gang jeg spiser biff ila graviditeten. Tørr, gjennomstekt ytrefilet er jo ikke noe godt når man vet hvor god en halvblodig en kan være. Iallfall ikke når man er på en skikkelig fin restaurant og tilbehøret smaker helt upåklagelig :) 

Også merker jeg at i en sånn setting som dette er det litt kjedelig å ikke kunne drikke alkohol. Jeg savner ikke drikking i det hele tatt, men på tur så blir man litt utenfor. Når stemningen går opp for de andre er jeg drittlei og vil bare sove. Fordelen er at jeg våkner frisk og opplagt og antageligvis er mye mer uthvilt enn de andre når vi kommer hjem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har jeg kjøpt en ting til lille! Bittesmå converse-sokker med lue til :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt den koseligste morgenen med de to nydelige ungene mine. Vi kom hjem mens de sov, så fikk ikke truffet dem da. 

Eldstejenta pleier å være rimelig trøtt om morgenen men i dag spratt hun opp og ga meg den store klemmen :hjerte: De ble veldig glade for tingene de fikk, men eldste sa at hun brydde seg ikke om tingene, bare at vi var hjemme igjen. *smelt* Minste tok straks i bruk sandalene og kjolen hun fikk. 

Var hjemme kl 01 i natt så litt trøtt, men fordelen med å være gravid på tur er jo at man kommer hjem med batteriene ladet :) 

...og nå er lille så stor som en kanarifugl :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det hørtes koselig ut med den velkomsten hjemme :) Håper du får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Illy skrev:

Åh, det hørtes koselig ut med den velkomsten hjemme :) Håper du får en fin dag!

Håper du har hatt en fin dag også, og at uttak i morgen går over all forventning. Forhåpentligvis har du god eggkvalitet også, siden det ble 100% befruktning sist :) 

...

Her har det vært vår i dag, og lite bortskjemt på varme som vi er her i vest så er det på med sommerkjoler og shorts når gradestokken bikker 15 grader. Det vil si, jeg har hatt på meg ullundertøy og skjerf, mannen shorts og ungene sommerkjoler :Psynes fortsatt det er litt kjølig jeg da, men for det første så tenker jeg at unger blir ikke syke av å fryse litt, og blir de ordentlig kalde så kler de på seg eller går inn. Så de fikk kose seg i hagen noen timer i ettermiddag :) 

Jeg kjenner en del til lille nå. Synes fortsatt det er litt uvirkelig, og har en liten stemme som sier at det KAN være innbilning, men jeg er ganske sikker altså. Det er ikke sånn typisk leamus, eller tarmbevegelser, det er mer en kilende/glidende følelse, som når de rører på seg uten å sparke når de blir litt større der inni. Bestandig på samme sted, langt nede og på høyre side. Det er virkelig noe av det koseligste med å være gravid. Også er det så spennende og kjærkomment i starten, når man kjenner det bare innimellom. Forsvinner liksom litt inn i meg selv og blir bare sittende og kjenne etter og håpe på mer :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi en etterlengtet sommerdag her. Vet ikke hvor mange grader det var, men det var shortsvær, til og med for hu mor :) Var ute i hagen hele dagen og fikk lukt i det gigantiske bedet vårt, som stort sett pleier å se ut som en liten jungel. Min indre hippie er glad i alt som spirer og gror (inkl løvetann), mannen i meg synes luking er kvinnfolkarbeid, og jentete som jeg kan være så hater jeg alle disse småkrypene som kravler rundt :Pmen minstejenta var så ivrig og flink til å være med så da ble det litt kvalitetstid utav det :) 

Har ikke kjent noe liv siden forrige post. Og nå glemmer jeg nesten av at jeg er gravid. Glemmer er nok å ta i, jeg tenker jo masse på magen hele tiden, men jeg føler meg virkelig helt, komplett normal. Og har jeg på meg feil klær så ser jeg egentlig bare feit ut :P

23 dager igjen til oul. Både jeg og lillejenta teller ned som bare det. Jentefølelsen har forøvrig forsvunnet, og jeg har veldig tro på at lille er en gutt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 fullgåtte uker, og i dag har jeg ringt jordmor. Legen min var ganske opphengt i å følge de nasjonale retningslinjene, og i følge disse er ikke neste kontroll før i uke 24. Så ble litt glad da de fant time til meg på helsestasjonen allerede 24 mai. Gleder meg til å snakke med jordmor, føler det er litt koseligere. Pluss at jeg har et sterkt ønske om å snakke litt om fødsel allerede nå, føler ikke at legen min har noe som helst å bidra med der :P

Fant en ny, grei app her om dagen, der man skal ta sf mål selv også legges de inn i en graf som den man har på helsekortet. Det viser ikke på grafen før uke 24 da, men jeg har allerede målt en gang i uke 13 og en gang i går. Ut i fra helsekortet så ligger jeg helt øverst i det grønne feltet. Veldig ok for en mamma som bekymrer seg veldig lett i dette svangerskapet. Appen heter bare symfyse-fundus, og er gitt ut av st.olavs dersom noen skulle være interessert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, 16 uker og snart OUL <3 fantastisk!!! Blir sikkert fint å komme seg til en jordmor, å kunne snakke litt om tiden videre og ikke minst fødselen. Ikke minst høres det jo litt deilig ut å "glemme" at en er gravid ;) bare å nyte det!!

Håper sommervarmen kommer tilbake snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg hadde vært her før, men tydeligvis ikke. Så nå har jeg skummet gjennom hele dagboken og legger igjen et lite spor. :) Bare 3 uker igjen til OUL i dag! :alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått time hos jordmor, og snart er det tid for OUL! :skya: 

Eg hadde skikkelig guttefølelse i starten av dette svangerskapet, men jammen var det enda ei jente som gøymer seg i magen min! ;) Blir spennande å høyra om magefølelsen din stemmer, eller ikkje. :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2017 den 19.38, LillyBe skrev:

Tenk, 16 uker og snart OUL <3 fantastisk!!! Blir sikkert fint å komme seg til en jordmor, å kunne snakke litt om tiden videre og ikke minst fødselen. Ikke minst høres det jo litt deilig ut å "glemme" at en er gravid ;) bare å nyte det!!

Håper sommervarmen kommer tilbake snart :) 

Ja, får håpe det, uten håpet så hadde man ikke overlevd på Vestlandet :fnise: Men både sommer og vinter dukker opp veldig sporadisk her, så får være fornøyd med noen dager innimellom :P

19 timer siden, Jill skrev:

Trodde jeg hadde vært her før, men tydeligvis ikke. Så nå har jeg skummet gjennom hele dagboken og legger igjen et lite spor. :) Bare 3 uker igjen til OUL i dag! :alice:

Takk for spor i boka mi, og ja, nå går det forhåpentligvis fort til oul :) 

7 timer siden, Mirabella76 skrev:

Så bra at du har fått time hos jordmor, og snart er det tid for OUL! :skya: 

Eg hadde skikkelig guttefølelse i starten av dette svangerskapet, men jammen var det enda ei jente som gøymer seg i magen min! ;) Blir spennande å høyra om magefølelsen din stemmer, eller ikkje. :)

Nå har jeg hatt magefølelse for både det ene og det andre, så en av dem må nesten stemme :fnise: Merker at det blir litt rart om vi får beskjed om gutt, det kan jeg ikke liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du under smalltalk med faren til en venninne av datteren din (de er født med en ukes mellomrom) finner ut at de er unnfanget på samme lab og kanskje har ligger i den samme fryseren :P Egentlig veldig tilfeldig at vi ikke har truffet på dem på venterommet. Moro når folk er åpne om IVF synes jeg. Er det selv, men nevner det ikke med mindre vi allerede er inne på temaet (som ikke skjer så ofte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, QBee skrev:

Når du under smalltalk med faren til en venninne av datteren din (de er født med en ukes mellomrom) finner ut at de er unnfanget på samme lab og kanskje har ligger i den samme fryseren :P Egentlig veldig tilfeldig at vi ikke har truffet på dem på venterommet. Moro når folk er åpne om IVF synes jeg. Er det selv, men nevner det ikke med mindre vi allerede er inne på temaet (som ikke skjer så ofte).

Hahaha, er det mulig?? Helt utrolig at dere ikke har møttes på venterommet da ja :P  Har de hatt mange forsøk?

Det er ikke bare på Vestlandet været kan skifte, her i Øst er det plutselig snø igjen i dag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, LillyBe skrev:

Hahaha, er det mulig?? Helt utrolig at dere ikke har møttes på venterommet da ja :P  Har de hatt mange forsøk?

Det er ikke bare på Vestlandet været kan skifte, her i Øst er det plutselig snø igjen i dag :P 

Ja, spesielt siden de også har holdt på med forsøk på samme klinikk når vi ble gravide nå denne gangen. Like greit. Er som sagt ikke redd for å være åpen, men tenker det hadde blitt litt klein stemning om man traff kjente akkurat på venterommet :P

Isj, snø nå er jo bare heeelt feil :overrasket: Var i Oslo i april og tenkte at der er det vel vår nå, så kledde meg så som så. Vi skulle være ute hele dagen, har aldri vært så kald i hele mitt liv, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, QBee skrev:

Ja, spesielt siden de også har holdt på med forsøk på samme klinikk når vi ble gravide nå denne gangen. Like greit. Er som sagt ikke redd for å være åpen, men tenker det hadde blitt litt klein stemning om man traff kjente akkurat på venterommet :P

Isj, snø nå er jo bare heeelt feil :overrasket: Var i Oslo i april og tenkte at der er det vel vår nå, så kledde meg så som så. Vi skulle være ute hele dagen, har aldri vært så kald i hele mitt liv, haha.

Haha, det er faktisk mitt mareritt!! Jeg har møtt et par kjendiser på venterommet...tenk så rart for dem! Første gangen skvatt jeg skikkelig for var jo sikker på at det var en bekjent :P men neida, bare et kjent ansikt ;) jeg så forresten at det gikk dårlig for Pilotfrue igjen...

oslo er en forferdelig sur og kald by ofte! Litt sånn kald vind. Jeg bor jo litt utenfor og er ofte kaldere her sånn på gradestokken, men føles alltid mye kaldere i Oslo. Men nå vil vi ha vår :) sier jeg mens snøen laver ned utenfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2017 den 22.23, LillyBe skrev:

Haha, det er faktisk mitt mareritt!! Jeg har møtt et par kjendiser på venterommet...tenk så rart for dem! Første gangen skvatt jeg skikkelig for var jo sikker på at det var en bekjent :P men neida, bare et kjent ansikt ;) jeg så forresten at det gikk dårlig for Pilotfrue igjen...

oslo er en forferdelig sur og kald by ofte! Litt sånn kald vind. Jeg bor jo litt utenfor og er ofte kaldere her sånn på gradestokken, men føles alltid mye kaldere i Oslo. Men nå vil vi ha vår :) sier jeg mens snøen laver ned utenfor...

Man kan i det minste være glad man ikke er kjendis ja. Tipper sånne ting sprer seg fort om man er et kjent fjes, selv om det ikke nødvendigvis kommer i se og hør. Folk liker å snakke.

....

Nå sitter jeg på jobb og spiser mitt tredje bløtkakestykke. Liker ikke bløtkake en gang. #flau#mett#nullselvkontroll. Tror lille likte den kaka, kjenner mye bevegelser nå. I går var det små dult også :hjerte: Så h*n vokser nok godt!

Jeg teller SÅ ned til ul nå. 18 dager til. Det er litt småkjipt å ha termin så seint, for jeg er jo sist ut i alle oktobergruppene. Fordelen med at det ikke blir før i uke 19 er at jeg regner med å kjenne mye mer liv innen det, og det tar en del av nervøsiteten i forkant :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, QBee skrev:

Man kan i det minste være glad man ikke er kjendis ja. Tipper sånne ting sprer seg fort om man er et kjent fjes, selv om det ikke nødvendigvis kommer i se og hør. Folk liker å snakke.

....

Nå sitter jeg på jobb og spiser mitt tredje bløtkakestykke. Liker ikke bløtkake en gang. #flau#mett#nullselvkontroll. Tror lille likte den kaka, kjenner mye bevegelser nå. I går var det små dult også :hjerte: Så h*n vokser nok godt!

Jeg teller SÅ ned til ul nå. 18 dager til. Det er litt småkjipt å ha termin så seint, for jeg er jo sist ut i alle oktobergruppene. Fordelen med at det ikke blir før i uke 19 er at jeg regner med å kjenne mye mer liv innen det, og det tar en del av nervøsiteten i forkant :) 

 

Ahh, så koselig med liv ❤❤ skjønner godt at kake blir godt mottatt ;) 

18 dager går fort :) 

God helg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2017 den 20.27, LillyBe skrev:

Ahh, så koselig med liv ❤❤ skjønner godt at kake blir godt mottatt ;) 

18 dager går fort :) 

God helg 😄

God helg til deg også :) Det er magisk å kjenne liv, virkelig en helt uslåelig følelse :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...