Gå til innhold

Flyktningene eier ingen skam

Fremhevede innlegg

Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

OK..hvorfor er de desperate når de visstnok har flyktet i fra en horror-film i Syria til trygge fredelige Ungarn? Hvorfor er de ikke fornøyd med å være der? Svare på det?

Tja, la meg se: Jeg kan sikkert dele opp artikkelen og mate den til deg, men jeg aner at du mest sannsynlig vil aldri bli fornøyd med ethvert svar du får. Men la oss gi det et forsøk og håpe:

Dere er en liten familie på tre. Dere har lagt hele deres liv, det som var igjen av det ihvertfall, bak dere og er på vei til et land dere tror er: Østerrike. Endelig slutt på all helvetet dere har vært gjennom, tror dere.

Plutselig stopper toget, utenfor omringet av politifolk med hjelm, de er også tungtbevæpnet med pistol og kølle. Dere er livredd. Det er full kaos. Personer rundt dere skriker, hopper ut av vinduer, rømmer. Politifolk forsøker å stoppe disse, tar i bruk makt. 

Vet denne familien hva som foregår? At de er på vei til, hva var det du kalte det? " Trygge fredelige Ungarn ? " Mest sannsynlig ikke. 

Jeg minner om at mediene også ble beordret bort fra området. Hvilket gir et enda mer skremmende bilde til flyktningene. 

Så neste gang du vil uttale deg om situasjonsbilder lønner det seg å faktisk sette seg inn i situasjonsbildet før du uttaler deg.

Endret av gjestvest
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mon tro om det er IS selv som tar opptil 10.000 dollars i betaling mot å stable opptil 400 mennesker om bord, eller under bord på små lektere? Er det kanskje slik de finansierer sine operasjoner?

Anonymous poster hash: becaa...b40
  • Liker 1
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Eller de sulter i flyktningleire som ikke har i nærheten av nok kapasitet til flyktningsstrømmen. Eller kan flyktninger bare leve av sand og gråstein?

Anonymous poster hash: d5a38...d8b

Så det eneste alternativet er å hente de hit og gi de bolig og dagpenger? Ren mannskit.

Skrevet

Mon tro om det er IS selv som tar opptil 10.000 dollars i betaling mot å stable opptil 400 mennesker om bord, eller under bord på små lektere? Er det kanskje slik de finansierer sine operasjoner?

10.000 dollars pr hode selvsagt. Med 400 mennesker om bord så blir det 4 millioner dollar, minus kostnadene på lekteren.

• Liker 2
Skrevet

Så det eneste alternativet er å hente de hit og gi de bolig og dagpenger? Ren mannskit.

For de er det eneste alternative å søke lykken rundt om i Europa ja. Jeg er ikke nødvendigvis for at det er vår plikt å hjelpe dem, men å faktisk legge mennesker i en sånn situasjon for hat er direkte avskyelig. 

• Liker 4
Skrevet

Tja, la meg se: Jeg kan sikkert dele opp artikkelen og mate den til deg, men jeg aner at du mest sannsynlig vil aldri bli fornøyd med ethvert svar du får. Men la oss gi det et forsøk og håpe:

Dere er en liten familie på tre. Dere har lagt hele deres liv, det som var igjen av det ihvertfall, bak dere og er på vei til et land dere tror er: Østerrike. Endelig slutt på all helvetet dere har vært gjennom, tror dere.

Plutselig stopper toget, utenfor omringet av politifolk med hjelm, de er også tungtbevæpnet med pistol og kølle. Dere er livredd. Det er full kaos. Personer rundt dere skriker, hopper ut av vinduer, rømmer. Politifolk forsøker å stoppe disse, tar i bruk makt. 

Vet denne familien hva som foregår? At de er på vei til, hva var det du kalte det? " Trygge fredelige Ungarn ? " Mest sannsynlig ikke. 

Så neste gang du vil uttale deg om situasjonsbilder lønner det seg å faktisk sette seg i situasjonsbildet før du uttaler deg.

Jeg minner om at mediene ble beordret bort fra området.

Ingen av disse som har noe interesse av å få en forståelse for situasjonen til dise flyktningene. Er så mye lettere å kalle dem voldtektsmenn og terrorister, så slipper vi å gjøre noe annet enn å tvangsdeportere dem, som er grunnen til at de beveger seg lenger oppover i utgangspunktet. De får ikke opphold noe annet sted enn i overbefolkede flyktningleire uansett,

• Liker 6
Skrevet

Så neste gang du vil uttale deg om situasjonsbilder lønner det seg å faktisk sette seg i situasjonsbildet før du uttaler deg.

Jeg minner om at mediene også ble beordret bort fra området. Hvilket gir et enda mer skremmende bilde til flyktningene.

Om de rømmer fra alt det som beskrives i Syria så er vel ikke noen politifolk med køller så skremmende? 

Poenget er at for disse flyktningene så er ikke flyktningeleire lenger godt nok. De vil til tyskland og rulle seg i euro og få free shit. 

Men det er faktisk helt greit for meg.  Velferdsstatene i europa er i ferd med å rulle på rygg og dø, og dette vil bare aksellerere prosessen. Flott. Jeg applauderer. Jo raskere sosialismen går under, jo bedre og dette er bensin på bålet.

• Liker 8
Skrevet

Oh, crap , jeg lovte meg selv å ikke lesehjernedøde, igorante og patetiske foruminnlegg om innvandrere, yet I am here. Huff.

Må bare si at jeg er glad Norge tok meg imot da jeg kom til Norge som flyktning fra Jugoslavia-krigen i 1993.

Må si jeg er glad jeg fikk mye gratis klær, leker, og annet slik at jeg ikke skilte meg for mye fra de norske barna.

Må si jeg er sjeleglad for at mange nordmenn tok meg i mot med åpne armer, og at jeg den dag i dag; 22 år etter, fortsatt har de samme folkene som nære venner og fortsatt har god kontakt med de alle.

Må si at jeg er glad som fikk tilbud om norskkurs, ble flyttet fra de stygge asylmottakene til egne rekkehus hvor jeg fikk begynne på skole og ble integrert på 1-2-3.

Må si jeg er glad jeg fikk bo her,for jeg ser på Norge som mitt hjem; mesteparten av barndomsminnene mine er herfra, mine barndomsvenner, mine lærere, alle de nye menneskene som var åpen for meg og min familie.

Selv om jeg fikk slengt etter meg mange av de typiske kommentarene så kan jeg si at min familie, vi innvandrerne, ikke fikk noen "gratis goder" enn det nødvendige. Vi var aldri "rike", Vi har ALDRI benyttet oss av NAV frivillig,bortsett fra det første halvåret der vi ikke kunne et kvekk norsk og mine foreldre måtte lære seg språket og bli vant til det nye landet før de gikk ut i jobb. Og den dagen de gikk ut i jobb har de ikke mottat en damn shit etter det, bortsett fra nå nylig når min mor fikk påvist kreft og er sykemeldt på ubestemt tid. Faren min kan pensjonere seg nå, han velger heller å jobbe i et par år til. 

Jeg jobber nå som lærer og har noen elever som har fått for seg at livet på NAV faktisk ikke er HELT uaktuelt. Dette er norske, friske , men litt late ungdommer. Jeg tror og jeg håper ikke at de er så ignorante at de vurderer dette på ordentlig, men jeg vet at de holdningene om "gratis,kjappe penger" IKKE er et problem som finnes bare hos "oss grådige utakknemlige utlendinger". Jeg tar det personlig for det kunne faktisk ha vært meg på et av de togene,eller båtene  - men heldigvis var min flukt ikke så livsfarlig som det der. Det er bare flaks at jeg ikke havnet i den situasjonen. Og det er søren meg ikke noe annet en REN FLAKS at DU er født som "Ola Nordmann" heller, og kan sitte på PCn,i et trygt hjem , og lire av deg piss - ja, ren piss, om folk du ikke har et snev av kunnskap om.

Jeg er sikker på at jeg, totalt sett, har betalt like mye og helt sikkert MER enn dere i skatt og bidratt mer økonomisk i landet her enn dere FRPere med stønader og gratis penger her og der. Rydd opp i deres eget rusk før dere anklager oss for å gjøre det. At du kan SE på oss utlendinger at vi er "snyltere" og whatnot er et mirakel i seg selv, for noen magiske evner dere har da? Tankelesere hele gjengen! Merkelig at dere ikke har meldt dere på James Randis "One Million Dollar Paranormal Challenge" (dere kan få lov å regne ut selv hvor mange NOK det blir), dere som virkelig kan lese tanker - det er jo fenomenalt! Go get that money!

Ånei, dere har ikke det nei, sier du? Dere prater bare piss, sier du? Ja, fint at dere endelig innså det.

Anonymous poster hash: f7a78...fc8
  • Liker 22
Skrevet

Skjønner godt flyktningene blir ville og desperate her. Ungarn er ikke et land du umiddelbart forbinder som trygt om du kommer som flyktning. Kun vest-Europa. Ungarn har dessuten endel nasjonalistiske fremmedfiendtlige strømninger. Hvor bla ultrahøyre parti ble valgt inn i nasjonalforsamlingen.

Anonymous poster hash: 3e838...918

• Liker 6
Skrevet

Lykkejegere og svært uansvarlige foreldre. Å slenge rundt barna sine på den måten er mildt sagt bekymringsfullt. Stakkars barn som er så uheldige! 

Ungarn bør plassere de et sted og frigjøre togstasjonene til passasjerene. At Ungarn orker behandle dem godt selv om de skaper så mange problemer og er så utakknemlige, begriper jeg ikke. 

Selvfølgelig velger disse bort flere trygge land på veien til gratis penger i nord. Det er soleklart.

Snakk for deg selv ! dette er den største humanitære krisen som har skjedd på lang tid, og så får du deg til å si slik ? mennesker som flykter fra krig og elendighet, og du sitter i din god sofa og har nok av drikke og mat og slenger slik dritt om dem ? skam deg

Anonymous poster hash: bcf2b...14d

• Liker 11
Skrevet

Oh, crap , jeg lovte meg selv å ikke lesehjernedøde, igorante og patetiske foruminnlegg om innvandrere, yet I am here. Huff.

Må bare si at jeg er glad Norge tok meg imot da jeg kom til Norge som flyktning fra Jugoslavia-krigen i 1993.

Må si jeg er glad jeg fikk mye gratis klær, leker, og annet slik at jeg ikke skilte meg for mye fra de norske barna.

Må si jeg er sjeleglad for at mange nordmenn tok meg i mot med åpne armer, og at jeg den dag i dag; 22 år etter, fortsatt har de samme folkene som nære venner og fortsatt har god kontakt med de alle.

Må si at jeg er glad som fikk tilbud om norskkurs, ble flyttet fra de stygge asylmottakene til egne rekkehus hvor jeg fikk begynne på skole og ble integrert på 1-2-3.

Må si jeg er glad jeg fikk bo her,for jeg ser på Norge som mitt hjem; mesteparten av barndomsminnene mine er herfra, mine barndomsvenner, mine lærere, alle de nye menneskene som var åpen for meg og min familie.

Selv om jeg fikk slengt etter meg mange av de typiske kommentarene så kan jeg si at min familie, vi innvandrerne, ikke fikk noen "gratis goder" enn det nødvendige. Vi var aldri "rike", Vi har ALDRI benyttet oss av NAV frivillig,bortsett fra det første halvåret der vi ikke kunne et kvekk norsk og mine foreldre måtte lære seg språket og bli vant til det nye landet før de gikk ut i jobb. Og den dagen de gikk ut i jobb har de ikke mottat en damn shit etter det, bortsett fra nå nylig når min mor fikk påvist kreft og er sykemeldt på ubestemt tid. Faren min kan pensjonere seg nå, han velger heller å jobbe i et par år til. 

Jeg jobber nå som lærer og har noen elever som har fått for seg at livet på NAV faktisk ikke er HELT uaktuelt. Dette er norske, friske , men litt late ungdommer. Jeg tror og jeg håper ikke at de er så ignorante at de vurderer dette på ordentlig, men jeg vet at de holdningene om "gratis,kjappe penger" IKKE er et problem som finnes bare hos "oss grådige utakknemlige utlendinger". Jeg tar det personlig for det kunne faktisk ha vært meg på et av de togene,eller båtene  - men heldigvis var min flukt ikke så livsfarlig som det der. Det er bare flaks at jeg ikke havnet i den situasjonen. Og det er søren meg ikke noe annet en REN FLAKS at DU er født som "Ola Nordmann" heller, og kan sitte på PCn,i et trygt hjem , og lire av deg piss - ja, ren piss, om folk du ikke har et snev av kunnskap om.

Jeg er sikker på at jeg, totalt sett, har betalt like mye og helt sikkert MER enn dere i skatt og bidratt mer økonomisk i landet her enn dere FRPere med stønader og gratis penger her og der. Rydd opp i deres eget rusk før dere anklager oss for å gjøre det. At du kan SE på oss utlendinger at vi er "snyltere" og whatnot er et mirakel i seg selv, for noen magiske evner dere har da? Tankelesere hele gjengen! Merkelig at dere ikke har meldt dere på James Randis "One Million Dollar Paranormal Challenge" (dere kan få lov å regne ut selv hvor mange NOK det blir), dere som virkelig kan lese tanker - det er jo fenomenalt! Go get that money!

Ånei, dere har ikke det nei, sier du? Dere prater bare piss, sier du? Ja, fint at dere endelig innså det.

Du er ikke lite frekk som antyder at du har bidratt mer til dette landet enn meg. Kjempeflott at du som innvandrer fikk det til. Hvem har sagt noe på det? Var dere lykkejegere? Kom du hit fordi du visste om gullkantede trygdeordninger og gratis penger? Eller var du fornøyd bare du kom til et trygt land? 

Nå må du faen meg slutte å føle deg i hjel, og tenke litt rasjonelt med huet isteden. Dette handler ikke om deg, eller Mohammed som studerer juss. Det handler om horder av mennesker som utnytter det faktum at det er krig i Syria. De kommer fra omkringliggende land og afrika. Endel har vært i andre trygge land lenge, og kaster seg nå på bølgen av flyktninger som flommer inn. Endelig tar europa oss i mot med åpne armer. Ingen grenser, bare peis på. 

Så tenk deg om to ganger. Vi har et SVÆRT skrøpelig velferdssystem her, som garantert (og det er bare et enkelt faktum) vil ødelegges om for mange bruker det. Det er i ferd med å skje, og med tanke på oljejobber som forsvinner osv om dagen, så er dette katastrofalt, OG IRREVERSIBELT!

• Liker 15
Skrevet

Snakk for deg selv ! dette er den største humanitære krisen som har skjedd på lang tid, og så får du deg til å si slik ? mennesker som flykter fra krig og elendighet, og du sitter i din god sofa og har nok av drikke og mat og slenger slik dritt om dem ? skam deg

Anonymous poster hash: bcf2b...14d

På noen år ja.

Var verre i Uganda, var verre under Vietnamkrigen, delingen av pakistan osv osv.

Det er bare løgn og propaganda at denne krisen er ekstraordinær i etterkrigstidsammenheng.

• Liker 4
Skrevet

Se her - legger seg ned med ungen på skinnegangen i mens desperate politifolk prøver å få dem opp. Bare fordi de ikke kom med toget enda lenger inn i velferdens europa. De er ikke fornøyde over å være i trygghet i Europa...Dette er mennesker som har mistet toalt gangsyn.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Desperate-og-fortvilte-flyktninger-la-seg-ned-i-skinnegangen-8149441.html

Hvorfor kunne dem ikke bare la dem ligge der?

• Liker 3
Skrevet

Du er ikke lite frekk som antyder at du har bidratt mer til dette landet enn meg. Kjempeflott at du som innvandrer fikk det til. Hvem har sagt noe på det? Var dere lykkejegere? Kom du hit fordi du visste om gullkantede trygdeordninger og gratis penger? Eller var du fornøyd bare du kom til et trygt land? 

Nå må du faen meg slutte å føle deg i hjel, og tenke litt rasjonelt med huet isteden. Dette handler ikke om deg, eller Mohammed som studerer juss. Det handler om horder av mennesker som utnytter det faktum at det er krig i Syria. De kommer fra omkringliggende land og afrika. Endel har vært i andre trygge land lenge, og kaster seg nå på bølgen av flyktninger som flommer inn. Endelig tar europa oss i mot med åpne armer. Ingen grenser, bare peis på. 

Så tenk deg om to ganger. Vi har et SVÆRT skrøpelig velferdssystem her, som garantert (og det er bare et enkelt faktum) vil ødelegges om for mange bruker det. Det er i ferd med å skje, og med tanke på oljejobber som forsvinner osv om dagen, så er dette katastrofalt, OG IRREVERSIBELT!

Nå må du gi deg.

Anonymous poster hash: 0b57a...96f

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for hetsende innlegg, personangrep og svar.

pinar, mod. 

Skrevet

Det er mennesker som er i full desperasjon. Det samme ville du vært om alternativet var å bli drept eller å kjempe for konkurrerende diktatur. .  

Så når man e desperat, da legger man seg på toglinja. Vet du om det hjelper?

• Liker 5
Skrevet

Så når man e desperat, da legger man seg på toglinja. Vet du om det hjelper?

Ja, når man er desperat nok så gjør man noe drastisk for å få hjelp og sympati. Eller mener du at folk som stiller seg opp på høye bygninger for å hoppe ned ikke er desperat? 

• Liker 2
Skrevet

Mitt svar var myntet på de som generaliserer alle utlendinger og poster de latterlige bildene ovenfor hvor mørkhudede og/eller innvandrere poserer med sko og TV'er. Hva søren vet vedkommende om hvem de folkene er? Og hvor/hvem de tingene kommer fra? Det er disse som drar ned debatten på et ynkelig nivå.

Vi tar ikke mange innvandere pr år i Norge, om vi tok inn litt flere hadde ikke kollapset økonomien vår.

Hvis vi integrerer de fort så er mye av problemet løst. De som drømmer om et liv med gratis penger (snyltere og slikt) kan du dessverre ikke komme ut av, men da bør vi kanskje starte med oss selv først; er sjokkert over hvor mange elever som har en ovenpå-ned-holdning til yrkesfag, og er det noe vi trenger (ironisk at jeg sier det da jeg har studert 6 år på universitet) er mindre teoretikere og mer av mekanikere,snekkere,rørleggere, mye mer av den manuelle jobben. Ikke minst motivere de flinke elevene, ikke få de til å bli skoletrøtte og gi opp allerede midt i VGS.  Kan kanskje starte der,så ikke de late ungdommene tar det for gitt at de har faktisk muligheten til å få en god jobb med god inntekt og et godt liv, for det er et enormt problem med frafall i skolene, spesielt VGS.

• Liker 1
Skrevet

Så langt jeg vet, er det fred i tidligere Jugoslavia. Så da reiste vel du i fra Norge og til ditt hjemland? For det er det som er problemet. Dem vi hjelper ikke, gror fast her i Norge. Så kan du hyle videre om hva du mener er hjernedødt eller ikke. Det er faktisk ikke så interessant.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...