Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er veldig optimistisk av meg og tenker at alt kan fikses, så jeg er veldig for at alle gjester føler seg som hjemme. Dvs finner seg mat/drikke om de er sultne, har jeg en vennine over som trenger en tampong etc så trenger de ikke spør, bare å rote seg frem i skap/skuffer for min del. Blir noe sølt/ødelagt kan det tørkes opp og erstattes. Men da jeg ikke snuser selv, og synes snus lukter ille, så er jeg ikke fan av brukte snus liggende rundt. Men det er da bare ren folkeskikk å kaste søppel.

Anonymous poster hash: db388...617

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingenting . Nå er ikke jeg norsk heller . Men venner kommer og går , flere har nøkler hjem til meg siden jeg bor så sentralt . Jeg er bare glad at katten får selskap når jeg jobber . De kan ordne seg mat av det jeg har , og låne sminke el uten problemer . De er helt normale oppegående mennesker som rydder etter seg og ofte gjør tjenester uten at jeg har spurt om det . F eks handler , støvsuger , kjøper blomster osv . Synes det er bare hyggelig at folk føler seg hjemme hos meg . Har alltid sengetøy klart om noen skulle overnatte.

Endret av LittDiva
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingenting . Nå er ikke jeg norsk heller . Men venner kommer og går , flere har nøkler hjem til meg siden jeg bor så sentralt . Jeg er bare glad at katten får selskap når jeg jobber . De kan ordne seg mat av det jeg har , og låne sminke el uten problemer . De er helt normale oppegående mennesker som rydder etter seg og ofte gjør tjenester uten at jeg har spurt om det . F eks handler , støvsuger , kjøper blomster osv . Synes det er bare hyggelig at folk føler seg hjemme hos meg . Har alltid sengetøy klart om noen skulle overnatte.

Så fint det må være å være venn med deg! :blomst:

Du høres kjempekoselig ut :)

Anonymous poster hash: 8a18b...034

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dessert 2130 var veldig sent, jeg da. Flere timer etter jeg pleier være ferdig med middagen.  Anonymous poster hash: f75bc...cd6

Deg om ditt. Når jeg er invitert til eller holder et middagsselskap men mange retter (etter hverandre, ikke som i tapas), regner jeg ikke kl 2130 som spesielt sent. De kom kl 1900.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker at gjestene går inn med sko, eller ikke tar skoene av seg før de er kommet lengst mulig inn i gangen. Hva er poenget?  :glare: Synes også det er ubehagelig når folk går barbeint.

Ellers blir jeg veldig irritert når enkelte har med seg barna sine som ikke klarer å oppføre seg og de gir de heller ikke beskjed. Det vil si de løper rundt og herjer, river ned ting, hopper i sofaen og henger på sofaputene.
Folk som kommer for sent til f.eks middagsavtaler, eller personer som ombestemmer seg i siste liten. Forrige nyttårsaften hadde vi invitert et familiemedlem av min samboer med på feiring, ca 1 uke før nyttårsaften. Dagene gikk og hun svarte ikke fordi hun hadde fått et annet tilbud også. Plutselig kl 16 på nyttårsaften stod hun på døren og forventet at vi skulle ha mat til både henne og datteren, og de skulle i tillegg overnatte. Det synes jeg er utrolig frekt! Jeg hadde mest lyst til å bare smelle døren igjen.



Anonymous poster hash: 6a8d2...f95
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her gjør folk stort sett det de vil. Røyke får de gjøre ute da: den lukta orker jeg bare ikke. Så har kjøpt askebeger til de som driver med slikt ^_^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt gal av at folk ikke lukker dolokket. Er heller ikke så glad i snoking på badet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ganske åpent hus, plutselig besøk? Ja takk. Går du barbeint er det 0 problem, går alltid barbeint selv, føtter i sofaen er ikke noe stress, hater selv å sitte med føttene på gulvet, går du inn på sko reagerer jeg ikke så mye på det, her løper ungene inn og ut hele dagen så støvsuge og vaske må jeg uansett gjøre på kvelden, er det rett etter gulvvask sier jeg bare ifra at skoene må av. (verre er det jo ikke??)  

Er du sulten så forsyn deg av det som er i kjøleskapet, trenger du å låne klær så gå å kikk, sminke eller parfyme er 0 stress, og vil du sove over er det bare koselig (og de skal til og med få lov til å bruke både dusj og do  :sjokkert: )

Det er også likedan hos venninnene mine (jeg har ekstra nøkler til flere, og de vet hvor jeg gjemmer vår), Jeg syns heller det er litt ukomfortabelt med dem som er så reservert høflige "Njaaaa, jeg kan vel kanskje ta et lite glass med vann, men bare om det er greit for deg altså..."  :klaske:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker egentlig å få uanmeldt besøk siden formen ikke alltid er slik at jeg ønsker besøk. Ellers så irriterer det meg at svigermor kommenterer vinsamlingen vår i en negativ tone hver gang hun er innom, ja vi har cirka 150 flasker vin (vi samler og er ikke alkoholikere av den grunn).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er vennene mine stort sett greie, men det er jo alltid noe. Som mange andre sier, så kan jeg ikke fordra at folk går inn barbeint... eller det er forsåvidt ok så lenge de holder beina på gulvet, men når de tar beina opp i møblene, blir jeg irritert, men jeg er frekk nok til å si ifra :P

 

"Please. Kan du ta på deg et par sokker... du vet meg... jeg er pirkete"... Da ler de stort sett litt over at jeg er fisefin og dermed slipper de å føle seg dumme eller angrepet og jeg får det som jeg vil uten at det blir veldig ubehagelig :)

 

Ellers pleier ingen av vennene mine å snike i skapene... bare om de leter etter noe spesielt, og da sier de alltid ifra på forhånd :)

 

Det jeg misliker mest er mannfolk som kommer på besøk og ikke løfter opp doringen når de tisser.... tissedråper på dosetet.... *grøss*. Kall meg rar, men jeg har ingenting imot at de ikke tar ned dosetet igjen... jeg er bare glad de løfter det opp... En annen ting... det er fascinerende hvor mye oftere man må vaske toalettet når det er mannfolk i huset... kan de ikke treffe får de sette seg ned som de kvinnfolkene de er!

 

Edit: Må legge til at jeg syntes det er forferdelig motbydelig med folk som sitter og plukker på føttene sine når de er barfot og så tar de på alt annet. Jeg vil ikke ha fot-loen din over hele sofaen min!

Endret av altflyter
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ingen grenser for hva vennnene mine får gjøre hjemme hos meg utover at de ikke får låne sminken min uten å spørre først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Virkelig?

 

Ja. Har en i familien som jobber med sånt, så har fått streng beskjed :P

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det meste går i grunn greit hos meg, men overnattingsgjester som aldri hjelper til med noe som helst irriterer meg. Jeg liker å være vertinne og varte opp, men blir du mer enn et par dager og aldri hjelper til med å rydde av bordet eller å lage middag, da blir jeg irritert. Har flere ganger hatt et vennepar på besøk i en uke, hvor de ikke har gjort annet enn å sitte og se på tv hele dagen og forventer at jeg lager middag til dem og ordner alt når jeg kommer hjem fra jobb. Ikke særlig hyggelig. Selv er jeg alltid flink til å hjelpe til når jeg er på besøk, så jeg forventer at "langtids-gjester" gjør det samme. De kan i det minste tilby seg å hjelpe.. 😅

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

Jeg liker ikke å få røykere på besøk. De lukter så vondt. Liker ikke at menn går barbeint. Liker ikke at de legger fra seg snus på tallerkener eller ikke rydder opp etter seg dersom jeg har laget mat. Liker ikke folk som blir så fulle at de søler, velter ting, snakker høyt eller roper. Folk som snoker eller bare forsyner seg i skapet er jeg heller ikke så glad i. Eller når de bjeffer tilbake til hunden når jeg har sagt klart ifra om at hun må ignoreres for å bli trygg.

Men ingenting plager meg så veldig mye egentlig. Folk gjør som de vil, så kan jeg heller prate litt med samboer om hvor uhøflige de var etterpå :P

Er det forskjeld på om menn går barbeint kontra kvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående sminke og sånt; hvorfor er så mange av dere ukritiske til bakterier og sånt? Det er mange ting som kan smitte via sminke, så jeg skjønner meg ikke på at noen bare låner ukritisk til noen. Er et  fåtall mennesker jeg hadde gjort det med :P Dessuten bruker jeg gjerne dyr sminke og parfyme, så å bare forsyne seg hadde gjort meg sint.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når folk med langt hår drar seg i håret og kaster det på gulvet..

Anonymous poster hash: a6278...e9f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye av det dere lister opp som hadde irritert meg, men jeg tror ikke jeg har opplevd noe av det. Hvis folk blir for lenge eller gjør noe jeg ikke liker, så må jeg jo klare å si ifra tydelig. Ellers tenker jeg at det får være min egen feil.

Men at det skal være så vanlig å snoke i skap? Virkelig? Hva i all verden forventer de å finne? Jeg har kremer, håndklær, og hårprodukter i badeskapet, hva er interessant med det? Hææææ....



Anonymous poster hash: ee2aa...60f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forskjeld på om menn går barbeint kontra kvinner

Jaa, kvinner har ofte finere føtter. De er ikke like ekle, lukter ikke osv. Manneføtter er store, hårete og ofte svette :P hvertfall i hodet mitt :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, kvinner har ofte finere føtter. De er ikke like ekle, lukter ikke osv. Manneføtter er store, hårete og ofte svette :P hvertfall i hodet mitt :P

 

Bigfoot-føtter! :wow:

Anonymous poster hash: c2e68...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...