Gå til innhold

Flyktningene eier ingen skam

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, når man er desperat nok så gjør man noe drastisk for å få hjelp og sympati. Eller mener du at folk som stiller seg opp på høye bygninger for å hoppe ned ikke er desperat? 

Anonymous poster hash: d5a38...d8b

Tror du skal være varsom og sammenligne dette vi ser med psykisk syke mennesker. Er man syk så klarer man ikke og ta seg rundt halve verden. Beklager, men jeg tror ikke noe på disse så kalte flyktninger.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Angry Man
Skrevet

Tja, la meg se: Jeg kan sikkert dele opp artikkelen og mate den til deg, men jeg aner at du mest sannsynlig vil aldri bli fornøyd med ethvert svar du får. Men la oss gi det et forsøk og håpe:

Dere er en liten familie på tre. Dere har lagt hele deres liv, det som var igjen av det ihvertfall, bak dere og er på vei til et land dere tror er: Østerrike. Endelig slutt på all helvetet dere har vært gjennom, tror dere.

Plutselig stopper toget, utenfor omringet av politifolk med hjelm, de er også tungtbevæpnet med pistol og kølle. Dere er livredd. Det er full kaos. Personer rundt dere skriker, hopper ut av vinduer, rømmer. Politifolk forsøker å stoppe disse, tar i bruk makt. 

Vet denne familien hva som foregår? At de er på vei til, hva var det du kalte det? " Trygge fredelige Ungarn ? " Mest sannsynlig ikke. 

Jeg minner om at mediene også ble beordret bort fra området. Hvilket gir et enda mer skremmende bilde til flyktningene. 

Så neste gang du vil uttale deg om situasjonsbilder lønner det seg å faktisk sette seg inn i situasjonsbildet før du uttaler deg.

Hvis de var så deperate og redde for de skumle politimennene med våpen ville de vel neppe dunket på rutene i toget mens de ropte "Ikke leirer! Ikke leirer!" som artikkelen nevner, ei heller lagt seg ned på skinnnene. Bet meg også merke i at du utelot disse momentene fra din "analyse".

Skrevet

Så langt jeg vet, er det fred i tidligere Jugoslavia. Så da reiste vel du i fra Norge og til ditt hjemland? For det er det som er problemet. Dem vi hjelper ikke, gror fast her i Norge. Så kan du hyle videre om hva du mener er hjernedødt eller ikke. Det er faktisk ikke så interessant.

Norge er hans hjemland. Hvem er den hjernedøde her tru?

Anonymous poster hash: 0b57a...96f

• Liker 4
Skrevet

Norge er hans hjemland. Hvem er den hjernedøde her tru?

Les hans innlegg en gang til og du får vite hans hjemland. Det er nettopp dette som er problemet. Vi kan gjerne hjelpe. Men når det er mulighet, så skal dem sendes hjem igjen. Ikke bli her i landet.

• Liker 7
Skrevet

Desperasjon? Eller er de gira på å komme til rike, Sverige, Norge eller Tyskland?

Er det krig i Ungarn? De har full rett til å søke asyl der også, selv om landet ikke har så rause trygdeordninger som i Norge.

Anonymous poster hash: a9659...b81

Hva slags forhold er det i leire i Syria? - noen som kan svare på det?

Hvorfor er de livredde for å havne i 'leir'? - det har nok en særdeles god årsak.

Tyskland var jo et drømmerike for gode tyskere helt til 1942. Alle gode tyskere hadde jobb, situasjonen var stabil, Nazi regimet hadde ingen reell motstand... og leirene var det ingen hverken i resten av Europa eller i USA som trodde på....

Så, hva slags leire er det i Syria? Og hvorfor er de livredde for å havne i en leir?

Anonymous poster hash: 6c3a9...030

• Liker 1
Skrevet

Så langt jeg vet, er det fred i tidligere Jugoslavia. Så da reiste vel du i fra Norge og til ditt hjemland? For det er det som er problemet. Dem vi hjelper ikke, gror fast her i Norge. Så kan du hyle videre om hva du mener er hjernedødt eller ikke. Det er faktisk ikke så interessant.

Hva mener du ? At jeg skulle reise tilbake til hjemlandet mitt? Really? Hvorfor i H skulle jeg gjort det? Jeg har kommet hit så ung at jeg nesten har glemt språket, har ikke en eneste venn der nede og du mener kanskje jeg skal skille meg og finne med en ny mann, eller må jeg dra med mannen min (som ikke er fra samme land som meg) ned dit? AT JEG IKKE TENKTE PÅ DET FØR...genialt !

Mener du da at alle nordmenn bosatt i utlandet skal se å pelle seg tilbake der de kommer fra (Norge)?

Morsom kar du! Bra du beriker denne debatten med  O ditt store intellekt.

Anonymous poster hash: f7a78...fc8

• Liker 7
Skrevet

Hvis de var så deperate og redde for de skumle politimennene med våpen ville de vel neppe dunket på rutene i toget mens de ropte "Ikke leirer! Ikke leirer!" som artikkelen nevner, ei heller lagt seg ned på skinnnene. Bet meg også merke i at du utelot disse momentene fra din "analyse".

Hva vet du om hvor mye alle får med seg i et fult langt tog full av kaos og forstyrrelse?

Skrevet

Les hans innlegg en gang til og du får vite hans hjemland. Det er nettopp dette som er problemet. Vi kan gjerne hjelpe. Men når det er mulighet, så skal dem sendes hjem igjen. Ikke bli her i landet.

Eh,når folk har kommet hit som barn,er godt integrert, fått statsborgerskap og er norsk,skal de selvfølgelig ikke noe sted. :fnise: Eller mener du at alle disse utenlandske vennen e dine som du skryter så mye av skal også sendes hjem?

• Liker 3
Skrevet

Hva mener du ? At jeg skulle reise tilbake til hjemlandet mitt? Really? Hvorfor i H skulle jeg gjort det? Jeg har kommet hit så ung at jeg nesten har glemt språket, har ikke en eneste venn der nede og du mener kanskje jeg skal skille meg og finne med en ny mann, eller må jeg dra med mannen min (som ikke er fra samme land som meg) ned dit? AT JEG IKKE TENKTE PÅ DET FØR...genialt !

Mener du da at alle nordmenn bosatt i utlandet skal se å pelle seg tilbake der de kommer fra (Norge)?

Morsom kar du! Bra du beriker denne debatten med  O ditt store intellekt.

Det viser jo bare hva slags holdninger som ligger blant disse flyktningsmotstanderne. Det er inhumant og de skjønner ikke det at flyktninger som har blitt her også etterhvert har knyttet seg til nasjonen. Må vel få seg en kjæreste  med flyktningbakgrunn som plutselig får beskjed om at oppholdstillatelsen er opphevet før han forstår problemet med sine egne holdninger. Men noen ser ikke problemet med det. Noen ser rett og slett ikke problemet med å tvangsflytte mennesker fra jobb, venner, familie og hjem fordi de har en annen etnisk opprinnelse. Det er irrelevant for dem hva det betyr for individene som rammes av dette.

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du ? At jeg skulle reise tilbake til hjemlandet mitt?

Selvsagt skulle du det, om da ikke vi spesielt har bruk for dine ferdigheter. Vi skal hjelpe folk i nød. Når det ikke er behov for hjelp lengre, skal flyktninger sendes tilbake. Deres land trenger mennesker som kan bygge landet opp igjen.

• Liker 4
Skrevet

Problemet er at UANSETT om vi bidrar med å jobbe, integrere oss, bidra til felleskapet og se på Norge som vårt nye hjem (Jeg ELSKER Norge, selv om jeg vet at det er vondt for deg å høre det), så er vi uansett et PROBLEM. Det eneste vi burde gjøre er å pelle oss tilbake der vi kom fra, fortsest mulig. Først da er problemet løst - i dine øyne. 

Du ønsker tydeligvis et Norge for nordmenn,det er klart og tydelig, og for meg er slike mennesker som deg et enda større problem enn en hvilken som helst innvandrer. Er søren meg glad du ikke bestemmer, eller var med å bestemme, min skjebne.

Nyter Norge godt jeg og jeg skal leve her til jeg dør.

• Liker 5
Skrevet

Eh,når folk har kommet hit som barn,er godt integrert, fått statsborgerskap og er norsk,skal de selvfølgelig ikke noe sted. :fnise: Eller mener du at alle disse utenlandske vennen e dine som du skryter så mye av skal også sendes hjem?

Det er forskjell og komme hit som vanlig innvandrer, dvs. mennesker som vi trenger, eks. leger, vitenskapsfolk osv.

Flyktninger og asylsøkere skal vi hjelpe i en periode. Når situasjonen tilsier det, skal dem selvsagt sendes tilbake. Dem skal ikke få statsborgerskap og ikke Norske rettigheter. Det er her vi gjør en feil og som skaper motstand mot og ta inn flyktninger og asylsøkere, de reiser aldri ut igjen.

• Liker 5
Skrevet

Selvsagt skulle du det, om da ikke vi spesielt har bruk for dine ferdigheter. Vi skal hjelpe folk i nød. Når det ikke er behov for hjelp lengre, skal flyktninger sendes tilbake. Deres land trenger mennesker som kan bygge landet opp igjen.

Selvfølgelig skal ikke folk som har etablert seg her sendes ut igjen. Hva skulle vært poenget med det? Fjerne skattebetalere for å ta inn folk i nød og sende dem ut igjen så fort de kan ha blitt en ressurs for landet? Snakk om bakstreversk system. 

• Liker 6
Skrevet

Det er forskjell og komme hit som vanlig innvandrer, dvs. mennesker som vi trenger, eks. leger, vitenskapsfolk osv.

Flyktninger og asylsøkere skal vi hjelpe i en periode. Når situasjonen tilsier det, skal dem selvsagt sendes tilbake. Dem skal ikke få statsborgerskap og ikke Norske rettigheter. Det er her vi gjør en feil og som skaper motstand mot og ta inn flyktninger og asylsøkere, de reiser aldri ut igjen.

Be vennene dine reise ut igjen du, og se hva slags svar du får.

• Liker 3
Skrevet

Du ønsker tydeligvis et Norge for nordmenn,det er klart og tydelig, og for meg er slike mennesker som deg et enda større problem enn en hvilken som helst innvandrer. Er søren meg glad du ikke bestemmer, eller var med å bestemme, min skjebne.

Nyter Norge godt jeg og jeg skal leve her til jeg dør.

Før du kommer med tull og tøv. Forsøk heller å les det jeg skriver. Jeg er for fri innvandring, men sterkt i mot flyktninger og asylsøkere. Det slike i din situasjon burde gjort. Er og reise tilbake, bygge opp landet igjen etter krigen. Så kunne du sikkert søkt om og komme tilbake hit om du hadde noe ekstra og bidra med.

• Liker 4
Skrevet

Så de skal bare drive dank i 20 pluss år og sendes hjem når det er mulig?  Hva om de får barn og sendes tilbake etter 15 år. Hvorfor skal barn som er født her sendes ut av landet til et land som er fremmed for dem? Og om du skal gjøre særunntak for dem, da oppfordrer du jo folk til å komme hit å reprodusere seg, som igjen vil sørge for at vi får flere som trenger barnetrygd og velferdsordninger. Folk som du mener vi skal sende hjem igjen så fort det er mulig. Ingenting av dette gir jo den minste mening

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig skal ikke folk som har etablert seg her sendes ut igjen.

Det er derfor jeg er i mot å ta inn flyktninger og asylsøkere. Dem skal ikke etablere seg her. Dem er her kun for å få beskyttelse og burde vært under kontroll på lukkede mottak.

• Liker 5
Skrevet

Det viser jo bare hva slags holdninger som ligger blant disse flyktningsmotstanderne. Det er inhumant og de skjønner ikke det at flyktninger som har blitt her også etterhvert har knyttet seg til nasjonen. Må vel få seg en kjæreste  med flyktningbakgrunn som plutselig får beskjed om at oppholdstillatelsen er opphevet før han forstår problemet med sine egne holdninger. Men noen ser ikke problemet med det. Noen ser rett og slett ikke problemet med å tvangsflytte mennesker fra jobb, venner, familie og hjem fordi de har en annen etnisk opprinnelse. Det er irrelevant for dem hva det betyr for individene som rammes av dette.

Jeg tror jeg hadde fått rare blikk av arbeidsgiver hvis jeg skulle møtt opp på jobb i morgen og sagt;

"Atte, du, den derre Jugoslavia krigen  - den er over for en stund siden vettu, og atte jeg tenkte at jo, jeg er jo ikke HEEEELT norsk da vøtt, jeg har jo et annet navn og hu derre oldemora mi heter ikke akkurat KARI heller, så jeg burde kanskje pakke kofferten og komme meg "hjem" igjen da. Ja, men atte det var veldig hyggelig å få møtt dere og bli kjent med dere, men vi ses nå kanskje på Skype da en eller anna gang."

For så å fortalt mannen min at;

"Selv om jeg elsker deg og vi har fått et lån på 5,5 mill å kjøpe oss et splitter nytt drømmehus, og vi skal ha barn neste år, så syns jeg at ex-Jugoslavia kaller på meg, og at jeg bør skaffe meg ny mann der nede heller, en ekte ex-Jugoslaver vettu, for det er sånn det skal være vettu - bosette seg i nye land? Nei fysj HAR DU HØRT, nei uff det går ikke vettu."

Så hadde jeg måtte ringt alle vennene mine selvfølgelig, og selv om de hadde insistert på en GRUNDIG sjekk hos psykiater, så vet vi alle at det å regne et nytt land som sitt hjemland er unaturlig og fysj og fy og man må gå tilbake og "bygge opp sitt ekte , EKTE, hjemland".

Skrevet

Så de skal bare drive dank i 20 pluss år og sendes hjem når det er mulig?  

Hva dem gjør for å få tiden til og gå, er opp til individet. Jeg mener unge mennesker skal få militær opplæring og sendes tilbake for og sloss for sitt lands frihet. Ingen oppegående mennesker får barn når man er i vanskelige situasjoner der fremtiden er usikker. Om dem gjør, så ta konsekvensene av det.

• Liker 3
Skrevet

Det er derfor jeg er i mot å ta inn flyktninger og asylsøkere. Dem skal ikke etablere seg her. Dem er her kun for å få beskyttelse og burde vært under kontroll på lukkede mottak.

Ja, men det er igjen poengløst, for det er ikke bæredyktig å låse inn mensker i ingenmannsland å la de være der til det er blitt fred i hjemlandene. Det er dyrt, det er ikke investerende, og ikke minst så sender man dem hjem igjen med tomme hender som vil øke faren for mer uro og problemer i hjemlandene, som gjør at de kanskje kommer hit på nytt. Holdningene dine gir ikke mening. Du kunne like greit sagt at vi kan gasse dem på grensa så er vi kvitt problemet. Du prøver å late som om problemene deres ikke er reelle og at de ikke angår oss. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...