Gå til innhold

Modern Family


Trampe

Anbefalte innlegg

Så godt å høre at dere setter i gang noen prosjekter hjemme og at det ser ut som om lillebror får et eget rom, det tror jeg blir godt for dere alle! Og hva har man vel kredittkort til om ikke til sånt? ;) Krysser fingrene for at den nye advokaten får rista litt i både selger og tidligere advokater, og får litt fortgang i saken! Fy fader for en drittsituasjon dere har havnet i altså! 

Mener du at husforsikringen man tegner på boligen man kjøper dekker advokat ved tvist altså? Det er lurt å vite for oss som er på boligjakt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge den nye advokaten så er kjøpsforsikring fullstendig unødvendig. Man får dekket 100 000 (minus egenandel, da, men det har man jo på kjøpsforsikring også) via en vanlig husforsikring. Hvis man er maks uheldig, slik som oss, kan i teorien kostnadene i retten bli høyere enn 100 000, men 100 000 dekker i de aller fleste tilfeller en slik sak uten problemer. Sa advokaten vår. Han sa også at det ikke bare er noe han sier fordi de taper potensielle klienter på slike forsikringer - fordi de taper like mange klienter på eierskifteforsikring, og den anbefaler han på det varmeste. Vi kommer ihvertfall ikke til å tegne kjøpsforsikring neste gang vi kjøper noe. Det er 12 000 ut av vinduet, og det er jo penger det også... 

 

Vi har fått barnehageplass! Der vi ønsket det! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med barnehageplass! :laugh:

Utrolig vondt å lese om huset deres :( Godt dere nå har fått inn en solid advokat som det høres ut som gjør en utrolig god jobb! 

Kjempebra at du fokuserer på det positive og ser muligheter og løsninger der du bor nå. Og supert at ungene er positive til å dele rom! :) Vi har selv stått i noen utfordringer med feil og mangler der vi bor, og det hjelper virkelig å ta et skritt tilbake, få inn noen fine møbler, male litt osv for å føle seg mer hjemme. Man tar litt avstand til hele greia når man sitter midt oppi det, og det tærer på alt av følelser og tanker...

Hvordan er det med det huset der dere bor i dag? Har dere mulighet til å bygge på og gjøre tilpasninger der slik at dere får det slik dere ønsker, eller har dere behov for å flytte til noe annet? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke sjans til å bygge på her, nei. Vi bor i rekkehus i borettslag. Forsåvidt et fint rekkehus, og et flott nabolag. Hus helt på enden, skjermet, null trafikk, tre parkeringsplasser utenfor (så vi slipper fellesparkeringa alle de andre må bruke) og kjempestor platting. Veldig kjekt - helt til vi fikk lillebror :lol: 

Jeg hadde villet flytte uansett jeg da. Han kjøpte nemlig huset sammen med eksen sin. Nå har jeg ikke tenkt på det i det hele tatt siden vi har stått i dette med huset, men helt siden jeg flyttet inn her har jeg hatet tanken på at han bodde her sammen med henne. Hun har innredet, plukket fliser og alt det der. Jeg flyttet hit kun fordi han overhodet ikke var klar for å selge og kjøpe noe sammen på det tidspunktet - og jeg leide leilighet. Skulle vi bo sammen, måtte jeg inn her, og da valgte jeg det. Det har alltid vært tanken at vi skal kjøpe noe som er vårt til slutt, så slipper jeg den tanken på at dette egentlig er hennes. Sikkert en helt idiotisk tanke, men jeg finner meg ikke til rette her, og mitt blir det aldri. Så om vi hadde kunnet bygge ut så hadde jeg nektet å gjøre det. Vi må bare satse på at vi finner noe annet til slutt! 

Vi har barnehagen midt mellom oss og jobben - tre minutter å gå. Vi stakk innom og leverte svarslippen i går formiddag, og de er så greie de som jobber der. Storesøster gikk der, så mannen kjenner mange av de fra før av. Tror det blir bra, selv om jeg overhodet ikke er klar til å sende lille i barnehage. Han er jo så liten enda. Tenk, storebror var bare 10 mnd da han begynte i barnehage :overrasket: Greit nok, det var en bitteliten privat familiebarnehage med bare seks unger, men allikevel. 10 mnd er grådig tidlig altså. Skulle ønske den barnehagen var i denne bydelen. Den dama er laget av gull, slike som henne vokser ikke på trær! Men det går nok bra i denne barnehagen også. Storebrors andre barnehage var gigantisk, med 120 unger. Aldersblandet, med 18 unger per avdeling. Tenk å slippe en på 10 mnd løs der da :overrasket: 

Lillebror var helt monster her i ettermiddag, og mannen er borte på noe greier med storesøster, så jeg putta ham i vogna og nå har han sovet i 40 minutter. Må vel vekke ham nå, ellers blir det bare kaos til kvelden. Jeg skal ut med jobben, så det er mannen som må plages med legginga, men det er slemt å ikke vekke ham :lol:  Det var bare så godt og stille her akkurat nå...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med barnehageplass! Håper virkelig dere får fortgang med huset nå, så mye tull som dere har hatt. Og kos deg i kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det forstår jeg veldig godt altså! Jeg hadde heller ikke likt å dele et hjem med mannen om han hadde bodd der med eksen sin før. For mye historie i veggene liksom :dry: 

Skjønner godt at du synes 10 måneder er tidlig med barnehagestart. Jeg kjenner på dette selv. Nå har mannen og jeg litt ulik jobbsituasjon. Han er mesteparten frilandsarbeider og har derfor en del uforutsigbarhet i arbeidshverdagen og arbeidsmengde, så med mindre han har klart å skaffe seg en fast stilling før neste år, blir han nok satt til å skjøtte barn og hus når hun mor skal tilbake i jobb :fnise: Vi har blitt enige om at lille må kunne klare å gå først før vi har han/hun i barnehage, men vi får se om øknomien og alt strekker til selvsagt. Har ikke akkurat finregnet på det enda, og blir litt svett av å finne frem informasjon på NAV i forbindelse med permisjon og ulønnet permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det rusler og går :hallo: 

 

Lillebror er blitt ti måneder. Han utforsker ALT, spiser på ALT, fyker rundt og får tak i det utroligste. Pus får gjennomgå, vi har gitt opp å ha duk på bordet og alt av fjernkontroller ligger i vinduskarmene. Gøy periode dette :ler:

Han er begynt å snakke litt, og det er så gøy! Det går i "mamma", "pappa", "der" og "den". Det finnes ikke noe bedre i verden enn å komme hjem fra jobb eller stå opp om morgenen og få en liten tornado krabbende mot seg: "MAMMA! MAMMA! MAMMA!" :hjerte::hjerte::hjerte: Han kan mange flere ord uten at han uttaler de selv, for eksempel "ballen", "musa", "Hopsi Deisi" og "apekatta". Ber vi om å hente, gjør han det - eller han peker og sier "der". Han kan gi high five, han kan klappe og han kan vise hvor stor han er. Han elsker å putte ting inni vaskemaskinen - her om dagen fant jeg storebrors matboks i vaskemaskinen. Han putter alt han finner inni der, og så tar han det ut igjen. Jeg rydder badet fire ganger daglig jeg nå. Han reiser seg langs pianoet, trykker på tangentene og synger mens han "spiller". Og vi har en lifesaver når han er trøtt: Drømmehagen. Lenge leve YouTube :lol: Drømmehagen på AppleTV og gyngestol med en bamse på fanget - det er genialt. Selv når han er overtrøtt og kjempesur funker det. 

Og så sover han fortsatt ikke om natta, men det snakker vi ikke om :Gjesp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen brukte hele forrige uke til å skru IKEA-møbler, kaste ting, rydde og omorganisere. Fy for en jobb, og vi er enda ikke helt ferdige. En ting er å montere opp 15 flatpakker fra IKEA - noe helt annet er å skru ned gamle ting, dra på søppelplassen med ting og tang, omorganisere klær og saker til tre unger. Og ha en svært aktiv baby. Samtidig. Puh!

De store ungene har nå flyttet på samme rom, og foreløpig har det gått veldig bra. De har laget et system på hvem som skal ligge i overkøye og underkøye, de skravler til langt på kveld og koser seg. Rommet deres ble knallbra, om jeg så må si det selv. Et skikkelig koselig rom som man ønsker å tilbringe tid på - alt er organisert i hyller og kasser og kommoder. Ikke noe rot - og boden er omgjort til walk-in-closet for ungenes klær og sengetøy og duker og slikt. 

Lillebrors rom er ikke helt klart, der står det noen esker og greier enda, og så har vi ikke hentet alle greiene vi har flyttet til huset. Må hente litt og litt, tenker jeg, og så bare flytte det rett på plass. Planen er å få ham på eget rom neste helg, da drar de store og blir borte i to uker. Vanligvis er de ikke borte så lenge, men storebror skal på ferie med pappaen og storesøster skal være hos mor i to uker. Forhåpentligvis er han ferdig med den verste nattehylinga til de kommer tilbake igjen. Regner med det blir en kamp å få ham til å godta at han ikke får nattpupp lenger, han er over middels sta denne karen her.

Lurer på hvor han har det fra :sjenert:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig bra at barna trives på det nye rommet sitt da! 
Det høres ut som det er blitt ordentlig fint der. :jepp:

Lillebror høres helt herlig ut sånn du beskriver ham der. :strix:
Nå gleder jeg meg til de neste par månedene her også. Gleder meg til min også kan begynne å prate litt med ordentlige ord og forstå mer av alt mulig. Høres kjempe gøy ut! 
Har han alltid likt drømmehagen? Vi har prøvd det et par ganger her også uten at det har fenget noe... Kanskje er min for liten ennå? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig å lese om utviklingen til minsten :nigo: Så gøy med overraskelser i vaskemaskinen!

IKEA-flatpakk er noe dritt! Om vi skal ha en PAX-garderobe igjen skal jeg definitivt leie inn noen til å skru den opp. Man tror at det tar så kort tid, og så ender man med å bruke 4-5 dager på hele greia :kjefte: Og all pappen også da! Masse søppel. Stress :fnise: Får se om mannen ikke tar seg av de få møblene vi skal ha på barnerommet, for jeg vet ikke om tålmodigheten min er helt der om dagen :ler: 

Så bra at rommet ble fint! Da føler man jo at det er verdt strevet. Og veldig fint at ungene er så positive til det hele også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror er så herlig at åh :hjerte: Han har hatt en dag med strålende humør. Ler og herjer, vil holde i hendene og gå, vil bli kilt og prater masse hele tida. Det går jo i det samme - der! *peke*, der! *peke*, der! *peke* mamma! *smile* Åh, han er så skjønn! Jeg sitter og smiler alene for meg selv bare jeg tenker på ham. Han er blitt så stor. Han vil tydelig kommunisere, og han vil at vi skal få ham til å le. Det er mye humor i en så liten kropp! 

I dag har han lært noe nytt: borte bø! Han gjemmer ansiktet i hendene når vi sier "borte" (og tror at ingen ser at han kikker mellom fingrene) og så gliser han og rekker hendene i været når vi sier "bøøøø". Strålende fornøyd med å få til noe nytt :hjerte: Mannen var herlig han også da han kom og skulle vise frem hva lillebror har lært. "Se, se, se hva han kan!! Se! Han kan det!" Så fantastisk at man kan bli så fascinert av noe så enkelt  :lol: 

Jeg er på tur i seng. Skulle egentlig se Mann 44 på TvNorge, men jeg greier ikke å holde meg våken. Bare gjesper og gjesper og gjesper. Jeg har vært kjempeflink og brukt to og en halv time på rydding, støvsuging, vasking og klesbretting i ettermiddag. *klapp på skuldra* Og så har jeg vaska do, og det burde jeg aldri ha gjort. Jeg reagerer sånn på den lukta av den derre WC-rensen, så nå har jeg dundrende hodepine :sukk:  Det går visst for lang tid mellom hver gang jeg vasker do, for jeg glemmer til hver gang at jeg får hodepine av den lukta der :sjenert: Note to self: neste gang har jeg WC-rens oppi til slutt, lukker døra til rommet og ber mannen vaske over etterpå. Kanskje jeg slipper hodepine da. 

Sovinga til minsten er et eventyr. Det tar aldri slutt, det går aldri over! Nå for tida er nettene slik: Han legges rundt 19:30. Sovner selv i egen seng. Våkner rundt 23:15 (stort sett nøyaktig på minuttet faktisk) og da bruker mannen max fem minutter på å få ham til å sovne igjen. Så våkner han for andre gang rundt 01:00, da får han pupp. Våken igjen 03:00, da tar mannen ham og han sovner igjen. Våken igjen 05:00, da tar mannen ham og han sovner igjen. Så er det morgen rundt 06:00, da bæsjer han og må opp for å skifte. Jeg ammer igjen før jeg drar på jobb 08:00. Så han har altså fire oppvåkninger hver eneste natt. Det er alt for mye, men det hjelper ikke uansett hva vi gjør. Han våkner uansett. Det kan jo være vi som vekker ham, men jeg kan ikke forstå at vi bråker til nøyaktig samme tidspunkt hver eneste natt :klo: 

Vi er i mai. Siste natta jeg sov hele natta uten oppvåkninger var første helga i mai i fjor. Etter det slo bekkenet seg fullstendig vrang og vekket meg en gang i timen. Det vil si at jeg nå har gått et helt år uten en hel natts søvn. Fire og en halv time er rekorden på sammenhengende søvn, og det var i august i fjor. Da jeg tryna og vrei ankelen om dere husker det, da sov han fra midnatt til seks to netter på rad, og jeg greide å sove fire og en halv time i strekk. Det er lenge siden august i fjor altså. Og enda lenger siden mai. 

Nå tar jeg ham en gang om natta og pappaen tar resten, men jeg våkner jo uansett når han våkner. Min søvn blir fortsatt avbrutt. Og tenk, allikevel sitter jeg her og tenker på den lille terroristen og smiler. Smiler av en liten bråkebøtte som bare nekter å sove mer enn et par timer i strekk. Kan dere skjønne det??  

Min beste venninne ble nettopp 30, og i bursdagsgave av meg fikk hun en helg på hotell med shopping, mat, vin og kos. Bare vi to. Uten menn og unger og noe som helst. Den helga frister noe sykt, det må jeg innrømme. Bare et lite skår i gleden: hun er gravid med nummer tre og kan ikke drikke vin på lenge. Heller ikke stikke av på hotell uten baby, og jeg nekter å bruke hotellhelga mi på å bli vekket av hennes baby uansett hvor nydelig den nok er :lol: Får glede meg en stund til, da. 

Men nå: senga! Mann 44 får være mann 44. Nå har det endelig blitt stille i køyesenga også. De har bytta plass i kveld, så nå var det spennende igjen, gitt. Skravla går, og de lover dyrt og hellig å sove når jeg stikker hodet inn og hysjer. De er bra skjønne de også, storungene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mann 44 :hoho: Hadde vondt i magen etter å ha sett det i går :fnise: Han hadde også med noen utdrag fra Kvinneguiden :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det! :lol: Fikk sett reprisen, så da fikk jeg med meg hele :jepp: 

Vi har vært i konfirmasjon i dag. Lillebror har oppført seg eksemplarisk, selv om han nektet å sove og dermed ikke sov noe som helst mellom 1300 og leggetid. Spiste kake og finnbiffgryte og foccacia. Lille snille søte :hjerte: 

Storebror har reist på ferie med pappaen. Det gjør vondt i mammahjertet det. Jeg hater at han er så langt unna, jeg hater at jeg ikke kan passe på ham og jeg hater at pappaen har med kjæresten på ferie - den kjæresten som mener at så store barn kan være alene på hotellrommet på kvelden. Det er nemlig ikke en ferie hvis man ikke kan dra ut på restaurant og drikke vin uten barn. De voksne fortjener jo også ferie, og det kan man ikke ha med barn. De kan være alene på rommet, de. :roll: Jeg ga klar beskjed til pappaen at hvis han VÅGER å FORLATE ungen min alene så blir det bråk. Gjett om det blir bråk. Han bør høre på meg, men ute av syne, ute av sinn og alt det der. Greier han å stå imot når kjæresten argumenterer for at de trenger "barnefri" en kveld eller tre? Det blir to lange uker, dette. Jeg kommer ikke til å få fred før jeg har storebror hjemme igjen, like hel... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, forstår at du er nervøs! Mannen min prøvde å få med meg for å se på hotellunderholdningen da vi var på mallorca men minsten ifjor. Ikke snakk om! Hvis de absolutt må drikke vin, så kan de da sitte på balkongen.

For øvrig herlig å lese beskrivelsene dine av lillebror. Håper virkelig dere får litt mer søvn snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nori

Lillebror høres ut som en skikkelig sjarmklump! 

Jeg forstår også godt at du blir nervøs av den ferien altså. Utrolig rart at dama ikke skjønner at man ikke forlater barn på hotellrommet? Det hadde ikke falt meg inn i halvsøvne en gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...