Livan Skrevet 2. september 2015 #121 Skrevet 2. september 2015 Jeg har prøvd å linke til den tidligere, men de fikk ikke åpnet den siden de "ikke var medlem hos Dagens Næringsliv". Pussig. Jeg er ikke medlem, men får fint åpnet og lest.
maskineple Skrevet 2. september 2015 #122 Skrevet 2. september 2015 (endret) Jeg har prøvd å linke til den tidligere, men de fikk ikke åpnet den siden de "ikke var medlem hos Dagens Næringsliv". Programmet vil bli hilst velkommen av en rekke grupper – de som ønsker stabil inntekt og mer fritid i stedet for hardere arbeid og stigende inntekt, de som forbruker alt de tjener («arbeidere»), og de om er opptatt av naturen. Likevel vil forslaget bli møtt med intens uvilje i andre grupper – de som tjener mer enn de forbruker («eiere»), de som arbeider i de skitne sektorene som må nedlegges, og de som mener at lav skatt og en svak stat er å foretrekke uansett. Kort sagt; Stabil inntekt og mer fritid vs Stigende Inntekt og hardere arbeid (Slik som vi har det idag). Jeg foretrekker Stigende inntekt og et fritt land med fri markedsøkonomi. Et gigantisk nasjonalt nav prosjekt med andre ord? Folk som vil utvikle,jobbe mer og vokse økonomisk får ikke lov altså. De må også betale enda høyere skatter? Og det er første gang jeg leser om et parti som vil minske økonomisk vekst,BNP og valutaverdi ( Kronen ). Det er jo galskap. Endret 2. september 2015 av maskineple 2
debattanten Skrevet 2. september 2015 Forfatter #123 Skrevet 2. september 2015 Å fjerne kapitalismen er dealbreaker for meg, det har aldri fungert med noe annet system. Det er ikke tilfeldig at kapitalistiske land har verdens høyeste levestandard. Vi har nok med ressurser, til den tiden vi trenger mer ressurser så har teknologien ( Pga kapitalismen ) kommet så langt at vi kan finne en utvei. Men du sier det jo selv, hva er poenget med MDG når oljen varer i maks 50+ år til? Jeg ser en haug med elbiler ute feks, er nok ikke lenge til elfly? Leste en artikkel om det her om dagen. Kapitalismen er det som har drevet verden fremover, vi har sterke kapitalistiske krefter selv i det sosialistiske Norge og Europa. Orker ikke skrive alt og forklare hvorfor akkurat nå, men ut i fra hva jeg har skjønt og lest. Så er min konklusjon at sosialismen står for fall i store deler av verden. Det vil si at selv USA, som ikke blir kaldt for sosialistisk i dagligtale vil merke konsekvensene. USA har en hel del sosialisme over seg. Kort sagt så har sosialismen, sosialistiske ideer skapt en megakrise i stater rundt i hele verden. Det er et ikke bærekraftig system som snart vil eksplodere. Vi kan se tegnene i dag, med alt som skjer rundt oss. Media skriver om Kina og utfordringer med statsgjeld til blant annet USA og EU-land. Det hele er et korthus som snart vil falle. Vi er på full vei inn i en finanskrise som er forårsaket av sosialistiske ideer. Det er ikke det private aksjemarkedet som utløser den neste finanskrisen, det er statsgjeld og ikke bærekraftige forpliktelser stater har påtatt seg. Dette vil bli mye klarer mot juletider og vi vil få en nedtur som vil vare i noen år frem mot ca 2020. I et slikt scenario får vi bare håpe at vi vil få mer frihet og at sosialistiske idealer ikke får for mye fotfeste. Det vil i tilfellet ikke bli pent. Ikke at dette var noen innvendinger mot deg, jeg ville bare si meg enig med deg og legge til litt av det jeg tror vil skje. Spennende tider! Og det er ikke mye plass til MDG sin politikk om vi skal få det greit i tidene som kommer. 1
daemonia Skrevet 2. september 2015 #124 Skrevet 2. september 2015 Sunhands: Du argumenterer for et parti som vil ha kun lokal valuta for som nevnt Grunerløkka og andre begrensede områder, og som også snakker varmt om å drive byttehandel for å få tilgang til de ressurser man trenger. Og når jeg sier at det er som å gå langt bakover i tid og å ikke være på nett med omverdenen med alle de følger det vil få så er det altså JEG som ikke har peiling. Hvordan går det andre å se noe bærekraftig og gjennomførbart i det? At folk ser noe fornuftig i et slikt system er totalt ubegripelig. 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #125 Skrevet 2. september 2015 Dette blir bare for dumt, du lager en tråd for å debattere og så angriper du debattantene dine, skikkelig modent... Anonymous poster hash: d11a0...00e Dette er ikke et underforum for deg hvis du er ute etter saklige debatter. Her handler det mest om å latterliggjøre og reklamere for sitt politiske syn. Anonymous poster hash: fd812...d53
Gjest Sunhands Skrevet 3. september 2015 #126 Skrevet 3. september 2015 Kort sagt; Stabil inntekt og mer fritid vs Stigende Inntekt og hardere arbeid (Slik som vi har det idag). Jeg foretrekker Stigende inntekt og et fritt land med fri markedsøkonomi. Et gigantisk nasjonalt nav prosjekt med andre ord? Folk som vil utvikle,jobbe mer og vokse økonomisk får ikke lov altså. De må også betale enda høyere skatter? Og det er første gang jeg leser om et parti som vil minske økonomisk vekst,BNP og valutaverdi ( Kronen ). Det er jo galskap. Som sagt må du gjerne være uenig. 😊 Selv synes jeg det er galskap at vi bruker ressurser som om vi hadde tre jordkloder, men vi er alle forskjellige og bekymrer oss for ulike ting.
Gjest Sunhands Skrevet 3. september 2015 #127 Skrevet 3. september 2015 Kapitalismen er det som har drevet verden fremover, vi har sterke kapitalistiske krefter selv i det sosialistiske Norge og Europa. Orker ikke skrive alt og forklare hvorfor akkurat nå, men ut i fra hva jeg har skjønt og lest. Så er min konklusjon at sosialismen står for fall i store deler av verden. Det vil si at selv USA, som ikke blir kaldt for sosialistisk i dagligtale vil merke konsekvensene. USA har en hel del sosialisme over seg. Kort sagt så har sosialismen, sosialistiske ideer skapt en megakrise i stater rundt i hele verden. Det er et ikke bærekraftig system som snart vil eksplodere. Vi kan se tegnene i dag, med alt som skjer rundt oss. Media skriver om Kina og utfordringer med statsgjeld til blant annet USA og EU-land. Det hele er et korthus som snart vil falle. Vi er på full vei inn i en finanskrise som er forårsaket av sosialistiske ideer. Det er ikke det private aksjemarkedet som utløser den neste finanskrisen, det er statsgjeld og ikke bærekraftige forpliktelser stater har påtatt seg. Dette vil bli mye klarer mot juletider og vi vil få en nedtur som vil vare i noen år frem mot ca 2020. I et slikt scenario får vi bare håpe at vi vil få mer frihet og at sosialistiske idealer ikke får for mye fotfeste. Det vil i tilfellet ikke bli pent. Ikke at dette var noen innvendinger mot deg, jeg ville bare si meg enig med deg og legge til litt av det jeg tror vil skje. Spennende tider! Og det er ikke mye plass til MDG sin politikk om vi skal få det greit i tidene som kommer. Hvorfor blander du inn en hel haug om sosialisme og Kina i en tråd om MDG? Ville vært fint om du ikke sporer helt av.
Gjest Sunhands Skrevet 3. september 2015 #128 Skrevet 3. september 2015 (endret) Sunhands: Du argumenterer for et parti som vil ha kun lokal valuta for som nevnt Grunerløkka og andre begrensede områder, og som også snakker varmt om å drive byttehandel for å få tilgang til de ressurser man trenger. Og når jeg sier at det er som å gå langt bakover i tid og å ikke være på nett med omverdenen med alle de følger det vil få så er det altså JEG som ikke har peiling. Hvordan går det andre å se noe bærekraftig og gjennomførbart i det? At folk ser noe fornuftig i et slikt system er totalt ubegripelig. Hvorfor er det så langt tilbake i fortiden? Gidd å lese det jeg linket til lenger opp, ellers er det ingen vits i å diskutere. Grunerløkkakortet har dessuten allerede vært i bruk i noen år uten at Oslo har gått til helvete. Nå må dere skjerpe inn denne krisemaksimeringen, det er ikke annet enn et vanlig fordelskort for å stimulere lokal økonomi. Det stemmer heller ikke at vi vil gå inn for lokal valuta. Hva med å sette seg inn i hva som diskuteres før du kritiserer? Det du påstår i innlegget ditt er bare tull. Endret 3. september 2015 av Sunhands
Nowayback Skrevet 3. september 2015 #129 Skrevet 3. september 2015 Har du sett videoen eller lest partiprogrammet dems? Man stemmer ikke MDG om du vil fikse samfunnet eller redde miljøet. Og slett ikke FrP!
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #130 Skrevet 3. september 2015 Tøysedoktorgrader i økonomi som garanterer for tøysepartiets tøysepolitikk. Nei, jeg tror vi må lytte mer til seriøse eksperter som FRP og oljemagnatene. De er nøytrale og allvitende.https://www.dn.no/meninger/debatt/2015/09/01/2144/Politikk/jeg-garanterer-for-de-grnne Nå har han jo ikke doktrograd i økonomi, men i ledelse. Forstår ikke hvorfor han later som om han har en annen utdanning enn han har. Anonymous poster hash: f8b32...5e4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #131 Skrevet 3. september 2015 Kort sagt; Stabil inntekt og mer fritid vs Stigende Inntekt og hardere arbeid (Slik som vi har det idag). Jeg foretrekker Stigende inntekt og et fritt land med fri markedsøkonomi. Et gigantisk nasjonalt nav prosjekt med andre ord? Folk som vil utvikle,jobbe mer og vokse økonomisk får ikke lov altså. De må også betale enda høyere skatter? Og det er første gang jeg leser om et parti som vil minske økonomisk vekst,BNP og valutaverdi ( Kronen ). Det er jo galskap. Hvorfor er det galskap? Levestandard er ikke det samme som mennesker som er tilfredse og fornøyde med livet sitt. Er materialismen så forbanna positiv? Anonymous poster hash: 3d863...b05 1
Gjest Sunhands Skrevet 3. september 2015 #132 Skrevet 3. september 2015 Nå har han jo ikke doktrograd i økonomi, men i ledelse. Forstår ikke hvorfor han later som om han har en annen utdanning enn han har.Anonymous poster hash: f8b32...5e4 Hvordan vet du det? Ser han har en PhD i management, som gjerne er økonomi eller finans.
Gjest Sunhands Skrevet 3. september 2015 #133 Skrevet 3. september 2015 (endret) *dobbelpost Endret 3. september 2015 av Sunhands
debattanten Skrevet 3. september 2015 Forfatter #134 Skrevet 3. september 2015 Hvorfor blander du inn en hel haug om sosialisme og Kina i en tråd om MDG? Ville vært fint om du ikke sporer helt av. Var bare en liten forklaring på hvorfor partier som MDG ikke kommer til å ha en fremtid 1
maskineple Skrevet 3. september 2015 #135 Skrevet 3. september 2015 (endret) Hvorfor er det galskap? Levestandard er ikke det samme som mennesker som er tilfredse og fornøyde med livet sitt. Er materialismen så forbanna positiv? Anonymous poster hash: 3d863...b05 Det å nekte et land retten til å vokse økonomisk er galskap, det er så sykt at du ikke ser konsekvensene. For det første ville de fleste byggebransjene bli lagt ned. Dessuten har Sovjet Unionen allerede prøvd dette,bare bytt ut Miljø med Våpen så ser du. Det fungerte ikke så godt. Endret 3. september 2015 av maskineple 3
Gjest Sunhands Skrevet 3. september 2015 #136 Skrevet 3. september 2015 Var bare en liten forklaring på hvorfor partier som MDG ikke kommer til å ha en fremtid Men nå er vel ikke akkurat MDG et sosialistisk parti.
maskineple Skrevet 3. september 2015 #137 Skrevet 3. september 2015 Men nå er vel ikke akkurat MDG et sosialistisk parti. Jo, de stemmer 80% med venstresiden. De vil at staten skal blande seg enda mer inn i livet til folk. De vil ha høyere skatter for å jevne ut alle forskjeller. Det er sosialistisk.http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kommunevalget-2015/hoeyres-oversikt-de-groenne-stemmer-80-prosent-mot-de-blaa/a/23512020/ Vi vet begge de er sosialistiske. 3
debattanten Skrevet 3. september 2015 Forfatter #138 Skrevet 3. september 2015 (endret) Men nå er vel ikke akkurat MDG et sosialistisk parti. Igrunn det maskineple sa. Det går ikke ann å nekte for at de er et sosialistisk parti. Selv om de foreslår en del utradisjonelle løsninger gjør dem ikke mindre sosialistiske. Omfordelingspolitikk, tvang, skatt, avgifter og regulering er de virkemidlene de vil bruke i størst grad. De er alle kjente sosialistiske virkemidler. Endret 3. september 2015 av debattanten 1
Gjest Angry Man Skrevet 3. september 2015 #139 Skrevet 3. september 2015 Kapitalisme fører bare et sted, rett til helvete. Takke meg til sosialisme som strengt talt er grunnen til at vi i norge har det såpass godt.
maskineple Skrevet 3. september 2015 #140 Skrevet 3. september 2015 (endret) Kapitalisme fører bare et sted, rett til helvete. Takke meg til sosialisme som strengt talt er grunnen til at vi i norge har det såpass godt. Kapitalismen er grunnen til at Norge har det bra Innlegg ryddet for personangrep Nordvesta, mod. Endret 5. september 2015 av Nordvesta 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå