Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Sunhands
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å stemme på dem i Oslo nettopp pga valgprogrammet deres under skole/barnehage. Eneste partiet med fornuftige tanker om hvordan barnehage/skole bør være.

Anonymous poster hash: 4b75d...243

Hvis det er din hjertesak, anbefaler jeg deg å se på 8.kandidaten i Oslo. Det er hjertesaken hans, og noe han brenner for. Jeg tror også han jobber i barnehage selv, og han har vært inne i mange prosjekter som omhandler forebyggende arbeid med barn og unge, og har vel også sittet i oppvekstutvalg. Tidligere har han sittet som kandidat for Venstre, så han har en del erfaring også. Han gikk over til MDG nettopp pga uenighet med Venstre om barnehagepolitikken. Hadde jeg kunnet stemme i Oslo, ville jeg satt et kryss på ham. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er din hjertesak, anbefaler jeg deg å se på 8.kandidaten i Oslo. Det er hjertesaken hans, og noe han brenner for. Jeg tror også han jobber i barnehage selv, og han har vært inne i mange prosjekter som omhandler forebyggende arbeid med barn og unge, og har vel også sittet i oppvekstutvalg. Tidligere har han sittet som kandidat for Venstre, så han har en del erfaring også. Han gikk over til MDG nettopp pga uenighet med Venstre om barnehagepolitikken. Hadde jeg kunnet stemme i Oslo, ville jeg satt et kryss på ham. :)

Takk!

Har ikke lest absolutt alt om dem men synes alt i alt de har en del gode holdninger, men blir jo skeptisk for å stemme hvis de kjører alle andre områder i dass?! Hva er grunnen til at de blir kalt tøyseparti??

Skrevet

Takk!

Har ikke lest absolutt alt om dem men synes alt i alt de har en del gode holdninger, men blir jo skeptisk for å stemme hvis de kjører alle andre områder i dass?! Hva er grunnen til at de blir kalt tøyseparti??

Det var en tabloid overskrift som var det beste jeg kom på i øyeblikket, men det var da basert på lignende overskrifter i media. 

Grunnen er enkelt forklart at veldig mange mener politikken dems ikke henger på greip. Da alle de tingene de vil innføre koster veldig mye kroner, greit nok, Norge er rikt tenker du, men de vil altså i samme slengen fjerne næringen som gir oss mest inntekt. 

Ut i fra det så har vi vel debatten igrunn. 

• Liker 2
Skrevet

Kort sagt;

Stabil inntekt og mer fritid vs Stigende Inntekt og hardere arbeid (Slik som vi har det idag). 

Jeg foretrekker Stigende inntekt og et fritt land med fri markedsøkonomi. 

Et gigantisk nasjonalt nav prosjekt med andre ord?  Folk som vil utvikle,jobbe mer og vokse økonomisk får ikke lov altså.  De må også betale enda høyere skatter?

Og det er første gang jeg leser om et parti som vil minske økonomisk vekst,BNP og valutaverdi ( Kronen ). 

Det er jo galskap. 

Vel, ut i frå det dominerande økonomiske paradigmet så har du heilt rett. Men det finst alternativ som er meir berekraftige, "degrowth" er eit framlegg på ein alternativ økonomisk teori. Kapitalismens drivkraft er jo at kvar og ein av oss heile tida søkjer etter meir. Men det er lite berekraftig, og eg spør i alle fall: gjer det oss lukkelegare? Svaret på det varierer nok, utan at "galskap" er ein dekkjande nemning likevel. Eg kan godt tene og arbeide mindre, dersom det tyder at vi etterlatar oss ein betre klode for dei etter oss. 

Skrevet

Du Debattanten, beklager for at jeg anklagde deg for å tulle og kalte tråden din for tull. Jeg synes at du er en god debattant og jeg vil ikke være fiende med deg :)

Anonymous poster hash: d11a0...00e
  • Liker 2
Skrevet

Hva hjelper det om han kommer inn i bystyret da? Han må vel føre generell politikk, og hva kan en person gjøre?

Dessuten tenker jeg at et parti som mdg er mer fruktbart å stemme på i lokalvalg enn i stortingsvalg?

Skrevet

Hva hjelper det om han kommer inn i bystyret da? Han må vel føre generell politikk, og hva kan en person gjøre?

Dessuten tenker jeg at et parti som mdg er mer fruktbart å stemme på i lokalvalg enn i stortingsvalg?

Hvorfor? 

De er ekstremister som vil stoppe utbygging av motorveien og veier generelt. 

Les selv. 

http://www.osloby.no/nyheter/MDG-lover-a-felle-alle-byrad-som-vil-bygge-ut-E18-8137868.html

MDG vil ødelegge Oslo mer enn det allerede er. Blir morsomt å se på da fra her jeg bor. 

• Liker 2
Skrevet

Men de er det eneste partiet som har skjønt noe når det gjelder barn og unge (i oslo-programmet), hva kan man da gjøre? Stemme et parti som har nogenlunde lignende tanker (bare i mindre skala) og så krysse spesifikt for han der kandidtaten som brenner for det, i håp om å få han inn i bystyret? :P

Skrevet (endret)

Men de er det eneste partiet som har skjønt noe når det gjelder barn og unge (i oslo-programmet), hva kan man da gjøre? Stemme et parti som har nogenlunde lignende tanker (bare i mindre skala) og så krysse spesifikt for han der kandidtaten som brenner for det, i håp om å få han inn i bystyret? :P

Hmmm, stem på Venstre eller KrF Da :) De er gode på barnehager

De bryr seg også om miljøet, men har godt med kompetanse og utdanning motsetning til MDG folk.

Endret av maskineple
Skrevet

Tråden ryddet for persondebatt og samtlige svar på dette

Nordvesta, mod.

Gjest Sunhands
Skrevet

Ja, og her er det jo snakk om lokalvalg?

Gjest Sunhands
Skrevet

Hmmm, stem på Venstre eller KrF Da :) De er gode på barnehager

De bryr seg også om miljøet, men har godt med kompetanse og utdanning motsetning til MDG folk.

Hvorfor tror du at MDG ikke har godt med kompetanse og utdanning?

http://akademikerne.no/no/arbeids-_og_naringsliv/inntektspolitikk/Gr%C3%B8nn+b%C3%B8lge+blant+velgere+med+h%C3%B8y+utdanning.b7C_wJzMWG.ips

Lista i Oslo:

1. kandidat: mastergrad (klimaviter)

2. kandidat: doktorgradsstipendiat innen HF og mange år i bystyret i Tr.heim + Oslo

3. kandidat: sivilingeniør

4. kandidat: mastergrad i business/finans

5. kandidat: usikker, men tror det er snakk om en mastergrad i internasjonal politikk

6. kandidat: jusstudent

7. kandidat: mastergrad i teknologi, jobb som energirådgiver

8. kandidat: pedagog og mange år i lokalpolitikken bak seg.

Høres det virkelig ut som det er en gjeng uten kompetanse og utdanning?

Skrevet

Men ok. Se på partiprogrammet, les gjennom og se hva de ønsker. Er dette en så stor hjertesak for deg at du ønsker ødelegges av hele Oslo i samme slengen? MGP ønsker fri innvandring og ønsker hjertelig velkommen til alle som måtte ønske det (la oss ta i mot hele Afrika, og gi dem uføretrygd 😀), de ønsker å legge ned oljefondet men samtidig bruke pengene som oljefondet har generert, de ønsker å bremse forbrukernivået, de ønsker å redusere arbeidslivet så det legges fokus på frivillig arbeid osv osv osv.

Anonymous poster hash: 48cf7...f68

• Liker 1
Skrevet

Men ok. Se på partiprogrammet, les gjennom og se hva de ønsker. Er dette en så stor hjertesak for deg at du ønsker ødelegges av hele Oslo i samme slengen? MGP ønsker fri innvandring og ønsker hjertelig velkommen til alle som måtte ønske det (la oss ta i mot hele Afrika, og gi dem uføretrygd ), de ønsker å legge ned oljefondet men samtidig bruke pengene som oljefondet har generert, de ønsker å bremse forbrukernivået, de ønsker å redusere arbeidslivet så det legges fokus på frivillig arbeid osv osv osv.

Det nye hippe ordet er " Klima-Flyktninger ". 

Det får vi høre mye av nå framover. At andre land er smartere enn oss forstår jeg. Vi har jo MDG som mulige kandidater . :murvegg:

• Liker 1
Skrevet

Det får vi høre mye av nå framover. At andre land er smartere enn oss forstår jeg. Vi har jo MDG som mulige kandidater . :murvegg:

Kanskje vi heller skal si tøyse-Norge? Uansett, vi i Norge er en gjeng hardbarka sosialister hele gjengen, men synd at det skal bli sånn at vi sverger til et ekstremt partiet sosialister

• Liker 1
Gjest Sunhands
Skrevet (endret)

Man har MDG i mange andre land også. :) Tyskland for eksempel. :)

Her er de veldig store og har vært det i mange år:

http://wwf.panda.org/homepage.cfm?204419/Freiburg-green-city

http://www.freiburg.de/pb/,Len/372840.html

Endret av Sunhands
Skrevet

Kan jeg kalles klimaflyktning hvis jeg rømmer landet om de en gang får makt?

For rømme gjør jeg på sekundet!

Anonymous poster hash: 1f232...99e

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg kalles klimaflyktning hvis jeg rømmer landet om de en gang får makt?

For rømme gjør jeg på sekundet!

Anonymous poster hash: 1f232...99e

Jeg kommer også til å rømme landet om så skulle skje, men da blir jeg vel strengt tatt politisk flyktning ;) 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/miljoepartiet-de-groenne/mdg-hansson-ikke-tilhenger-av-narkotika/a/23521220/

De skal ha honnør for dette i mine øyne. Vi trenger å forsøke noe annet og tenke nytt når det kommer til narkotikapolitikken i dette landet. Så dette er absolutt en sak jeg kan støtte :) Uansett parti. 

Å gud bedre, nei nei nei. 

Uansett hvem som selger det, så har det de samme bivirkningene. Hvilke bivirkninger ser jeg ikke noe poeng i å gå nærmere inn på her siden det for det første er allment kjent, og en ganske annen debatt.

Hele ideologien og hele partiprogrammet deres bærer preg av at de har testet ut denne legaliseringen når dette ble utarbeidet....  

• Liker 1
Skrevet

Jeg kommer også til å rømme landet om så skulle skje, men da blir jeg vel strengt tatt politisk flyktning ;)

Å gud bedre, nei nei nei. 

Uansett hvem som selger det, så har det de samme bivirkningene. Hvilke bivirkninger ser jeg ikke noe poeng i å gå nærmere inn på her siden det for det første er allment kjent, og en ganske annen debatt.

Hele ideologien og hele partiprogrammet deres bærer preg av at de har testet ut denne legaliseringen når dette ble utarbeidet....  

Det er jo noe forferdelig vas og kan kun komme i fra folk som ikke har peiling. Det er milevis av forskjell på dårlig cannabis i fra kriminelle bander og det som kan fremstilles hjemme eller av myndighetene. Hvor det er kvalitetskontroll osv osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...