Gå til innhold

Modern Family


Trampe

Anbefalte innlegg

Send litt vaskeånd over hit :) 

Her er røret som vannet fra vaskemaskinen skal gå i ute av funksjon så jeg irriterer meg mest over det, og har derfor gått i streik vedrørende husarbeid! Godt vi ikke skal få besøk denne uken.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, feil på vaskemaskinen med baby i huset. Det må være et mareritt!! :bond: Nå har jeg tre unger i hus jeg da, så jeg vasker klær hver dag. Ikke nødvendigvis klær, men gulpekluter, vaskekluter, tepper, sengetøy, klær, ulltøy, dongeribukser - ett eller annet vasker jeg minst en gang om dagen... Hvis vaskemaskinen ryker begynner jeg å gråte. Helt seriøst. Er det EN maskin i huset jeg er helt avhengig av, så er det den. Og tørketrommelen. Jeg fatter ikke hvordan jeg greide meg uten tørketrommel. 

Vaskeånden kommer og går her altså. Men nå er steameren min sendt i posten :jepp: Gleder meg faktisk til å teste den. Og jeg kommer til å bli råskuffa hvis den ikke greier å ta møkka i stekeovnen, så jeg må stå og skrubbe allikevel. :ler: Jeg er visst blitt en sånn husmor som gleder seg til å få ren stekeovn. Og når den blir gullende ren, da skal den forbli gullende ren. Nåde den stakkaren som prøver å ÅPNE den uten bakepapir eller stekepose i nærheten da!!! :trampe: 

I dag har jeg vaska søppelskapet. Og rydda kjøkkenet. Og vaska en maskin klær.  Så jeg har fått gjort noe fornuftig i dag også :jepp: Hadde tenkt meg på jobb en tur på et møte, men brøytesjåføren har velsignet meg med en brøytekant jeg ikke får vogna over, så jeg gidder ikke måke. Mannen skal på møtet, så han får heller oppdatere meg etterpå. Jeg er jo i perm noen dager til, men jeg kjenner at jeg begynner å stresse skikkelig for jobbstart.  

I går var jeg i byen en tur sammen med mamma. Jeg var innom Barnas Hus, og de hadde 50% på en del bodyer, så jeg fikk kjøpt noen nye til lillebror. Han flyr stort sett rundt her i arveklær, så litt nytt kan han da få. De er så gode de bodyene fra Reflex, sitter godt på ham, så det var kjekt. Fire bodyer for 120 kroner, det må da kunne kalles et fornuftig kjøp! Så var jeg innom Chlas Ohlson og kjøpte sånne plastgreier man stapper inn i stikkontaktene, så nå har jeg plugga igjen kontakter både her og der. Litt tryggere for små nysgjerrige fingre!

Lilebror har prøvd seg på krabbing i dag. Han har stått og svaiet mye på hender og knær, men ikke prøvd å ta noen steg før i dag. Nå prøver han seg stadig vekk her, han prøver å flytte knærne mens han støtter seg på hendene. Han står også og svaier faretruende på knærne og EI hånd, med den andre pekende opp i været. Mammaen er dritnervøs for at han skal plante nesa i parketten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbstart. Snart. Bare neste uke igjen, så... 

Den sovinga er et kapittel for seg selv. Planen var jo å bruke lang tid på å kjøre inn rutiner, og så avvenne om natta i god tid før jobbstart. Da skulle mannen ta nettene, og jeg få sove. Vi var jo på så god vei, med bare ei oppvåkning om natta, men så tryna lillebror ned trappa, og så ble han forkjølet etterpå, så alt bare falt sammen. Nå er vi inne i en trend der han er mye våken, fordi han snur seg over på magen i søvne og blir liggende og stange og sutre til noen kommer og snur ham. Er han våknet skikkelig da, så sovner han ikke igjen med det første. Han er ikke ute etter pupp så ofte om natta, men han vil ligge inntil meg. Jeg legger ham ofte tilbake i sin seng når han har sovnet, men av og til sovner jeg også, og av og til lar jeg ham bare ligge der. Han snur seg med ryggen mot meg, holder rundt fingeren min og dytter lillerumpa inn i magen min. Så liten og så trygg når han ligger inntil. Så skal det plutselig bli brått slutt på det, fordi mamma må på jobb, og skal prioritere seg selv om natta? 

Det har overhodet ingenting med pappaen å gjøre, det må jeg bare understreke med store bokstaver. Lillebror har en fantastisk pappa. En kjærlig, tålmodig, varm og god pappa. Han kommer til å ha det helt supert sammen med pappaen. Men han har vært klistra på meg konstant siden han ble født. Jeg kan telle på ei hånd antall ganger jeg har vært borte fra ham mer enn en time, og da har han stort sett sovet. Han sover inntil meg om natta, og er sammen med meg hele dagen. Han er en skikkelig mammagutt. Og nå skal jeg begynne å jobbe, så han får ikke være sammen med meg hele dagen. Som sagt, han kommer til å kose seg sammen med pappaen, så det kommer sikkert til å bli tøffere for meg enn for ham. Sannsynligvis kommer det ikke noen reaksjon fra ham i det hele tatt på at det er pappaen som er hjemme på dagtid. Men jeg sliter skikkelig med tanken - har jeg samvittighet til å ikke være med ham om dagen, og avvise ham om natta?? Skal han gå fra å være hos meg hele dagen og sove inntil meg om natta, til å ikke se meg om dagen, og ikke få ligge inntil om natta? 

Jeg blir helt lei meg bare ved tanken, jeg. Han kommer ikke til å skjønne noen ting. Så hva gjør jeg...?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner veldig på det samme, har jobba to dager og blir for fullt fra neste uke.  Jeg og han samsover store deler av natta. Mest for min del tror jeg, selv om det skal sies at pappaen slipper billig unna,  han må nok ta litt mer i permisjon.  Klarer ikke å være vekke hele dagen og hele natta. Så får jeg heller sove litt dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjærer i hjertet når du beskriver de følelsene der. Må jo være tøft nok å bare skulle se han noen få timer om dagen, tenker jeg... Og ikke får du vel sovet noe på dagtid etter jobb heller, for da vil du jo tilbringe tiden med barna dine. Går jo an å håpe på at han snart slutter å snu seg i søvne, evt klarer å snu seg tilbake selv? :vetikke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo sovet dårlig siden mai jeg, så litt til tåler jeg vel.. Jeg får ikke sovet noe på dagtid nå i permisjon heller. Jeg legger meg alltid sammen med ham på første lur når de andre drar ut av huset, men han sover bare en halvtime - tre kvarter da. Av og til flesker han til med en hel time, men det har han ikke gjort siden jul. Den halvtimen jeg får da kan umulig utgjøre den største forskjellen, tenker jeg. 

Det som utgjør en forskjell, er at jeg har en krevende jobb der jeg må være våken og "på" for å kunne fungere. Det er krevende å være hjemme med en åtte måneder gammel virvelvind, men det er rimelig krevende å være på jobb med tjue tenåringer som krever en lærer med fungerende hjerne. Jeg skal jo liksom lære de noe :lol: 

Jeg tenker at det beste er å ta det som det kommer, se hvordan det går om nettene og så avvenne etterhvert. Jeg greier ikke å kutte tvert nå, jeg har ikke samvittighet til det. Det er jo nå han er liten, det er jo nå han virkelig trenger mammaen sin. Plutselig er han stor og selvstendig og vil sove i storguttseng og syns det er bare teit å ligge inntil mammaen sin. Da kan jeg få sove igjen ;) 

Det aller beste hadde jo vært om noen kunne få fingern ut og vi kunne flyttet inn i huset. Da får lillebror eget rom, og jeg har jo et håp om at ting da vil gå mye bedre av seg selv. Det gjorde ihvertfall det med storebror. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk om vi kunne flyttet snart. Blitt ferdig med denne tunge svære skyen som henger konstant over hodene på oss. Det ligger i bakhodet mitt hele tida. Ja, det er mye arbeid som skal til i huset, men det er jo vårt. Bare vårt eget, og vi kan ta ting i vårt eget tempo. Alt etter hva vi har råd til, og hva vi har lyst til.. Jeg trives med å jobbe med mitt eget, man ser jo så mye igjen for alt man gjør, da. Å se at huset blir slik vi ønsker å ha det, og få alt på plass en ting om gangen, å kunne krysse av på lista over ting som må gjøres. 

Da hadde jeg og mannen fått soverommet vårt tilbake igjen også, gudene skal vite at vi trenger det... Vi sitter med ræva planta midt i småbarnsforeldrefella. Kun fokus på soving og baby og daglige gjøremål, og null tid og overskudd til å være kjærester. Vi er ikke oss lenger, liksom. Vi bare eksisterer side om side, er bare mamma og pappa. Det er ikke noe gøy :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har ikke så mye trøst å komme med. 
Men du er tøff og mannen din høres ut som en fin kar så dette greier dere! :opplyser:
Forstår at det er super frustrerende å sitte der med et hus som bare står men nå får dere i alle fall tatt fatt på det elektriske. 
Det positive er at dere er i alle fall i gang, om enn med museskritt foreløpig. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke så mange trøstende ord å komme med når det gjelder jobbstart og baby. Her har det ikke gått særlig bra når det gjelder jobbstart og søvn om natta. Håper det går greit med babyen og pappaen når du skal begynne å jobbe. Avvenning tar du når du er klar for det. Haster ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steameren funker i stekeovnen :nigo: Den bråker så det skjærer i ørene, så det går ikke an å bruke den når lille sover, men dette var jo nesten gøy :ler: Nå skal jeg vaske hele helga :lol: 

Jeg og mannen har snakket om det, og jeg tror vi går i gang med oppussing av badet nå. Må bare få klarsignal fra advokaten først. Han er skeptisk, og det skjønner jeg innmari godt, men det må skje noe snart. Ellers blir jeg fullstendig gal. Jeg har googlet baderomsinnredning, og det er jo så mye fiiiint! Lys eller mørk? Stort speil kanskje? Hjørneinnredning? En benk man kan sitte på når man kler på seg? Vi får et ganske stort bad, og skal ikke ha vaskemaskin og tørketrommel der, så vi får god plass. Heldige oss :jepp: 

Han vil ha vegghengt klosett, rør i rør, badekar og dusjkabinett. Jeg vil ha en stooor grønnplante i et hjørne, masse skapplass, og kanskje et kombikabinett med både badekar og dusj. Sånn for plassbesparingens del. Og så vil vi begge ha flislagt bad med mørkt gulv og lyse vegger. Jeg tror jeg må google riving av fliser, det må da gå an å gjøre det selv? I stedet for å betale noen for å gjøre det? 

Vi må leie en container og sette utenfor, for å kaste alt materiell oppi. Det blir MYE søppel når vi går i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å høre om planene for huset! (og kjedelig at dere må holde igjen) 
Jeg stemmer for stooooooort speil, jeg savner det sånn på mitt eget bad. Har satt inn et løst ikea speil, men nå når Larven begynner å bli mer mobil tørr jeg ikke ha det der lengre siden det fort kan ramle ned og knuse.. Bad er liksom ikke det samme uten stort speil... 
Og nei, nei, nei til tørkeskap om du skulle finne på å vurdere det! Kjempe bortkastet bruk av plass, klær tørker mye fortere i 'friluft' eller på flisene uansett. 

#goderåd-du-kanskje-ikke-tengte :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Beccy87 skrev:

Så spennende å høre om planene for huset! (og kjedelig at dere må holde igjen) 
Jeg stemmer for stooooooort speil, jeg savner det sånn på mitt eget bad. Har satt inn et løst ikea speil, men nå når Larven begynner å bli mer mobil tørr jeg ikke ha det der lengre siden det fort kan ramle ned og knuse.. Bad er liksom ikke det samme uten stort speil... 
Og nei, nei, nei til tørkeskap om du skulle finne på å vurdere det! Kjempe bortkastet bruk av plass, klær tørker mye fortere i 'friluft' eller på flisene uansett. 

#goderåd-du-kanskje-ikke-tengte :P 

 

Gode råd tas imot med tusen takk og stor klem :klem: :jepp:  Det er jo så innmari viktig å tenke en hel masse før man kjører på med et bad man skal ha i ørten år, ikkesant. Hvilke must-haves MÅ man ha på badet? Og hvilke greier må man virkelig IKKE ha? 

Det er et svært speil på veggen der fra før av, men det må vi jo rive, tviler på at vi greier å ta det ned helt. Aner ikke hvordan det er festet. Jeg vil ha et akkurat like stort et! Må ta noen mål og en haug bilder før vi går løs med brekkjern og slegge. Tenk så mye frustrasjon vi kan få ut der :lol: Kanskje tegne selgern på veggen før vi denger løs? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Trampe skrev:

Steameren funker i stekeovnen :nigo: Den bråker så det skjærer i ørene, så det går ikke an å bruke den når lille sover, men dette var jo nesten gøy :ler: Nå skal jeg vaske hele helga :lol: 

Jeg og mannen har snakket om det, og jeg tror vi går i gang med oppussing av badet nå. Må bare få klarsignal fra advokaten først. Han er skeptisk, og det skjønner jeg innmari godt, men det må skje noe snart. Ellers blir jeg fullstendig gal. Jeg har googlet baderomsinnredning, og det er jo så mye fiiiint! Lys eller mørk? Stort speil kanskje? Hjørneinnredning? En benk man kan sitte på når man kler på seg? Vi får et ganske stort bad, og skal ikke ha vaskemaskin og tørketrommel der, så vi får god plass. Heldige oss :jepp: 

Han vil ha vegghengt klosett, rør i rør, badekar og dusjkabinett. Jeg vil ha en stooor grønnplante i et hjørne, masse skapplass, og kanskje et kombikabinett med både badekar og dusj. Sånn for plassbesparingens del. Og så vil vi begge ha flislagt bad med mørkt gulv og lyse vegger. Jeg tror jeg må google riving av fliser, det må da gå an å gjøre det selv? I stedet for å betale noen for å gjøre det? 

Vi må leie en container og sette utenfor, for å kaste alt materiell oppi. Det blir MYE søppel når vi går i gang. 

Vi rev fliser og slikt selv. Leie en sånn pigge maskin. Tungt som fy å bære ut etterpå. Men vi sparte endel😊 Håper alt er bra med deg, jeg har gitt opp og E sover med meg😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra steamern fungerte! Den er helt konge til sitt bruk :nigo:

Misunner dere stort bad. Høres ut som det blir en skikkelig luksusfølelse der. Og supert at dere slipper vaskemaskin og tørketrommel for det blir det mye støv av. Gøy å sette i gang med planleggingen, men det er søren ikke enkelt med alle mulighetene man har. Da er google og pinterest veldig greit å sitte med for inspirasjon :) Jeg ville gått for spa-og velværefølelsen ;) 

Håper det ordner seg med huset generelt sett. Vet det ligger å trykker over dere. Måtte det snart bli ordnings på alt sammen :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha linkeeeer!!! Til fine bad :jepp: 

Har googlet og googlet og googlet, og jeg har enda ikke funnet Badet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baaaaaad!

Et raskt søk fant jeg dette:

http://www.housebeautiful.com/room-decorating/bathrooms/tips/g626/designer-bathrooms/?slide=5

 

Mine tips:
- mørke fliser på gulvet (ser ikke så skittent ut!)
- matte fliser! (alt annet ser jo møkkete ut.. selv vanndråper)

Jeg hadde lett valgt badekar og dusj hver for seg.

Hilsen,

Dama som faktisk har et bad på 2kvm.. Kødder ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Der var det mange fine bad malicious!

Badet vårt ble ferdig i juni, 3 år etter at vi begynte å pusse det opp...noe som førte til at jeg måtte ned trappa for å komme på do i begge svangerskapa! Vi har en stooor dusj, 1x1,20m. Det er herlig, kan ha badebalja til minsten der mens jeg dusjer selv. Dusjer alene en gang i kvartalet kanskje, alltid en unge som vil være med når mamma dusjer, da er stor dusj gull verdt! 

Signerer også de andre her som sier mørkt gulv og lyse vegger. Vi har brune fliser på gulv og lyse/kremgule fliser på veggen. Og stooort dusjhode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg er glad vi slapp oppussing i huset vi kjøpte. Det hadde selvsagt vært utrolig deilig å kunne velge helt selv hvordan man vil ha ting, men jeg hadde rett og slett ikke visst hvor jeg skulle begynt. Har null peiling på slikt og ikke har jeg særlig interesse for det heller, så måtte vel ha leid inn noen for å tenke løsninger for oss. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nori skrev:

Jeg merker jeg er glad vi slapp oppussing i huset vi kjøpte. Det hadde selvsagt vært utrolig deilig å kunne velge helt selv hvordan man vil ha ting, men jeg hadde rett og slett ikke visst hvor jeg skulle begynt. Har null peiling på slikt og ikke har jeg særlig interesse for det heller, så måtte vel ha leid inn noen for å tenke løsninger for oss. :lol:

Jeg er helt motsatt jeg, Nori :ler: Jeg elsker å pusse opp. Kan bruke timesvis på å finne inspirasjon på nettet, interiør jeg ønsker meg og slikt noe. Kan legge tapet, male og legge gulv selv. Har aldri prøvd å kappe til listverk, men det skal vel gå på et vis det også. Jeg gleder meg noe innmari til å gå løs på stua! Der er det gammelt brystpanel som skal rives, vi skal ta opp gulvet og tapetsere hele stua. Det blir så fiiint når vi blir ferdige!! 

Den 22. februar 2016 at 19.30, Susa skrev:

Der var det mange fine bad malicious!

Badet vårt ble ferdig i juni, 3 år etter at vi begynte å pusse det opp...noe som førte til at jeg måtte ned trappa for å komme på do i begge svangerskapa! Vi har en stooor dusj, 1x1,20m. Det er herlig, kan ha badebalja til minsten der mens jeg dusjer selv. Dusjer alene en gang i kvartalet kanskje, alltid en unge som vil være med når mamma dusjer, da er stor dusj gull verdt! 

Signerer også de andre her som sier mørkt gulv og lyse vegger. Vi har brune fliser på gulv og lyse/kremgule fliser på veggen. Og stooort dusjhode!

Mørkt gulv og lyse vegger it is. Det er det vi har nå, og det er uten tvil det peneste. Og mest praktiske. Vi skal ha fliser, ikke sånne plater. Meeeen vi er ikke helt enige om vi skal la de mørke flisene gå et stykke opp på veggen og så bryte av med en sånn pynteflisgreie før de lyse starter, eller om vi skal ha helt enkelt mørkt gulv og lyse vegger. Han vil ha førstnevnte (er det vi har her) og jeg vil ha sistnevnte (er det jeg hadde på badet i leiligheten min) Jaja. Akkurat det bør det ikke bli så vanskelig å bli enige om. :lol: 

Jeg vil også ha stor dusj. Jeg og mannen dusjer ofte sammen - eller - vi gjorde det. Før minsten kom. Vi skal begynne med det igjen, det bestemte jeg meg for akkurat nå. Jeg husker i gode gamle dager - jeg tror det gikk flere måneder før jeg dusjet alene en dag. Da føltes det helt merkelig å dusje alene. Det er kjærestetiden sin det :hjerte: 

Den 22. februar 2016 at 18.48, malicious skrev:

Baaaaaad!

Et raskt søk fant jeg dette:

http://www.housebeautiful.com/room-decorating/bathrooms/tips/g626/designer-bathrooms/?slide=5

 

Mine tips:
- mørke fliser på gulvet (ser ikke så skittent ut!)
- matte fliser! (alt annet ser jo møkkete ut.. selv vanndråper)

Jeg hadde lett valgt badekar og dusj hver for seg.

Hilsen,

Dama som faktisk har et bad på 2kvm.. Kødder ikke.

2 kvm :overrasket: Kan sitte på do, dusje og pusse tenner samtidig...? :lol: Neida. Hørtes veldig lite ut, men det finnes jo mange veldig praktiske løsninger til små bad. 

Badekar og dusj hver for seg er vel den beste løsningen. Men jeg har lyst til å bruke den ekstra plassen til noe annet. Vet bare ikke helt hva :ler: Om vi ikke skal ha et slikt kombikar, da tror jeg at jeg vil gå for et dusjkabinett og droppe badekaret. Det er så lite i bruk uansett. Men jeg kommer til å savne det, og angre på at jeg ikke har brukt karet vi har oftere, så jeg vet ikke helt hva vi skal gå for :klo: 

Tusen takk for linken! :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror er blitt så stor. Han utvikler seg så utrolig fort. Åtte måneder er rett rundt hjørnet her nå, og han har fått to små tenner. Nå har han verdens mest sjarmerende glis :hjerte: Han babler og prater og er stort sett fornøyd og lykkelig. Smiler og ler masse. Han har lært seg å klappe i hendene, spiser brødskive med leverpostei til frokost og gjør iherdige forsøk på å reise seg når jeg sitter på gulvet og han kommer bort til fanget mitt. Han fyker rundt over hele huset og utforsker alt. Samler sammen alle klær og klesklyper på badet og putter de inni dusjen, så setter han seg på knærne og støtter seg mot kanten av dusjkabinettet mens han kaster alt sammen ut på gulvet igjen. Henter lekedyrene sine i et hjørne av stua, og ler mens han kaster de ned trappa og de lager lyd på alle trinnene. Ser på meg med et skøyeraktig blikk når han krabber bort til ovnen for å klaske på den - fordi han vet så innmari godt at han ikke får lov til det, og da kommer mamma og henter ham. Lille vakre go`ungen min. Gud som jeg elsker den ungen. Det er nesten vondt, altså. 

Tirsdag var jeg og mannen på jobb med guttene. Lillebror krøp rundt i gangene, storebror var fantastisk flink og passet på lillebror - og jeg og mannen ryddet unna på arbeidspulten hans. Hans greier ble flytta ut - og jeg flytta inn. Åpna jobbveska mi for første gang siden jeg pakka den ned, og kunne heldigvis konstatere at jeg ikke hadde glemt en matboks eller noe oppi der. Husker dere at jeg tråkka på skjermen til dataen min? Jeg kobla den til en prosjektor på jobb, og fikk heldigvis alt til å funke. Dermed fikk jeg henta ut dokumentene mine, avslutta fanene som sto oppe og sletta alt av logger og passord før jeg skal levere den inn. Ny data står allerede på pulten min, så jeg må bare levere inn den gamle. Alt klart til jobbstart. Hjelpes, jeg skal på jobb på mandag. På MANDAG!!! Det er bare noen små dager til. Mannen syns det er kjemperart at han ikke skal på jobb før i juni. Jeg kjenner den følelsen, jeg syns ikke det er lenge siden jeg hadde den selv. Jeg unner ham virkelig noen måneder hjemme med lillebror, det gjør jeg. Det er så innmari koselig. Det bare går så sykt fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...