Gothminister Skrevet 3. september 2015 #101 Skrevet 3. september 2015 Det må du selvsagt gjerne håpe, men vi har nok erfaring med innvandring nå til å vite at det er 100% sikkert at det ikke kommer til å skje. Anonymous poster hash: 0d319...94a Selvsagt vil det skje. Vi har ikke nok jobber til våre egne ungdommer. Så hva skal vi med nye? 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #102 Skrevet 3. september 2015 Det var ikke jeg som ba deg pelle deg ut av landet. Er du først etablert her, så får du bli. Jeg er heller ikke i imot innvandring som ikke fører til overfallsvoldtekter, terror og sharia. Når det er sagt, så synes jeg du har en arrogant holdning til oss, og til nordmenn generelt. Hadde det ikke vært for at våre forfedre hadde bygget opp dette landet, så hadde ikke du hatt et trygt land å komme til. Hva har dine forfedre utrettet for landet sitt? Jeg regner med at hvis det blir krig i Norge, så hopper du bare elegant videre til neste land, uten å egne gamle Norge en tanke. Skjønner hvorfor du ikke synes det er så viktig om det velter inn med flyktninger. Anonymous poster hash: f3b41...017 Forresten, leste fort og fikk ikke med meg siste delen; Nei, jeg hadde ikke gitt f i Norge og "hoppet videre til neste land" hvis det ble krig her; jeg er 30 år, har mann og hus, fast jobb, venner og familie, jeg har minner herfra og en lykkelig barndom og ungdomstid - å "hoppe videre" til Spania, Frankrike, Danmark osv i tilfelle krig, hadde vært like unaturlig og kjipt for meg som for deg. Hele livet mitt er her, selv om jeg kom hit noen år senere enn andre 85-modeller her i landet. Anonymous poster hash: f7a78...fc8
Gothminister Skrevet 3. september 2015 #103 Skrevet 3. september 2015 Jeg har derimot spurt hvor mange generasjoner gode nordmenn man må ha på stamtavlen for å bli godkjent til å bli værende her man er født og hvor ens foreldre og besteforeldre også ble født. - dette fordi svært mange 'gode nordmenn' vil, når de graver i egen stamtavle, oppdage at minst en av foreldrene har opphav i et annet land. Nårtid skal så de/vi kastes ut med beskjed om å pelle oss tilbake? - jeg kan ikke se at noen har våget å berør det spørsmålet ennå. Anonymous poster hash: 6c3a9...030 Jeg kan ikke svare på det. Jeg er for fri innvandring og er svært lite opptatt av hudfarge og slik. Min mening er at man er Norsk når man får statsborgerskap. Men som sagt, jeg vil ikke gi dette til asyl og flyktninger. Nå har jeg sagt det jeg mener i denne tråden og takker for en god debatt. Viktig og huske på at det er lov og være uenig her i landet, en så lenge. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #104 Skrevet 3. september 2015 Selvsagt vil det skje. Vi har ikke nok jobber til våre egne ungdommer. Så hva skal vi med nye? Har vi ikke det? Eller er ungdommen blitt slik at de er blitt for kresne på hva slags jobber de vil ta? Er dessverre en utbredt nedlatende holdning til yrkesfag blant dagens ungdom, og til jobber som kassemedarbeider på Kiwi, Rema osv. Det er nesten blitt et skrekkeksempel på å feile her i livet; "Skal du jobbe på Rema 100 resten av livet, eller?" Anonymous poster hash: f7a78...fc8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #105 Skrevet 3. september 2015 Jeg kan ikke svare på det. Jeg er for fri innvandring og er svært lite opptatt av hudfarge og slik. Min mening er at man er Norsk når man får statsborgerskap. Men som sagt, jeg vil ikke gi dette til asyl og flyktninger. Nå har jeg sagt det jeg mener i denne tråden og takker for en god debatt. Viktig og huske på at det er lov og være uenig her i landet, en så lenge. Da er vi enige bortsett fra det med flyktning-delen, som dessverre en en ganske stor del. Takker for en nokså grei debatt selv, bortsett fra den delen om at jeg burde pelle meg til ex-Jugoslavia. Anonymous poster hash: f7a78...fc8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #106 Skrevet 3. september 2015 (endret) Hadde alle emigranter/flyktninger vært som ex-jugoslaven her inne hadde vi aldri hatt disse diskusjonene. Fordi ex-jugoslaven er et prakteksempel på hvordan vi vil ha våre nye landsmenn. Som bidrar til statskassen og er godt integrerte. Her er jo endel ekstreme holdninger på noen her. Som er fiendtlige. Kan godt skjønne at det dreier seg om frykt. Frykt for at det samfunnet vi har bygd opp i Norge over mange tiår, som velferdsstaten, demokrati, likestilling og humane holdninger skal ødelegges. Ødelegges av folk som kommer fra andre kulturer som har et helt annet syn på disse tingene.Anonymous poster hash: 3e838...918 Endret 4. september 2015 av Bond 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #107 Skrevet 3. september 2015 Selvsagt vil det skje. Vi har ikke nok jobber til våre egne ungdommer. Så hva skal vi med nye? Jeg tror du må ha misforstått noe, med mindre du mener at det er helt sikkert at alle innvandrere kommer til å bli integrert og bidra minst like mye som nordmenn. Anonymous poster hash: 0d319...94a
Gjest Skrevet 3. september 2015 #108 Skrevet 3. september 2015 Å fy jeg blir rett og slett kvalm av enkelte uttalelser her!!! Håper virkelig at dere ALDRI må flykte fra krig og elendighet. Skamme seg!!!!! Har dere noengang vært i samme rom med folk som flykter og hørt personlig om hva de har gått gjennom? Vi er jaggu meg heldige som kan sitte her oppe i nord og se ned på de som flykter for sine liv. Skam dere som ikke klarer se lenger enn deres egen nesetipp. 7
Djungelvrål Skrevet 3. september 2015 #109 Skrevet 3. september 2015 Oh, crap , jeg lovte meg selv å ikke lesehjernedøde, igorante og patetiske foruminnlegg om innvandrere, yet I am here. Huff. Må bare si at jeg er glad Norge tok meg imot da jeg kom til Norge som flyktning fra Jugoslavia-krigen i 1993. Må si jeg er glad jeg fikk mye gratis klær, leker, og annet slik at jeg ikke skilte meg for mye fra de norske barna. Må si jeg er sjeleglad for at mange nordmenn tok meg i mot med åpne armer, og at jeg den dag i dag; 22 år etter, fortsatt har de samme folkene som nære venner og fortsatt har god kontakt med de alle. Må si at jeg er glad som fikk tilbud om norskkurs, ble flyttet fra de stygge asylmottakene til egne rekkehus hvor jeg fikk begynne på skole og ble integrert på 1-2-3. Må si jeg er glad jeg fikk bo her,for jeg ser på Norge som mitt hjem; mesteparten av barndomsminnene mine er herfra, mine barndomsvenner, mine lærere, alle de nye menneskene som var åpen for meg og min familie. Selv om jeg fikk slengt etter meg mange av de typiske kommentarene så kan jeg si at min familie, vi innvandrerne, ikke fikk noen "gratis goder" enn det nødvendige. Vi var aldri "rike", Vi har ALDRI benyttet oss av NAV frivillig,bortsett fra det første halvåret der vi ikke kunne et kvekk norsk og mine foreldre måtte lære seg språket og bli vant til det nye landet før de gikk ut i jobb. Og den dagen de gikk ut i jobb har de ikke mottat en damn shit etter det, bortsett fra nå nylig når min mor fikk påvist kreft og er sykemeldt på ubestemt tid. Faren min kan pensjonere seg nå, han velger heller å jobbe i et par år til. Jeg jobber nå som lærer og har noen elever som har fått for seg at livet på NAV faktisk ikke er HELT uaktuelt. Dette er norske, friske , men litt late ungdommer. Jeg tror og jeg håper ikke at de er så ignorante at de vurderer dette på ordentlig, men jeg vet at de holdningene om "gratis,kjappe penger" IKKE er et problem som finnes bare hos "oss grådige utakknemlige utlendinger". Jeg tar det personlig for det kunne faktisk ha vært meg på et av de togene,eller båtene - men heldigvis var min flukt ikke så livsfarlig som det der. Det er bare flaks at jeg ikke havnet i den situasjonen. Og det er søren meg ikke noe annet en REN FLAKS at DU er født som "Ola Nordmann" heller, og kan sitte på PCn,i et trygt hjem , og lire av deg piss - ja, ren piss, om folk du ikke har et snev av kunnskap om. Jeg er sikker på at jeg, totalt sett, har betalt like mye og helt sikkert MER enn dere i skatt og bidratt mer økonomisk i landet her enn dere FRPere med stønader og gratis penger her og der. Rydd opp i deres eget rusk før dere anklager oss for å gjøre det. At du kan SE på oss utlendinger at vi er "snyltere" og whatnot er et mirakel i seg selv, for noen magiske evner dere har da? Tankelesere hele gjengen! Merkelig at dere ikke har meldt dere på James Randis "One Million Dollar Paranormal Challenge" (dere kan få lov å regne ut selv hvor mange NOK det blir), dere som virkelig kan lese tanker - det er jo fenomenalt! Go get that money! Ånei, dere har ikke det nei, sier du? Dere prater bare piss, sier du? Ja, fint at dere endelig innså det. Anonymous poster hash: f7a78...fc8 Hvorfor har du HELT sikkert betalt mer en meg i skatt?? 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #110 Skrevet 3. september 2015 Hvorfor har du HELT sikkert betalt mer en meg i skatt?? Ja, det virker litt merkelig hvis vedkommende jobber som lærer. Anonymous poster hash: 0d319...94a 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #111 Skrevet 3. september 2015 I alle artikler, så står det at de ønsker seg til Tyskland. De er ikke fornøyde med å bare oppleve fred. De skal ha "value for war". De ønsker å dra til det beste stedet. Det er heldigvis ingen grunn for at vi skal gi etter for dette. Det virker generelt som at flyktningene og migranter lever i en illusjon. En illusjon om at det står bolig og jobb klart i Tyskland. Hvor har de fått disse forestillingene fra? Anonymous poster hash: 23f90...90f 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #112 Skrevet 3. september 2015 Hvorfor har du HELT sikkert betalt mer en meg i skatt?? Jeg skrev at til de som snakker om at alle vi innvandrere driver med snylting og stikker sugerøret ned i statskassa og whatnot at jeg,som utlending, sikkert betaler like mye og sikkert til og med meg enn enkelte i tråden (hvis man har vært i jobb i mindre antall år enn meg). Hva er det du ikke skjønner? Jeg sa aldri jeg betaler mer skatt eller tjener mer enn alle sammen, eller deg for den saks skyld. Du misforstår hele poenget mitt og tar det ut av kontekst. Anonymous poster hash: f7a78...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #113 Skrevet 3. september 2015 Nysgjerrig, men hvorfor virker det som om så få flyktninger fra Styria drar til USA? Anklager ingen, men USA har hatt en stor rolle i hele konflikten og burde også ta inn en god del flyktninger. Anonymous poster hash: f6b8d...33c 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #114 Skrevet 3. september 2015 Ja, det virker litt merkelig hvis vedkommende jobber som lærer. Anonymous poster hash: 0d319...94a Haha - ja, det hadde faktisk vært merkelig, jeg tjener 486 000 i året, grei lønn det, men jeg er ingen sivilingeniør. Nå har jeg heller aldri sagt jeg betaler mer enn alle sammen i tråden her, det er skrevet i en kontekst og jeg tror enkelte her velger å misforstå med vilje. Anonymous poster hash: f7a78...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #115 Skrevet 3. september 2015 Nå synes jeg det er på tide dere kutter ut all denne persondebatten av: Anonymous poster hash: f7a78...fc8 Anonymous poster hash: 0b57a...96f 1
Drizzt Skrevet 3. september 2015 #116 Skrevet 3. september 2015 (endret) Å fy jeg blir rett og slett kvalm av enkelte uttalelser her!!! Håper virkelig at dere ALDRI må flykte fra krig og elendighet. Skamme seg!!!!! Har dere noengang vært i samme rom med folk som flykter og hørt personlig om hva de har gått gjennom? Vi er jaggu meg heldige som kan sitte her oppe i nord og se ned på de som flykter for sine liv. Skam dere som ikke klarer se lenger enn deres egen nesetipp. Det er sikkert veldig tøft å reise halve kloden rundt gjennom mange trygge land for å bosette seg i et bestemt rikt land langt, langt borte fra deres hjemland, nærområder og alt de kjenner og er vant til. De bør skamme seg, ja. Endret 3. september 2015 av Drizzt 3
FreeLife Skrevet 3. september 2015 Forfatter #117 Skrevet 3. september 2015 Mitt svar var myntet på de som generaliserer alle utlendinger og poster de latterlige bildene ovenfor hvor mørkhudede og/eller innvandrere poserer med sko og TV'er. Hva søren vet vedkommende om hvem de folkene er? Og hvor/hvem de tingene kommer fra? Det er disse som drar ned debatten på et ynkelig nivå. Vi tar ikke mange innvandere pr år i Norge, om vi tok inn litt flere hadde ikke kollapset økonomien vår. Hvis vi integrerer de fort så er mye av problemet løst. De som drømmer om et liv med gratis penger (snyltere og slikt) kan du dessverre ikke komme ut av, men da bør vi kanskje starte med oss selv først; er sjokkert over hvor mange elever som har en ovenpå-ned-holdning til yrkesfag, og er det noe vi trenger (ironisk at jeg sier det da jeg har studert 6 år på universitet) er mindre teoretikere og mer av mekanikere,snekkere,rørleggere, mye mer av den manuelle jobben. Ikke minst motivere de flinke elevene, ikke få de til å bli skoletrøtte og gi opp allerede midt i VGS. Kan kanskje starte der,så ikke de late ungdommene tar det for gitt at de har faktisk muligheten til å få en god jobb med god inntekt og et godt liv, for det er et enormt problem med frafall i skolene, spesielt VGS. Anonymous poster hash: f7a78...fc8 Vi klarer ikke integrere de vi allerede har!! Hvor mange ganger må det nevnes? Ser på statistikken? Innvandrere bidrar mindre og bruker mer av velferdssystemet, og de fra den tredje verden topper statistikken over de som bidrar MINST og bruker MEST av velferdsgodene. Så hvordan i huleste skal vi da integrere krigsskada syriere eller lykkejegere når vi ikke en gang klarer få polakker og estlendere til å delta like mye som nordmenn! 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #118 Skrevet 3. september 2015 Vi klarer ikke integrere de vi allerede har!! Hvor mange ganger må det nevnes? Ser på statistikken? Innvandrere bidrar mindre og bruker mer av velferdssystemet, og de fra den tredje verden topper statistikken over de som bidrar MINST og bruker MEST av velferdsgodene. Så hvordan i huleste skal vi da integrere krigsskada syriere eller lykkejegere når vi ikke en gang klarer få polakker og estlendere til å delta like mye som nordmenn! Integrering skjer med åpne armer, ikke med forhåndsdømming og folk som deg. Før du skal kritisere så mye og konstant peke på alle andre, ta en titt på deg selv og hvordan du oppfører deg i forhold til andre. Har du noen gang vært imøtekommende? Prøvd å ta imot noen, integrere noen? Virker ikke på meg som du er en slik person. Anonymous poster hash: 0b57a...96f 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #119 Skrevet 3. september 2015 Integrering skjer med åpne armer, ikke med forhåndsdømming og folk som deg. Før du skal kritisere så mye og konstant peke på alle andre, ta en titt på deg selv og hvordan du oppfører deg i forhold til andre. Har du noen gang vært imøtekommende? Prøvd å ta imot noen, integrere noen? Virker ikke på meg som du er en slik person. Anonymous poster hash: 0b57a...96f Så du godtar ikke det som sies i statistikken med andre ord? Eller gikk du bare tom for argumenter siden du nå gikk etter å angripe en person? Anonymous poster hash: 716a1...7b4 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #120 Skrevet 3. september 2015 Så du godtar ikke det som sies i statistikken med andre ord? Eller gikk du bare tom for argumenter siden du nå gikk etter å angripe en person? Anonymous poster hash: 716a1...7b4 Var det vanskelig å lese? Jeg gjentar:integrering er toveis.Man er to om det. Anonymous poster hash: 0b57a...96f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå