AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #61 Skrevet 25. august 2015 Om du ønsker å være min psykolog kan du starte egen tråd for formålet. Har du synspunkter om temaet? Eller? Jeg ønsker meg bare at du skal oppføre deg skikkelig.Anonymous poster hash: e9057...479
debattanten Skrevet 25. august 2015 Forfatter #62 Skrevet 25. august 2015 Er ikke folket som er problemet. Det er kvinner som fra de var små har blitt satset for mye på, og fortalt at de skal og må utgjøre en forskjell i verden. Men i stedet for å skape økonomisk vekst og lære litt om verden de lever i, så får de ros og backing for å ta vare på dyrene, si at "alle er like mye verdt" og at det er fremtidsrettet å jobbe mot netthets og nettroll etc. Hvor mange menn stemmer MDG for eksempel? Det må stille høyere krav til jenter og man må slutte å satse på deres læring på bekostning av guttenes Resultatet blir bare en masse naive, substansløse jenter som tror de utgjør en forskjell ved å være idealister, mens guttene blir demotivert og faller fra skolen fordi det satses mer på disse substansløse, søte jentene. Anonymous poster hash: dcfb3...bba Godt innlegg det. Jeg tror nok det finnes flere slike. I tillegg til folk som bare generelt er idealister og ikke helt forstår ting. Også har du hipsterne som på Grunerløkka med bart som tar trikken. De har gjerne hatt og skjerf også. De drikker spesiell øl og hører på musikk som den gjengse mannen i gaten aldri har hørt om. Jeg ønsker meg bare at du skal oppføre deg skikkelig.Anonymous poster hash: e9057...479 Koselig. God omtanke det. Håper jeg ser deg bidra i en tråd og ikke bare pirker på retorikken til folk. Slitsomt altså. I hvert fall ikke på folk som er uenige med deg, men kanskje være litt objektiv å heller ser hvem som startet bråket i utgangspunktet. 2
Cowboy Lotte Skrevet 25. august 2015 #63 Skrevet 25. august 2015 Dette partiet er det dummeste og tåpeligste partiet som NOEN sinne er skapet... Er rett og slett rystet over naiviteten og kunnskapsløsheten. De kan jo ikke svare på noen spørsmål engang... Er rett og slett et klovneparti som er humor hver gang de åpner munnen... 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #64 Skrevet 25. august 2015 Dette partiet er det dummeste og tåpeligste partiet som NOEN sinne er skapet... Er rett og slett rystet over naiviteten og kunnskapsløsheten. De kan jo ikke svare på noen spørsmål engang... Er rett og slett et klovneparti som er humor hver gang de åpner munnen... Dummere enn dop = de overvektiges party? Anonymous poster hash: d11a0...00e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #65 Skrevet 25. august 2015 Godt innlegg det. Jeg tror nok det finnes flere slike. I tillegg til folk som bare generelt er idealister og ikke helt forstår ting. Også har du hipsterne som på Grunerløkka med bart som tar trikken. De har gjerne hatt og skjerf også. De drikker spesiell øl og hører på musikk som den gjengse mannen i gaten aldri har hørt om. Koselig. God omtanke det. Håper jeg ser deg bidra i en tråd og ikke bare pirker på retorikken til folk. Slitsomt altså. I hvert fall ikke på folk som er uenige med deg, men kanskje være litt objektiv å heller ser hvem som startet bråket i utgangspunktet. hvorfor er du så slem mot alle? Anonymous poster hash: d11a0...00e 1
debattanten Skrevet 25. august 2015 Forfatter #66 Skrevet 25. august 2015 hvorfor er du så slem mot alle? Anonymous poster hash: d11a0...00e Hva syns du om at MDG skal legge ned all oljeproduksjon i landet innen 20 år? 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #67 Skrevet 25. august 2015 Det vil ikke skje, olje vil alltid eksistere Anonymous poster hash: d11a0...00e
debattanten Skrevet 25. august 2015 Forfatter #68 Skrevet 25. august 2015 Det vil ikke skje, olje vil alltid eksistere Anonymous poster hash: d11a0...00e Men MDG vil jo det. Som er trådens tema. Ikke bare det. De mener vi kan opprette 250.000 bærekraftige og grønne stillinger... Hehe. Hva syns du om det? 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #69 Skrevet 29. august 2015 Nei, det gjør de ikke nødvendigvis. Det ville jo vært temmelig usaklig. Man må se på faktiske forhold. MDG driver med virkelighetsfjern og utopisk politikk. Den bærer også sterkt preg av å ikke forstå hvordan ting fungerer. Man kan vri på dette og si at det er alle andre som ikke forstår hvordan ting fungerer, eller enda bedre, hvordan ting henger sammen. Ingen partier får full gjennomslag for sin politikk. MDG stiller de gode spørsmålene og har mange gode løsninger. De er opptatt av naturen og ser det store bildet. Derfor har hun i intervjuet problemer med å si at man skal bygge ut mer vannkraft, fordi hun vet om problemene dette medfører. Løsningen er lavere forbruk! Anonymous poster hash: 1dea3...b1c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #70 Skrevet 29. august 2015 Hva syns du om at MDG skal legge ned all oljeproduksjon i landet innen 20 år? Oljeproduksjonen i Norge er uansett marginal om 20 år med eller uten MDG, så spørsmålet ditt er irrelevant. Vi kommer aldri til å finne nye store olje- og gassfelt, og de feltene som er funnet de siste 20 årene er små sammenlignet med de store som ble funnet i begynnelsen av Norges oljeepoke (som vi kaller elefantene). De nye feltene er gjerne små satelliter av større felt. Du kan sammenligne det med en katt som får øye på et brød. Først spiser den brødet. Deretter, dersom den fortsatt er sulten, spiser den smulene som omkranser brødet. Der er VI nå. Derfor er MDG sin politikk bra for fremtidens generasjoner. Hilsen geolog Anonymous poster hash: 1dea3...b1c 2
Gjest Sunhands Skrevet 29. august 2015 #71 Skrevet 29. august 2015 Men MDG vil jo det. Som er trådens tema. Ikke bare det. De mener vi kan opprette 250.000 bærekraftige og grønne stillinger... Hehe. Hva syns du om det? Enig med AB rett over her. Vi er for avhengige av oljen. Potensialet i f.eks. havvind er i dag noe slikt som 40 TWh. Og det har mulighet til å bli opp mot 3000 med en storsatsing. Forbruk i Norge er på ca 120. Man har sykt med muligheter, og det er en tragedie at man ikke har satset på bærekraftig sjøbruk (den norske laksen sitt rykte begynner allerede å tape seg), sol, havvind med mer. Man skulle gjort det for mange år siden, for nå har vi satset alt på ett kort. MDG er de eneste som har turt å si noe om dette, og endelig ser man at de andre partiene begynner å snakke om det grønne skiftet også, selv om de er mindre konkrete.
Example Skrevet 29. august 2015 #72 Skrevet 29. august 2015 Enig med AB rett over her. Vi er for avhengige av oljen. Potensialet i f.eks. havvind er i dag noe slikt som 40 TWh. Og det har mulighet til å bli opp mot 3000 med en storsatsing. Forbruk i Norge er på ca 120. Man har sykt med muligheter, og det er en tragedie at man ikke har satset på bærekraftig sjøbruk (den norske laksen sitt rykte begynner allerede å tape seg), sol, havvind med mer. Man skulle gjort det for mange år siden, for nå har vi satset alt på ett kort. MDG er de eneste som har turt å si noe om dette, og endelig ser man at de andre partiene begynner å snakke om det grønne skiftet også, selv om de er mindre konkrete. At vi har satset på oljen, det skulle bare mangle. Det har brakt oss mange goder, og ja, en omstilling må nok til, men MDG er alt for drastiske. Det er en endring som må til over tid, og ikke kan skje over natta, som MDG mener. Personlig mener jeg vi skal bruke oljen for det det er verdt sålenge det er lønnsomt. MDG-politikk ville fært Norge inn i en krise som hadde vært vanskelig å komme ut av. Men sånn er det nå idealister er inne i politikken. De blir fort avkledd av folk med litt mer samfunnskunnskap og sunt vett. 2
Gjest Sunhands Skrevet 29. august 2015 #73 Skrevet 29. august 2015 At vi har satset på oljen, det skulle bare mangle. Det har brakt oss mange goder, og ja, en omstilling må nok til, men MDG er alt for drastiske. Det er en endring som må til over tid, og ikke kan skje over natta, som MDG mener. Personlig mener jeg vi skal bruke oljen for det det er verdt sålenge det er lønnsomt. MDG-politikk ville fært Norge inn i en krise som hadde vært vanskelig å komme ut av. Men sånn er det nå idealister er inne i politikken. De blir fort avkledd av folk med litt mer samfunnskunnskap og sunt vett. Dere er mange som påstår det, men det er direkte usant. Virker som det er stas å sverte dem for tiden. Det er ikke MDG-politikk å gjøre det over natta. MDG har vist seg seriøse på Stortinget også, f.eks. i saken om Store Norske.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #74 Skrevet 29. august 2015 Jeg skal faktisk stemme MDG i år. Har fram til nå stemt Venstre, men føler jeg like godt kan gi min stemme til Høyre og Frp da, noe jeg virkelig ikke vil. Så i år stemmer jeg MDG, og håper de får litt og si. Blir jo uansett ikke de som vinner valget, men fint hvis de kan få litt og si. Selv om all politikken deres ikke er helt realistisk, så vil jeg gjerne leve i deres verden. Og kan vi få til noe av de de ønsker så helt fantastisk. Og i byen jeg bor i, så er jeg så utrolig enig med de, i alt de ønsker å gjøre for byen. Og jeg er så uenig med hva høyre og Frp ønsker å gjøre. Anonymous poster hash: cd2f5...dd0 1
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 29. august 2015 #75 Skrevet 29. august 2015 Jeg er enig i at vi er for avhengig av oljen, at vi burde fokusere på jordbruket her hjemme, og jeg er enig at vi trenger mer fokus på grønne løsninger, men blant annet så klør jeg meg i hodet av flere ting. De grønne er det mest innvandrerevennlige partiet som ønsker at vi skal ta i mot, de vil mykne opp asylpolitikken og fjerne alle innstramminger. Der stopper det opp for min del. Men jeg gliste litt når jeg leste at de ønsket å bruke oljefondet på bistand. Det samme som de kjemper for å legge ned
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 29. august 2015 #76 Skrevet 29. august 2015 Det vil ikke skje, olje vil alltid eksistereAnonymous poster hash: d11a0...00e De ønsker jo at det ikke skal være oljeindustri i Norge. Dvs, alle som får støtten sin nå gjennom NAV kommer til å få et problem, alle som får støtte fra kommunen får et problem eller de kommer til å øke avgiftsnivået til helvete
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #77 Skrevet 29. august 2015 Oljeproduksjonen i Norge er uansett marginal om 20 år med eller uten MDG, så spørsmålet ditt er irrelevant. Vi kommer aldri til å finne nye store olje- og gassfelt, og de feltene som er funnet de siste 20 årene er små sammenlignet med de store som ble funnet i begynnelsen av Norges oljeepoke (som vi kaller elefantene). De nye feltene er gjerne små satelliter av større felt. Du kan sammenligne det med en katt som får øye på et brød. Først spiser den brødet. Deretter, dersom den fortsatt er sulten, spiser den smulene som omkranser brødet. Der er VI nå. Derfor er MDG sin politikk bra for fremtidens generasjoner. Hilsen geolog Anonymous poster hash: 1dea3...b1c Da trenger vi ikke MDG's politikk heller da kanskje? Som du sier så fases dette ut av seg selv, tilfeldigvis i samme tidshorisont som det MDG forespeiler. Anonymous poster hash: 59f58...f89 2
Gjest Sunhands Skrevet 29. august 2015 #78 Skrevet 29. august 2015 Da trenger vi ikke MDG's politikk heller da kanskje? Som du sier så fases dette ut av seg selv, tilfeldigvis i samme tidshorisont som det MDG forespeiler. Anonymous poster hash: 59f58...f89 Nei, det spyttes stadig inn penger i fossilindustrien. MDG har forsøkt å fase ut kullindustrien på Svalbard i lengre tid, men først da de gikk konk, skjønte de andre partiene at man måtte satse på noe annet, og da ble det kriselån som ble løsningen. Veldig bærekraftig økonomi...
Example Skrevet 29. august 2015 #79 Skrevet 29. august 2015 Dere er mange som påstår det, men det er direkte usant. Virker som det er stas å sverte dem for tiden. Det er ikke MDG-politikk å gjøre det over natta. MDG har vist seg seriøse på Stortinget også, f.eks. i saken om Store Norske. Pff, ikke noe mer sverting enn alle andre politske partier. Bare å se her inne, både Frp, Ap, Høyre, SV, Krf osv. får jevnt og trutt gjennomgå av sine meningsmotstandere. MDG har sålengt levd på en bølge av at de er noe nytt, men kritikken kommer når folk begynner å kjenne til mer hva de faktisk står for. MDG får helt rettmessig kritikk for å ikke tenke økonomisk lurt. Det bør de også få, for politikken deres er håpløs på dette feltet. Bærer preg av idealisme og kunnskapsløshet. 2
Gjest Sunhands Skrevet 30. august 2015 #80 Skrevet 30. august 2015 Pff, ikke noe mer sverting enn alle andre politske partier. Bare å se her inne, både Frp, Ap, Høyre, SV, Krf osv. får jevnt og trutt gjennomgå av sine meningsmotstandere. MDG har sålengt levd på en bølge av at de er noe nytt, men kritikken kommer når folk begynner å kjenne til mer hva de faktisk står for. MDG får helt rettmessig kritikk for å ikke tenke økonomisk lurt. Det bør de også få, for politikken deres er håpløs på dette feltet. Bærer preg av idealisme og kunnskapsløshet. Kritikk vil alltid komme fra de som ikke er enige, og det må man såklart regne med. Problemet er sverting der det dreier seg om løgn. Det har man ikke sett at gjøres i samme grad mot de andre partiene. Jeg er helt uenig med deg og mener at denne løsningen er den som er økonomisk lurest, og mest kunnskapsbasert. Det må satses før det er for sent at vi kan bli nye store energieksportører. Dessuten er det utrolig dyrt å ikke legge om... "Up to $44 trillion could be going up in smoke if the world does not act on climate change, according to the latest piece of research from U.S. banking giant Citigroup." http://www.cnbc.com/2015/08/18/cost-of-not-acting-on-climate-change-44-trillion-citi.html
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå