Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest solavskjerming

Jeg elsker når folk tar det de vik ha å spise eller drikke, mye enklere for meg og jeg tar det som en erklæring på at de er så trygge i mitt hus at de kan gjøre det.

At de som er innom ofte legger seg på sofaen er helt greit, regner med de gjør det fordi de er trygg på meg.

Om folk går i barføtter, hva så? Jeg har uansett ingen planer om å sleike gulvet.

Lite eller ingenting som irriterer meg egentlig. Mye lettere å la være å bruke tid og krefter på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner jeg blir stressa av å se hvor mange som irriterer seg over gjester som ikke vil gå. Så trist for en venn å tro at man sitter og har en gjensidig følelse av å ha en flott kveld sammen, og så gjemmer det seg frustrasjon og irritasjon bak smil og "gjestfrihet"...

Huff. Blir paranoid av mindre, ekkelt med falske mennesker. Kjenner jeg holder meg hjemme fremover, er visst så mye man kan gjøre galt..!

Anonymous poster hash: 21e36...2cf

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir stressa av å se hvor mange som irriterer seg over gjester som ikke vil gå. Så trist for en venn å tro at man sitter og har en gjensidig følelse av å ha en flott kveld sammen, og så gjemmer det seg frustrasjon og irritasjon bak smil og "gjestfrihet"...

Huff. Blir paranoid av mindre, ekkelt med falske mennesker. Kjenner jeg holder meg hjemme fremover, er visst så mye man kan gjøre galt..!

Anonymous poster hash: 21e36...2cf

Tja, er vel bare at når klokka bikker halv 4 om natta (som noen nevnte tidligere) så burde man kunne ta et hint! Greit å lese den du er på besøk hos sånn at du vet hvor landet ligger! ;)

Anonymous poster hash: cc792...57a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som går inn med sko.

Ellers kan jeg ikke komme på noe særlig altså. Jeg har stort sett ikke ufordragelige venner..

Anonymous poster hash: 7edc7...2ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de som irriterer seg over gjester som uoåpfordret hjelper til med oppvaskrn. Jeg liker når gjester tar seg til rette på den måten. Da slipper jeg. Flere skulle vært sånn.

Åh kommer på en ting som er suuuuuperirriterende. Gjester som ikke følger skikkelig med i samtalen men sitter hele kvelden med nesa nedi mobilen. Da føler man seg kul som vertinne. Jaaa jeg er så kjedelig ja..

Endret av Maleficenta
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig at det går an å irritere seg over at noen kommer inn med ytterjakke eller bruker doen.  :sjokkert:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Folk som ikke evner å legge ned dolokket før de trekker ned.
-Folk som ikke vasker seg på henda etter dobesøk.
-Folk som snoker i skuffer og skap. Nære venner kan godt forsyne seg selv og slikt, men ikke de man nettopp har blit kjent med.
-Folk som sitter på FB hele kvelden, også når man er på besøk hos slike.
-Folk som går med sko på inne, uten å spørre om det er ok.
-Folk som sniker seg til å gi bikkja matbiter o.l, enda jeg har gitt klar beskjed om at den ikke skal ha!
-Folk som legger seg bort i/kritiserer hvordan jeg har det hjemme/ finner feil med huset som egentlig ikke er der/ er negativt innstilt fordi de ikke har hatt råd til å etablere seg med hus selv enda.
-Uanmeldt besøk.



Anonymous poster hash: 0b47f...dc3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Folk som holder på med telefonen HELE besøkstiden i stede for å snakke med meg/oss..

 

- Folk som oppfordrer hunden vår til å hoppe ved å gi den oppmerksomhet og kos i det de kommer inn døra. Sier til dem at hunden ikke har lov og at de skal ignorere den, får da tilbake: "Ja, men nå fikk han jo lov av meg!"

 

- Folk som kommer inn i stua med skoene på.

 

- Folk som snakker veeldig høyt, sent på kvelden (er veldig lytt mellom etasjene her), men fortsetter ikke lenge etter å ha fått beskjed  :dry: Litt trøttende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Lurer på hvordan jeg skal te meg når jeg er på besøk hos folk jeg nå :P jeg skal ikke gå på do, ikke gå barbeint eller ha føttene i sofaen (unnskyld, men tror du ikke jeg vasker meg?), ikke skru av lyset på badet når jeg har lånt toalettet (nei vent a, jeg kunne jo bare pudre nesen det inne?).

Jeg for min del har vel vært heldig med gjestene mine tydeligvis. Med unntak av et familiemedlem som peller buser og kliner "skattene" på møblene mine. Kjenner jeg spyr bare av tanken. Vedkommende er generelt ganske uappetitlig...

Snoking i skap (les: skuff) på badet er jeg ikke spesielt plaget med lenger. I min nåværende leilighet er baderomsskuffene skrudd slik at det smeller no inni granskævven når de lukkes igjen. Ansiktsutrykkene deres når uvitende snokere kommer ut fra badet er priceless :fnise: "...ehh.. Jeg fant ikkeno såpe skjønner du... Så jeg.. Eh. Sjekka skuffen din?" :fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Folk som holder på med telefonen HELE besøkstiden i stede for å snakke med meg/oss..

- Folk som oppfordrer hunden vår til å hoppe ved å gi den oppmerksomhet og kos i det de kommer inn døra. Sier til dem at hunden ikke har lov og at de skal ignorere den, får da tilbake: "Ja, men nå fikk han jo lov av meg!"

- Folk som kommer inn i stua med skoene på.

- Folk som snakker veeldig høyt, sent på kvelden (er veldig lytt mellom etasjene her), men fortsetter ikke lenge etter å ha fått beskjed :dry: Litt trøttende.

Øøh om bikkja di er glad i folk og ikke er en særing som vil forsøke å bite noen som kommer for nær, hvorfor er det galt at gjester hilser på og klapper den? Hunder er da sosiale dur. De og syns detcee kjekt med bedøk. Hvorfor vil du ta fra hunden den gleden? Jeg fatter ikke.. hva er problemet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan bli en lang liste.

 

- Folk som går rett inn med sko på.

- Når de kaster sneiper utenfør inngangsdøren.

- Folk som flytter på tingene mine og ikke setter det tilbake.

- Folk som ikke bruker dobørsten

- Folk som ikke lukker toalettsetet

- Folk som ikke kaster tomme toalettruller.

 

Sikkert tusen ting til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøh om bikkja di er glad i folk og ikke er en særing som vil forsøke å bite noen som kommer for nær, hvorfor er det galt at gjester hilser på og klapper den? Hunder er da sosiale dur. De og syns detcee kjekt med bedøk. Hvorfor vil du ta fra hunden den gleden? Jeg fatter ikke.. hva er problemet?

 

Poenget er at vi prøver å vende den av å hoppe opp på folk, da ikke alle er like begeistret for å få en stor hund opp i ansiktet :P Da er det litt kjipt når folk gir blaffen.. De kan kose så mye de vil med han altså, men ikke når han hopper, det belønner jo atferden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke at gjester fotfølger meg når jeg steller på kjøkkenet, lager kaffe osv, eller stiller seg opp og ser i kjøleskapet / hyller. Gjesten kan få slappe av, og ikke stresse med å hjelpe meg. Da føler jg meg bedre. Liker ikke folk på soverommet heller.

Anonymous poster hash: dd3d9...56e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke at gjester fotfølger meg når jeg steller på kjøkkenet, lager kaffe osv, eller stiller seg opp og ser i kjøleskapet / hyller. Gjesten kan få slappe av, og ikke stresse med å hjelpe meg. Da føler jg meg bedre. Liker ikke folk på soverommet heller.

Anonymous poster hash: dd3d9...56e

Kanskje de kjeder seg i soffan og vil holde deg med selskap? Kjedelig å være gjest og bli overlatt til seg selv i sofaen mens verten styrer. Hvorfor styre når du har besøk?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker når folk tar det de vik ha å spise eller drikke, mye enklere for meg og jeg tar det som en erklæring på at de er så trygge i mitt hus at de kan gjøre det.

At de som er innom ofte legger seg på sofaen er helt greit, regner med de gjør det fordi de er trygg på meg.

Om folk går i barføtter, hva så? Jeg har uansett ingen planer om å sleike gulvet.

Lite eller ingenting som irriterer meg egentlig. Mye lettere å la være å bruke tid og krefter på det :-)

Jøss helt perfekt du da eller?;)

Anonymous poster hash: dd3d9...56e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de kjeder seg i soffan og vil holde deg med selskap? Kjedelig å være gjest og bli overlatt til seg selv i sofaen mens verten styrer. Hvorfor styre når du har besøk?

Vi har ofte flere enn en gjest...så de får jo selskap. Styre? Det er jo mitt hus. Når jeg har gjester forventer de i det minste kaffe. Ofte serverer vi middag og. Det verste jeg vet er når de står i en flokk og skal hjelpe. Jeg vil helst få litt ro på kjøkkenet slik at jeg får tenke. ;) sånn jeg jeg satt sammen.

Anonymous poster hash: dd3d9...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morello

Skjønner ikke hvorfor så mye skal være problematisk jeg. Altså ser jo at noen ikke synes det er kjekt med gjester som gjør ditt og datt og blir lenge og alt mulig, men det er da lov for deg som vert å si fra.. Alle har forskjellige regler, noen ingen i det hele tatt, å vite hvordan man skal te seg hos akkurat deg er kless umulig! Og som en i mange her innes øyne ufyselig person ville iallefall jeg satt pris på å bare få en enkel beskjed, fremfor å kjenne på misnøyen din bak smilet du klistrer på for å være en god vert. De fleste av oss er greie mennesker selv om vi etter deres standarder er ubehøvlede halvaper, og plasserer beina på gulvet om vi bare blir informert om at dette er ønskelig.. Så åpne den pyntelige lille munnen din og si hvordan du vil ha det, hvis ikke slutt å klag!

 

Og nei, dette er ikke myntet på dere som faktisk sier i fra, hvor gjesten bare er frekk og driter i det.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Har aldri likt regler og jeg driter i hva andre mennesker gjør.

 

Driter i det meste. Du kan nesten gjøre hva faen du vil. Du kan fise ned stua, pelle deg i nesa, forsyne deg av maten i kjøleskapet og drite ned dassen, men går du med sko på teppet, så får du beskjed. Teppet er hellig, da jeg brukte en del tid på å finne det.

 

Jeg er laidback, så det er få regler å forholde seg til, men oppfører du deg som en dritt, så setter jeg deg på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...