Gå til innhold

Modern Family


Trampe

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Sjela skrev:

Åneeeei :( jeg rakk ikke å se bildet. Men jeg har i det minste sett bilde av han før, og kan derfor si at han er helt nyyydelig og at han har de nydeligste øynene jeg har sett på en baby :rodmer: Skjønner godt at du er stolt av lillegutt :nigo:

Åååh :hjerte: Kan snike det ut igjen om du vil se, jeg vil jo vise han frem :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Trampe skrev:

Åååh :hjerte: Kan snike det ut igjen om du vil se, jeg vil jo vise han frem :lol: 

Ja gjerne :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å guri :)  For noen fine øyne på han altså, tipper han blir en skikkelig sjarmør :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig gutt! DE fantastiske øynene, da :rodmer: 

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, hurra - da fikk jeg det med meg også, klarte også å gå glipp av første omgang :) Så stor han har blitt! Og øynene er like nydelige som før. Misunner deg om du har like fine øyne som ham ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh se på de gluggene da! :rodmer: Allerede en skikkelig sjarmør, så pass på når han kommer i tenårene ;)

Og tenk så mye han har vokst! Tida går så fort altså. 

Tusen takk for reprisen :hjertesmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, miore skrev:

Åh, hurra - da fikk jeg det med meg også, klarte også å gå glipp av første omgang :) Så stor han har blitt! Og øynene er like nydelige som før. Misunner deg om du har like fine øyne som ham ;)

Haha, nei, jeg har nok ikke det. Jeg hadde prikk like øyne da jeg var baby, men så har resten av hodet mitt vokst, og ikke øynene, så de er ikke like store og vakre nå lenger :lol: 

Tusen takk for så mange fine kommentarer dere! Det er så koselig :hjerte:  Han er blitt kjempestor. Sitter på gulvet og klapper i hendene. Balanserer på beina med rompa i været og hodet planta nedi lekekassen, mens han roter etter alt mulig. Krabber over alle kanter han kan finne, og krabber inn i dusjkabinettet. Det er ganske høyt egentlig, til å være dusjkabinett. Og så reiser han seg opp etter oss hvis vi sitter på gulvet :overrasket:  Drar i hender og klær, og så står han gitt. Så fornøyd med seg selv. Plutselig ble han bare kjempestor. Og livsfarlig for seg selv. Han tipper og faller og tryner, og må passes på hele tida. Det dukker stadig vekk opp nye blåflekker her og der. Stakkars lille, verden er farlig og han er så utålmodig :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagskveld i huset - og jeg retter nynorsktekster. Her er alt plutselig ved det samme gamle igjen altså. Jeg MÅ jo ikke rette på en fredagskveld, men jeg har så innmari mye å gjøre før påske, så det hadde vært utrolig godt å bare bli ferdig med bunken. I morgen har svigermor bursdag, og mamma kommer for å være barnevakt for lillebror noen timer på kvelden. Jeg og mannen skal ut, nemlig. Ut, som i på byen. Vin og nattbuss og kolleger og pub. Bare det er jo sensasjonelt, egentlig. Kan ikke huske sist. I neste uke er det legetime for meg, rørleggerbefaring på det nye badet, foreldremøte for storesøster, FAU-møte for storebror, planlegging av 17. mai for storebrors klasse, lekegruppe for storebror og så begynner vi å rive badet i huset neste helg. Mandagen etter har storebror bursdag, så jeg må bake til den. Og storesøster må få seg en handletur til byen, så hun får kjøpt en bursdagsgave. Dagen etter bursdagen hans har jeg foreldremøte selv i min klasse. Og så må jeg få arrangert en barnebursdag i løpet av den uka. Tjue andreklassinger - tjohei! Og så har vi jo de vanlige fritidsaktivitetene og treningene og sånt som går sin gang. Rivingen av badet bør gjøres ferdig før 19. mars, for da kommer min elektrikerbror og skal gjøre en hel masse jobb i huset. Dermed må det koordineres med en snekker og en rørlegger også. Alt må rives og bæres vekk, badet skal ribbes. Og så skal vi sjonglere tre unger oppi dette her, så etter leggetid må en av oss være hjemme med ungene mens den andre er i huset og jobber alene. Jeg har et håp om at svigermor kan være her en kveld eller to etter leggetid, så vi kan jobbe sammen i huset. Vi får se.

Såeh.... jeg tror jeg retter litt til, jeg. Og kanskje ta en dag om gangen frem til påske. Uten å miste motet eller få panikk.  

Tenk så deilig det blir når disse to ukene er gått da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :blomst:Jeg har en tendens til å glemme kg visstnok.. så ramlet av litt allerede da du startet denne dagboken, men nå har jeg lest meg opp på neesten all sidene, og her har det skjedd mye!! både på godt og vondt.. nå syns jeg dere har hatt nok motgang, så nå kan det bare gå oppover! klem frå meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere hadde en fin helg ute og at du klarer å holde hodet over vannet de neste ukene.
Hørtes utroooolig travelt ut! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hangin in there :bond: 

Rørlegger: check. Legebesøk: check. Foreldremøte: check. Trening 1: check. Trening 2: check. Planlegging av barnebursdag: check. Fortsatt ikke helt ferdig med rettebunken. Kaos på jobben, men alt går. 

I morgen har storebror trening, mannen har trening og jeg har faktisk ingenting. Bortsett fra å følge og hente på trening. Vanligvis følger jeg, så kommer han hjem selv, men forrige gang hadde noen store gutter sperret utgangsdøra til idrettshallen, så storebror kom seg ikke ut. Møkkaunger. Jeg må nok hente ham, tenker jeg. 

Torsdag får vi en kræsj. Storesøster har trening i byen og må kjøres, og de rekker ikke komme hjem før jeg har FAU-møte. Storebror må være hjemme alene, og jeg må ha med meg lillebror på møte. Akkurat i den sure timen før leggetid. Blir gøy :lol: 

Lillebror har hatt fest om natta de siste to nettene. Når skal den ungen sove?? :Gjesp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Njaa. Avslapping og avslapping fru Blom... 

Vi skulle jo begynne å rive badet i går. Og status pr søndag kveld er at baderomsinnredningen er revet. Det er da en start, men vi hadde jo håpet å være kommet mye lenger... Den gang ei. Vi oppdaget nemlig at kumlokket i gata er tett, og huset vårt ligger nederst i gata - med garasjen vår på laveste punkt. Så dere kan da gjette hva vi hadde i garasjen da vi kom for å begynne på badet? Jepp - vi hadde svømmebasseng. Så her var det bare å begynne å måke snø. Vi har jo ikke måkt snø i vinter, og nå er det blitt mildt ute, og all snøen fra hele gata smelter inn i garasjen vår. Det er montert en rist foran garasjen med en grav under, så regnvann skal renne inn der, men det er latterlig lite plass til vann nedi der - og ingen avrenning derfra. I tillegg har kronidioten prestert å lage terrasse på garasjetaket - med helling inn mot en sluk på midten av terrassen. Det er en svær terrasse, altså. Latterlig mye snø og is samler seg der når man ikke måker om vinteren. Sluken går ned i et rør, som kommer ut midt på veggen rett ved siden av garasjeporten. Og hvor havner vannet da når det smelter? Joda. Ned i garasjen. Er det muuulig?! 

Mannen har jobbet hele helga, han. I timesvis i går med snømåking, hakking av is og fjerning av vann. Svigerfar har hjulpet til, og de har fått låne en pumpe for å fjerne det verste. Men det er fortsatt mildt, og i dag har det høljet ned, så det er ikke mange minuttene som går før graven, og garasjen, er full av vann igjen. 

I morgen må jeg ta kontakt med advokaten igjen, og oppdatere på dette nye greiene her. Selger har krysset av at han ikke kjenner til noen problemer med drenering på huset. Merkelig da at nærmeste naboer på begge sider av huset har kommet i dag og bekreftet at joda, dette har vært et problem i mange år, det. Selger sto i fjor og plagdes på samme viset i vårsmeltinga. Men å si ifra til oss om det? Nei, det er ikke så viktig. Det er ikke store greiene som skal til for å fikse det egentlig - grave en ny grav med et skikkelig avrenningsrør som kobles på takrennerøret. Passe på å holde snøen unna. Så hvorfor har han ikke ordnet det, og i stedet risikert at det står vann inne på husveggen i garasjen?! Og i stedet gjort problemet tusen ganger større med å lage et utgangsrør fra terrassen rett inn i garasjen??? Han der altså. Fatter ikke at det går AN å være så korttenkt!! 

Jeg har bakt muffins i dag - og holder på å bake brød. Storebror har bursdag i morgen, og vi skal ha barnebursdag. Planen er å være ute i akebakken, men jeg tviler på at det er mye akebakke igjen hvis det regner i natt. Akkurat nå går det med et nødskrik. Vi får se, kanskje vi må finne på noe annet i en fei. Det er bare to timer, vi må vel få det til på et vis. Jeg skal være glad når det er overstått! 20 andreklassinger på en gang er en prøvelse, altså. Det er virkelig MYE lyd på en gang, og vi har lillebror på slep. Jeg hadde håpet at han kunne være hos bestemor, men vi var der en tur i går, og han er fortsatt VELDIG skeptisk til henne. Snodig, det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes så synd på dere når det gjelder det huset! At det bare dukker opp flere ting, burde jo ikke være mulig. Og at selger ikke kjenner til de problemene... Bare rister på hodet jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der huset altså.. Eeeer det muuuulig?! :bond:
Nå synes jeg virkelig dere fortjener at lykken snur snart og den selgeren fortjener å være ulykkelig til han dør. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...