Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️


QBee

Anbefalte innlegg

Tenk det-21 uker ❤ 

Blir godt med noen uker ferie da, så trapper du kanskje ned litt utover høsten? 

Nyt dagen så godt det lar seg gjøre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Åh, har ikke ord for hvor koselig det er å våkne til små dult i magen! Er det første jeg tenker på når jeg våkner, og der er hun og dulter tilbake hver eneste morgen :rodmer:

Er akkurat kommet tilbake fra en fin ferie med mye sol, bading og avslapning. Godt for kropp og sjel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny milepæl nådd, 23 uker i dag. Dette er det tidligste man forsøker å redde babyer som kommer til verden før det som var planlagt. Det er bare 29% som overlever, men mtp hvor prematurt det er, og hvor små de små faktisk er så er det ganske utrolig likevel. 

Termin:  25.10.2017

På vei: 23 uker.

Igjen til termin: 17 uker

Kjønn: Jente. 

Neste kontroll: Jordmor i morgen.

Ultralyd: Skal på ny ul 1 august for å sjekke at morkake har flyttet seg fra mormunnen.

Liv i magen: Kjenner godt med liv, men det varierer fra dag til dag. Nå når det er sjans for at baby kan overleve utenfor magen så vil nok bekymringene ved mindre liv øke litt. Men satser på at det tar seg opp og blir mer stabilt etterhvert som lillingen vokser.

Vektøkning: Ehm, ja, må nok veie meg i morgen før jm kontroll. Har fortsatt ikke gjort det siden første kontroll hos legen i uke 13.

Plager: Kan vel ikke klage... men begynner å føle meg litt tung, det gjorde jeg aldri i de andre svangerskapene. Vondt i korsryggen og hoftene. Trøtt..

Cravings: Ingen spesielle akkurat nå faktisk.

Søvn: Sovner på sofaen hveeeer kveld. Mannen er nok ganske lei... men sier ingenting.

Humør: Joda, ganske bra.

Utålmodig: Nei, dette går fort nok. 

Innkjøp: Ingen nye siden sist. Tar det heeeelt rolig når det gjelder innkjøp.

Barnerom: Står på stedet hvil. Planene er fortsatt klare, men orken er ikke der etter jobb. 

Sykehusbagen: Selv om jeg synes folk legger litt for mye planlegging i denne bagen, så har jeg faktisk tenkt litt på den i det siste, haha :fnise: Har ikke skrevet noen liste da, det er fortsatt vel tidlig.

Tanker om fødselen: Fødselen er blitt litt mindre skummel inni hodet mitt i det siste. Vet at redselen kommer til å komme når jeg vet at det er i gang, gruer meg fortsatt til smertene. Men opplevelsen totalt sett, den tror jeg blir fin- så har begynt å glede meg litt til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn å lese i dagboken din. Lenge siden jeg har vært her. Du er hele 23 uker på vei du? Så utrolig herlig! :) Jeg skal følge dagboka di flittig fremover. Kanskje jeg får noen tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 23 veker! :strix: Synst ikkje det er lenge sidan eg var der sjølv, og no er eg allerede i veke 36, og har berre ein månad igjen til termin! :ohmy:

Lykke til hos jordmor i morgon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Måtte inn å lese i dagboken din. Lenge siden jeg har vært her. Du er hele 23 uker på vei du? Så utrolig herlig! :) Jeg skal følge dagboka di flittig fremover. Kanskje jeg får noen tips :)

Ja tenk, 23 uker :hjerter_rundt: Det går så fort! Kan ikke love noen tips, haha, men bare å stikke innom :) 

14 timer siden, LoveTrain skrev:

Hurra for 23 uker, og små dult i magen!:yvonne: Lykke til hos jordmor i morgen:)

Tusen takk :):)

14 timer siden, Mirabella76 skrev:

Gratulerer med 23 veker! :strix: Synst ikkje det er lenge sidan eg var der sjølv, og no er eg allerede i veke 36, og har berre ein månad igjen til termin! :ohmy:

Lykke til hos jordmor i morgon. :)

23 uker føles supert, denne tiden er fin! Og nå misunner jeg deg ikke lenger, for jeg er IKKE klar til å være i uke 36 helt enda :fnise: Men tipper du er klar selv, som har hatt alle ukene å forberede deg på. Tenk så kort tid det er igjen før du får møte lillesøsteren deres :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time nr 2 hos jordmor gjennomført.
Føler jo ikke at jeg bekymrer meg noe særlig lenger, men det er nok en del "hva om" som flyr ubevisst rundt i hodet mitt fortsatt, for etter å ha vært på kontroll så føler jeg meg alltid veldig lettet.

Blodtrykket var 120/70, så tror vi kan slå fast at det er legekontoret og ikke hjertet mitt det er noe galt med :fnise: Ingen utslag på urin, fosterlyd på 138, og vekten har "bare" gått opp med 3 kg siden kontroll i uke 13.

Har jo drevet med litt SF-måling selv, og måler nok ikke helt riktig, for jm sitt mål var 3 cm lavere enn mitt. Men ligger rett over den røde streken, så det er innafor. 

Så blir det litt ultralyder fremover. Skal på den i uke 28, for å sjekke hvor morkaken ligger, og i dag skrev hun brev til sykehuset om at jeg skal ha en vekstkontroll i uke 32. Veldig greit å bli passet på :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, QBee skrev:

23 uker føles supert, denne tiden er fin! Og nå misunner jeg deg ikke lenger, for jeg er IKKE klar til å være i uke 36 helt enda :fnise: Men tipper du er klar selv, som har hatt alle ukene å forberede deg på. Tenk så kort tid det er igjen før du får møte lillesøsteren deres :hjerter_rundt:

Eg var heller ikkje klar for baby, når eg var i veke 23. :) No når eg er i veke 36, begynnar eg å føla meg klar. Men eg er ikkje heilt klar enda, så babyen bør helst bli i magen i eit par veker til.

Det er fortsatt ein del ting som må ordnast før vesla kjem. Eg må rydda og vaska soverommet vårt, og gjera klar babysenga. Finna fram og vaska alle babykleda i dei minste størrelsane, og leggja dei på plass der dei skal vera. Me må montera vogn og bilstol, og setja opp leikegrinda som me hevar bunnen i og brukar til dagseng i starten. Så må eg finna fram ammepute, babygym m.m. Og sist, men ikkje minst: Pakka fødebagen! 

Så du skjønner sikkert at eg ikkje er heilt klar for fødsel enda. :sjenert: Men når alt dette er gjort, så kan lillesøster berre koma! :)

 

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
5 timer siden, LillyBe skrev:

Åssen har du det? 😄 Nyter du ferie og fri med den voksende magen?

Ja, det er veldig deilig med ferie nå :) denne uken er det avslapning hjemme med kidsa, så reiser vi bort i 14 dager over helgen :) håper du også nyter sommeren (dere har sikkert sommer også dere, i motsetning til oss, haha. 14 gr as we speak). 

...

Begynner å kjenne litt forsiktig på en følelse av stress nå, faktisk. Haha. Det er lenge til termin enda (16 uker), men tiden går så uutrolig fort, og det blir liksom ikke gjort noenting av alt det jeg skulle ordne ila svangerskapet.. var sikker på at jeg kom til å bli sykemeldt etterhvert og skulle ha god tid til å stelle med oppussing av barnerom, sortering av klær etter de andre barna, dra og handle litt småting her og der osv. Har nok med å håndtere hverdagen liksom, og ser ikke helt at det kommer til å endre seg med det første :P

Ellers vokser magen, kynnerene har kommet for fullt og de siste kveldene har jeg hatt besøk av min gamle venn halsbrann. 10 år siden sist jeg var ordentlig plaget med det, og hadde glemt av hvor irriterende/vondt det er :dry: 

Siden vi ikke har sommer her på Vestlandet (skjønner ikke hvorfor vi fortsetter å håpe på det en gang :P) så skal jeg straks ta med kidsa på kino for å se Grusomme Meg 3 :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier til mannen: huff, føler meg som en hval her jeg velter rundt, og han bare: ja, du er litt hvalete for tiden :fnise: Godt vi er ærlige med hverandre :P 

Hvorfor er andre gravide så vakre, mens man selv bare blir en rund klump? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QBee skrev:

Når du sier til mannen: huff, føler meg som en hval her jeg velter rundt, og han bare: ja, du er litt hvalete for tiden :fnise: Godt vi er ærlige med hverandre :P 

Hvorfor er andre gravide så vakre, mens man selv bare blir en rund klump? 

:ler: Her var mannen bare: "Oj, nå har du blitt utrolig svær! ...And I love it!" Viktig å huske å ro seg inn på slutten :Nikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, vi har nok litt mere sommer ja ;) men i dag er det visst regn. Jeg jobber ei uke til, så håper på finvær etter det iallfall. Skal dere reise langt? 

Jeg er sikker på at du er nydelig jeg, selv om det kanskje ikke føles sånn 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyter late dager i sydenland. Lagrer væske som en kamel og ser ut som en flodhest, men pyttsan, brun og fin blir man :) 

Endret av QBee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner litt at jeg kunne tenkt meg å jobbe litt mindre når jeg kommer hjem fra ferie. Verker godt i korsryggen hver kveld nå, har noen skikkelig vonde kynnere på slutten av dagen og til og med på ferie kjenner jeg at jeg er ganske så sliten. Så var det bare å ta det opp med legen da, jeg er egentlig litt sånn som svarer "det går greit med meg" uansett hvordan det går :P

Ellers har jeg og baby det fint. Våkner til bølgeskvulp hver morgen (sover utrolig godt her!), spiser god mat og plasker rundt i bassenget med kidsa. Er sånn litt avsidesliggende all-inclusive hotell, så fare for at det kan bli litt kjedelig siste uken, men foreløpig er det utrolig deilig å bare ikke gjøre noenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det litt overskyet her, men vi har vært hos frisøren med de små og fått ansiktsmaling, og nå leker de fredelig mens jeg og mannen slapper av på balkongen. 

Lillingen i magen har hatt noen rolige dager ila denne turen, nesten så jeg begynte å bli litt bekymret. Så i går og i dag har jeg telt spark, og nå er det plutselig masse liv igjen.   Også kjenner jeg det både nederst i magen, og nesten helt oppe ved ribbeina samtidig :overrasket: begynner å bli stor, det lille frøet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2017 den 16.20, QBee skrev:

I dag er det litt overskyet her, men vi har vært hos frisøren med de små og fått ansiktsmaling, og nå leker de fredelig mens jeg og mannen slapper av på balkongen. 

Lillingen i magen har hatt noen rolige dager ila denne turen, nesten så jeg begynte å bli litt bekymret. Så i går og i dag har jeg telt spark, og nå er det plutselig masse liv igjen.   Også kjenner jeg det både nederst i magen, og nesten helt oppe ved ribbeina samtidig :overrasket: begynner å bli stor, det lille frøet :hjerte:

Ahh, tenk...det lille frøet er ikke så lite lengre 😍 

Høres forøvrig herlig ut å nyte late dager i sydenland, selv om jeg skjønner at man da fort lagrer mye væske ;) det er bare å nyte varmen, blir straks kaldere, hehe... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nærmer deg jo snart fødsel du! Utrolig så fort tida går sett fra utsida.

Så bra at hun bestemte seg for å være litt aktiv, så mor slipper å bekymre seg. Det høres ut som hun danser litt da, med både armer og ben samtidig! Helt sikkert kjempesøt der inne :hjerte:

Det høres fornuftig ut med en tur til legen når du kommer hjem. Så får du øve på forhånd, så du forteller hvordan det faktisk går :) Jeg kjenner igjen problemet, føler meg gjerne grei under legetimen, og ender med å underdrive for så å falle helt sammen når jeg kommer hjem igjen.  Men det er jo virkelig ingen poeng i å ta seg sammen og late som ingenting overfor legen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...