Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kritikk vil alltid komme fra de som ikke er enige, og det må man såklart regne med. Problemet er sverting der det dreier seg om løgn. Det har man ikke sett at gjøres i samme grad mot de andre partiene.

Jeg er helt uenig med deg og mener at denne løsningen er den som er økonomisk lurest, og mest kunnskapsbasert. Det må satses før det er for sent at vi kan bli nye store energieksportører. Dessuten er det utrolig dyrt å ikke legge om...

"Up to $44 trillion could be going up in smoke if the world does not act on climate change, according to the latest piece of research from U.S. banking giant Citigroup."

http://www.cnbc.com/2015/08/18/cost-of-not-acting-on-climate-change-44-trillion-citi.html

Oh, please. Hverdagen har kommet, deal with it. Om MDG skal være et parti å regne med, må de tåle at de får kritikk og sverting. Bare spør Helga Pedersen ;)

Det er klart vi må følge med i tiden, men olje er fortsatt for viktig. Vi skal følge den veien som er økonomisk lur, det betyr også satsning på nye ting, men også å fortsette med olje og gass, så lenge det er så lønnsomt som det er for Norge.

Klimafanatikere i Norge sitter med en vrangforestilling om at Norge redder verden om vi dropper utvinne de ressursene vi har. Sannheten er i grunn en helt annen, nemlig at Norge er en relativt liten oljenasjon på verdensbasis, og bare piss i havet. Jeg akter ikke se Norge gå til inn i en kjempekrise på grunn av idealister som MDG er.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er jo helt utrolig at et parti som dette faktisk kan ha dobbelt så mange stemmer som Frp. Det viser jo hvor mye kunnskapsmangel det er blant folket også.

Er det ikke stort sett uføretrygdede og nettroll som stemmer FrP?

Anonymous poster hash: d97ec...6da

• Liker 1
Skrevet

Si det, har hørt den før. Det kan godt være det er mange av de. Hva vet vel jeg. 

Skrevet

Noe av det mest diskriminerendes jeg noen gang har hørt, gå å ta deg en bolle...

Anonymous poster hash: d11a0...00e

• Liker 2
Gjest Sunhands
Skrevet

Oh, please. Hverdagen har kommet, deal with it. Om MDG skal være et parti å regne med, må de tåle at de får kritikk og sverting. Bare spør Helga Pedersen ;)

Det er klart vi må følge med i tiden, men olje er fortsatt for viktig. Vi skal følge den veien som er økonomisk lur, det betyr også satsning på nye ting, men også å fortsette med olje og gass, så lenge det er så lønnsomt som det er for Norge.

Klimafanatikere i Norge sitter med en vrangforestilling om at Norge redder verden om vi dropper utvinne de ressursene vi har. Sannheten er i grunn en helt annen, nemlig at Norge er en relativt liten oljenasjon på verdensbasis, og bare piss i havet. Jeg akter ikke se Norge gå til inn i en kjempekrise på grunn av idealister som MDG er.

Jørgen Randers debunker vel din påstand i Dagens Næringsliv:

"Programmet tilfredsstiller alle krav til økonomisk konsistens."

Anbefalt lesning:

http://www.dn.no/meninger/debatt/2015/09/01/2144/Politikk/jeg-garanterer-for-de-grnne

Skrevet

Er det sant at medlemmene i MDG ikke tørker seg rumpa, fordi de mener det er viktigere å ta vare på regnskogen enn å være i besittelse av et rent anus? Og burde ikke det strengt tatt ha stått i partiprogrammet deres, om de har tenkt å bli tatt seriøst?

Gjest Sunhands
Skrevet

Ikke medlem der, så får ikke lest noe av det. Jørgen Randers er vel også kjent for å være en "klimafanatiker" han også.

Klimafanatiker, eller forholder seg til forskning?

Kort fortalt; han går god for den økonomiske delen av programmet. Det er annerledes, men de som mener det ikke henger på greip, snakker tøv.

Skrevet

Kort fortalt; han går god for den økonomiske delen av programmet. Det er annerledes, men de som mener det ikke henger på greip, snakker tøv.

Det kommer til å bli gjentakende til kjedsomheten, men er fortsatt ikke medlem der så får fortsatt ikke lest. Enten så må du kopiere inn hele artikkelen her eller så må du smelle igjen når du linker til kilder som ingen kan lese. 

Anonymous poster hash: 48cf7...f68

• Liker 1
Gjest Angry Man
Skrevet (endret)

Er det sant at medlemmene i MDG ikke tørker seg rumpa, fordi de mener det er viktigere å ta vare på regnskogen enn å være i besittelse av et rent anus? Og burde ikke det strengt tatt ha stått i partiprogrammet deres, om de har tenkt å bli tatt seriøst?

Men hoffmann da, du vet da at jeg alltid tørker meg på jakka di. Og at du ydmykt står der og tar det. :fnise:

Endret av Angry Man
Skrevet (endret)

Mye rart MDG kommer med: http://live.dagbladet.no/valg_2015

Han sier: "- Det er et soleklart mål for MdG å utjevne forskjellene mellom de som ikke har det så bra, og de som har masse, i Norge. Men det sikrer vi ikke ved å søle bort mer penger på oljebransjen."

Merkelig utsagn. Vi sløser da ikke bort penger på oljebransjen. Det er oljebransjen som får dette landet til å gå rundt i dag. Det er denne bransjen som gir hundrevis av milliarder til staten hvert eneste år så statsbudsjettet går opp og oljefondet vokser. Det er denne bransjen som gir hundretusenvis av arbeidsplasser. Uten oljebransjen sine penger kan vi legge ned hele NAV og hele helsenorge. Ikke mye igjen da gitt. 

Endret av debattanten
  • Liker 1
Skrevet

Og forskning kan bli debattert. Det har vi dog ingen muligheter til å gjøre uten å se hva som blir skrevet.

I mine øyne er mdg-politikk direkte farlig for økonomien, rett og slett fordi klimaspørsmålet går langt over alle andre hensyn, og det er ikke bra.

• Liker 2
Skrevet

Å gud bedre... 

Politikken deres passer best i barnehagelek...

Måtte le av dette svaret hennes: 

"Nå er ikke jeg noen ingeniør så jeg kan ikke svare på det på stående fot" 

Haha, no shit Sherlock! :skratte: 

• Liker 3
Gjest Angry Man
Skrevet

Å gud bedre... 

Haha, no shit Sherlock! :skratte:

Tror ikke du skal snakke for høyt om hva som passer i en barnehage. :skratte:

Skrevet

Og forskning kan bli debattert. Det har vi dog ingen muligheter til å gjøre uten å se hva som blir skrevet.

I mine øyne er mdg-politikk direkte farlig for økonomien, rett og slett fordi klimaspørsmålet går langt over alle andre hensyn, og det er ikke bra.

I mine øyne er dine holdninger direkte farlig for framtiden.

Anonymous poster hash: 60152...79d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror ikke du skal snakke for høyt om hva som passer i en barnehage. :skratte:

I mine øyne er dine holdninger direkte farlig for framtiden.

Anonymous poster hash: 60152...79d

Ser dere ikke selv hvor teite dere er når dere rakker ned på folk istedenfor å presentere noen argumenter eller noe annet nyttig? Om man velger å rakke ned på, eller være krass mot person så prøv å kom med noe som handler om saken i samme slengen da. 

Endret av debattanten
  • Liker 2
Gjest Angry Man
Skrevet

Ser dere ikke selv hvor teite dere er når dere rakker ned på folk istedenfor å presentere noen argumenter eller noe annet nyttig? Om man velger å rakke ned på, eller være krass mot person så prøv å kom med noe som handler om saken i samme slengen da. 

Ja for dette er så mye bedre:

"Å gud bedre... 

Haha, no shit Sherlock! :skratte:"

Skikkelig saklig det her. Alt jeg gjorde var å snu en av setningene hennes tilbake mot henne.

Skrevet

"Å gud bedre... 

Skikkelig saklig det her. Alt jeg gjorde var å snu en av setningene hennes tilbake mot henne.

Hehehehehehehe.. Det gjorde du jaggu! Du er flink. 

Skrevet

"Å gud bedre... 

Hjelpes... 

Med alt det vrøvlet som kommer fra MDG og deres ønske om å økonomisk sett være flere hundre år tilbake i tid og dermed skjermet fra resten av verden så synes jeg egentlig ikke at de fortjener så mye respekt for å si det mildt. 

Og nei, det er på ingen måte noen overraskelse at hun der ikke er ingeniør. Jeg blir svært overrasket hvis noen som helst av deres listekandidater er uteksaminert fra noe vanskeligere enn "Livets Harde Skole". 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...