Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker heller ikke når folk drar for tidlig! Mannen min og jeg inviterte et vennepar over på middag en lørdagskveld. Middagen var avtalt god tid i forveien, og venneparet var inneforstått med at det skkulle bli en "helaften". Jeg brukte en del tid og ikke minst penger, på å lage en flerretters med viner som passet til.

Venneparet vårt dro før desserten kom på bordet, sånn rundt kl 2130. Fordi de ville drike vin men ikke betale for taxi hjem, så broren til en av dem skulle hente dem og han kunne senest hente kl 2130.

Jeg var helt paff. Jeg hadde brukt noen tusenlapper på råvarer og vin og laget mat hele dagen, så gadd de ikke bruke 300kr på taxi.

 

 

Dette er jo kjempefrekt. Hadde ikke invitert dem flere ganger...

 

 

Det har jeg ikke gjort, heller ;)

 

Jeg syns dessert 2130 var veldig sent, jeg da. Flere timer etter jeg pleier være ferdig med middagen. 

Anonymous poster hash: f75bc...cd6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns dessert 2130 var veldig sent, jeg da. Flere timer etter jeg pleier være ferdig med middagen.  Anonymous poster hash: f75bc...cd6

Det synes ikke jeg. De kjekkeste selskapene/ festene jeg har vært på, blir mat servert uformelt gjennom hele kvelden. Desserten blir gjerne ikke servert før 00.30. Vi sitter ikke rundt bord da, men går litt rundt, småsnakker med hverandre.

Uansett går man ikke fra et selskap 21.30 uansett grunn når man er invitert i selskap med mat.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når venninner skal til meg før for eksempel en fest, og de begynner å gå i alle skap og ser i sminken fordi de ikke "liker det de selv har på" tar de nye klærne mine og presser de på seg!! Særlig en som bruker 3 str større enn meg.. SKJØNNER HUN IKKE AT HUN IKKE ER EN SMALL??? :))) også som sagt tar i bruk all sminken min

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke har kontroll på avkommet sitt.

Folk som herjer med bikkja.

Folk som bare "må" se på tv (bli hjemme hvis du ikke overlever en kveld uten Hotell Cæsar...).

Folk som prøver musikkinstrumentet mitt uten å spørre.

Anonymous poster hash: 6c566...1b8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Folk som går inn på soverommet. Det har egentlig sjeldent skjedd, men soverommet er privat.

Selv snoker jeg i andres baderomsskap- og skuffer, er litt for nysgjerrig av natur. Sitter med benene opp i sofaen eller stolen gjør jeg også, jeg hater å ha benene på gulvet.

Anonymous poster hash: a65e2...3e2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke ha vært mer enig! Takler ikke når noen må sjekke noe på pcn. Kan ikke nekte de heller føler jeg. FB står jo på hele tiden, så er redd noen skal snoke der eller se på bildene. Kan aldri vite.

Virkelig!? Jeg slapper alltid av når jeg låner bort pc til venner. Føler ikke jeg har noe å skjule (selv om jeg selvsagt har private saker), og jeg stoler jo på vennene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SykkelJenny

Jeg irriterer meg aldri over gjester - elsker å få besøk. Om barn eller svigerbarn må på do når de er her så gjør det meg ingenting. Det viser bare at de slapper av og føler seg hjemme her.

 

Men jeg husker i yngre dager da jeg nettopp flyttet hjemmefra. Da irriterte jeg meg over de som aldri hadde vett til å komme seg hjem. Og jeg irriterte meg veldig over de som lot barna gjøre som de ville uten å irettesette dem. Da husker jeg at jeg bestemte meg for å aldri få barn selv. 

 

Nå har jeg vokst fra å irritere meg over barn og elsker når barnebarna er her. Jeg leker og herjer med dem så det blir riktig høylytt til tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg misliker:

  • Folk som går inn med sko.
  • Snoker i skap.
  • Går barbeint.
  • Uanmeldt besøk.
  • Ikke tar ned dolokket - det er mange dyr som lever i avløpsrør altså!
  • Folk som skal "se" soverommet. Det er privat, er ting der som jeg liker å holde mellom min samboer og meg :lur:.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater at gjester lar dolokket stå oppe. 

 

Det er det eneste jeg ikke liker. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Folk som går inn på soverommet. Det har egentlig sjeldent skjedd, men soverommet er privat.
Selv snoker jeg i andres baderomsskap- og skuffer, er litt for nysgjerrig av natur. Sitter med benene opp i sofaen eller stolen gjør jeg også, jeg hater å ha benene på gulvet.

Anonymous poster hash: a65e2...3e2 </p>

Hva i alle dager forventer dere å finne i skapene til folk? "Høhø, sjekk trine da. Hun har 2 tamponger færre i dag enn hun hadde i går. Hun menser Ass!"

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<p>

[*]Ikke tar ned dolokket - det er mange dyr som lever i avløpsrør altså!

:sjokkert: Virkelig? Endret av Fotballflue
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjelden frekke gjester, men jeg kan bli litt oppgitt av godt ment "hjelp". Jeg liker best å sett på plass ting etter en middag selv, for jeg vet hvor det skal. Men det er ikke et kjempeproblem, akkurat. Det aller mest slitsomme er vel gjester som blir lenge etter at jeg har gjespet og sagt "jeg tror nesten jeg må legge meg snart..." 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går inn på sko. Når i helvete begynte folk å synes dette er greit?

Legger sofaputer på gulvet og ikke over i en lenestol. Uting.

Setter glass og kopper på andre møbler enn stuebordet.

Går inn på soverommet. Leiligheten min er kanskje liten, men soverom er alltid privat...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste oppfører seg helt ålreit, og da går det fint enten de bruker badet, hjelper til på kjøkkenet, osv.

 

Men merker jeg sliter med tålmodigheten når jeg en sjelden gang treffer på folk som tar seg skikkelig til rette hjemme hos meg, dvs åpner skapdører uten å si hvorfor, hva de skal osv, snoker på badet (hører de åpner skap og kommodeskuffer der inne - og NEI, det var ikke mangel på doruller), folk som bare turer ut på verandaen og har tatt av barnesikringa og alt før jeg får snudd meg - uten å høre om det er greit på forhånd..

 

Irriterer meg også over samme type msk, som kan komme med kommentarer om hjemmet, om f.eks stilen din, om andre som har flere kvadratmeter osv.

 

Husker jeg irriterte meg grønn over ei som jeg innerst inne tror var litt sjalu fordi jeg hadde spart meg råd til å endelig kjøpe leilighet, mens hun fortsatt leide og ønsket leilighet selv. Hun begynte da å prøve å trekke leiligheten min ned, f.eks hvis vi var på besøk sammen hos ei annen venninne, kunne hun kommentere slik som at "denne leiligheten tror jeg er større enn din", eller "du har vel ikke boblebad, sånn som de har her" osv osv. Ble til slutt så irritert, at denne "venninnen" er et tilbakelagt kapittel....Det første hun sa da hun var på besøk i den nye leiligheten min var heller ikke "så fint du har fått det", eller "gratulerer" - det var "JEG har lyst på leilighet", så jeg burde vel skjønt at det var av typen som ikke unner andre noe bra...



Anonymous poster hash: 6712c...7be
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det synes ikke jeg. De kjekkeste selskapene/ festene jeg har vært på, blir mat servert uformelt gjennom hele kvelden. Desserten blir gjerne ikke servert før 00.30. Vi sitter ikke rundt bord da, men går litt rundt, småsnakker med hverandre.

Uansett går man ikke fra et selskap 21.30 uansett grunn når man er invitert i selskap med mat.

 

Glad vi vanker i ulike kretser. Jeg og de jeg kjenner pleier ikke sitte og spise så sent. Jeg er stort sett også avhengig av kollektivtransport for å komme hjem, så senere enn 22 hadde jeg nok ikke reist hjem uansett. Dette er ikke snakk om type fyllefester (som jeg uansett ikke går på), men når man er invitert til middag hos noen. Da spiser vi som regel rundt kl 18-19. Blir det senere enn det må man jo nesten spise på forhånd for å ikke bli sulten. Hjemme spiser jeg rundt kl 17 på arbeidsdager og tidligere i helgene. Hadde jeg spist hos noen som ikke var ferdig med maten før 2130 så hadde jeg ikke regnet med det kom dessert i tillegg. 

Anonymous poster hash: f75bc...cd6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forøvrig hatt folk i hjemmet mitt som har hatt med en eller annen form for dop (hvitt pulver i liten ziplock-pose) I samme slengen bar det et par som stakk inn på badet og hadde oralsex. Uten lås på døra. Denne dama fant og ut at ymse sminke og parfyme var OK å ta med seg hjem.

Dette er bare for å nevne noe fra den aktuelle natta.

Det skal sies at dette ikke var mine gjester. Hun jeg delte leilighet med tok med seg feil gjeng på nachspiel. Jeg var ung og redd, og turte ikke si noe. Egentlig skulle jeg ringt politiet.

At folk går barbeint, eller bæsjer i doen min går helt flott.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dessert 2130 var veldig sent, jeg da. Flere timer etter jeg pleier være ferdig med middagen.  Anonymous poster hash: f75bc...cd6

Hva har det med saken å gjøre egentlig?

Anonymous poster hash: 8000c...ee5

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig!? Jeg slapper alltid av når jeg låner bort pc til venner. Føler ikke jeg har noe å skjule (selv om jeg selvsagt har private saker), og jeg stoler jo på vennene mine :)

Ja virkelig.

Anonymous poster hash: 8000c...ee5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...