AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #21 Skrevet 23. august 2015 Det er jo faktisk dere som er idiotene her. Hva faen er vitsen med økonomisk vekst når verden går til helvete om 50 år ppa folk driter i miljøet? IDIOTER Anonymous poster hash: b54a8...454 Hvis du stemmer MDG med grunnlag av at du er opptatt av miljøet så burde du vite bedre. Anonymous poster hash: bb933...aac 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #22 Skrevet 23. august 2015 Det er jo faktisk dere som er idiotene her. Hva faen er vitsen med økonomisk vekst når verden går til helvete om 50 år ppa folk driter i miljøet? IDIOTER Dessverre er Norge altfor lite til at det har noe praktisk å si hva vi gjør. Så lenge ikke Kina, India og USA blir enige vil det gå i dass uansett. Vi kan like godt sørge for å ha råd til å komme ok ut av det når det skjer. Anonymous poster hash: 3bfd0...0f1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #23 Skrevet 23. august 2015 Det er jo faktisk dere som er idiotene her. Hva faen er vitsen med økonomisk vekst når verden går til helvete om 50 år ppa folk driter i miljøet? IDIOTER Anonymous poster hash: b54a8...454 Er ingen fare for at den gjør det, så bare slapp av. Og MDG vil bare ta oss tilbake til middelalderen med bytteøkonomi og hest og kjerre. Hva foretrekker du liksom? Utvikling framover som på sikt reduserer inngripen i natur av seg selv, eller hest og kjerre? Anonymous poster hash: c6083...fe0 4
debattanten Skrevet 23. august 2015 Forfatter #24 Skrevet 23. august 2015 Jon Hustad skrev vel litt om miljø for en stund siden, han har forøvrig tatt for seg temaet flere ganger. Han er flink med tall og det å sette ting i perspektiv. Han kunne blant annet vise til at om hele Norge kuttet ut all oljeindustri, biltrafikk og flytrafikk så ville vi spart verden for så mye Co2 utslipp som Kina øker sitt utslipp med hver 14. dag. Så om vi altså fjerner Norge i fra kartet så går det 2 uker også er vi allerede forbi. Kina øker sitt utslipp med Norge hver 14. dag. Litt forbehold om hvor riktig det er, men det var noe i den duren. Bare for å sette det i perspektiv. Det betyr selvfølgelig ikke at vi skal drite i alt, men det er likevel ingen hensikt for oss å tenke så veldig mye annerledes enn vi gjør i dag Klimaendringene driter som sagt i landegrenser. I tillegg så har forbedring i samfunnet kommet igjennom teknologiske fremskritt, MDG står ikke for teknologiske fremskritt med sin politikk. 2
Gjest Sunhands Skrevet 23. august 2015 #25 Skrevet 23. august 2015 Virkelig? Hun fikk millioner av sjansen til å svare, men hun unngikk jo spørsmålene fordi hun ikke har noe svar på problemet. Det er idealisme og ikke virkelighet som er grunnlaget for disse menneskene. Staten har ikke penger til det hun foreslår nei. Dette tøysete vindmøllevrøvelet hennes er det ingen penger i. Det måtte blitt brukt kraftige subsidier fra staten for at det skulle gått, men det blir jo helt umulig når staten legger ned oljeindustrien som gir 300-400.000 mennesker jobb i dette landet I tillegg til å generere hundrevis av milliarder i skattekroner hvert år. Nei, dette er bare tøys. Andre tullete sitater hun kom med. Staten vedtok å starte oljebransjen? Hahaha. Staten subsidierer oljebransjen med 30 milliarder hvert år? Hahaha, for noe tull og tøys. Hun fremstiller det om at staten gir oljebransjen penger, men resultatet er at staten får hundrevis av milliarder igjen for de pengene. Dette var bedriten journalistikk, og hun får ikke mulighet til å svare. De la om hele opplegget i etterkant. Vitsen med å stille spørsmål om man ikke holder kjeft lenge nok til at intervjuobjektet får svart?
Example Skrevet 24. august 2015 #26 Skrevet 24. august 2015 Man kan godt forestille seg Norge skal gå inn som et foregangseksempel, men om Norge tar et økonomisk selvmord og gjør det, hvem skulle gidde å følge etter? Som flere har nevnt før her i tråden, hva Norge gjør, er relativt ubetydelig. Ja, vi kan ta vare på vår egen natur, det støtter jeg, men utslipp og olje er en del av hverdagen. Vesten har enda ikke reist seg etter finanskrisa, vi har økende arbeidsledighet her hjemme og vi vil nok snart merke det selv også, en tøffere hverdag. Samtidig må man vite, mennesker har alltid kjempet om ressurser. Statsledere og mennesker med makt vil alltid gjøre ting som gagner dem selv og folk rundt dem, det samme vil mennesker som er i nød. Om man har valget mellom å legge ned olja og skrinlegge velferdstaten, eller å fortsette å utnytte ressursene våre å ikke gå på en kjempesmell, så gjør vi det. Det er en grunn til at de fleste miljøaktivister kommer fra gode kår, og har ikke så mye å tape på det. Man søker da selvsagt etter andre saker, men disse ordene vil aldri være gjeldene for folk som skal måle det opp mot økonomi. Et land eller en bedrift som kan velge mellom å kutte ut ting som er lønnsomt for de, eller slenge seg på miljøbølgen vil alltid velge tjene disse pengene. Om et fattig afrikansk land finner olje, vil de forsøke å utvinne den, selv om det står noen i Norge eller andre steder i vesten og peker finger. For de fleste i verden er det en kamp om å overleve, og for å overleve må man være konkurransedyktig, selv om det fører til utslipp. Den dagen vi gjorde oss avhengige av bil, olje og moderne teknologi, så ble denne "miljøkampen" tapt. Det er ingen vei tilbake. Om vi fem millioner mennesker her i Norge velger å gå tilbake til steinalderen, så vil fortsatt milliarder av mennesker her på kloden drite fullstendig i det. Man kan drømme seg tilbake i tid og si alt var bedre før, men det hjelper ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #27 Skrevet 24. august 2015 Slike trådtitler er så utrolige barnslige... Anonymous poster hash: d11a0...00e 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #28 Skrevet 24. august 2015 Så intervjuet live. Hun er jo virkelig lost! Anonymous poster hash: 4664f...f4e 6
debattanten Skrevet 25. august 2015 Forfatter #29 Skrevet 25. august 2015 http://stavrum.blogg.no/1440484592_helt_grnn_p_konomi.html Dette blir bare bedre og bedre. Enda mer tøys! 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #30 Skrevet 25. august 2015 Denne tråden må bare være tull........Anonymous poster hash: d11a0...00e
debattanten Skrevet 25. august 2015 Forfatter #31 Skrevet 25. august 2015 Denne tråden må bare være tull........Anonymous poster hash: d11a0...00e Nei, absolutt ikke. Det som er tull er politikken til MDG. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #32 Skrevet 25. august 2015 Det sier folk om alle partier de ikke liker...Anonymous poster hash: d11a0...00e
debattanten Skrevet 25. august 2015 Forfatter #33 Skrevet 25. august 2015 Det sier folk om alle partier de ikke liker...Anonymous poster hash: d11a0...00e Nei, det gjør de ikke nødvendigvis. Det ville jo vært temmelig usaklig. Man må se på faktiske forhold. MDG driver med virkelighetsfjern og utopisk politikk. Den bærer også sterkt preg av å ikke forstå hvordan ting fungerer. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #34 Skrevet 25. august 2015 Så du er helt seriøst med dette? Anonymous poster hash: d11a0...00e
debattanten Skrevet 25. august 2015 Forfatter #35 Skrevet 25. august 2015 Så du er helt seriøst med dette? Anonymous poster hash: d11a0...00e Vet ikke helt hva jeg skal svare deg da du virker like tøyeste som toppene i MDG. Om du kan legge frem noen argumenter og poenger så skal jeg gjøre et forsøk på å svare deg. 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #36 Skrevet 25. august 2015 Tøysete? Så når folk er uenige med deg så angriper du dem? Jøsses... Anonymous poster hash: d11a0...00e
debattanten Skrevet 25. august 2015 Forfatter #37 Skrevet 25. august 2015 Tøysete? Så når folk er uenige med deg så angriper du dem? Jøsses... Anonymous poster hash: d11a0...00e Nei, du er jo tøyeste. Det eneste du sier er at denne tråden er tullete og tøysete. Du sier ikke hvorfor, hvordan eller hva som gjør poengene og argumentene mine useriøse. Du forsvarer heller ikke utsagnene som MDG kommer med. Jeg har lagt frem mange poenger. For at jeg skal svare deg så må du komme med noe lignenende. Jeg har ikke angrepet deg eller MDG. Jeg er bare kritisk og belyser hvor teite de er. Hadde jeg vært som deg ville jeg startet denne tråden og fortsatt i mine innlegg med at "MDG er useriøse", "MDG er barnslige" osv. Derimot har jeg lagt frem flere argumenter og begrunnet hvorfor. Så kom igjen da. Kom med et snev av substans og du vil få et ordentlig svar. Foreløpig har du ikke tilført noe. Du bare vaser. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #38 Skrevet 25. august 2015 Herregud, jeg sier at tråtittelen er barnslig, du bare kaller et parti for tøysete uten grunn, djises... Anonymous poster hash: d11a0...00e
debattanten Skrevet 25. august 2015 Forfatter #39 Skrevet 25. august 2015 Herregud, jeg sier at tråtittelen er barnslig, du bare kaller et parti for tøysete uten grunn, djises... Anonymous poster hash: d11a0...00e Jeg har da belyst flere grunner til at de er tøysete. Du fremstår like surrete som partilederen for MDG. Så kanskje ikke så rart at du ikke klarerer å komme med noe konkret. 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #40 Skrevet 25. august 2015 Jeg har da belyst flere grunner til at de er tøysete. Du fremstår like surrete som partilederen for MDG. Så kanskje ikke så rart at du ikke klarerer å komme med noe konkret. Dette blir bare for dumt, du lager en tråd for å debattere og så angriper du debattantene dine, skikkelig modent... Anonymous poster hash: d11a0...00e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå