Gå til innhold

Modern Family


Trampe

Anbefalte innlegg

:bond: er det mulig?! Tidligere eier... ikke akkurat en rakettforsker?!

Uff. Stor klem til deg :klem: Håper dere vinner i lotto på lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil ingen ende ta disse problemene med huset. Håper virkelig dere klarer å få til en god og rettferdig løsning med tidligere eier. Jeg skjønner ikke at noen har samvittighet til å lure andre på denne måten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi tror at vi har kontroll på det meste med huset, da dukker det opp noe nytt igjen... Mannen er helt motløs, men står på og jobber som bare det. Han har holdt på i timesvis i helgen med måking, smelting og fjerning av vann, og nå tok han med seg en kompis og dro opp igjen. Etter å ha hatt med seg en baby i barnebursdag med 20 andreklassinger. Hylende og skrikende andreklassinger. Jeg er helt kjørt jeg, så det må jo han også være, men han dro på seg regnjakka og dro avgårde. Supermannen min :hjerte: Jeg tuslet i dusjen, og sitter nå og venter på at håret skal tørke såpass at jeg kan krype i seng. 

Jeg aner ikke hva vi skal gjøre. Dette har jo vært et problem i flere år. Det har sannsynligvis stått vann inn i garasjen der mange ganger tidligere. Hvordan vet vi da at ikke grunnmuren på huset er skadet? At det ikke er fukt i konstruksjonen? Hvordan finner man ut sånt? Hva skal vi gjøre, liksom? 

Vi er jo i gang. Baderomsinnredningen er revet. Flybilletter til broren min er bestilt, han skal være her i neste uke og jobbe. Vi er jo egentlig forbi punktet der vi kan heve kjøpet. Om vi i det hele tatt hadde fått hevet kjøpet. Det aner vi jo ikke, og advokaten mener at vi ikke ville fått hevet det om vi hadde prøvd. Skal vi bare kjøre på og håpe på det beste? Jeg vet ærlig talt ikke hva vi skal gjøre. Og jeg er lei. Og jeg er lei meg. :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere joine meg i en stille bønn om at selger får svære, verkende hemorider som aldri går bort så lenge han lever? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Trampe skrev:

Kan dere joine meg i en stille bønn om at selger får svære, verkende hemorider som aldri går bort så lenge han lever? 

Oh yes! Og inngrodde tånegler og tinnitus! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klinker til med gallesteinsanfall som ikke går over, for det er det vondeste jeg vet om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å være positiv. Ikke så lett, kjenner jeg. Jeg har jo tvunget meg til å være positiv hele veien, jeg har stått på og sett løsninger på alt. Vi greier alt, vi står i dette sammen, vi får dette til. Det tar tid og det koster penger, men verden kan da ikke være så urettferdig at vi ikke får igjen noe på forsikringen. Dermed får vi råd til å fikse dette. Har jeg tenkt. Helt til nå. 

Så kom den helsikes garasjen. Midt i garasjegulvet er det en lang sprekk, som vannet renner ned i. Det har vært et problem i x antall år, dette. Så hvem vet om denne sprekken går inn i grunnmuren. Kan sånt fikses? Hvordan fikser man sånt? Hva slags risiko utgjør dette? Vil vi kunne få svar på dette? Hvem vet. En ting som er sikkert, er at vi får ny runde med takstmann, rapport, reklamasjon, og ny ventetid. Tilbake til start, altså. Tilbake til der vi var i oktober. Hele saken blir satt på vent, liksom. 

Vi har ikke revet en flis på badet. Vi venter. Håpet mitt er at takstmannen, som kommer før påske, kan si at "her må dere gjøre slik og sånn" - og at vi slipper å vente på at han skal bruke fire uker på å skrive det i en rapport. Da kan vi ringe advokaten og spørre der. Er det slik at vi må rive garasjen, og ikke vet hva vi får igjen på det, da begynner til og med jeg på å tvile på at vi greier dette. Er det slik at vi må rive garasjen, og advokaten sier at vi helt 100% sikkert får dekket riving, bortkjøring og prisreduksjonen dette vil gi på huset, da er jeg med. Det er greit. Da river vi den svartens garasjen, får ordnet ny drenering, og setter opp en carport eller noe. Det er svært lite smart i utgangspunktet å ha en bratt innkjørsel og så en garasje på det laveste punktet uansett. Da er det mye lurere å ha en åpen carportløsning, som ikke dør av å få litt vann på seg en gang i året. Det er ikke like dyrt som en garasje heller. Og det går an å ha terrasse oppå der. For terrasse skal jeg ha. Hvem kjøper enebolig uten terrasse?? Vi kan ikke ha den på bakkenivå, det er himla upraktisk å ha terrasse langt fra stue og kjøkken. Jeg vil kunne gå ut døra i stua og ut på terrassen. Jeg vil grille. Hver dag. Hele sommeren. På terrassen min. Så det så. 

Men uansett. Broren min kommer jo. Planen var at han skulle legge spotter i taket på badet, spotter i taket på storebrors rom, flytte på brytere og fikse opp i el-anlegget. Nå må han også vente, for det SKJER ikke at selger skal "få" spotter i taket på badet. Hvis det ender med at vi hever kjøpet, altså. Utbedringene som vi har fått pålegg om å gjøre, er jo greit. De får vi dekket om vi skulle heve. Da får bror lønn for jobben sin i stedet for at han gjør det som en tjeneste for meg. Men alt utenom, som vi skulle begynne på, det kan vi ikke kreve å få dekket. Så da venter vi da. Igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemom en tur. Har et par timer undervisningsfri, og skulle egentlig jobbe, men så falt nettverket ut på jobb. Da får jeg ikke gjort noe som helst, så da dro jeg like godt hjem. Sa jeg skulle hjem for å amme, men her er det ingen å amme :overrasket: Lillebror er ikke hjemme. Helt snodig å være helt alene hjemme! Mannen måtte bort på noe greier, og lillebror er hos svigermor. Jeg ser at vogna står her, så enten har de blitt enige om at han ikke skal sove (??) eller så har mannen vært superstressa og glemt den. Jaja. Lillebror sovner på fanget også han, så det går helt sikkert bra uansett. 

Han er begynt å gå :hakeslepp: Lille babyen min. Han reiser seg opp langs bord og stoler, og på den krakken som hører til lenestolen. Han bruker den som gåstol :lol: Så nå går han bortover gulvet og skyver krakken foran seg. Herreminhatt så stor han er blitt. Men han må passes på konstant, for plutselig sklir han og faller med hodet først. Det blir en del knall og fall i løpet av en dag, for å si det sånn. Det er ikke alltid vi rekker å ta ham, selv om vi er rett ved siden av. Mannen får kjørt seg i permisjon, det skal være sikkert. Han sitter ikke på rumpa selv enda, og han krabber ikke, men gå? Det skal han. Hopper over enkelte ting, han der. Det med å sitte på rumpa er dumt at han har hoppa over, for han dumper dermed ikke ned på rumpa når han blir sliten eller er ferdig med å gå. Da prøver han å slippe seg ned i mageleie, for det er der han trives best, men det er slettes ikke alltid det går bra. De har så mye å lære disse små :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn er det her også! Hun åler seg raskt rundt på bakken, men setter seg ikke, og krabber ikke. Hun viser ikke et spor av interesse for sitting - hvem har vel tid til sånt!? - men står en del og rugger på kne og tar et par "krabbeskritt" før hun åler avgårde, så jeg tipper dét kommer før sittingen. Hun reiser seg derimot på ALT og skal gå hele dagen. Går langs møbler, går og dytter tripptrappen, og går mens hun holder oss i hånda (favoritten). Så nå har vi kjøpt sånn brio-tralle til henne, så hun kan få gå litt bak den også.

Mye knall og fall her i gården også, men heldigvis er de korte og har ikke så langt å dette ;) Det blir jo litt gråting, men her varer det stort sett i få sekunder før hun skal "på jobb" igjen. Du som har større barn også vet kanskje: Når begynner de egentlig å ta seg for? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Fy flate å uheldige dere har vært med huset Trampe! 

Det er spennende tider når disse små skal opp på to bein! Lillebror går noen meter selv, og nå skal han klatre på alt som er! SKAL oppi sofaen, blir så sinna når han ikke får det til, og klatra ned selv, aka beina over kanten først! Her må vi følge godt med ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir hormonell av å lese om det huset ditt jeg, Trampe. Det er ingen enkel sak dere holder på med. :( 
Og hurra for å ha begynt å lage seg gåstol altså. Smart unge! Håper alt står bra til med dere. 

Jeg sendte forresten tidligere huseier dritten min i en pose som selvantenner når han åpner den. Neida, joda, neida.. :P Jeg er fristet! Eller så kan vi sende han noe slikt? Altså, jeg er all in.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt død denne dagboka for tida... Tida bare flyr fra meg. Dagene går med jobbing for fullt, og ettermiddagene er fulle av unger og aktiviteter og slikt. Jeg og mannen prøver å få litt kvalitetstid om kveldene med Netflix og kos, men det er fortsatt styr om natta her i gården og dermed må vi prioritere søvn fortsatt. 

Huset har vi gitt opp. Vi har tatt kontakt med en privat advokat for å få ham til å ta over, boligkjøpsforsikringen er bare tull. De trenerer saken fullstendig, det har gått seks måneder og alt er en vits. Fortsatt ingen kontakt med motparten, og ingenting skjer. Advokaten vår kunne da fortelle at han anbefaler absolutt alle å ha eierskifteforsikring ved salg, for den er fantastisk god, men å tegne boligkjøpsforsikring er helt unødvendig. I en slik sak trenger man en hai som står på for vår sak - og folka på boligkjøpsforsikringen får ikke betalt for hver time de jobber. Dermed jobber de ikke akkurat aktivt med saken. Det er jo det vi har snakket om hele tida, at de ikke gidder å stå på for oss. Advokaten sa det ikke rett ut, men det lå liksom under i det han sa - og vi har smertelig erfart hvordan det funker. Kjøpsforsikring er noe dritt. Man trenger det ikke. Vi har nemlig dekning via en vanlig husforsikring - som dekker rettshjelp. Alle som har husforsikring har dekket rettshjelp. Hadde vi bare visst det hadde vi gitt faen i hele boligkjøpsforsikringen, og hyrt denne advokaten fra starten av. Da hadde saken vært over nå. Det er utrolig irriterende å tenke på. Han var rystet over hvordan vi har blitt behandlet av forsikringsselskapet vårt, og sa at han skulle få ballen til å rulle. I neste uke legger han press på de, og hvis han ikke får umiddelbar respons han er fornøyd med kicker han de ut og tar over saken selv. Han mener at selger burde vært stevnet for retten for lenge siden. Og akkurat det har han jo rett i. Så nå prøver vi å få kjøpet hevet, selv om det nok blir veldig vanskelig. Vi må bare krysse fingre for at dette helvetet er over snart, så vi kan prøve å komme oss ut på markedet igjen. Og kjøpe drømmehuset. Uten å tegne kjøpsforsikring. 

Vi prøver å ikke fokusere bare på huset, for vi blir jo deprimerte av dette her. Det legger en gigantisk demper på absolutt alt. Jeg er skrudd sammen slik at jeg trenger å ha et eller annet prosjekt på gang, jeg trenger å ha noe å fokusere på - så nå har jeg gått amok på IKEA og bestilt møbler for 12 000 kroner. Penger jeg ikke har fordi vi betaler på to hus og forrige måned hadde boutgifter på 50 000 kroner, men skitt. Jeg har jo mastercard :lur: Vi skal ommøblere på ungenes rom, sette opp en køyeseng på det ene rommet og prøve å ha lillebror alene på det andre rommet. Ungene ble heldigvis heltente på ideen om å dele rom en periode, spesielt når de fikk presentert nye møbler og nye løsninger. Så om et par uker kommer møblene, så da blir det litt nytt her. Og så skal jeg male kjøkkenet. Jeg trenger å gjøre noe positivt her, slik at det ikke bare blir huset vi ble stuck i da drømmen gikk i dass, liksom. Hvem vet når en ny mulighet dukker opp - gode hus vokser ikke på trær her i strøket. 

I påska har vi hatt broren min på besøk, det var utrolig koselig. Vi treffes ikke så ofte, så at han tok seg tid til å være hos oss en hel uke er jo bare helt fantastisk. Finfin påske :sol: Godt med fri også, selv om det går greit på jobb, altså. Snodig å være så mye borte fra lillebror. 

Lillebror har plutselig knekt krabbekoden. Han åler nemlig fortsatt. I rasende fart, da, og kaster hodet fremover for hvert tak, så det ser unektelig litt snodig ut :ler: Han reiser seg over alt nå, og i dag slapp han taket da han sto ved lekekassen sin. Han er definitivt ikke klar for å stå på egne bein uten å holde seg fast, men det driter han visst i. Han tryner og faller og slår seg halvveis helseløs hvis vi ikke er der konstant for å ta imot, så vi er ikke arbeidsledige for å si det sånn. Men den krabbinga - i dag krabbet han plutselig tvers over hele stua. Utrolig morsomt å se på. Dere har sett hva en hund gjør dersom den får på seg sokker for første gang? Kaster på beina for hvert steg? Sånn gjør lillebror med armene. Han ser ut som en bulldogg. Helt komisk! :ler: Slenger armene frem, og skal krabbe like fort som han vanligvis åler. En gang fikk han armen fast under seg, slo kollbøtte på gulvet og ble liggende på rygg med et forfjamset uttrykk. Han slo seg ikke da, men han skjønte absolutt ingenting. 

Når de begynner å ta seg for - husker ikke helt. Veldig individuelt, ser jeg. Storebror var av den forsiktige typen. Han skulle opp og frem i verden, ville ikke være baby - og gikk for egen maskin da han var 10 måneder. Samtidig hadde han det ikke travelt, reiste seg forsiktig, holdt seg godt fast og lærte tidlig at det var lurt å falle på rumpa hvis han mistet kontrollen. Han måtte passes på, såklart, men slo seg ikke ofte. Lillebror er en tornado. Beste sammenlikninga jeg har er han der monsterfyren som er med i Snurre Sprett - han der som fyker rundt og rundt mens han lager en sånn blæuæhæhæluæ-lyd. Der har du lillebror. Han er full av blåmerker på leggene etter plata under stuebordet som han alltid skal krabbe over og klaske beina i når han lander på motsatt side. Han har alltid enten et merke i panna etter en kant eller et bordbein eller noe - eller i bakhodet. Akkurat i dag har han et rødt merke over øyet fra kanten på ovnen, og et i bakhodet jeg ikke helt vet hvor stammer fra. Hardt liv :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver så herlig om lillebror! Jeg kan liksom se han for meg, der han krabber som en virvelvind!

Høres lurt ut å kontakte privat advokat, hørtes bra ut at han var sjokka, må si jeg lurer selv, hvordan kan 6 mnd gå uten svar liksom? Som du sier, så betaler dere jo på to lån!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at dere nå har fått tak i en advokat som faktisk er interessert i å få ting til å skje! Jeg gjorde mye research før vi kjøpte her og fant ut at kjøperforsikring var unødvendig. Håper dere får hevet kjøpet og at drømmehuset dukker opp snart slik at dere virkelig kan legge dette bak dere. 

Veldg gøy å lese om lillebror. Min er av en helt annen type og her er det hverken krabbing eller kryping. Han dytter seg bare bakover og tar seg veldig god tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er både trist og godt å høre at dere har bestemt dere for å gi opp huset. Trist fordi dere da må gi opp alle planene dere hadde der, men det er godt å høre at dere endelig har fått satt en strek og fått kontakt med en advokat som er villig til å jobbe litt for dere. Håper dere kan få fortgang i ting nå og komme dere ut så fort som mulig. :)

Det gjør også godt å høre at du har fått i gang litt planer der dere bor nå, det høres ut som dere kan trenge et lite løft der for å få opp stemningen. Som du sier så kan det jo ta en stund før dere finner et nytt drømmehus så da er det nok lurt å gjøre det beste ut av det dere har enn så lenge. :jepp:

Spent på å høre hvordan det går for dere når Lillebror skal flytte på eget rom og krysser fingrene for at det er det som skal til for at dere skal få det litt bedre på nettene. 
Jeg har sagt det tidligere og jeg sier det igjen; jeg synes du er stein tøff Trampe! Jeg håper det ordner seg for dere nå og Lillebror høres helt herlig ut! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...