Gå til innhold

Modern Family


Trampe

Anbefalte innlegg

Sorry Juliane :sjenert: 

 

Jeg bor i midnattsolens land ja :jepp: Her er så usannsynlig vakkert om sommeren, men selv om jeg er født og oppvokst med mørke halve året og lys halve året sliter jeg med å få sove om sommeren. Venner meg aldri til det lyset. Det positive er jo at lyse sommernetter er magiske - men det er vanskelig å få ungene i seng. De skjønner jo ikke at klokka er 22 når det fortsatt er like lyst som klokka 15 ;) Lite voksentid, med andre ord. Denne uka er storebror hos besteforeldrene og storesøster hos mor, så vi nyter lange kvelder alene etter lillebror har lagt seg. Tror det blir eneste uka hele sommeren, så vi får utnytte den godt :jepp: 

Noen av dere som har vært i Stockholm? Jeg lurer på hva vi skal finne på. Med lillebror, liksom. Vi skal rusle rundt såklart, Gamla Stan og sånt, og så skal vi på et svært shoppingsenter. Vi skal spise lunsj i parken og la lillebror krabbe rundt (ungen NEKTER å gå jo!!!!) Flere planer har vi ikke. Hva finner man på i Stockholm med en ettåring? De har jo en stor fornøyelsespark, men det er ingen vits. Det er visst en liten zoo der også, kanskje vi skulle dra dit. Lillebror er veldig glad i dyr. Alle dyrene sier mmmmmmøøøø :ler: 

Mannen lager biff til meg i kveld. Og jeg er sjeleglad for at det ikke er kamp i kveld. Bare EN igjen, så er EM over. Halleluuuuja!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går kveld da jeg pusset tennene sa det "kling" i vasken - og jeg oppdaget at ei fylling hadde falt ut. Jeg må innrømme at jeg har kjent at den har vært løs i en måned ellerno, men jeg har fortrengt det. Jeg hater tannleger. For det første fordi jeg ALLTID har masse hull (møkkatenner!!!!) og det er vondt å fjerne tannstein og sånt, og for det andre fordi det er så innihampen dyrt. Men i morges måtte jeg jo da ringe tannlegen. Og han hadde lagt ned praksisen sin, han. Så jeg måtte ringe rundt til andre tannleger, og fant heldigvis en som kunne ta meg inn på dagen. 

Ei hyggelig jente (når ble tannleger yngre enn meg!?? Er jeg gammel nå plutselig???) var veldig kjapp og flink og nøye, og bytte av fylling gikk helt fint. Hun kunne fortelle at den gamle tannlegen min døde for et år siden :overrasket: og dermed lurte hun på om det er veldig lenge siden jeg har vært hos tannlegen sist? Nei, altså..  :sjenert:   Jeg har et hull til, sa hun, så jeg må få det fikset. Ny time etter Stockholm. Æsj. 

Egentlig visste jeg om det hullet, for jeg skulle få det fikset for to år siden av han gamle, men så ble jeg gravid og så var jeg kvalm og så har jeg hatt så mye å gjøre og så har jeg "glemt" det. Såeh... Jaja. Det er jo greit å få det fikset. 

Kanskje jeg skal kjøpe elektrisk tannbørste igjen. Den forrige jeg hadde sluttet jeg å bruke, for det kilte noe så innmari i nesa mens jeg pusset. Og det ristet i hele hodet. Kjentes jo ut som DEN vibratoren i hodet, jo. Kanskje de har blitt litt bedre nå? Og kanskje jeg slipper unna de verste hullene da. Skjønt, jeg får hull mellom tennene, ikke i de. Jeg har så tette tenner at det er helt umulig å få renset skikkelig mellom de, så jeg har hatt hull mellom alle. Festlig :roll: 

 

Biffen er ferdig! Hurra! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater også tannleger! Gruer meg hver gang jeg skal dit. Utsetter det så lenge som mulig. 

God tur til Stockholm! Vært der men rakk ikke så mye sightseeing siden det var en jobbtur. Men fin by, av det jeg fikk sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy nå når han er begynt å snakke litt :) Det er ikke mange ordene, men han forstår så mye. Nå nettopp har han begynt å si "Deeeeeer er den" når vi spør etter noe. 

 

Lillebror: *sitter på gulvet for seg selv* Bæ!

Meg: Bæ? Sier du bæ? 

Lillebror: *smiler* Bæ!

Meg: Hvem er det som sier bæ, da? 

Lillebror: *leter i lekekassen sin* Bæ!

Meg: Finner du sauen oppi der? 

Lillebror: *drar frem en hund* Deeeeer er den! *smiler* 

Meg: Det er en hund. Hva sier hunden? 

Lillebror: Øh-øh

Meg: Ja! Hunden sier voff-voff! Så flink du er. Finner du sauen? 

Lillebror: Bæ!

Meg: *hjelper til for å finne sauen*

Lillebror: *drar frem ei ku fra Duploen* Deeer er den! *smiler* 

Meg: Det er kua. Se, her er sauen! *viser frem sauen* Hva sier sauen? 

Lillebror: *studerer sauen og kaster den bortover gulvet. Tar opp kua.* Mmmmmmmøh! 

Meg: Ja, kua sier mø! 

 

:hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke særlig glad i tannleger jeg heller :sjenert: Men vet at det blir verre om man ikke går, så jeg tvinger meg selv avgårde for en sjekk en gang i året. For øvrig vil jeg ikke anbefale å investere i en elektrisk tannbørste. Jeg har hatt noen opp gjennom. Bruker dem litt og så blir jeg lei. Penger rett ut av vinduet. Dessuten sa tannlegen til meg at tanntråd og god gammeldags tannbørste er vel så godt som den elektriske. De børstehodene koster også flesk, så neeh, ikke gidd ;)

Forstår godt at du blir litt loco av midnattssola. Vanskelig å skille mellom dag og natt. Men fint også da. Man skal ikke sova bort sumarnatta ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet med de elektriske er jo at de kiler sånn i nesa når man pusser :sjenert: 

 

Jeg er alene hjemme!!! HELT alene hjemme!! :strix:

Mannen kjører storebror til mormor, der skal han være i ei uke. Minstemann er hos bestemor et par timer, og jeg skal vaske hus og pakke til vi skal reise i morgen. Nå skal jeg være effektiv altså!! *bretteoppermene* Først: musikk!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg hjemme alene! Håper ikke det stinka sånn forferdelig med de prompene mine altså.. Greier ikke styre meg alltid :P 

Håper dere får en fin Stockholm ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husket tannbørsten, men glemte bh 😳😳😳

 

Jeg ammer fortsatt, og slet max med å finne bh i min størrelse, så jeg kan ikke gå og bare kjøpe en ny en. De har rett og slett ikke, og jeg tør ikke kjøpe med spiler. Får så fort klumper... Får holde ut med skitten bh resten av oppholdet, og heller ta den av meg så ofte jeg kan :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ammingen nærmer seg slutten. Han nektet å ta puppen på flyet hjem, og ville heller bare hyle :sukk: Kjempegøy å fly da, bah. Han ville ha i går kveld. I morges hadde han bare tid til en pupp før han ville stå opp, og i kveld nektet han igjen. 

Er det rart at jeg syns det er litt vemodig? Er liksom det siste som er igjen før han absolutt ikke er baby lenger. :sukk:Vi skal ut og fly igjen i neste uke, det hadde vært veldig kjekt å kunne amme ved letting og landing da, men hvis han fortsetter slik blir det vel hyling i stedet da. 

Ammingen er liksom det som er bare min greie, den lille kosestunden bare jeg kan gi, og det er så godt å ha ham liggende der og kjenne at han slapper helt av i hele kroppen. Da er han baby da, når instinktene tar over, han gaper og får et spesielt, litt fjernt blikk når han suger seg fast. Lille babyen min. Skjønt, den lille karen som satt henslengt i en lenestol i ettermiddag med et pizzastykke i den ene hånda og koppen sin i den andre, som spiste pizza helt selv og var oppslukt av two and a half men på TV, han minte ikke mye om en baby... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgårde til tannlegen igjen. Bah. Jeg får helt angst av dette her. Pusser febrilsk nå før jeg skal dra, som om jeg kan pusse bort hullene og slippe å bore :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt de blandende følelsene ved ammeslutt, jeg føler meg ikke klar for å slutte ennå. Heldigvis ser det ut til at min er like puppegal ennå. Skulle bare ønske han kunne die mer på dagen og ikke på natta.. :dry:

Lykke til hos tannlegen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gikk det bra hos tannlegen? Må få rota meg dit jeg og...

Skjønner deg veldig godt mtp amminga! Gutten min er 17 mnd og vi ammer fremdeles på mårran. Og litt ellers hvis han vil ha. Mannen min orker ikke flere barn, så dette er liksom min siste baby, og jeg syns det er sååå vemodig. Skulle gjerne hatt en attpåklatt om noen år. Så da holder man fast på den babykosestunda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra og bra fru Blom. 

Jeg har som sagt elendige tenner. De er så innmari tette, så jeg sliter med å få rengjort mellom, og får dermed hull mellom alle. Tannlegen holdt på i ti minutter i dag bare for å få plass til den der metallformen de har rundt når de skal legge fylling. Hun fikk ikke plass til den, og skjønte med ett hvorfor jeg har såpass mange fyllinger. Enkelte steder har de måttet bore i en frisk nabotann bare for å kunne fjerne et hull som lå kronglete til, så jeg har fyllinger også der jeg ikke har hatt hull.... Og når jeg har hatt hull helt nederst i mellom to tenner har de måttet bore bort halve tanna for å nå helt ned. Det er håpløst, og jeg tror jeg har vært borti noen triggerhappy tannleger igjennom tiden. Jeg brøt av midt i et behandlingsløp for noen år siden, da jeg egentlig hadde tre hull igjen å bore i følge planen. To år senere krøp jeg til korset og gikk til en annen tannlege på en annen klinikk, som da sa at jeg bare hadde ett hull. Så da tviler jeg litt på den første helt ærlig... Han fant fem-seks nye hull hvert år han, som han boret og fikset og var ivrig på å fjerne. Jeg gikk rett og slett tom for tannlegepenger, og avbestilte resten av timene. Hullene forsvinner jo ikke av seg selv, så at to av de bare ble borte i løpet av de to årene jeg "glemte" å gå til tannlegen? Nåh. DET tviler jeg på. 

Uansett. Jeg har fyllinger i alle tennene bortsett fra de fire foran oppe og nede. Det kommer til å bli kjempeproblemer etterhvert når jeg blir eldre. Allerede nå har fyllingene jeg fikk lagt for 10 år siden begynt å sprekke eller løsne, og jeg får hull mellom fyllinga og tanna. Har vært to ganger nå i sommer og fikset to fyllinger som var løse, og skal tilbake på tirsdag for å få en fullstendig registrering. Jeg har ingen hull utenom, ingen nye hull, og det er jo forsåvidt bra, men på røntgenbildene så hun flere småhull i fyllingskanter. I tillegg har jeg tre fyllinger til som må følges med eller skiftes ut fort, fordi de har begynt å sprekke opp. Hun skulle sjekke de skikkelig på tirsdag, fikk ikke tid i dag på grunn av den formen. Aner ikke hvor lenge slike fyllinger skal holde, men jeg fikk min første fylling da jeg var 21, og det er jo ikke SÅ lenge siden. Og med fyllinger i hver tann er det ganske mange å holde styr på, så jeg må regne med flere byttinger per år fremover. Hvis det blir hull under eller ved siden blir jo hver fylling litt større for hver gang, og vips så er alle tennene mine enten i akutt nød for krone, eller rotfylt. Da snakker vi penger da. Det er jo mange tusen for en enkelt tann jo. Kanskje jeg skulle satse på gebiss? 

Jeg har allergidag i dag. Skikkelig også. Det er 30 grader inne, selv om alt av dører og vinduer står åpne. Det er 24 grader i skyggen ute. Tviler på at jeg får sove noe særlig i natt, men for all del, skal ikke klage på fint vær. Det er bare så kjipt at snørra renner og øynene klør noe innmari. 

Lillebror har puppet i dag, heldigvis. Flere ganger. Ikke helt ferdig med amminga enda ;) Her blir det ingen flere, og jeg kjenner ikke at jeg har lyst på flere heller, så det er helt ok. Skulle gjerne hatt en baby til, spesielt for lillebrors del. Det er jo så stor aldersforskjell, og jeg ser hvor stor glede de to store har av hverandre. Vi burde jo hatt en til nå snart, men jeg orker ikke å gå gravid igjen. Og jeg får angst av tanken på å føde igjen. Så her er det slutt, og det er veldig ok. Mannen har satt ned foten, og jeg er helt enig. Vi har jo tre til sammen, så det får holde. De skal jo tas vare på også, og det er mye styr med fritidsaktiviteter og venner og lekser og nettverk og FAU og foreldremøter og foreninger og alt mulig.... Mer styr sånn sett med en 8-åring enn en baby, faktisk. 

Storebror og mannen er på fisketur. Jeg skal få ræva ut av sofaen og male ferdig listene på lillebrors rom. Jeg har bestilt nye gardiner, og de kom i går. Pakkene var gjennomsiktige, og jeg kunne se at gardinlengdene var forskjellig lagt sammen i pakkene. Tyder på at den ene er en returvare pakket av en kunde. Og denne kunden har glemt å legge ved snorene. Mye vits med liftgardiner uten snorer, hva? :sur: En litt sur mail til firmaet ble kjapt besvart, og snorer er på vei i posten. Jaja, rommet blir vel ferdig før eller senere. Jeg tror det blir veldig fint når det blir ferdig :jepp: 

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du har en langhåret katt når du mister en peanøtt ned i kattepelsen og ikke finner den igjen :lol: 

 

Jeg har vært flink og malt lister. :jepp: Gardinstang henges opp i morgen! Nå er dusjen neste. Gutta er fortsatt på fisketur. De har heldigvis ikke fått noe. Det er nemlig jeg som må stå og styre med den. Mannen er bygutt når det gjelder fisk, han kan ikke sløye fisk en gang :lol: Ørret er skikkelig godt, det er ikke det, men jeg har ikke lyst til å sløye fisk akkurat nå... spesielt ikke når jeg nettopp har dusja! 

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg får så vondt av deg og de tennene dine altså. Det høres så kjedelig ut :( Jeg har vært velsignet med gode tenner hele livet og kan liksom ikke tenke meg det i det hele tatt, men jeg ser jo faren min sliter masse med tennene og har gjort det hele livet. (Og det har blitt dyrt!!) 

Du er flink altså. Malt lister. Du kan godt komme hit også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...