Gå til innhold

MissStiles, mann & baby - vår hverdag!


MissStiles

Anbefalte innlegg

Håper dere har overlevd dagen i dag. Blir dette første natt i nytt hus? 

Flyttedagen gikk bra. Vi fikk god hjelp av familie og venner. Både til kjøring, bæring og passe på E. Svigermor passet henne fra morgenen til kl 14 og etter det passet moren min henne i huset mens vi tok den siste runden + M satte sammen sengen vår og jeg ryddet på rommet til E. Godt å kunne sove i sin egen seng allerede første natten. Vi sover veldig godt her. Vi var alle 3 ganske utslitt på lørdag. Sovnet tidlig hele gjengen.

Igår jobbet jeg med å pakke ut kjøkkenting. Fått på plass alt bortsett fra vinglass og det fine servicet mitt. For lite plass på kjøkkenet. Det hadde jeg ikke trodd. Så vi skal få kjøpt et vitrineskap neste gang vi er på Ikea. Vi må uansett få kjøpt en seng til gjesterommet så snart som mulig. Greit å ha når E sine besteforeldre skal sitte barnevakt. 

Idag har vi vært inne i byen. Leiligheten vår ble vasket av et vaskebyrå. Utrolig godt å slippe den jobben. Mens leiligheten ble vasket, var vi i sentrum en tur. Jeg fikk ordnet med et par julegaver + at vi besøkte bestemoren til E som hadde bursdag idag. Hun satte pris på både besøk, kake og gaver på dagen sin. 

Nå er det nok ikke så lenge til jeg tar kvelden. Er ganske utslitt på kvelden om dagen. Fortsatt forkjølet og formen er ikke på topp. Håper det går over snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått penger etter bestefaren min som døde i fjor. En fin sum som hjelper veldig mye nå som vi har et par ting vi vil kjøpe til huset. Spesielt oppe i 2.etasje. Gjesterommet og mitt rom. Også blir det nok å spare resten. Kanskje en fin ferietur til neste år?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så deilig med en ekstra slump penger! Fantastisk å ha penger til det man trenger i huset og til og med ha litt igjen til en fin ferietur. Det syns jeg absolutt dere skal unne dere! :jepp: Hvor kunne du tenke deg å dra?

Hvordan ble det med den turen M vant, forresten? :klo: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så deilig med en ekstra slump penger! Fantastisk å ha penger til det man trenger i huset og til og med ha litt igjen til en fin ferietur. Det syns jeg absolutt dere skal unne dere! :jepp: Hvor kunne du tenke deg å dra?

Hvordan ble det med den turen M vant, forresten? :klo: 

 

Veldig deilig! Men ikke tenkt så mye på hvor jeg/vi vil reise hen.. 

Usikker på hvordan vi gjør det med den turen M vant. Begynner nok å planlegge det på nyåret. Om reisen blir med E eller ikke. Eller om han reiser med en kompis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste uka bare fløy avgårde... Idag var M tilbake på jobb etter å ha hatt fri i 2 uker. Det har vært utrolig deilig å ha han hjemme. Spesielt vi har gjort det sånn at han tar seg av E mens pakket inn i esker den første uka og ut av esker den andre uka. Veldig greit da! 

Vi har fått pakket en del allerede. Kjøkkenet og stua er mer eller mindre ferdig. Soverommet vårt og. Bortsett fra at det er et par ting her og der som må på plass. E sitt rom vil jeg også gjøre noe med. 2.etasje er litt verre. M sin loftstue trenger litt flere møbler men det kjøpes nok ikke før etter jul. De to ekstra rommene er mine. Hihi... Det ene blir gjesterom og det andre blir mitt rom (kontor). 

Ellers hadde vi barnevakt på lørdag. Godt å komme seg ut et par timer og bare slappe av med en god film & popcorn. 

Også klarer vi ikke å bestemme oss for om vi skal ha jul hjemme hos oss eller ikke. Det hadde vært veldig enkelt når det gjelder E. Bare legge henne når hun er trøtt (i sin egen seng) og slippe å sette seg i bilen sent på kvelden/natta. Men ingen av oss har særlig lyst til å lage mat. Spesielt ikke når M må jobbe på julaften. Hm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at dere begynner å komme i orden. Det er jo de vanlige rommene som "haster", kontor og gjesterom kan jo i de fleste tilfeller vente litt. Har dere begynt å føle dere hjemme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så utrolig lei av å stå opp kl 5. Uansett når vi legger E så våkner hun kl 5. Det har hun gjort i snart 3 uker. Første uka prøvde vi å legge henne igjen men det ble bare krangling og sutring av det. Så til slutt ga vi opp. Før kunne hun i hvert fall sove til kl 6-6:30. Jaja.. Håper det går over snart! 

Igår hadde E og jeg besøk av tremenning hennes. Han er 2 mnd. Det er så rart å tenke på at hun har vært så liten. De bor også her hvor vi bor så det blir gøy å ha noen i familien å leke med når de er litt større. Også så nærme.

I helga får vi besøk av svigerfar. Han skal bo hos oss. Veldig kjekt å kunne ha overnattingsgjester. Også får han vært litt mer sammen med E. Sist gang ville hun ikke at han skulle holde henne. Hun bare gråt. Ikke så gøy å se. 

Nei, får vel stå opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka 5 er i tidligste laget ja. Har dere prøvd å justere på dagsovingen hennes, for å se om det hjelper? Har ingen personlig erfaring, men ser at dette rådet går igjen når det gjelder denne utfordringen. 

Koselig at dere allerede har et nettverk dit dere flyttet, er det langt unna der dere bodde før? Det er det jeg gruer meg mest til med flyttingen, avstanden til vennene mine. 

Kos dere med overnattingsgjest i helgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 er for tidlig ja, det skjønner jeg er frustrerende! Var våken og leste innlegget ditt rett etter at du skrev det, og priste meg lykkelig for at jeg visste jeg skulle få sove noen timer til etterpå. (Men du får vel forhåpentligvis lagt deg litt før meg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag prøvde E for første gang å reise seg opp uten hjelp. Hun kan reise seg ved å holde fast i bordet eller andre ting. Hun klarte det ikke men nå er det kanskje ikke lenge til hun går.. Hjelp, jenta vår begynner å bli stor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink hun er! 

Høres veldig koselig å ha familie i nærheten, og med barn på samme alder blir det kanskje litt mer kontakt enn de ellers ville blitt også :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka 5 er i tidligste laget ja. Har dere prøvd å justere på dagsovingen hennes, for å se om det hjelper? Har ingen personlig erfaring, men ser at dette rådet går igjen når det gjelder denne utfordringen. 

Inatt våknet hun kl 4.40. Enda tidligere enn ellers. Hjelp! Heldigvis sto M opp og etter en stund sovnet hun igjen. Til halv 7. Men gjett hvem som ikke fikk sove noe mer? ME!! Sovet 4 timer inatt. Trøtt!!!

Idag skal vi på førjulsmiddag hos søsteren til M. Det blir nok hyggelig men jeg merker at jeg ikke er i det beste humøret idag etter å ha sovet dårlig også starter det så sent. Og vi gleder oss ikke til å reise sent hjem med en sliten og trøtt E. Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der var helga over igjen. Hyggelig dag med familien til M igår. God mat og hyggelig selskap. Vi er slitne når vi kom hjem. 

Idag har også vært en bra dag. Fikk ryddet en del her hjemme. Også tok vi en tur på Outlet i nærheten. Fant en jakka til E som var satt ned fra 699kr til 209kr. Fornøyd!! Pluss at jeg fikk kjøpt julegaven til M. Resten av julegavene får jeg handle på tirsdag når han skal passe E alene. Greit å få gjort unna de siste gavene uten å dra med meg henne i barnevogna. 

Sovner nesten allerede så det er nok ikke lenge til jeg tar kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De to siste dagene har vært fine. Endelig fått møtt noen venner. Godt å kunne skravle litt også har de hatt med julegave til E. Koselig det da. Pluss at E har begynt å sove til halv 7-7. Hun våkner 1-2 ganger før vi legger oss men allikevel så håper jeg at hun fortsetter å sove sånn. 

Igår fikk jeg også gjort meg ferdig med julegavene. Mangler bare å pakke dem inn. 

Idag kom M tidligere hjem fra jobb. Han har blitt dårlig i magen. Håper han ikke smitter oss da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M dro på jobb idag men kom tidlig hjem igjen. Fortsatt dårlig. Men E og jeg har det bra. Heldigvis... 

Og til andre gode nyheter: 

Idag fikk vi tlf fra barnehagen rett ved huset vårt. De har ledig plass til E fra jan/feb 2016. Jippi!! Da slipper jeg ulønnet permisjon!! Skikkelig gode nyheter! Vi skal innom imorgen eller på mandag for å hilse på og bli enig om oppstartsdato.

Endret av MissStiles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...