Gå til innhold

MissStiles, mann & baby - vår hverdag!


MissStiles

Anbefalte innlegg

Plutselig er det helg. Deilig!! Etter å ha hatt en fin uke med sammenhengende søvn, tok det slutt inatt. Hun våknet et par ganger før jeg la meg og flere ganger inatt. Men hun våknet heldigvis kl 6, istedetfor kl 5.

idag skal vi på en skikkelig shoppingrunde. M skal ha møbler til loftstua. Noen hyller og sofa eller godstol. Også skal jeg bytte en gave. Vi må handle litt klær til E - utstyrslista til barnehagen kom denne uka og det er mye vi ikke har. 

E skal være hos bestemor mens vi handler. Litt enklere når hun ikke er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 10. januar 2016 at 12.32, MarianneE skrev:

Å... utstyrsliste fra barnehagen er nok til å få lommeboka til å gråte av frykt. :lol:

Ikke si det en gang.. Heldigvis har vi fått en del og resten får vi kjøpt på salg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E har ikke villet gå så mange skritt den siste uka. Mest når vi ikke ser eller prøver å få henne til å gå sånn at vi kan filme det.

Men idag... Jeg var på badet og når jeg kommer i stua, ser jeg at hun går med gåbilen sin. Fant fort frem mobilen. Fikk filmet flere ganger. Hun var så stolt og det var jeg og! Hun har ikke villet gå med den før. Bare satt seg ned igjen. Så det var litt gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig stas😊 skjønner godt at du er stolt. Du har ikke lyst å dele litt fra utstyrslisten? Tenkte å begynne i det små her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, PoisonIwy skrev:

Så utrolig stas😊 skjønner godt at du er stolt. Du har ikke lyst å dele litt fra utstyrslisten? Tenkte å begynne i det små her.

Selvfølgelig kan jeg det.

Sitat

Klær:

  • 2-3 sokker

  • 3-4 bodyer

  • 2 bukser/tights

  • 2 shorts/skjørt

  • 2 t-skjorter

  • 2 gensere

  • 1 tynn ull eller fleecegenser

  • 1 vindjakke

 

Klær til vintersesong:

  • 2 par ullsokker

  • 2-3 ullstilongs (strømpebukser)

  • 2-3 ullbodyer

  • 2-3 ullundertøy

  • 1-2 ullgensere

  • 1-2 ullbukser

  • 1 ullhals

  • 2-3 luer (i ulike tykkelser og vindtetthet)

  • 1-2 vindtett dress eller jakke/bukse

  • 1-2 vinterdress med fôr

 

Diverse:

  • cherrox eller varme støvler

  • vintersko

  • pannebånd

  • 2 par tynne ullvotter

  • 2 par tykke votter

  • regnvotter

  • vogn med vognteppe/dyne/sele/myggnetting/regntrekk

  • smokk/koseklut

  • drikkeflaske/kopp

  • regntøy

  • innesko

  • bleier

Håper det hjelper deg litt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, MissStiles skrev:

Selvfølgelig kan jeg det.

Håper det hjelper deg litt!

Tusen takk. Her var det litt å kjøpe ja.. hva er vanlig å gjøre med vogn? Kjøper folk en til å ha i barnehagen? Eller bruker man den man har? Mye jeg lurer på kjenner jeg😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, PoisonIwy skrev:

Tusen takk. Her var det litt å kjøpe ja.. hva er vanlig å gjøre med vogn? Kjøper folk en til å ha i barnehagen? Eller bruker man den man har? Mye jeg lurer på kjenner jeg😂

Vi kommer ikke til å kjøpe en egen vogn til barnehagen. Bruker bare Emmaljunga vogna som vi har. Bare passe på at man har vognpose ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig lei denne vinteren og minus grader. Lei av at vi ikke kommer oss ut. Merker at en trilletur hadde vært godt for både E og meg. Men nei... Tror det er flere tenner på vei, selvom jeg ikke ser noe men vi prøvde å ta på litt detinox igår og da var verden mye bedre for E. Så det blir jo spennende å se... 

E har blitt en skikkelog tv slave og det er ikke bra. Prøver å ha på tvn så lite som mulig på dagen men av og til er det vel greit å ha den på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjipt å sitte inne pga kulda. Nå er det vel akkurat på grensen til at det kan gå greit, men vil vel ikke sjanse på det. Vi tenkte oss på kjøpesenteret i morgen, har dere mulighet det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen det med TVen. Jeg har nesten gått hele permisjonen uten å ha den på, men på innedager som dette så blir jeg gal. Sitter på gulvet og leker med T, og sniktitter litt på tv, mens hun leker på gulvet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, for en liste til barnehagen! Her er det bare å begynne å sette av penger, skjønner jeg! :fnise:

Jeg begynner også å bli lei av å sitte inne altså. "Heldigvis" har vi jo vært syke samtidig, så det var jo egentlig god timing fremfor å få to sånne lange inneperioder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere som må spare til barnehagestart. :ohmy:

Er helt enig i at det er kjipt å være fanger inne på grunn av været. Jeg blir så ekstremt lat og passiv av å ikke komme meg ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at jeg har sett et tegn til en ny tann, så da er nok det forklaringen for humøret til E. Forrige gang fikk hun 2 tenner rett etter hverandre men hun viste nesten ikke antydning til at det var vondt. Håper tannen kommer frem snart.

Denne helgen er første gang jeg skal være borte fra E. Jeg og søsteren min reiser til London for å shoppe fra lør-søn. Og siden flyet går så tidlig imorgen, sover vi på hotell på Gardermoen. Både gruer og gleder meg! Men jeg trenger dette! Dessuten så tror jeg det blir godt for M og se hvordan det er å være alene med E på dagen OG kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, så deilig med jentetur til London! Skjønner at du har litt blandede følelser, men som du sier er det sikkert bra for dere begge. :) God tur og kjøp masse fint! :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med jentetur! E lider ingen nød ved å være sammen med pappa. Et av mine mål for 2016 er å ta bedre vare på meg selv og egne behov. Jeg må det for å være en god mamma og kjæreste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...