Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Minareter, burkabruk og bønnerop burde forbys nasjonalt.

 

Norge er først og fremst nordmenn sitt land. (Har ikke noe problem med noen innvandrere som oppfører seg og ikke prøver å tvinge sin kultur på resten av samfunnet, men mener nordmenn bør forbli en stor majoritet, slik det generelt har vært igjennom historien)

 

Alle utlendinger som begår alvorlig voldskriminalitet burde få livstidsdom i en arbeidsleir bygd på svalbard



Anonymous poster hash: f90e2...37f
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sosiale klatrere. 

 

Typisk "Try hard" 20-åringer (mer kvinnfolk enn mannfolk) som bruker alt av penger på dyre merkeklær og ferier, selv om de bor i rønner og drukner i kredittkortregninger. Du finner de ofte på eksklusive utesteder, og de har som mål å bli kjent med mer resursfulle folk. De er ikke nødvendigvis gold diggers, men mange av disse overlapper dessverre. De elsker å poste feriebilder på Face og Instagram, og drar alltid på disse feriene med en eller annen 30-40 åring.

 

Er de riktig flinke greier de å kapre en eller annen (sosial) media jobb innen Mote, Velvære, Reise, og slikt. Uten å ha mer kvalifikasjoner enn å selv være blogger, eller bare kjenne de rette folka. 

 

Er selvfølgelig ikke misunnelig, da jeg har null interesse av det de driver på med...men har selv møtt flere av disse "in action", og det er så håpløst patetisk å se på. Før eller siden kommer det en "Men forresten, kjenner du [navn på en eller annen i næringslivet eller kulturnæringen]" 

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 80f19...e18
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mitt om folk som mener så masse om:

- ... kompliserte og sammensatte felt som helse og utdanning, gjerne uten å ha studert og/eller lest seg opp på området.

- ... EU-medlemskap og Midtøsten-konflikten, spesielt ungdom helt uten faglige forutsetninger.

 

Og motsatt, når en ikke mener noe om:

- ... fotball, og er mann. Da går jeg bare ut ifra at du er uinteressant som person.

- ... politikk. Det berører faktisk hverdagen din mer enn den provoserende flate magen til Fotballfrue.

For å nevne noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som konsekvent skriver "å" istedenfor "og" (eller motsatt). Likeledes åpenbare skrivefeil som ikke har med dysleksi å gjøre.

Da blir budskapet borte for meg, uansett hvor alvorlig temaet er, og jeg lurer på hvorfor det er så innmari vanskelig å gjøre en LITEN innsats.

Anonymous poster hash: 486c3...234

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fordommer mot:

 

- Etniske nordmenn som melder seg ut av statskirken

- Kaviarsosialister

- Verdiliberalister

- Folk som henger ut Frp-ere som mindre intelligente eller Høyre-velgere som klysete, men som selv hevder å være solidariske og være for kulturelt mangfold



Anonymous poster hash: e5a6e...fd8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Har fordommer mot:

 

- Etniske nordmenn som melder seg ut av statskirken

Anonymous poster hash: e5a6e...fd8

Hvorfor? Er det ikke lov å melde seg ut av et religiøst samfunn man ikke tror på og ikke vil støtte?

Anonymous poster hash: e7177...762

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor? Er det ikke lov å melde seg ut av et religiøst samfunn man ikke tror på og ikke vil støtte?

Anonymous poster hash: e7177...762

 

Jo, det er klart det er lovlig. Og jeg er også for individets selvbestemmelsesrett. Men jeg misliker at Norge stadig går lengre i å kvitte seg med sin kulturelle arv. Jeg er ikke "megakristen" selv, men jeg er glad for at den evangelisk-lutherske kirke er (har vært) en del av Norges kultur.

Anonymous poster hash: e5a6e...fd8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jo, det er klart det er lovlig. Og jeg er også for individets selvbestemmelsesrett. Men jeg misliker at Norge stadig går lengre i å kvitte seg med sin kulturelle arv. Jeg er ikke "megakristen" selv, men jeg er glad for at den evangelisk-lutherske kirke er (har vært) en del av Norges kultur.

Anonymous poster hash: e5a6e...fd8

 

Jeg har fordommer mot de som innbiller seg at den evangelisk-lutherske kirke har mye med vår erkenorske kultur å gjøre. Vår erkenorske kultur er hedensk. Den baserer seg mer på tusser, troll, nisser og sånt.

Anonymous poster hash: e7177...762

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som spiller mye dataspill eller playstation og refererer til det som en "hobby".

 

Eller kvinner som er sammen med slike menn, klager over det da det selvsagt går på bekostning av å ha et reellt liv, men aldri klarer å velge noen bedre. 



Anonymous poster hash: dc70a...784
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har fordommer mot de som innbiller seg at den evangelisk-lutherske kirke har mye med vår erkenorske kultur å gjøre. Vår erkenorske kultur er hedensk. Den baserer seg mer på tusser, troll, nisser og sånt.

Anonymous poster hash: e7177...762

 

Ok. Jeg vet at norsk kulturarv også består av hedenskap. Men kristendommen har også vært her i 1000 år.

Anonymous poster hash: e5a6e...fd8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnfolk som på et forum er opptatt av å "virke" politisk korrekte i alt de svarer på når et dypdykk i historikken deres avslører noe helt annet ...den er det mange her inne som bør føle seg truffet i. 

 

:fnise:



Anonymous poster hash: d6394...cc1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abonnerer på denne :P

 

Do we need to know...?

Anonymous poster hash: ec2b8...e85

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- "Do gooder- samaritanere" (les. typ Coacher ol.)som alltid skal påpeke at de elsker å jobbe med å hjelpe folk/forandre livene deres(så lenge man  gjør det på deres måte), spesielt de som krever tusenvis av penger for dette. Mange av disse tror jeg prøver å overdøve et tomrom i sitt eget liv. Eller rett og slett er så arrogante at de mener deres vei er den eneste. Og hysteriske skrikende dyreaktivister som går i fistel for alt. Som regel ligger det mer et egoistisk eksporingsbehov bak. Nei, da foretrekker jeg de type ildsjelene som jobber ræva av seg i bakgrunnen uten å forvente noe tilbake for det.

 

- Folk som bruker utrykket "mine skattepenger" i diskusjoner.

 

- Folk som ikke evner å se gråsonene i livet.

 

- Folk som skylder alt som går mot dem/uenigheter på janteloven. Eller bruker ordet"haters".

 

- Store deler av den sittende "makteliten", både nasjonalt og lokalt.

 

- Folk som skriver på kaudervelsk dialekt på offentlige fora.

 

(Edit;)

Endret av Cordelia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jo, det er klart det er lovlig. Og jeg er også for individets selvbestemmelsesrett. Men jeg misliker at Norge stadig går lengre i å kvitte seg med sin kulturelle arv. Jeg er ikke "megakristen" selv, men jeg er glad for at den evangelisk-lutherske kirke er (har vært) en del av Norges kultur.

Anonymous poster hash: e5a6e...fd8

 

Helt enig.

 

Vi bør verne om og ta vare på de verdiene vi har.

 

 

Anonymous poster hash: 1ff34...04f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sosiale klatrere. 

 

Typisk "Try hard" 20-åringer (mer kvinnfolk enn mannfolk) som bruker alt av penger på dyre merkeklær og ferier, selv om de bor i rønner og drukner i kredittkortregninger. Du finner de ofte på eksklusive utesteder, og de har som mål å bli kjent med mer resursfulle folk. De er ikke nødvendigvis gold diggers, men mange av disse overlapper dessverre. De elsker å poste feriebilder på Face og Instagram, og drar alltid på disse feriene med en eller annen 30-40 åring.

 

Er de riktig flinke greier de å kapre en eller annen (sosial) media jobb innen Mote, Velvære, Reise, og slikt. Uten å ha mer kvalifikasjoner enn å selv være blogger, eller bare kjenne de rette folka. 

 

Er selvfølgelig ikke misunnelig, da jeg har null interesse av det de driver på med...men har selv møtt flere av disse "in action", og det er så håpløst patetisk å se på. Før eller siden kommer det en "Men forresten, kjenner du [navn på en eller annen i næringslivet eller kulturnæringen]" 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 80f19...e18

 

 

Haha.

Du satte ord på noe som jeg faktisk har lagt merke til etter jeg fikk instagram for 3 år siden.

Mange av mine tidligere skolevenninner fra videregående nærmer seg 40 år og de har noen fellesnevnere. Bilder fra hippe utesteder ofte, ferie fra steder med kulturell kred hvor de drikker viner ingen har hørt om men er tydelig VELDIG gode, de er singel men har fått en barn mellom 35 og 39. Når far har barnet er det shopping i Barcelona, ferie i Nice med venniner. Alltid.

 

De vil SÅ gjerne være hollywoodfrue at det blir nesten trist. Om 3-5 år blir de vel gamla på byn...

Anonymous poster hash: af4eb...144

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener at et for stort inslag av Islam i Norge vil være negtivt for landet som helhet.

Og jeg kan ikke fatte og begripe at venstresiden ikke ser alle problemene og den potensielle faren. De kjører på, krysser fingrene og håper på det beste. Når all erfaring tilsier at dette kommer til å gå til helv...

Tror faktisk at endel gjør det uten å tørre å si det.....

 

Jeg tørr ikke.

 

Syntes Hege Storhaug er skikkelig tøff.



Anonymous poster hash: af4eb...144
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig sur for at jeg ikke får fullføre utdannelsen min (ikke nok midler/økonomi til det i kommunen) selv om jeg har rett til å fullføre, mens Breivik får lov til å studere - noe jeg synes er helt bortkastet.

 

Kan ikke si dette høyt fordi alle rundt meg mener det er sååå fint at loven er lik for alle som er i fengsel uansett hva de har gjort.



Anonymous poster hash: 8a643...3d7
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte når jeg hører / leser om voldtekt, skyte-episoder eller noe annen kriminalitet, så har jeg mine tanker om hvem som sannsynligvis står bak.

 

Og jeg tar ikke så ofte feil på dette heller....

 



Anonymous poster hash: e8c5b...7f4
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer ofte dårlige ledere. De detaljstyrer og er sære og mistenksomme.

Anonymous poster hash: 69d22...76c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...