Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest lipgloss

:) har bare en ting jeg ikke liker å det er uanmeldt besøk spesielt sent på kvelden:(

Ellers må folk gjerne gå barbeint,gjør jo dette selv,bruke doen for å bæsje og gå i kjøleskapet,liker at folk føler seg hjemme.

Om folk snuser i skapene på badet vet jeg ingenting om,og har aldrig opplevd at noen går inn på soverommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lipgloss

Jaa, kvinner har ofte finere føtter. De er ikke like ekle, lukter ikke osv. Manneføtter er store, hårete og ofte svette :P hvertfall i hodet mitt :P

okey:)) jaja slik er ikke mine føtter hihi,går alltid barbeint jeg både hjemme og på besøk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøtt hvor mye folk irriterer seg over! Eller hvor rare bekjentskaper folk har...

 

Vi ganske åpent hus, plutselig besøk? Ja takk. Går du barbeint er det 0 problem, går alltid barbeint selv, føtter i sofaen er ikke noe stress, hater selv å sitte med føttene på gulvet, går du inn på sko reagerer jeg ikke så mye på det, her løper ungene inn og ut hele dagen så støvsuge og vaske må jeg uansett gjøre på kvelden, er det rett etter gulvvask sier jeg bare ifra at skoene må av. (verre er det jo ikke??)  

Er du sulten så forsyn deg av det som er i kjøleskapet, trenger du å låne klær så gå å kikk, sminke eller parfyme er 0 stress, og vil du sove over er det bare koselig (og de skal til og med få lov til å bruke både dusj og do  :sjokkert: )

Det er også likedan hos venninnene mine (jeg har ekstra nøkler til flere, og de vet hvor jeg gjemmer vår), Jeg syns heller det er litt ukomfortabelt med dem som er så reservert høflige "Njaaaa, jeg kan vel kanskje ta et lite glass med vann, men bare om det er greit for deg altså..."  :klaske:

 

Samme her!

 

Det meste går i grunn greit hos meg, men overnattingsgjester som aldri hjelper til med noe som helst irriterer meg. Jeg liker å være vertinne og varte opp, men blir du mer enn et par dager og aldri hjelper til med å rydde av bordet eller å lage middag, da blir jeg irritert. Har flere ganger hatt et vennepar på besøk i en uke, hvor de ikke har gjort annet enn å sitte og se på tv hele dagen og forventer at jeg lager middag til dem og ordner alt når jeg kommer hjem fra jobb. Ikke særlig hyggelig. Selv er jeg alltid flink til å hjelpe til når jeg er på besøk, så jeg forventer at "langtids-gjester" gjør det samme. De kan i det minste tilby seg å hjelpe..

 

Helt enig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjester som deler sine meninger uoppfordret. Det kan eksempelvis være "denne sofaen skal du vel snart skifte ut?" (nei, den er ett år gammel, fra Bolia og kostet nesten 20 k og jeg er dødsfornøyd med den), "når skal du få opp noe på veggene? du har jo bodd her en stund nå?" (jeg liker vegger uten for mye dill), "det føles litt trist når det er så lite farger, synes du ikke?", "hvor er gardinene dine?!", "det er ikke akkurat romslig her", "utsikten er jo i det minste fin, da", "du skal vel gjøre noe med badet/kjøkkenet/gangen?".

 

Slike kommentarer fikk jeg da jeg kjøpte min aller første leilighet i en alder av 26. Den er ikke så stor, men jeg elsker den og jeg var kjempestolt. Kommentarene kom fra en venninne og et familiemedlem. De ble ikke invitert på besøk igjen. Det føltes som at de dreit litt på det jeg var så stolt av. Jeg følte det som at du syntes jeg bodde i et skikkelig høl. Leiligheten er lys, ren, pen og nyoppusset.



Anonymous poster hash: 385dd...909
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Gjester som går inn og snoker i rom de tydelig ikke er ment å være. Eks: hadde bursdagsfeiring for gubben, gjestene hadde tilgang til kjøkken, stor stue + 2 toalett. Vårt soverom hadde jeg låst, andre rom hadde "kun" dørene lukket. Vi oppholdt oss kun i overnevnte rom, men av et par spesielt fikk jeg mange spørsmål om innredning, valg av farger osv på rom hvor dørene var lukket. Følte meg innvadert, hadde vist dem inn der om jeg ønsket at de skulle være i de rommene også..

* Gjester som ikke lukker dolokket før de spyler ned..sprutefobi :O

* Gjester som ikke sitter skikkelig i sofaen/ stolen, men krøker seg til og sitter gjerne på armlenet, sodaputer mm

* Barn til gjester som herjer rundt uten at foreldrene passer på dem. Når jeg, som barn, var på besøk måtte jeg pent sitte enten sammen med de andre eller litt for meg selv mens jeg leste ellee lekte med noe medbrakt. Forutsetter ingen barn der å leke med såklart :-)

Endret av lostinthoughts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gjester som deler sine meninger uoppfordret. Det kan eksempelvis være "denne sofaen skal du vel snart skifte ut?" (nei, den er ett år gammel, fra Bolia og kostet nesten 20 k og jeg er dødsfornøyd med den), "når skal du få opp noe på veggene? du har jo bodd her en stund nå?" (jeg liker vegger uten for mye dill), "det føles litt trist når det er så lite farger, synes du ikke?", "hvor er gardinene dine?!", "det er ikke akkurat romslig her", "utsikten er jo i det minste fin, da", "du skal vel gjøre noe med badet/kjøkkenet/gangen?".

 

Slike kommentarer fikk jeg da jeg kjøpte min aller første leilighet i en alder av 26. Den er ikke så stor, men jeg elsker den og jeg var kjempestolt. Kommentarene kom fra en venninne og et familiemedlem. De ble ikke invitert på besøk igjen. Det føltes som at de dreit litt på det jeg var så stolt av. Jeg følte det som at du syntes jeg bodde i et skikkelig høl. Leiligheten er lys, ren, pen og nyoppusset.

Anonymous poster hash: 385dd...909

 

 

Samme her. Har et familiemedlem som alltid må si hva hun mener om hvordan vi har det, og altid fremheve at hun har så gode løsninger, liker det sånn og sånn. Så blir hun sur når jeg sier at det er slik vi liker å ha det, da er det vi som er sta og ikke kan ta i mot gode og velmenende råd. Sikkert velmenende, men likevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her. Har et familiemedlem som alltid må si hva hun mener om hvordan vi har det, og altid fremheve at hun har så gode løsninger, liker det sånn og sånn. Så blir hun sur når jeg sier at det er slik vi liker å ha det, da er det vi som er sta og ikke kan ta i mot gode og velmenende råd. Sikkert velmenende, men likevel.

Det er, unnskyld meg, faen meg frekt. I mitt tilfelle synes jeg det var såpass drøyt at jeg tenker at det ikke bare handlet om "velmente" råd.

Anonymous poster hash: 385dd...909

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint det må være å være venn med deg! :blomst:Du høres kjempekoselig ut :)Anonymous poster hash: 8a18b...034

Takk for hyggelige ord :) . Når det er sagt så er mine venner helt utrolig ålreite .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad vi vanker i ulike kretser. Jeg og de jeg kjenner pleier ikke sitte og spise så sent. Jeg er stort sett også avhengig av kollektivtransport for å komme hjem, så senere enn 22 hadde jeg nok ikke reist hjem uansett. Dette er ikke snakk om type fyllefester (som jeg uansett ikke går på), men når man er invitert til middag hos noen. Da spiser vi som regel rundt kl 18-19. Blir det senere enn det må man jo nesten spise på forhånd for å ikke bli sulten. Hjemme spiser jeg rundt kl 17 på arbeidsdager og tidligere i helgene. Hadde jeg spist hos noen som ikke var ferdig med maten før 2130 så hadde jeg ikke regnet med det kom dessert i tillegg.  Anonymous poster hash: f75bc...cd6

Mulig du er yngre enn min krets. Vi har råd til å ta taxi hjem. Møtes gjerne i 19 tiden, men selv da er kanskje ikke første rett på bordet før 21. Det blir en hyggelig og uformell middag hvor hverken kokk , vert eller gjestet stresser. :-)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Glad vi vanker i ulike kretser. Jeg og de jeg kjenner pleier ikke sitte og spise så sent. Jeg er stort sett også avhengig av kollektivtransport for å komme hjem, så senere enn 22 hadde jeg nok ikke reist hjem uansett. Dette er ikke snakk om type fyllefester (som jeg uansett ikke går på), men når man er invitert til middag hos noen. Da spiser vi som regel rundt kl 18-19. Blir det senere enn det må man jo nesten spise på forhånd for å ikke bli sulten. Hjemme spiser jeg rundt kl 17 på arbeidsdager og tidligere i helgene. Hadde jeg spist hos noen som ikke var ferdig med maten før 2130 så hadde jeg ikke regnet med det kom dessert i tillegg. 

Anonymous poster hash: f75bc...cd6

 

Merkelig du er da.

 

 Normale selskap for unge/voksne mennesker varer jo utover kvelden/natta. Hvertfall til sånn 01/02. 

Du drar hjem 22? da er det du som er meget spesiell her.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- kommer uanmeldt, eller kommer med veldig kort varsel når de allerede er på vei, altså ingen god måte å si nei på.

- går inn med sko

- går barbeint

- låner produkter på badet utover såpe/antibac

- ikke vasker hender hvis de kommer rett fra butikker, buss el.l

- setter vesker og andre "uteting" på benken eller bord, tenk alt den har stått på før...:/

- drar hendene gjennom håret og hiver løse hår på gulvet, eller peller bøss/hår fra klær og hiver på gulvet

- ikke vasker hender etter dobesøk, ikke bruker dokosten og lukker lokket etter seg. Spruter vann utover vask og speil.

- "hjelper til" aka roter når bordet skal ryddes eller maskinen tømmes.

- har med hund, haaater hår på gulvet, og det blir så mye bøss og skitt av det. Og sikkel. Æsj.

- ikke har kustus på ungene, ikke vasker hendene deres etter å ha spist før de leker og tar på ting. Har unger selv men de vasker seg på autopilot etter måltider osv.

- de som lar ungene sine pelle på pynt osv.

- generelt roter, flytter på ting, ser med hendene, setter glass og annet overalt.

- blir for lenge og nærmest må kastes ut.

- overnattingsbesøk som tramper, tar hardt i dørene osv og vekker meg evt ungene som igjen vekker meg om natten, eller verst av alt, så tidlig om morgenen at man ikke får sove igjen.

- kommer på besøk når de er småsyke/smittsomme eller har en unge hjemme med omgangssyke eller noe *grrrrr*!

Ikke så glad i besøk jeg....:P hjemmet er min/vår frisone, og det er ikke mange som kan komme på besøk uten at jeg føler meg invadert. Heia korte besøk av renslige gjester!

Anonymous poster hash: 49cf9...b2a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer uanmeldt

Har på jakke og sko inne

Tisser utenfor doen

Kaster tyggisklyser ved inngangspartiet. Da må jeg jo plukke de opp etterpå...

Slipper ut innekattene.

Blir til langt utpå natta

Opplevde en gang at en venninne la en brukt bæsjebleie på bordet mitt, og tørka av bordet med en babyvåtserviett...

Eller, folk som ødelegger ting. Hadde en venninne, hvor ungen hennes ødela noe hver gang de var på besøk. Knuste et stort speil, ungen tegna med tusj på TV-en, en gang tegna ungen med tusj på en hel vegg, ødela en dør...

Og de som har med ungene på besøk, ungene roter hele stua full av leker, og de drar uten å engang tilby seg å hjelpe med å rydde opp rotet etter ungen sin.

De som skifter bæsjebleie på ungen sin på det hvite teppet.

Hadde en gang overnattingsbesøk av en som vandra hele dagen rundt i bare boxeren, drassa dyna på soverommet ut i stua og la seg på tresetersofaen, eneste sittemøbelet i stua og lå der hele dagen. Samme mann tissa i dusjen, og trakk ikke opp etter seg på do da han bæsja...

Folk som tar med seg store kofferter og mange store gjenstander for å oppbevare hos meg mens de er i byen.

Eller, besøk som liksom skal komme og være i tre dager, og blir i tre uker...

Folk som tar i bruk kjøkkenet mitt

Som tar i bruk ipaden. Den er privat. Pcen likeså.

Som Snoker. I skap og skuffer. Hadde en gang overnattingsbesøk som romsterte i hele stua mens de trodde jeg sov...

Anonymous poster hash: 62e0f...837

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer uanmeldt

Har på jakke og sko inne

Tisser utenfor doen

Kaster tyggisklyser ved inngangspartiet. Da må jeg jo plukke de opp etterpå...

Slipper ut innekattene.

Blir til langt utpå natta

Opplevde en gang at en venninne la en brukt bæsjebleie på bordet mitt, og tørka av bordet med en babyvåtserviett...

Eller, folk som ødelegger ting. Hadde en venninne, hvor ungen hennes ødela noe hver gang de var på besøk. Knuste et stort speil, ungen tegna med tusj på TV-en, en gang tegna ungen med tusj på en hel vegg, ødela en dør...

Og de som har med ungene på besøk, ungene roter hele stua full av leker, og de drar uten å engang tilby seg å hjelpe med å rydde opp rotet etter ungen sin.

De som skifter bæsjebleie på ungen sin på det hvite teppet.

Hadde en gang overnattingsbesøk av en som vandra hele dagen rundt i bare boxeren, drassa dyna på soverommet ut i stua og la seg på tresetersofaen, eneste sittemøbelet i stua og lå der hele dagen. Samme mann tissa i dusjen, og trakk ikke opp etter seg på do da han bæsja...

Folk som tar med seg store kofferter og mange store gjenstander for å oppbevare hos meg mens de er i byen.

Eller, besøk som liksom skal komme og være i tre dager, og blir i tre uker...

Folk som tar i bruk kjøkkenet mitt

Som tar i bruk ipaden. Den er privat. Pcen likeså.

Som Snoker. I skap og skuffer. Hadde en gang overnattingsbesøk som romsterte i hele stua mens de trodde jeg sov...

Anonymous poster hash: 62e0f...837

 

Dette høres helt forferdelig ut, men mye av dette kunne du sikkert ha forhindret. Står du stille og ser på at både barn og voksne herjer rundt?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker sterkt at de kikker i skapene på badet og hører de romsterer der inne. Kommer ut med min leppestift på og lukter min parfyme. Nei! Det er ikke greit!!!

Anonymous poster hash: c49cb...6bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lite irriterende folk på besøk... Inviterer folk jeg liker, og de oppfører seg fint. Jeg går ikke rundt å irriterer meg på besøk egentlig....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke store krav, elsker når folk føler seg hjemme hos meg og gjør som de ellers vil når de er hjemme hos seg selv. Er du sulten så bare ta mat, kjøleskapet mitt er der og er du trøtt sov litt på sofaen min. Trenger du å ta en dusj? Ta en dusj, håndkle er i skapet!

Når jeg vet at gjestene mine slapper av, så kan jeg det også. Hater når jeg må spør om alt hele tiden fordi de ikke kan si ifra om de er sulten eller ikke.

Anonymous poster hash: b8862...ca6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker hovedbadet istedet for gjestebadet.

Går med sko inne.

Henger yttertøyet fra seg på stua istedet for i gangen hvor det er plass.

Snoker i kjøkkenskapet og forsyner seg (jada, opplevd det).

Bruker sin egen t-skje (som de alt har spist med) og skraper av is-skjeen eller kakespaden når de har forsynt seg.

Anonymous poster hash: 83bb3...8df

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg blir skikkelig sint eller irritert over noe gjestene min gjør, søler, spiser hva de vil eller roter på badet.
Jeg har alltid litt mat rester og masse frukt og gjestene tar det de vil, de føler seg hjemme rett og slett. Samme for meg.
Vi har ikke noe spessielt på badet.. ikke noe kremer, sminker eller lignende. Alt slikt har vi inne på soverommene, der går ikke gjestene våres.
Om gjestene vil sove så får de sove, om det er på sofaen eller på senga, opp til dem.

 

Syns egentlig mange her irriterer seg over små ting, men det kan jo selvfølgelig være gjester med dårlig oppførsel.

Endret av Leehyori
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- folk som går inn med sko

- at de kommer på besøk selv om de er syke; de trenger vel ikke å smitte hele verden!!!

- bruker doen (da jeg har veldig angst for bakterier)

-

Anonymous poster hash: 7fb92...0fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...