AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #141 Skrevet 3. september 2015 For å være ærlig så forstår jeg at de vil vekk fra Ungarn, de har nettop fått et "naziparti" i regjeringen(Jobbik) , det betyr at det er veldig mange der som hater dem. Og da snakker jeg ikke om din typiske islamkritiker. http://www.nbcnews.com/storyline/europes-border-crisis/migrants-budapest-hungary-meet-jobbiks-far-right-activists-n420126 Dette er et ekte høyreekstremt parti, ikke noe FrP lignende. Løsningen er uansett ikke lett, veldig mange arbeidsløse innenfor EU nå. Hva i allverden skal de gjøre uten å kunne språk eller noe annet? Men uansett er det ingen som har tvunget dem til å dra til Ungarn! Se på kartet, Ungarn er ikke det første landet du kommer til når du flykter fra Syria. Anonymous poster hash: 7e468...187 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #142 Skrevet 3. september 2015 Jeg beundrer Ungarns statsminister som tar på alvor landet sitt og problemene denne massemigrasjonen skaper. Når det gjelder det berømte bildet med mann, kvinne og baby som ligger på skinnegangen - det var virkelig skremmende hvordan hun slengte babyen rundt! Hvilken mor gjør dette mot barnet sitt? Så mange protester og så mye drama fordi de befinner seg i et trygt land. Utakknemlighet til de grader! Jeg tviler mer og mer at det er snakk om reelle flyktninger her. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Ungarns-statsminister-Vi-vil-ikke-ha-massevis-av-muslimer-her-8150496.html Anonymous poster hash: 54fa6...f54 Jeg så nylig et lengre klipp fra denne scenen. Mannen drar kvinnen og barnen ned i skinnegangen, deretter biter han seg fast i jakkeerme på kvinnen i det politiet trekker ham unna. Ikke helt lett å forstå. Men det vises også en lengre merkelig fotoserie, som er gjengitt forskjellige steder. Kvinnen og barnet er på de fleste bildene, også før noe dramatikk har skjedd. Jeg antar det må være fordi det ikke kan være mange kvinner og barn der. Alle andre man ser fra denne scenen er menn! Anonymous poster hash: 99720...ef8 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #143 Skrevet 3. september 2015 Hei, til du som er fra Jugoslavia. Ignorer alle som sier at du skal ut, for det skal du ikke. Jeg er svært skeptisk til all migrasjonen som skjer i Europa nå, men jeg ønsker ikke at velfungerende og flotte mennesker som deg skal ut. Håper ikke enkelte folk her har såret deg for mye. Samtidig er jeg enig med mange mange andre folk i denne tråden. Jeg skjønner heller ikke hvorfor disse flyktningene sier de kun søker trygt land og tak over hodet, mens de kjemper for harde livet for å komme til Tyskland, Norge, Sverige og Østerrike - land hvor en har god sosialstønad. Land som har et rykte på seg for å gi flyktninger og asylsøkere masse penger og velferdsgoder. På veien til Norge fra Italia og Hellas kommer de gjennom mange, mange trygge land og med ingen krig. Likevel er ikke dette bra nok. På togene skriker de "Germany, Germany, Germany!" Tilfeldig? Nei. Fordi de vil opp i velstående nord. Å komme til Europa generelt er ikke "bra nok." Å komme til et trygt kontinent er ikke bra nok. Og det er det som er så skremmende. Europa er stort, absolutt ingen tvil om det, men fire-fem land kan ikke stå til ansvar for alle flyktningene. Det går bare ikke. Et annet problem med flyktningene fra Syria og Afrika er at de har helt, helt andre syn på kultur og hvordan man skal oppføre seg mot bl.a. kvinner, religion og generelt alt. Problemet er at de ikke gir slipp på dette, men krever at Norge skal bøye seg for det. Jeg har sett så vanvittig mye mennesker som kommer til vesten, og kjefter og skriker og skråler fordi det ikke er som hjemlandet. Er det ikke derfor du flyktet i første omgang?! Jeg ønsker ikke at den norske kulturen blir skadet, noe den vil bli i lengden dersom denne bølgen fortsetter.. Ikke bare norsk kultur, men europeisk kultur. En fri kultur. Se på Sverige: Södertalje, Malmö, enkelte deler i Stockholm. Ønsker vi virkelig det? Er det virkelig så galt å ville bevare kulturen og ville ha velferden vi har i landet fra før? Hva med tibet som ønsket akkurat det samme når kinesere tok over landet, var de rasister da? Nei. Hvorfor er da Norge og Europa rasister som ikke ønsker muslimsk kultur her? Det er ikke en vanlig kultur i Europa, og vi ønsker ikke skade vår egen kultur. Når arbeidstakere i Sverige blir sure fordi de ikke får gå fra arbeid for å be, når disse flyktningene har bringt med voldelige tilstander til egne områder i Sverige, når alt dette skjer - hvorfor ser ingen andre det? Hvorfor blir vi stemplet som rasister fordi vi ikke tar i mot hele Afrika? Syria? Irak? Iran? Er man rasistisk fordi en har lyst til å verne om eget land? Det finnes folk som såvidt får hjulene i Norge til å gå rundt, det finnes eldre som ikke blir dusjet på flere uker, det finnes allerede 5-6000 mennesker fast på diverse asylmottak allerede. Er det virkelig bedre å ta inn 8000 til, (+ familiegjenforening) (+++ kanskje det blir mer uansett.) for å la disse leve på en leir eller mottak, bare så Jonas & co kan legge seg om kvelden med god samvittighet og tenke "i dag reddet jeg liv." Er det et liv på disse mottakene? Hvordan skal de få personene velges? Hvorfor er det ikke bedre å gå sammen som Europa og finne tiltak som kan bedre situasjonen i hjemlandet til disse menneskene? Det vil gi de samme miljø og religion/kultur som fra før av, de vil ikke trenge å risikere livene sine på vei over til Europa, og det avlaster Europa for masse problemer i fremtiden. Det er akkurat denne naiviteten som er skadelig. Jeg leste tidligere i tråden her at midlertidig hjelp er en god løsning, frem til krig o.l. er over. Akkurat slik som Norge fikk i Sverige under 2. verdenskrig. Da var Norge ett av verdens fattigste land. Det hadde også fortsatt slik om ikke modige menn og kvinner forlot Sverige igjen for å bygge opp landet - og se på oss nå. Skal vi virkelig risikere dette? Jeg vet kommentarene som "ikke dra alle under en kam!" eller "dette gjelder jo ikke alle, da!!" kommer, men jeg vet like godt som deg at ikke alle er som det jeg har sagt. Men det er de få som utgjør trusselen. Takk for meg. Anonymous poster hash: 9444f...455 5
Gjest Sunhands Skrevet 3. september 2015 #144 Skrevet 3. september 2015 OK..hvorfor er de desperate når de visstnok har flyktet i fra en horror-film i Syria til trygge fredelige Ungarn? Hvorfor er de ikke fornøyd med å være der? Svare på det? Eh, fordi de ble satt i en flyktningleir der de bare ventet og ventet og nesten ikke hadde mat og vann? Høred det ut som et liv man bør være fornøyd med?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #145 Skrevet 3. september 2015 Eh, fordi de ble satt i en flyktningleir der de bare ventet og ventet og nesten ikke hadde mat og vann? Høred det ut som et liv man bør være fornøyd med? Bedre å sitte i asylmottak i Norge, Tyskland, Sverige, Østerrike, Frankrike, England?? Anonymous poster hash: 9444f...455
Gjest Sunhands Skrevet 3. september 2015 #146 Skrevet 3. september 2015 Bedre å sitte i asylmottak i Norge, Tyskland, Sverige, Østerrike, Frankrike, England?? Anonymous poster hash: 9444f...455 Ja, det vil jeg absolutt tro. Bedre å sitte i hvilket som helst asylmottak enn å være i en flyktningleir.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #147 Skrevet 3. september 2015 Ja, det vil jeg absolutt tro. Bedre å sitte i hvilket som helst asylmottak enn å være i en flyktningleir. Jeg som trodde at det viktigste var å være trygg. Det viser seg at det viktigste er å være trygg i det rikeste landet. Det lukter råtne egg her, aha. Anonymous poster hash: 54fa6...f54 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #148 Skrevet 3. september 2015 Jeg så nylig et lengre klipp fra denne scenen. Mannen drar kvinnen og barnen ned i skinnegangen, deretter biter han seg fast i jakkeerme på kvinnen i det politiet trekker ham unna. Ikke helt lett å forstå. Men det vises også en lengre merkelig fotoserie, som er gjengitt forskjellige steder. Kvinnen og barnet er på de fleste bildene, også før noe dramatikk har skjedd. Jeg antar det må være fordi det ikke kan være mange kvinner og barn der. Alle andre man ser fra denne scenen er menn! Anonymous poster hash: 99720...ef8 Link. Ellers så er dette spekulasjon og vil bli rapportert. Anonymous poster hash: 0b57a...96f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #149 Skrevet 3. september 2015 Jeg som trodde at det viktigste var å være trygg. Det viser seg at det viktigste er å være trygg i det rikeste landet. Det lukter råtne egg her, aha. Anonymous poster hash: 54fa6...f54 ^^^det er nettopp dette. Anonymous poster hash: 9444f...455 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #150 Skrevet 3. september 2015 Tankevekkende?: Kanskje 90% av migrantene vi ser på TV-bilder fra Budapest er menn. Nær alle kvinner vi ser blant syriske kvinner, bærer hijab og har kroppen tildekket med vide plagg. Omtrent 90% av syriske flyktninger som har kommet til Sverige har ingen utdannelse utover grunnskolen. Dette er ikke helt det bildet media og barmhjertighetsindustrien forsøker å tegne sv migrantene som Syriske familier, mange med høy utdannelse, og som er "helt som oss".. Anonymous poster hash: 99720...ef8 4
FreeLife Skrevet 3. september 2015 Forfatter #151 Skrevet 3. september 2015 Eh, fordi de ble satt i en flyktningleir der de bare ventet og ventet og nesten ikke hadde mat og vann? Høred det ut som et liv man bør være fornøyd med? Eh, ja..med tanke på at man liksom har flyktet, så burde man være fornøyd med å midlertidig sitte i flyktningeleir..Eh..? 4
debattanten Skrevet 3. september 2015 #152 Skrevet 3. september 2015 (endret) https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2wt8zvuWHwA Inntrykk folkens? Se på alle barna. Fra krigsherjede Ghana blant annet (lolz). Endret 3. september 2015 av debattanten 2
Gjest Sunhands Skrevet 3. september 2015 #154 Skrevet 3. september 2015 Eh, ja..med tanke på at man liksom har flyktet, så burde man være fornøyd med å midlertidig sitte i flyktningeleir..Eh..? Jeg ser ingen logisk konsistens i det. Hvis jeg hadde måttet flykte, hadde jeg jo hatt lyst til å få tilbake noe lignende det livet jeg har nå.
FreeLife Skrevet 3. september 2015 Forfatter #155 Skrevet 3. september 2015 Jeg ser ingen logisk konsistens i det. Hvis jeg hadde måttet flykte, hadde jeg jo hatt lyst til å få tilbake noe lignende det livet jeg har nå. Jaha..hadde de et lignende liv som oss her i Norge? Det var nytt for meg.. 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #156 Skrevet 3. september 2015 https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2wt8zvuWHwA Inntrykk folkens? Se på alle barna. Fra krigsherjede Ghana blant annet (lolz). "We suffer! Look at this, water under floor!" I ALLE DAGER. Du lider vel ikke i den leiren kontra hjemme i Ghana? Hvis du gjør det, hvorfor flykte?????????????? Anonymous poster hash: 9444f...455 3
debattanten Skrevet 3. september 2015 #157 Skrevet 3. september 2015 "We suffer! Look at this, water under floor!" I ALLE DAGER. Du lider vel ikke i den leiren kontra hjemme i Ghana? Hvis du gjør det, hvorfor flykte?????????????? Anonymous poster hash: 9444f...455 Ghana er faktisk et ganske flott land i Afrika, har vært der et par ganger. Sure, fattigdom finnes, men det er fredelig og greit sammenlignet med andre plasser i Afrika. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #158 Skrevet 3. september 2015 Ghana er faktisk et ganske flott land i Afrika, har vært der et par ganger. Sure, fattigdom finnes, men det er fredelig og greit sammenlignet med andre plasser i Afrika. Derfor sjokkerer det meg at personen mener han lider, mens han har headset rundt ørene, bor i en flyktningsleir (fordi han selv har valgt å flytte!!!!) og klager at det er vann under teltet. Anonymous poster hash: 9444f...455 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #159 Skrevet 3. september 2015 Link. Ellers så er dette spekulasjon og vil bli rapportert. Anonymous poster hash: 0b57a...96f Følger du ikke med pk-media? Klippet var overalt, men ser ut til å være fjernet nå. Jeg tror jeg så det i Aftenposten tidligere i dag, men prøver å finne det igjen nå. Anonymous poster hash: 54fa6...f54
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #160 Skrevet 3. september 2015 Jeg ser ingen logisk konsistens i det. Hvis jeg hadde måttet flykte, hadde jeg jo hatt lyst til å få tilbake noe lignende det livet jeg har nå. Prøv å nevn det i et arabisk land, hvis du er kristen. Eller i det hele tatt, prøv å nevn det. Du ville ikke vært verdt en dritt, og du ville vært nederst på rangstigen. Hvorfor tror du de kommer til Europa? Jo, fordi her FÅR man jo ting nesten uten videre og de blir behandlet bedre enn romfolk, andre etnisiteter, norske narkomane og uteliggere. Ei på tv sa at når folk spør om hjelp så selvsagt skal vi hjelpe. Fy søren for noen hyklerske folk. Se på de som spør om hjelp her til lands, de får jo ikke en dritt hjelp nesten. Hvor er medmenneskeligheten da? Gjelder den bare for andre etnisiteter i utlandet? Anonymous poster hash: 5aaac...ca5 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå