Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student og eier min egen leilighet. Har opplevd at gjester på vors går rett inn med sko og planter beina rett på det hvite teppet mitt. 



Anonymous poster hash: 9dba4...49d
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir alltid forbauset på kg over hvor mange som klager på uanmeldt besøk (plutselig sto de midt på soverommet eller dusjen). Hvor vanskelig er det å låse døren, spesielt hvis man sover/skal dusje? Det som irriterer meg er folk som går på toalettet med åpen dør, og deretter ikke vasker hender. Har dessverre et par sånne i min familie. Har også noen som røyker på verandaen selv om jeg har sagt fra det ikke er greit. Barbeinte gjester har jeg heldigvis ikke opplevd, men det ville jeg ikke likt. 



Anonymous poster hash: f75bc...cd6
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har med seg barn eller hunder.

 

Folk som forventer å få bevertning hvis de kommer på besøk.



Anonymous poster hash: d7185...aa7
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må først og fremst si at de fleste gjestene jeg har hjemme oppfører seg normalt, pg jeg bryr meg null om venner og familie tar seg til rette og henter ting i skapene selv og slikt.

Det jeg derimot misliker er når venners venner eller folk jeg ikke kjenner så godt skal pelle på alt i hele huset og snoke rundt. Først og fremst fordi det er uhøflig men også fordi enkelte ting er privat.

Jeg har ikke lyst til å vise feks soveeommet mitt til alle og enhver, og har også opplevd at folk låner (bare bruker) hårspray og parfymer og slikt uten å spørre når jeg har fest. Jeg har også opplevd at noen spurte om jeg hadde hvitvin, jeg svarte nei -da gikk vedkommende i skapet mitt og dro fram ei flaske "du har jo her!".. JA men den fikk mannen min av foreldrene i bursdagsgave og jeg hadde ikke tenkt at du som jeg nesten ikke kjenner skulle sitte å drikke den opp fordi den vinen jeg serverer ikke er bra nok for deg!! (Sa jo ikke det da men..)

Det handler i bunn og grunn mest om at jeg misliker at folk ikke har respekt hjemme hos meg og tar seg tilrette uten at det er naturlig!

Anonymous poster hash: 9cd07...2ef

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvilke mennesker dere omgås. Ingen har noensinne gått inn på mitt/vårt  soverom uten å ha blitt invitert dit. Jeg har aldri fått uventede gjester i ubeleilige situasjoner, selv om det hender jeg får uventede gjester. 

Ingen har pillet på mine ting, eller sjekket private papirer som jeg vet. Mulig noen har lånt hårspray eller snoket i mine baderomsskap, men der har jeg ikke så mye jeg er redd for, så det går fint. Jeg har aldri vært ute for at noen har tatt seg til rette i mine kjøkkenskap heller uten å bli bedt om det. 

 

Det eneste jeg kan irritere meg over må være at det ikke kommer flere uventede og ubudne gjester. Jeg synes det er utrolig hyggelig at det kommer besøk, og hvis jeg er hjemme så må de bare komme. Da får de ta rotet som det er. (For jeg har ikke ryddig hus annet enn ved planlagte besøk.) 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd at noen spurte om jeg hadde hvitvin, jeg svarte nei -da gikk vedkommende i skapet mitt og dro fram ei flaske "du har jo her!".. JA men den fikk mannen min av foreldrene i bursdagsgave og jeg hadde ikke tenkt at du som jeg nesten ikke kjenner skulle sitte å drikke den opp fordi den vinen jeg serverer ikke er bra nok for deg!! (Sa jo ikke det da men..)

Anonymous poster hash: 9cd07...2ef

 

Det minner mest om barneoppførsel. Husker en venninne som hadde besøk av en annen venninne med barn, og barnet fikk en sjokolade. "Jeg vet du har to", sa ungen.  :fnise:

Anonymous poster hash: f75bc...cd6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg kan komme på er de som tar med seg ytterjakke, stort skjerf og hele pakka inn i stua/kjøkkenet. Har masse knagger i gangen, heng det der, ikke legg det på kjøkkenbordet. Og på vinteren fyller det jo hele sofaen når de legger det der.

Anonymous poster hash: caf17...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Silver

Eneste jeg misliker er når folka som er på besøk kaster røykstumpene sine i hagen min 😔

Jeg røyker ikke selv, så glemmer å sende med noe å stumpe røyken i, men syns det er irriterende at de velger hagen likevel. Bor i firemannsbolig, så jeg må jo ut å plukke opp asap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke folk som tar med seg barn uten å spørre først. Verken jeg eller bikkja liker barn så da blir bare hele besøket utrivelig.

Ellers hater jeg når moren min eller svigermoren min skal ta ut av oppvaskmaskinen. Jeg sier at jeg skal gjøre det, men de insisterer. Ender alltid med at jeg ikke finner en dritt på kjøkkenet etterpå.

Anonymous poster hash: cc675...117

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker du hunden din inn i aluminiumsfolie?  :sjokkert:

 

Irriterer meg ikke så mye, men en ting er når folk ikke legger ned dolokket etter seg. Det er så ekkelt!!



Anonymous poster hash: f0345...c10
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som går inn på soverommet må være det verste, ja... 

 

Eller folk som låner pcen/mobilen min for å sjekke noe "kjapt" så sitter de der lenge med den. Jeg får seriøst noia av å la andre ha kontroll over pcen eller mobilen min, men kan liksom ikke begynne å anklage dem for å snoke heller. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som går inn på soverommet må være det verste, ja... 

 

Eller folk som låner pcen/mobilen min for å sjekke noe "kjapt" så sitter de der lenge med den. Jeg får seriøst noia av å la andre ha kontroll over pcen eller mobilen min, men kan liksom ikke begynne å anklage dem for å snoke heller. 

 

Skjermlås.

Anonymous poster hash: f75bc...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skjermlås.

Anonymous poster hash: f75bc...cd6

 

Det har jeg. Nå mener jeg hvis jeg gir de tillatelse til å låne den fordi det "bare skal sjekke noe kjapt" men så blir de sittende lenger enn jeg hadde forventet. Da begynner jeg å freake ut. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Pakker du hunden din inn i aluminiumsfolie?  :sjokkert:

 

Irriterer meg ikke så mye, men en ting er når folk ikke legger ned dolokket etter seg. Det er så ekkelt!!

Anonymous poster hash: f0345...c10

 

 

Neida! Det var en spøk :D

 

Det er veldig koselig at folk liker å kose seg med hunden, men det er likevel ikke til å underslå det faktum at det rykker litt i meg når jeg ser at hunden blir klødd og klappet etter alle kunstens regler når den røyter så mye som den gjør i "periodene". Men jeg er en liten pedant, så jeg prøver å se litt stort på det :)

 

Anonymous poster hash: c2e68...07e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når gjestene lar dolokket stå åpnet.

- har en katt som digger å sitte på dolokket. Han er vant til at lokket er lukket ;)



Anonymous poster hash: ff48e...42f
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Har en gemmel venninne jeg av og til er på cafe med. Når jeg skal hjem, slenger hun seg med for å bli med hjem til meg uten å spørre. Om jeg sier jeg er opptatt/ikke skal hjem, vil hun bli med dit jeg eventuelt skal. 

     

  • Gjester som "aldri" reiser hjem. Jeg er klar for natten og skal tidlig opp dagen etterpå, og de tar ikke hintet før jeg sier de MÅ gå hjem. 

     

  • Gjester som kommer uanmeldt på besøk og forventer at her alltid er ekstra middag til de.

     

  • De som sitter med ytterjakke på stua / går med sko inne.

     

  • Gjester som dusjer seg ned med min parfyme fra badet, og senere nekter på at de har "lånt litt".

     

  • Gjester som legger seg langflat i en tre-seter så resten må dele en liten to-seter.

    Er noe av det jeg kommer på i farta! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merker at jeg irriterer meg ganske lite over gjester i forhold til flere her, hehe. Dersom det er noe pleier jeg iallefall si ifra på en veldig ålreit måte. Eneste jeg kommer på at kan være irriterende er om folk går inn med yttersko, men aldri opplevd det som jeg kan huske :)

 

//Sportsidiot

Endret av sportsidiot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir jo nesten redd for å dra på besøk til folk utifra hva som blir listet opp her

Man skal helst ikke gå på do hos folk engang o.O

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjester som er alt for husvarme og føler seg veldig hjemme.

De snoker, forsyner seg med mat i kjøleskap uten å spørre, låner sminke, krem osv, beina på bordet, fiser i godstolen min osv. Jeg nekter ingen mat, men det går an å spørre før man forsyner seg.

Jeg blir irritert når folk kommer på besøk, så har de med seg 1 eller 2 venner. Det var ikke så lenge siden vi skulle ha en liten fest. Venninne tok med seg en venninne. Som jeg på toppen av det hele ikke likte noe særlig. Igjen, det går an å spørre!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som går inn på soverommet må være det verste, ja... 

 

Eller folk som låner pcen/mobilen min for å sjekke noe "kjapt" så sitter de der lenge med den. Jeg får seriøst noia av å la andre ha kontroll over pcen eller mobilen min, men kan liksom ikke begynne å anklage dem for å snoke heller.

Kunne ikke ha vært mer enig! Takler ikke når noen må sjekke noe på pcn. Kan ikke nekte de heller føler jeg. FB står jo på hele tiden, så er redd noen skal snoke der eller se på bildene. Kan aldri vite.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...