Gå til innhold

Modern Family


Trampe

Anbefalte innlegg

Vi bodde på hotell med mini i reiseseng nettopp. Det var det gøyeste hun hadde opplevd på lenge, så store deler av natta ble tilbrakt med å stå i senga, glise og rope "heiiiii!" til oss i voksensenga ;) Håper det går bedre for dere!

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tidlige morgener altså! Hva skal de opp å gjøre før sola!? :bond:
Hvor mange lurer har han i løpet av dagen? 
Trollet har to og jeg lurer på hvordan de blir å løse det med barnehagen for der har de vist bare en...? 

Håper reisen gikk greit, høres kjempe gøy ut med en ordentlig mimre-tur da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med mange oppdateringer! Nå gikk det 15 min her, og det er bare 1,5 time til jeg er ferdig på jobb :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lillebror er alene i barnehagen :bond: 

Vel, såklart ikke ALENE, da, men mamman er ikke der... Jeg har vondt i meg for denne barnehagestarten, altså. Han er så innmari liten. Mye mindre enn alle de andre. Bitteliten. 

Da storebror begynte i barnehagen var han ikke fylt 10 mnd enda. Tre måneder yngre enn lillebror. Men det var to viktige forskjeller: storebror kunne gå. Veldig viktig, faktisk. Og barnehagen var en liten familiebarnehage med en bestyrer laget av gull. Hun har verdens største hjerte og verdens beste fang, og storebror ELSKET henne fra første stund. Jeg også. Jeg kjente aldri på følelsen av at storebror var liten og fortapt, fordi han hadde henne hos seg hele tiden. Jeg var alltid trygg når jeg leverte ham der, og han gråt aldri når jeg dro. Til tider tror jeg han var mer glad i henne enn i meg :lol: 

Lillebror er så innmari liten. Han er liten av vekst, han snakker minimalt og han går ikke. Han kan gå hvis han vil, og går en del her hjemme, men foretrekker å krabbe. Da blir han jo enda mindre, ikkesant, pluss at det blir vrient å være ute. Kalde og våte små hender som konstant er på bakken. De andre ungene er større enn han. Det er et par-tre stykker som er født samme året, men de er mye større likevel. 

De ansatte i barnehagen er greie de, for all del, men denne barnehagen er så institusjonspreget liksom. Alle ungene skal sove da og da, alle skal synge da og da, leke med det samme, være ute til faste tider, alle skal gjøre det samme hele tiden. Alle skal inn i den samme forma. Jeg liker ikke sånt. Jeg er for individuell utvikling og kos og trygghet. Jeg driter da vel i om alle unger på 14 måneder kan drikke alene av kopp uten å søle, eller om alle treåringer kan tegne en rett strek på et papir. Før eller senere lærer de seg det uansett, så hvorfor skal de måles og analyseres når de er bare ett år gamle?! De blir tidsnok kjørt inn i skolesystemet, og der er det vanskeligere å tilpasse enn i barnehagen. Hva skjedde med lek og moro og fokus på den enkelte? 

Vi har vært der et par dager nå, et par timer hver gang. Lillebror har sittet på gulvet og sett litt bortkommet og fortapt ut. Han har lekt med leker og slikt, men stort sett har han sittet og kikket seg rundt med store øyne. Ikke redd, ingen gråt, men en smule skeptisk og vurderende. Han blir med når han blir ropt på, han beveger seg rundt og henter leker, og han lar de voksne løfte ham opp, men det er svært få smil å spore. Han som er så glad her hjemme og ler og smiler hele tiden. Han skulle egentlig sove der i dag, men han er småforkjølet og har hostet en del når han har sovet de siste dagene, så jeg skal hente ham når det er sovetid.

Lille snuppis, han er der borte alene han. :sukk: 

Uff, jeg trodde ikke barnehagestarten skulle bli så tøff for min del. Har mest lyst til å ha han hjemme et halvår til, men vi har ingen mulighet til det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for klemmer altså :klem: Regner med dere skjønner tankene mine litt bedre enn barnehagepersonalet ;) Det hadde visst gått bra i barnehagen. Han gråt ikke da jeg dro. Han hadde sittet stort sett hele tiden og lekt for seg selv (det er jo det jeg snakker om, sitter alene helt stille og gjør ikke noe av seg, men de er visst fornøyde så lenge han ikke hyler...) Han spiste godt, og ble skiftet på da jeg kom. Da han kom ut fra stellerommet og så meg kom verdens største smil  :hjerte: og han vred seg unna hun som holdt ham og krabbet alt han orket bort til meg. 

De sa at det hadde gått bare fint, og at vi må ha med yttertøy i morgen, for da skal han i sandkassa. Og så må jeg huske å fylle skiftekurven. Så jeg må visst sette i gang og merke klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig liten fyr! :strix:

Er det veldig mange barn på avdelingen hans da? 
Og er det mange nye der eller er de fleste allerede innkjørte? 
Forstår godt at du synes det stikker litt, de skal jo tilbringe så mye tid der så man vil jo være sikker på at de blir sett og gitt den oppmerksomheten og kjærligheten de trenger og fortjener. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, dere! Jeg syns også han er skjønn :jepp: 

Beccy, det er ni på hans avdeling. En ny i tillegg til lillebror, men han er tre år gammel. Ellers er de ei innkjørt gruppe, men ungene virker snille og gode og skal "kose på babyen". Festlig når en som akkurat har lært å gå stabber bort til lillebror og også skal stryke på babyen :lol: 

Dagen i dag har gått veldig bra, i følge personalet. Jeg leverte ham i nitida, da var de allerede gått ut, så da jeg dro satt han i en sandkasse og så ut som om han lurte veldig på hva i all verden han gjorde der. Så ringte de da han våknet. Totaltid fire timer, hvorav han sov halvparten og var mye ute. Da jeg kom for å hente satt han på et fang og koste med Brummen (han på bildet, han må være med over alt) og så ut som om han hadde det helt supert. 

Nå har barnehagen planlegging i tre dager, så neste gang blir torsdag. Dere som kanskje har peiling; får jeg og mannen tre dager hver til tilvenning, eller er det tre til sammen...? Husker det var tre dager med storebror, men det er sannsynligvis andre regler nå. Tenker ikke å være borte fra jobb hele dagen, bare gå litt tidligere og kanskje komme litt senere. Det blir fort laaaange dager for en liten en, vil helst slippe å ha ham der fra åtte til halv fire. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza hos svigers i dag. Lillebror leker og er fornøyd. Jeg slapp å lage middag, og er også fornøyd :jepp: 

og så har de massasjestol. Skal snike meg dit nå tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han er så skjønn! :rodmer:

Skjønner godt følelsen din om å etterlate han i den store skumle barnehagen. Jeg føler det akkurat på samme måte. Jeg er usikker på dette med tilvenning, må vel være tre dager hver? :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvordan skal de ellers ha kontroll på hvem som tar de ut...? Når de ikke går gjennom nav eller noe, men er mellom arbeidsgiver og arbeidstaker? Jeg og mannen har samme arbeidsgiver, men det skal vel ikke være vårt problem egentlig. Med seks dager tilvenning til bør vi være godt i gang tenker jeg. Håper det går like smertefritt som det har gjort så langt :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stakk fra svigers og gikk på butikken. Ba mannen svinge innom og hente meg på tur hjem. Det er jo leggetid for minsten snart, like greit å slippe å dra ut igjen på butikken etter han har sovnet. 

Fikk handlet, og venter på at han skal komme. Vi avtalte et kvarter, og han er sein. Så klart. Over ti minutter for sein, faktisk. Men for en gangs skyld gjør det iiiiingenting. Vi fikk sommer nettopp, det kjennes som 25 grader i sola og jeg har en benk for meg selv og en smågodtpose. Han må bare være så sein han vil for meg :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får vel uansett tre dager hver, spørsmålet er vel bare hvor mange dager man får betalt for? 
Jeg jobber privat og fikk bare en betalt... :dry:

Men så flott at det hadde gått så bra da! 
Og litt dumt med tre planleggingsdager midt inni innkjøringen. Da blir det jo nesten som å starte på nytt igjen på Torsdag da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...