Gå til innhold

Flyktningene eier ingen skam

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva dem gjør for å få tiden til og gå, er opp til individet. Jeg mener unge mennesker skal få militær opplæring og sendes tilbake for og sloss for sitt lands frihet. Ingen oppegående mennesker får barn når man er i vanskelige situasjoner der fremtiden er usikker. Om dem gjør, så ta konsekvensene av det.

Problemet med det er at det ikke bare er de som må ta konsekvensene av det, men også barna. Skjønner du ikke det?

Anonymous poster hash: d5a38...d8b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men det er igjen poengløst, for det er ikke bæredyktig å låse inn mensker i ingenmannsland å la de være der til det er blitt fred i hjemlandene. Det er dyrt, det er ikke investerende, og ikke minst så sender man dem hjem igjen med tomme hender som vil øke faren for mer uro og problemer i hjemlandene, som gjør at de kanskje kommer hit på nytt. Holdningene dine gir ikke mening. Du kunne like greit sagt at vi kan gasse dem på grensa så er vi kvitt problemet. Du prøver å late som om problemene deres ikke er reelle og at de ikke angår oss. 

Det er ingen god innvestering i asyl og flyktninger. Om det var ville nok Røkke og gjengen innvisitert.

• Liker 1
Skrevet

Problemet med det er at det ikke bare er de som må ta konsekvensene av det, men også barna. Skjønner du ikke det?

Barna har flyktet sammen med foreldrene sine, slik folk under krigen her gjorde. Så reiste dem tilbake og bygde opp Norge. Forstår du det?

• Liker 2
Skrevet

Den støtten jeg/familien fikk i starten har jeg fint gjort opp for meg, sa jo vi fikk støtte i starten men kom oss ut i jobb kort tid etter. :)

Betaler skatt, gjort det siden jeg fikk min første ordentlige deltidsjobb som 17-åring , jobber  - gikk faktisk ut i jobb rett etter endt utdanning, har NULL studielån fordi jeg jobbet ved siden av studiene, har det faktisk jævlig bra økonomisk og ingen av pengene er gratis, alt er jobbet for. 

Litt komisk at mitt liv, min historie, ser ut til å gi deg hjerneslag, kan nesten se hvor forbannet du er over at jeg (eller min familie) valgte Norge som sitt nye hjemland :)

Anonymous poster hash: f7a78...fc8

Sitat fjernet
Bond, forumansvarlig

• Liker 4
Skrevet

Hvor langt tilbake skal man kunne vise 100% norsk stamtavle for å lov å bli boende?

En generasjon?

Fem generasjoner?

Femti generasjoner?

Betyr det at alle vi som også har opprinnelse i et annet land (et stykke tilbake i stamtavlen vår) skal pålegges å flytte til de landet selv om resten av stamtavlen er norsk?

Anonymous poster hash: 6c3a9...030
  • Liker 6
Skrevet

Det er ingen god innvestering i asyl og flyktninger. Om det var ville nok Røkke og gjengen innvisitert.

Det er ingen økonomisk god investering, men det er heller ikke noe bedre å ikke gjøre det. For som jeg sa til deg så er det ikke bare å la disse folkene ri av stormen her inne. Om de skal hjem igjen så må de kunne gå hjem med noe bærekraftig om ikke annet, sånn at landene deres ikke fortsetter å være texas for ressursterke mennesker til å undertrykke folket sitt.  Du snakker om militærtjenste osv men det er da vel ingen poeng i å tvinge dem inn i strider der det eneste resultatet er mer krig og elendighet fordi de verken har komptanse eller ressurser til å opprettholde et fredelig eller velfungerende demokrati der nede. 

Skrevet (endret)

Jeg tror jeg hadde fått rare blikk av arbeidsgiver hvis jeg skulle møtt opp på jobb i morgen og sagt;

"Atte, du, den derre Jugoslavia krigen  - den er over for en stund siden vettu, og atte jeg tenkte at jo, jeg er jo ikke HEEEELT norsk da vøtt, jeg har jo et annet navn og hu derre oldemora mi heter ikke akkurat KARI heller, så jeg burde kanskje pakke kofferten og komme meg "hjem" igjen da. Ja, men atte det var veldig hyggelig å få møtt dere og bli kjent med dere, men vi ses nå kanskje på Skype da en eller anna gang."

For så å fortalt mannen min at;

"Selv om jeg elsker deg og vi har fått et lån på 5,5 mill å kjøpe oss et splitter nytt drømmehus, og vi skal ha barn neste år, så syns jeg at ex-Jugoslavia kaller på meg, og at jeg bør skaffe meg ny mann der nede heller, en ekte ex-Jugoslaver vettu, for det er sånn det skal være vettu - bosette seg i nye land? Nei fysj HAR DU HØRT, nei uff det går ikke vettu."

Så hadde jeg måtte ringt alle vennene mine selvfølgelig, og selv om de hadde insistert på en GRUNDIG sjekk hos psykiater, så vet vi alle at det å regne et nytt land som sitt hjemland er unaturlig og fysj og fy og man må gå tilbake og "bygge opp sitt ekte , EKTE, hjemland".

Alle skjønner vel at du ikke kan dra NÅ. Erre mulig. Kan jeg spørre hva grunnen var til at dere ikke returnerte til hjemlandet da krigen var slutt for over 15 år siden? Hadde dere ikke noe ønske om å bygge opp landet deres igjen?

Anonymous poster hash: f3b41...017

Endret av Bond
  • Liker 3
Skrevet

Barna har flyktet sammen med foreldrene sine, slik folk under krigen her gjorde. Så reiste dem tilbake og bygde opp Norge. Forstår du det?

Om de er født på norsk jord så er jo ikke det tilfellet? Var er det du ikke forstår med innlegget? 

Skrevet (endret)

Dette, folkens, er grunnen til at aviser velger å publisere bilder som det i HI, fordi slike mennesker som dette gjennomsyrer (dessverre) den innvandrer-kritiske delen av debatten, for JO- man kan være kritisk til alt her i livet og det er alltid to sider av en sak, men disse her går over den fine linjen å være innvandrerfiendtlige og innvandrerhatere.

Endret av Bond
  • Liker 1
Skrevet

Det er ingen økonomisk god investering, men det er heller ikke noe bedre å ikke gjøre det. For som jeg sa til deg så er det ikke bare å la disse folkene ri av stormen her inne. Om de skal hjem igjen så må de kunne gå hjem med noe bærekraftig om ikke annet, sånn at landene deres ikke fortsetter å være texas for ressursterke mennesker til å undertrykke folket sitt.  Du snakker om militærtjenste osv men det er da vel ingen poeng i å tvinge dem inn i strider der det eneste resultatet er mer krig og elendighet fordi de verken har komptanse eller ressurser til å opprettholde et fredelig eller velfungerende demokrati der nede. 

Jeg er uenig med deg. I Norge under krigen reiste unge menn til England. Utdannet seg som soldater og sloss for sitt land. Hva gjør disse asylsøkere i dag? Henger rundt på kjøpesentre. Vi skal gi dem opplæring, utdannelse slik at de er rustet til og bygge opp sitt land igjen.

• Liker 3
Skrevet

Det er en ting jeg lurer på.

Det ser jo ikke ut som at denne flyktingsstrømmen vil roe seg med det første. Det vil bare komme flere og flere til Europa. Hva vil skje til slutt? Det er da ikke ubegrenset ressurser her til å ta dem i mot, ta vare på dem, integrere dem osv.

La meg presisere at jeg ikke ser på flyktningene som "lykkejegere", og jeg vil at vi skal hjelpe dem! Men en dag blir jo begeret fullt. Hva skjer da?

Anonymous poster hash: 6ba02...900
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Alle skjønner vel at du ikke kan dra NÅ. Erre mulig. Kan jeg spørre hva grunnen var til at dere ikke returnerte til hjemlandet da krigen var slutt for over 15 år siden? Hadde dere ikke noe ønske om å bygge opp landet deres igjen?

Skal vi se..15 år siden, da var jeg 15 år gammel. Ser ikke hva jeg skulle bidratt med der nede? Men jeg vet at jeg hadde ikke reist fra vennene mine frivillig.

Jeg gikk på ungdomsskolen, mamma og pappa var i fulltidsjobb, jeg hadde mine beste år av mitt liv i den perioden, storebroren min giftet seg noen år tidligere og fikk barn... jeg vet ikke jeg, ser du noen grunner til hvorfor i H jeg skulle reise til ex-Jugoslavia?

Endret av Bond
Skrevet

En skal ikke se bort fra at flesteparten av de som er her på KG, støtter solidaritet og likeverd, det som vil si å være NORSK faktisk ikke 100% Norske. 

Så en kan lure på hvem som er mest Norsk. 

Anonymous poster hash: 0b57a...96f
Skrevet

Om de er født på norsk jord så er jo ikke det tilfellet? Var er det du ikke forstår med innlegget? 

Som sagt. Ingen voksne oppegående mennesker setter barn til verden når fremtiden er usikker. Gjør man det, da må man selv ta konsekvensene.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er uenig med deg. I Norge under krigen reiste unge menn til England. Utdannet seg som soldater og sloss for sitt land. Hva gjør disse asylsøkere i dag? Henger rundt på kjøpesentre. Vi skal gi dem opplæring, utdannelse slik at de er rustet til og bygge opp sitt land igjen.

Fordi de faktisk hadde et fritt land å kjempe for. Det har man ikke i diktaturstater med fattigdom og mangel på infrastuktur. Det er en helt annen situasjon. Det er ikke et samstemt folk som parade sammen i gatene med felles flagg om diktaturet faller. 

• Liker 1
Skrevet

Som sagt. Ingen voksne oppegående mennesker setter barn til verden når fremtiden er usikker. Gjør man det, da må man selv ta konsekvensene.

Ja, men det må også barna deres, som ikke har bedt om det. Barn født på norsk jord.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette, folkens, er grunnen til at aviser velger å publisere bilder som det i HI, fordi slike mennesker som dette gjennomsyrer (dessverre) den innvandrer-kritiske delen av debatten, for JO- man kan være kritisk til alt her i livet og det er alltid to sider av en sak, men disse her går over den fine linjen å være innvandrerfiendtlige og innvandrerhatere.

Jeg hater ikke innvandrere.

Jeg elsker alt som er norsk. Jeg elsker menneskene, tryggheten, kulturen, landet, velferden, nisseluene, naturen, selvgodheten, tilliten, naiviteten, maten og kongefamilien. Ja, til og med Ari Behn. Det er oss. Det er vårt. 

Er det så galt å være redd for å miste alt dette? 

Endret av Bond
  • Liker 4
Skrevet

Ja, men det må også barna deres, som ikke har bedt om det. Barn født på norsk jord.

Som sagt. Man får ikke barn når fremtiden er utrygg. Om så ta konsekvensene av det.

• Liker 6
Skrevet

Fordi de faktisk hadde et fritt land å kjempe for. Det har man ikke i diktaturstater med fattigdom og mangel på infrastuktur. Det er en helt annen situasjon. Det er ikke et samstemt folk som parade sammen i gatene med felles flagg om diktaturet faller. 

Norske ungdommer henger ikke på kjøpesentre?

Anonymous poster hash: 0b57a...96f

• Liker 1
Skrevet

Da får dem kjempe for et fritt land. Uansett, det hjelper ikke og reise til Norge.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...