Gå til innhold

Flyktningene eier ingen skam

Fremhevede innlegg

Skrevet

Integrering skjer med åpne armer, ikke med forhåndsdømming og folk som deg. 

Før du skal kritisere så mye og konstant peke på alle andre, ta en titt på deg selv og hvordan du oppfører deg i forhold til andre.

Har du noen gang vært imøtekommende? Prøvd å ta imot noen, integrere noen? Virker ikke på meg som du er en slik person. 

Anonymous poster hash: 0b57a...96f

Man kan ikke be innvandringsmotstandere om å ta ansvar for integrering. De som ønsker flyktninger i landet kan åpne sine hjem med middagsselskaer og te-selskap. Han påpeker jo bare at integreringen ikke funker. Det er ikke hans ansvar å fikse det.

Anonymous poster hash: 23f90...90f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke be innvandringsmotstandere om å ta ansvar for integrering. De som ønsker flyktninger i landet kan åpne sine hjem med middagsselskaer og te-selskap. Han påpeker jo bare at integreringen ikke funker. Det er ikke hans ansvar å fikse det.

Anonymous poster hash: 23f90...90f

Han spurte: hvordan i huleste skal vi kunne integrere de?

Jeg sa: vær litt mer imøtekommende og ikke forhåndsdømme de.

• Liker 1
Skrevet

Før du skal kritisere så mye og konstant peke på alle andre, ta en titt på deg selv og hvordan du oppfører deg i forhold til andre.

Har du noen gang vært imøtekommende? Prøvd å ta imot noen, integrere noen? Virker ikke på meg som du er en slik person.

Dette er bare den politisk korrekte utgaven av det barnslige "og du, da!" argumentet.

Anonymous poster hash: 0d319...94a

• Liker 5
Skrevet

Dette er jo helt usaklig..

Jeg peker på hvorfor innvandringen ikke er bærekraftig på lang sikt, og argumenterer for hvorfor. Du sier at jeg ikke tar i mot folk med åpne armer. Stemmer det. Men hva har det med saken å gjøre?

Skal jeg ta en titt på meg selv før jeg kritiserer et system som ikke fungerer? Det er jo helt absurd..Gir absolutt ingen mening, og ingenting du sier har noen logikk. Hvordan tenker du egentlig?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg dømmer dem på bakrunn av statistikk og faktiske fakta. Hvordan ellers skal man kunne forholde seg til VIRKELIGHETEN? 

Endret av Bond
  • Liker 4
Skrevet

Vel og bra. Dessverre er det ingenting i den 40 år lange erfaringen vi har med innvandring som tyder på at det blir bedre av å stikke hodet i sanden på denne måten. Jeg tror derfor ikke det kommer til å virke denne gangen heller.

Anonymous poster hash: 0d319...94a

• Liker 4
Skrevet

Dette er jo helt usaklig..

Jeg peker på hvorfor innvandringen ikke er bærekraftig på lang sikt, og argumenterer for hvorfor. Du sier at jeg ikke tar i mot folk med åpne armer. Stemmer det. Men hva har det med saken å gjøre?

Skal jeg ta en titt på meg selv før jeg kritiserer et system som ikke fungerer? Det er jo helt absurd..Gir absolutt ingen mening, og ingenting du sier har noen logikk. Hvordan tenker du egentlig?

omg. Du sa integreringen fungerer ikke. Du spurte hvordan vi kunne FÅ den til å fingere. JEG svarte deg på den. Og nå vrir du bare.   :fnise:

Skrevet

Nå sporer du din egen tråd til de grader.

I`m out  :)

Skrevet

omg. Du sa integreringen fungerer ikke. Du spurte hvordan vi kunne FÅ den til å fingere. JEG svarte deg på den. Og nå vrir du bare.   :fnise:

Jeg så ikke noe svar..du sa noe om at jeg må være snill og integrere folk. Men det er ikke slik det fungerer :)

Det er ikke min oppgave å integrere folk. Jeg har en familie, en jobb og et liv. Jeg kan ikke reise rundt og integrere folk - spesielt ikke de som ikke VIL integreres. Integrering skjer når den som kommer til landet vil integreres. Hvis vedkommende er interessert i å integreres, så blir vedkommende det. 

• Liker 1
Skrevet

På tide å få stoppet den krigen kanskje.

Anonymous poster hash: eff75...987
  • Liker 1
Skrevet

Folk flest vil bo hjemme, det gjelder majoriteten av verdens befolkning.

Om det ikke hadde vært borgerkrig så hadde de færreste ønsket å sette sine barns og eget liv på spill for å flykte fra sitt hjem.

Selv har jeg ikke sagt ett ord om "at dem skal bli her for godt".

Jeg har derimot spurt hvor mange generasjoner gode nordmenn man må ha på stamtavlen for å bli godkjent til å bli værende her man er født og hvor ens foreldre og besteforeldre også ble født.

- dette fordi svært mange 'gode nordmenn' vil, når de graver i egen stamtavle, oppdage at minst en av foreldrene har opphav i et annet land.

Nårtid skal så de/vi kastes ut med beskjed om å pelle oss tilbake?

- jeg kan ikke se at noen har våget å berør det spørsmålet ennå.

Anonymous poster hash: 6c3a9...030

Vel, jeg tenker meg det slik:

Asylsøkere skal aldri få norsk statsborgerskap, ei heller barna eller barnebarna deres, selv om de er født her i Norge. Myndighetene skal holde oversikt over situasjonen i ethvert land, og føre registre over hvor ulike asylsøkere hører hjemme. Når situasjonen tillater det, skal de sendes hjem.

Asylsøkere som "lykkes" i Norge vil selvsagt kunne skaffe seg norsk statsborgerskap, etter dagens regler om innvandring. (Krav til en viss dokumentert inntekt og utdanning) Det er også mulighet for å skaffe seg statsborgerskap gjennom familiegjenforening, men kravene til inntekt, samt hvor lenge man har hatt norsk statsborgerskap, bør heves.

De som allerede har norsk statsborgerskap kan selvsagt ikke miste det, uansett etnisitet.

Anonymous poster hash: 7e468...187

Skrevet

Folk får barn uansett hvilke forhold som råder.

Med mangel på medisiner følger også mangel på både kondomer og p-piller.

Under alle kriger har folk fått barn. Ikke nødvendigvis fordi en graviditet har vært velkommen.

Det er riktig, men mange er allikevel fornuftige og venter. Du har kanskje hørt om babyboom-året 1946?

• Liker 3
Skrevet

Vel, jeg tenker meg det slik:

Asylsøkere skal aldri få norsk statsborgerskap, ei heller barna eller barnebarna deres, selv om de er født her i Norge. Myndighetene skal holde oversikt over situasjonen i ethvert land, og føre registre over hvor ulike asylsøkere hører hjemme. Når situasjonen tillater det, skal de sendes hjem.

Asylsøkere som "lykkes" i Norge vil selvsagt kunne skaffe seg norsk statsborgerskap, etter dagens regler om innvandring. (Krav til en viss dokumentert inntekt og utdanning) Det er også mulighet for å skaffe seg statsborgerskap gjennom familiegjenforening, men kravene til inntekt, samt hvor lenge man har hatt norsk statsborgerskap, bør heves.

De som allerede har norsk statsborgerskap kan selvsagt ikke miste det, uansett etnisitet.

Jaha. Så de Tsjekkere og de Slovaker som klarte å komme seg unna utrenskningene i perioden -69 til 71, en del av dem kom til Norge, de skulle altså aldri kunnet bli norske statsborgere. Og ei heller deres barn eller deres barnebarn?

Og i 1989 skulle vi satt tre generasjoner på en mengde fly og fraktet dem rett til Praha (og Bratislava)? 30 år etter at de rømte, mange for å redde livet fordi de stod på Kommunistpartiets liste og skulle 'renskes ut'?

Eller skulle det ikke gjelde slike mennesker?

Skrevet

Det er riktig, men mange er allikevel fornuftige og venter. Du har kanskje hørt om babyboom-året 1946?

Tror du virkelig det hadde med "fornuftig å vente" å gjøre? Menn flest var ute i krigen, "på skauen", i Sverige, i England eller i Statene.

Tanken har ikke slått deg om at det hadde like mye med gledesrusen over 2dre verdenskrigs ende å gjøre?

Skrevet

http://www.vectorworldmap.com/vectormaps/vector-world-map-v2.2.jpg

Ta en titt på hvor Syria ligger, også Ungarn. Blir de drept i Ungarn? Eller i nabolandene til Ungarn? Nei disse flyktningene er grinete fordi de ikke kom frem til gratis penger lenger nord i Europa.

Nettopp.

Media er helt rensket for kritiske spørsmål og vinklinger angående denne "flyktningekrisen." Skammelig. Mindre intelligente mennesker sluker jo propagandaen rått.

Anonymous poster hash: 364e4...194

• Liker 5
Skrevet

Jaha. Så de Tsjekkere og de Slovaker som klarte å komme seg unna utrenskningene i perioden -69 til 71, en del av dem kom til Norge, de skulle altså aldri kunnet bli norske statsborgere. Og ei heller deres barn eller deres barnebarn?

Og i 1989 skulle vi satt tre generasjoner på en mengde fly og fraktet dem rett til Praha (og Bratislava)? 30 år etter at de rømte, mange for å redde livet fordi de stod på Kommunistpartiets liste og skulle 'renskes ut'?

Eller skulle det ikke gjelde slike mennesker?

Man kan selvsagt ikke lage forskjellige regler etter hva slags hudfarge folk har, hvis det er hva du mener.

Det må da være fantastisk å kunne returnere til et fritt Praha?! Disse menneskene ville jo ha kunnet bidratt med både kapital og brainpower i arbeidet med å gjenreise landet.

Og noen av dem ville ha blitt nordmenn i årenes løp, gjennom innvandring eller familiegjenforening.

Skrevet (endret)

For en ufyselig tråd. Man kan mene hva man vil om flyktning- og asylpolitikken, men noen av uttalelsene her vitner om total mangel på medmenneskelighet og empati. Skremmende. 

Endret av Bond
  • Liker 4
Skrevet (endret)

For en ufyselig tråd. Man kan mene hva man vil om flyktning- og asylpolitikken, men noen av uttalelsene her vitner om total mangel på medmenneskelighet og empati. Skremmende. 

Du er et av overmenneskene med masse medmenneskelighet og empati, alltid klar for å felle tårer for andres sjebner, felle tårer for alle de stakkars ofrene her i verden?

"Lille speil på veggen der, JEG er den mest empatiske i riket her!"

Anonymous poster hash: 99720...ef8

Endret av Bond
  • Liker 4
Skrevet

Jeg beundrer Ungarns statsminister som tar på alvor landet sitt og problemene denne massemigrasjonen skaper. Når det gjelder det berømte bildet med mann, kvinne og baby som ligger på skinnegangen - det var virkelig skremmende hvordan hun slengte babyen rundt! Hvilken mor gjør dette mot barnet sitt? Så mange protester og så mye drama fordi de befinner seg i et trygt land. Utakknemlighet til de grader! Jeg tviler mer og mer at det er snakk om reelle flyktninger her. 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Ungarns-statsminister-Vi-vil-ikke-ha-massevis-av-muslimer-her-8150496.html

Anonymous poster hash: 54fa6...f54
  • Liker 5
Skrevet

For å være ærlig så forstår jeg at de vil vekk fra Ungarn, de har nettop fått et "naziparti" i regjeringen(Jobbik) , det betyr at det er veldig mange der som hater dem. Og da snakker jeg ikke om din typiske islamkritiker. 

http://www.nbcnews.com/storyline/europes-border-crisis/migrants-budapest-hungary-meet-jobbiks-far-right-activists-n420126

Dette er et ekte høyreekstremt parti, ikke noe FrP lignende. 

Løsningen er uansett ikke lett, veldig mange arbeidsløse innenfor EU nå. Hva i allverden skal de gjøre uten å kunne språk eller noe annet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...