Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️


QBee

Anbefalte innlegg

På 8.8.2017 den 9.55, LillyBe skrev:

Så herlig liste 😄😍❤ kjenner jeg gleder meg til å kunne begynne med det samme!!

Åssen farge har du valgt til rommet?

Godt å høre at SFO-starten gikk fint 😊 Her var det første dag i barnehagen i går, men det var ei som helst ville være hjemme i dag 😂🙈

 

På 9.8.2017 den 11.37, Jill skrev:

Så kjekt med liste. Jeg også må lage meg en skikkelig en. Hele tiden dukker det opp ting som jeg har glemt eller ikke har tenkt på. :tongue: 

Jeg er glad i lister, å gjennomføre diverse ting er det verre med :P

Veggene blir malt i green harmony, supermatt. Så er det flere innebygde skap på rommet som skal bli grå. Hvite møbler. Tror (håper/ber om) at den fargen er sånn som trenger at alt av interiør, bilder osv kommer på plass for å bli kul... hvis ikke har jeg bomma. For ble veeeldig grønt :fnise:

Alltid litt trått å komme i gang med BHG og sånt igjen etter ferien, men litt koselig at de vil være hjemme også :hjerte:

....

I dag har jeg vært hos legen og klaget. Så nå er jeg 50% sykemeldt. Som jeg egentlig ikke har tid til, blir nok full dag i morgen :overrasket: Men neste uke, daaa skal tempoet ned. Kjenner at det blir helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har malt ferdig veggene på babyrommet :nori:Var egentlig helt sikker på at jeg angret på fargen, men det ble sååå bra når det var ferdig! Har bestilt 3 postere fra eBay som skal rammes inn og henges opp: http://m.ebay.com/itm/Funny-Koala-Bear-Zebra-Canvas-Poster-Wall-Art-Prints-Baby-Kids-Room-Decoration-/292199352205?var=&hash=item440870478d%3Am%3AmEOD-WEVbS9e2t-fsK3AnOQ&_trkparms=pageci%3Af68b8aae-7f84-11e7-89e2-74dbd180213e%7Cparentrq%3Ad786041f15d0a866dd60c922ffffe429%7Ciid%3A1

Så tenkte jeg å dra inn til IKEA på mandag og kjøpe en vegglampe som skal henge over stellebordet. Denne: https://m2.ikea.com/no/no/p/-60330352/.

De gråmalte skapdørene skal få hvite sky-wallstickers på seg. 

Etter det mangler det i grunnen bare å få hjem stellebordet som står hos foreldrene mine. Redd det og må males et strøk, men nå når man er så godt i gang så er det bare kjekt :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mellomste gull har stått opp og koser oss med nystekte pannekaker og film i sofaen. Eldste sover og mannen likeså, etter premier-league start og fyllekalas i går kveld. Begynner å bli gammel, for jeg er bare dritglad for å slippe de greiene der:fnise: I morgen begynner roligere dager på jobb. blir veldig deilig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du har alt på stell, spennende altså :) nå er jo liksom høsten her. 

Smart med delvis sykemld og litt roligere dager! Fotball og fyllekalas er jeg glad for at det er mannen som tar seg av også 😂🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2017 den 6.50, LillyBe skrev:

Virker som du har alt på stell, spennende altså :) nå er jo liksom høsten her. 

Smart med delvis sykemld og litt roligere dager! Fotball og fyllekalas er jeg glad for at det er mannen som tar seg av også 😂🙏

Alt på stell ja, der har du absolutt ikke meg :fnise: Føler jeg er på etterskudd med det meste alltid, haha! Men var godt å få malt ferdig, nå er det liksom bare de koselige tingene igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin:  25.10.2017

På vei: 30 uker.

Igjen til termin: 10 uker, men 8 til ventingen begynner på alvor. 

Kjønn: Jente. 

Neste kontroll: Jordmor neste uke, har glemt hvilken dag. Må ringe og sjekke. 

Ultralyd: Enda en ny 31 august. Har fortsatt forliggende morkake.

Liv i magen: Joda, liv hver dag. Etter et par dager med såpass lite at jeg nesten har blitt bekymra har det vært full gass fra i går kveld og til nå. 

Vektøkning: Forrige veiing viste 14 kg opp fra startvekt. Så bikker nok 20-tallet denne gangen også. Er visst bare sånn jeg er. Får håpe det forsvinner like fort denne gang, men frykter at årene mellom 28 og 34 kanskje har litt å si på at det ikke blir like lett.. den tid den sorg.

Plager: På den rette dagen så er det alltids litt å klage på. Halsbrann, vondter i hofter og korsrygg, restless legs, sliten.. Men det er virkelig ikke ille altså. Stort sett føler jeg meg helt fin.

Cravings: Spørs på definisjonen. Har ingenting jeg MÅ ha liksom. Men hvis vi har sunlollies i frysen så klarer jeg ikke å spise bare en... for å si det sånn. 

Søvn: Føler at jeg sover ganske bra for tiden. Får jeg en time midt på dagen også, så er jeg ganske så uthvilt.

Humør: Helt topp :) 

Utålmodig: Nei, dette går fort nok. 

Innkjøp: Har kjøpt lampe til barnerom, sprinkelseng og madrass, badebalje. Ammebher til meg selv. Mangler egentlig bare vippestol og regntrekk til vogna nå. Vippestol kan vente til etter fødsel, men regntrekk må vi nok ha til første dag, med det været som er her. 

Barnerom: begynner å ta ordentlig form. Vegger og skap er malt, lampe hengt opp. Venter på å få hjem stellebord som skal males og fylles med ting og tang, pluss bilder og stickers til å ha på veggen. 

Sykehusbagen: ja, har tenkt litt på den. Lurer på om jeg skal lage en liste en dag.

Tanker om fødselen: Klarer ikke helt å tenke på fødsel lenger, så lenge det er uavklart med den morkaka. Vet ikke om jeg skal forberede meg på fødsel eller ks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aiai, første skoledag i dag . Tenk at jeg er mamma til en første og en fjerdeklassing :overrasket: En stor dag, som nok hadde vært hakket mer vemodig hadde det ikke vært for lille i magen (ikke helt ferdig med barnehagen enda kjenner jeg :fnise:).

Skulle liksom gå til skolen alle fire, men Storegull traff en venninne og borte var hun. Førsteklassingen var hakket mer opptatt av å ha mamma i umiddelbar nærhet, og hadde en liten gråteepisode helt i starten, men da de skulle gå ut og hun fikk venninnene sine med seg så var alt fint. Blir spennende å høre hvordan det har gått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med to skolejenter ❤ men skjlnner godt det er en god "trøst" å tenke på lille baby i magen, og at du blir småbarnsmor i mange år til 😂😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, LillyBe skrev:

Så herlig med to skolejenter ❤ men skjlnner godt det er en god "trøst" å tenke på lille baby i magen, og at du blir småbarnsmor i mange år til 😂😍

Det er noe med de første årene, og hvor mye man savner den tiden når de er små, når den plutselig er over. Med første barnet er det veldig intenst og man gleder seg liksom litt til de blir større (iallfall var det sånn for meg). Sped-/småbarnstiden skal nytes på en helt annen måte denne gangen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en veldig stolt jente som ble hentet på skolen i går, de hadde lært bokstaven I, og mestringsfølelsen var stor når leksene var unnagjort på et blunk ;) storesøs var mest fornøyd med at de ikke hadde noen lekser :fnise: Måtte følge inn i klasserommet i dag og, men det var mest fordi det var stas å ha meg med, ingen redsel å spore. Er veldig letta over at starten ble så bra :) 

Nå skal det bli deilig med helg, satser på å få malt stellebord innen søndag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at skulestarten gjekk så fint! :) Alltid spennande med 1.-klassing. Eg får ei 1.-klassejente neste skuleår. :) Eldstejenta mi begynte forresten også i 4. klasse i år, akkurat som di største jente! ;) Så då blir det jo like mange år mellom våre største og minste jenter, sjølv om minstejenta di ikkje er født heilt enda. :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2017 den 13.28, QBee skrev:

Det er noe med de første årene, og hvor mye man savner den tiden når de er små, når den plutselig er over. Med første barnet er det veldig intenst og man gleder seg liksom litt til de blir større (iallfall var det sånn for meg). Sped-/småbarnstiden skal nytes på en helt annen måte denne gangen! 

Ja, jeg har følt det litt motsatt. Nøt spedbarnstiden så utrolig mye så husker jeg gruet meg til hun skulle bli større...men nå elsker jeg jo tiden hun er i nå 😍 Hver alder har vel sin spesielle sjarm 😄

Herlig at skolestarten har gått så bra 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2017 den 13.37, Mirabella76 skrev:

Så bra at skulestarten gjekk så fint! :) Alltid spennande med 1.-klassing. Eg får ei 1.-klassejente neste skuleår. :) Eldstejenta mi begynte forresten også i 4. klasse i år, akkurat som di største jente! ;) Så då blir det jo like mange år mellom våre største og minste jenter, sjølv om minstejenta di ikkje er født heilt enda. :)

Ja da har vi nesten nøyaktig samme aldersforskjell på jentene våre :hjerte: hvordan går det med de to storesøstrene da, synes de det er kjekt med baby? 

På 20.8.2017 den 8.41, LillyBe skrev:

Ja, jeg har følt det litt motsatt. Nøt spedbarnstiden så utrolig mye så husker jeg gruet meg til hun skulle bli større...men nå elsker jeg jo tiden hun er i nå 😍 Hver alder har vel sin spesielle sjarm 😄

Herlig at skolestarten har gått så bra 😄

Heldig du som har fått til å nyte både sped- og småbarnstid :) Det er 100% riktig at hver alder har sin sjarm, men de har også sine utfordringer. Jeg følte nok mest på utfordringene første gang (søvnmangel over lengre tid gjør noe med en :P) mens det gikk mye bedre med nr 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så satt jeg her... jobber kveld og med 50% sykemelding så begynner jeg ikke på jobb før 2. Fikk klar beskjed i går ettermiddag at i dag skulle førsteklassingen gå uten meg til skolen med venninna si. Jeg som hadde gleda meg til å gå hjemme og kunne følge i et helt år, haha! Ganske rart å sende de bittesmå jentene med de store sekkene avgårde alene. De er 5(!) år liksom. Men veien er kort, enkel og trygg, så jeg skjønner jo at det er bedre for henne å få prøve, og mestre, å klare det alene, enn å holde meg i hånda til en hver tid. 

Var litt deilig å slippe å stelle seg før kl 8 da, når jeg likevel begynner seint på jobb.

I går fikk jeg _endelig_ hentet ut babypakken fra kiwi. Har prøvd i en mnd, alltid tomt. Veldig greit med gratis stelleveske, så helt fin ut den. Nå har jeg bestilt de fra rema og apotek1 også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er hjemme, og altfor lat til å faktisk gjøre noe ordentlig, har jeg skumlest gjennom hele dagboka mi.

Følger med i flere dagbøker her, og folk går gjennom mange vanskelige greier altså. Kjenner jeg blir utrolig ydmyk. Vi er SÅ heldige. 

Begynte i 2015 med lav amh, såpass at vi ikke fikk tilbud om 3-pakk, kun et forsøk for å se hvordan det gikk. Etter mange 1000,- i medisiner fikk vi ut to egg. Ble ikke noe innsett pga væske i livmor. Mirakuløst nok holdt begge egg frysekvalitet. Så fulgte flere avbrutte fryseforsøk. 

Endelig i februar ble det satt inn et egg. Det festa seg. Begynte å blø ca i uke 6, og det fortsatte i 4 uker. 

Det har liksom vært på hengende håret hele veien, likevel sitter jeg her nå med 31-ukers magen og tenker på jentenavn. 

Kanskje det er derfor jeg har så vanskelig for å slappe av i dette svangerskapet, det er liksom for godt til å være sant? Når det har telt, har alt klaffet.

Som sagt, ydmyk. Håper på positive tester, bankende ultralyd-hjerter og babyskrik for alle andre slitere her inne i aller nærmeste fremtid!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 32, og kontroll hos jm+ fornying av sykemelding hos legen. Må si de er ivrige på å tilby 100% sykemelding, selv om jeg innledet med å si at det fungerer veldig bra med 50. 

Kroppen fortsetter å oppføre seg ganske eksemplarisk. Sf-mål over den røde streken (gammelt helsekort, ligger midt på streken i sf-appen på tlf), fin urinprøve og bt på 120/70. Hjertelyd på 140. 

Neste kontroll skal jentene være med på, det blir stas :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja også har jeg gått opp 1,4 kg siden forrige kontroll for 5(!) uker siden. Første gang i et svangerskap at jeg har blitt overrasket over liten vektoppgang (og selvsagt kan man bekymre seg over det også :sjenert:). Nå er vi oppe i 14,3 kg totalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2017 den 8.32, QBee skrev:

Ja da har vi nesten nøyaktig samme aldersforskjell på jentene våre :hjerte: hvordan går det med de to storesøstrene da, synes de det er kjekt med baby? 

Ja, det har me! :) Det er omtrent akkurat 4 år mellom dei to eldste jentene mine. Og ca 4 1/2 år mellom mellomste og lillesøster. :jepp:

Storesøstrene synst det er kjekt med baby, ja. :) Spesielt ho eldste, som er babygal. ;) Ho mellomste føler nok litt meir på at ho ikkje er minst lenger, og at eg er mykje opptatt med babyen, og ikkje har like mykje tid til henne som før. Men dei er veldig glade i veslesøstera si, begge to. :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Mirabella76 skrev:

Ja, det har me! :) Det er omtrent akkurat 4 år mellom dei to eldste jentene mine. Og ca 4 1/2 år mellom mellomste og lillesøster. :jepp:

Storesøstrene synst det er kjekt med baby, ja. :) Spesielt ho eldste, som er babygal. ;) Ho mellomste føler nok litt meir på at ho ikkje er minst lenger, og at eg er mykje opptatt med babyen, og ikkje har like mykje tid til henne som før. Men dei er veldig glade i veslesøstera si, begge to. :hjertesmil:

Fint å høre. Det blir nok mindre sjalusi og sånt med såpass stor aldersforskjell. Her er det lillesøster som er gladest i babyer.  Men hun er ganske mammadalt fortsatt, så tror nok det kan bli en omveltning her også når jeg plutselig får hendene fulle med en ny liten en. Eldste har aldri vært veldig interessert i sånne små, aldri lekt med dukker og sånt heller. Men de gleder seg begge to da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kjolen fra i fjor er blitt en topp :fnise: 32 ukers magen. Synes den er større i virkeligheten... men føler meg ganske fin nå. På tross av rar hårvekst her og der, og minst 3 kg ekstra væske i hvert bein så strutter magen og huden er finere enn den noengang har vært. 

IMG_4355.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...