AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #181 Skrevet 4. september 2015 Mange reiser videre fordi de vil til slektninger i spesifikke europeiske land. Tyskland og Sverige har tatt i mot flest, derfor er det her slektningene befinner seg. og hvorfor kommer det så mange "flyktninger" til disse landene i første omgang? Anonymous poster hash: 35acc...4fc 1
FreeLife Skrevet 4. september 2015 Forfatter #182 Skrevet 4. september 2015 Dette er den korte pk-versjonen. Så du klippet fra min lenke for fulle versjonen? http://www.mirror.co.uk/news/world-news/refugee-couple-throw-themselves-train-6374144 Anonymous poster hash: 54fa6...f54 Kaster dem ned, slår og hamrer løs på morra og ungen. Han virker psykisk svært ustabil. 1
Example Skrevet 4. september 2015 #183 Skrevet 4. september 2015 Oh, crap , jeg lovte meg selv å ikke lesehjernedøde, igorante og patetiske foruminnlegg om innvandrere, yet I am here. Huff. Må bare si at jeg er glad Norge tok meg imot da jeg kom til Norge som flyktning fra Jugoslavia-krigen i 1993. Må si jeg er glad jeg fikk mye gratis klær, leker, og annet slik at jeg ikke skilte meg for mye fra de norske barna. Må si jeg er sjeleglad for at mange nordmenn tok meg i mot med åpne armer, og at jeg den dag i dag; 22 år etter, fortsatt har de samme folkene som nære venner og fortsatt har god kontakt med de alle. Må si at jeg er glad som fikk tilbud om norskkurs, ble flyttet fra de stygge asylmottakene til egne rekkehus hvor jeg fikk begynne på skole og ble integrert på 1-2-3. Må si jeg er glad jeg fikk bo her,for jeg ser på Norge som mitt hjem; mesteparten av barndomsminnene mine er herfra, mine barndomsvenner, mine lærere, alle de nye menneskene som var åpen for meg og min familie. Selv om jeg fikk slengt etter meg mange av de typiske kommentarene så kan jeg si at min familie, vi innvandrerne, ikke fikk noen "gratis goder" enn det nødvendige. Vi var aldri "rike", Vi har ALDRI benyttet oss av NAV frivillig,bortsett fra det første halvåret der vi ikke kunne et kvekk norsk og mine foreldre måtte lære seg språket og bli vant til det nye landet før de gikk ut i jobb. Og den dagen de gikk ut i jobb har de ikke mottat en damn shit etter det, bortsett fra nå nylig når min mor fikk påvist kreft og er sykemeldt på ubestemt tid. Faren min kan pensjonere seg nå, han velger heller å jobbe i et par år til. Jeg jobber nå som lærer og har noen elever som har fått for seg at livet på NAV faktisk ikke er HELT uaktuelt. Dette er norske, friske , men litt late ungdommer. Jeg tror og jeg håper ikke at de er så ignorante at de vurderer dette på ordentlig, men jeg vet at de holdningene om "gratis,kjappe penger" IKKE er et problem som finnes bare hos "oss grådige utakknemlige utlendinger". Jeg tar det personlig for det kunne faktisk ha vært meg på et av de togene,eller båtene - men heldigvis var min flukt ikke så livsfarlig som det der. Det er bare flaks at jeg ikke havnet i den situasjonen. Og det er søren meg ikke noe annet en REN FLAKS at DU er født som "Ola Nordmann" heller, og kan sitte på PCn,i et trygt hjem , og lire av deg piss - ja, ren piss, om folk du ikke har et snev av kunnskap om. Jeg er sikker på at jeg, totalt sett, har betalt like mye og helt sikkert MER enn dere i skatt og bidratt mer økonomisk i landet her enn dere FRPere med stønader og gratis penger her og der. Rydd opp i deres eget rusk før dere anklager oss for å gjøre det. At du kan SE på oss utlendinger at vi er "snyltere" og whatnot er et mirakel i seg selv, for noen magiske evner dere har da? Tankelesere hele gjengen! Merkelig at dere ikke har meldt dere på James Randis "One Million Dollar Paranormal Challenge" (dere kan få lov å regne ut selv hvor mange NOK det blir), dere som virkelig kan lese tanker - det er jo fenomenalt! Go get that money! Ånei, dere har ikke det nei, sier du? Dere prater bare piss, sier du? Ja, fint at dere endelig innså det.Anonymous poster hash: f7a78...fc8 Problemet her idag er den store strømmen, og situasjonen i Norge. Vi har allerede tusenvis som sitter på mottak og venter på bolig, og flere er på vei. Kapasiteten er sprengt. Det er få jobber i landet, og Europa slitet nok som det er. I tillegghar du dette med kultur. Folk fra Balkan har klart srg veldig bra i Norge. De er stort sett arbeidssomme og lager ikke problemer. Det er ikke tilfellet for mange andre folkegrupper. De sliter skikkelig i Norge, og mange nordmenn er drittlei. Jeg synes ikke det er så rart at folk reagerer. Den store trangen med å komme til Nord-Europa er der, men samtidig så er det solgt som "flyktninger". De fleste flyktninger flykter for trygghet, ikke penger. Det ser man jo også med tanke på.at de aller fleste faktisk ikke drar til Europa. Det er da greit å se et kritisk øye på det som skjer i Ungarn. Det er ikke krig i Ungarn, er det det? Vi i Norge vet at situasjonen landet er i akkurat nå vil integreringen bli vanskeligere. Svært få viø få jobb. Det vil koste masse penger, samtidig som at pengene kunne blitt brukt til å redde flere liv. Vi vet også at de fleste ikke vil vende hjem til landet sitt om det blir fred annet enn ved å reise på ferie. 2
Musicweare Skrevet 4. september 2015 #184 Skrevet 4. september 2015 Du er et av overmenneskene med masse medmenneskelighet og empati, alltid klar for å felle tårer for andres sjebner, felle tårer for alle de stakkars ofrene her i verden? "Lille speil på veggen der, JEG er den mest empatiske i riket her!" Anonymous poster hash: 99720...ef8 Hvorfor mener du at det er overmenneskelig å ha empati? Det er faktisk en av de mest grunnleggende menneskelige egenskapene. Jeg gråter både titt og ofte når jeg ser og leser nyheter. Er det noe galt med det? Jeg syns det er utrolig viktig å ha et reflektert forhold til hvor forbanna heldige vi er, være takknemlige for alt vi har og ha sympati med de som ikke er så heldige. 1
Gjest Marsvinet Skrevet 4. september 2015 #185 Skrevet 4. september 2015 og hvorfor kommer det så mange "flyktninger" til disse landene i første omgang?Anonymous poster hash: 35acc...4fc Fordi landene gir opphold.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #186 Skrevet 5. september 2015 Se her - legger seg ned med ungen på skinnegangen i mens desperate politifolk prøver å få dem opp. Bare fordi de ikke kom med toget enda lenger inn i velferdens europa. De er ikke fornøyde over å være i trygghet i Europa...Dette er mennesker som har mistet toalt gangsyn. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Desperate-og-fortvilte-flyktninger-la-seg-ned-i-skinnegangen-8149441.html Lurer på hvem det er som ikke eier skam. Det er bare å se på DISSE bildene: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/flyktningkrisen-i-europa/jubelbildene-her-slipper-flyktningene-over-grensen-fra-ungarn/a/23518754/ Anonymous poster hash: 0b57a...96f
Drizzt Skrevet 5. september 2015 #187 Skrevet 5. september 2015 Hvorfor mener du at det er overmenneskelig å ha empati? Det er faktisk en av de mest grunnleggende menneskelige egenskapene. Jeg gråter både titt og ofte når jeg ser og leser nyheter. Er det noe galt med det? Jeg syns det er utrolig viktig å ha et reflektert forhold til hvor forbanna heldige vi er, være takknemlige for alt vi har og ha sympati med de som ikke er så heldige. Problemet er når det å ha et fornuftig og ansvarlig syn på saken likestilles med å mangle empati. At bare de som er for å fylle Europa og Norge med ikke-vestlige økonomiske migranter har empati og er mennesker. Det er det som er problemet. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #188 Skrevet 5. september 2015 Anonymous poster hash: 5c2c4...332
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #189 Skrevet 5. september 2015 AB over, fikk ikke lastet opp screenshoten jeg tok, men kom over en artikkel på Facebook hvor en flyktning hadde kommet seg til Østerrike og virket meget glad, men i intervjuet sa han også at målet var å søke asyl i Norge.. Anonymous poster hash: 5c2c4...332
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå