Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Østlendinger, både kvinner og menn. Ser på de som selvtitulerte, mindre intelligente, lett på tråden, og meget høye på seg selv. 

Anonymkode: bc627...f55

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Østlendinger, både kvinner og menn. Ser på de som selvtitulerte, mindre intelligente, lett på tråden, og meget høye på seg selv. 

Anonymkode: bc627...f55

Østlendinger gir som regel ikke masse navn til seg selv, altså. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk med flere barn med forskjellige partnere er søppel

Jeg tror ikke på uføre. Det er veldig, veldig få som ikke kan gjøre noe. 

Folk som har gått "livets harde skole" er samfunnstapere og jeg klarer ikke å ta noe av det de sier eller skriver seriøst

Når jeg leser inne på "Barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet" på fb, så skjønner jeg at de har mistet omsorgen for barna sine. Har samtlige gått livets harde skole? 

Overvektige folk irriterer meg. Spesielt de som påstår de spiser sunt. Eh, nei, du gjør ikke det!

Selfies? Hvor skal jeg begynne........

Jeg hater også muslimer. 

Anonymkode: 46dac...115

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor synes du amerikanere er stygge? :P Folk fra Brasil er jo også kåret til å være verdens peneste folk. Og hva mener du med at Østlandet har et fordummende språk?

Anonymkode: 5cd53...d7d

Fordi de som regel er blandet med etter eller annet som gjør at de "taper seg". Dessuten er de ofte kortvokste og overvektige og det er ikke så veldig pent.

Har du hørt folk fra Fredrikstad? Sånt språk, de høres ut som foreldrene nektet de skolegang og at de vokste opp på potetåkeren. Måten de uttaler bokstaven "L" burde fått Språkrådet til å sette inn mannskap i området.

Anonymkode: 7eca6...5ed

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot: 1. overgripere av alle slag. Hvor vanskelig er det å fatte noe så grunnleggende som at sex skal være gjensidig og hyggelig. 2. Arrogante polikere. Det burde være minstekrav om arbeidserfaring og utdanning innenfor feltene de diskuterer og tar avgjørelser. 3. De som tar etter for gruppepress selv om det går utover en uskyldig tredjepart. Makan til feighet! 4. De som sier barnehagetante eller barnehageonkel. Å arbeide med barn er ikke et jævla langt familieselskap. Sier du rørleggeronkel også? 5. FRP tilhengere. 6. Alle som kaller Norge en fredsnasjon. Har du bind for øynene? 7. Kvinner som legger ann på gifte menn. 8. De som velger å ta kosmetiske operasjoner. Det er og blir overfladisk og du forteller omverden at du er påvirket av det snevre skjønnhetsidealet, som etter all sannsynlighet er endret om 10 år. Penger ut av vinduet! 

Anonymkode: 992fc...0ea

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som påstår de ikke forstår dansk, svensk og norske dialekter. Kan ikke, eller gidder ikke? 

Anonymkode: 992fc...0ea

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2015-07-21 den 19.25, AnonymBruker skrev:

Jeg har fordommer mot hipstere. Jeg kan ikke noe for det, men jeg kan ikke unngå å tro at det er en påtatt stil/ personlighet/ livsstil. Når jeg ser hipster-tendenser så tenker jeg automatisk at de er skikkelig kjedelige, dølle og har hatt en lite kulturell oppvekst. Mange er også nødt til å være ganske dumme! Forstår de ikke at de "annerledes og spennende" fasadene deres er lett å se gjennom. Hallo! Ser dere ikke at dere er heeeeeelt like alle andre hipstere?

 

Min teori er at hipsterfaktene er en kompensasjon for noe! At de ikke har noe eget å komme med.

 

Får disse fordommene hver gang jeg ser et ungt par der mannen har skjegg, retroskjorte og caps fra 90-tallet. Dama bærer på papirposer fra den økologiske kaffisjappa mens far triller det ultimate hipstertilbehøret: en kjønnsnøytral baby i dyr vogn fra Stokke. Jeg vedder på de har en "personlig" stil i hjemmet sitt også. Altså blanding av danske designmøbler og "skatter" fra Fretex. De baker helt sikkert eltefritt brød og lager egen ponzosaus og instagrammer alt, alltid.

 

Argh. Hipstere er det verste jeg vet!!! Det kryr av dem i Stavanger. Æsj.

 

Anonymous poster hash: 2dc0c...f72

:hoho:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet med mange innvandrere opp igjennom og jeg tror at de er mindre intelligente enn oss. 

Anonymkode: 77af5...f5b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater ufrivillig barnløse og tangegangen/oppførselen deres. De klarer ikke å få barn selvstendig(ergo de bør ikke formere seg), og likevel klandrer og sjikanerer de oss som klarer å få barn. Null respekt fra meg.

Anonymkode: 93a48...187

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater ufrivillig barnløse og tangegangen/oppførselen deres. De klarer ikke å få barn selvstendig(ergo de bør ikke formere seg), og likevel klandrer og sjikanerer de oss som klarer å få barn. Null respekt fra meg.

Anonymkode: 93a48...187

Tankegangen til slike som deg som sjikanerer ufrivillig barnløse slik du gjør nå. Empatiløs er du

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Maleficenta skrev:

Tankegangen til slike som deg som sjikanerer ufrivillig barnløse slik du gjør nå. Empatiløs er du

Enig! 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter med spiseforstyrrelser. For noen jævla oppmerksomhetssyke selvmedlidende nek.

Anonymkode: 07b83...79e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot kvinner i 30 åra som kler seg som om de var en 65 år gammel tante.  Type lilla/gul/rød blomstrete uformelige  Desigualkjoler, slike treskolignende "pensko" i pastellfarger med rem, kort hår farget i en rødtone, kun maskara, store grelle smykker med sort lærrem som kjede. Brunlød leppestift. Hiv på noen "freshe" briller i gladrød tone!     Det er nummeret før de har brosje på kåpa liksom. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fordommer mot: 

-Folk som trener på helsestudio, men som kjører bil om de skal to meter.

-Folk som alltid skal på utenlandsferier til eksotiske steder som Kilimanjaro, Alpene etc. ...og som aldri har vært på Gaustadtoppen, prekestolen osv..

-Folk med barn og lav inntekt som prioriterer å bruke penger på de dyreste merkeklærne..

-Folk som gjør "én fjær om til ti høns" uten å skjønne at det er det de gjør.

-Folk som stemmer på FRP

-Folk som tror at verden er farlig. De som mener at det er livsfarlig å gå på konsert pga fare for terror, og som på den andre siden kan ha ubeskyttet sex/ kjøre bil og ikke ha røykvarsler i huset uten å bekymre seg et sekund.

-Folk som sier at de "ikke bryr seg om økonomi", eller "fortjener å unne seg" noe de ikke har penger til...som om konsekvenser ikke eksisterer. 

-Folk som overbeskytter barna sine. Alltid kjører dem hvis de kan gå/ sykle/ ta buss. Er redd for at de skal få et skrubbsår osv..

-Folk som klager,  men som aldri gjør noe for å løse problemet.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Tankegangen til slike som deg som sjikanerer ufrivillig barnløse slik du gjør nå. Empatiløs er du

Heller det enn å like slike kvinner som hater mine barn for deres eksistens. Jeg er langt fra empatiløs, men jeg lar ikke flere kvinner prøve å sette mine barn i negativt lys.

Anonymkode: 93a48...187

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot:

- Gravide kvinnfolk.

- Folk som skriver på dialekt.

 

Anonymkode: 860cf...da5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har virkelig fordommer mot alle som mener uføre som gruppe i stor grad har et holdningsproblem og er late. Det er jo ikke det at de har denne meningen som fører til fordommene mine. Det er heller paradokset mellom de utrolig sterke meningene og engasjementet, og mangelen på kunnskap om hvordan arbeidsmarkedet er når man er kronisk syk eller har nedsatt arbeidsevne, og hvorfor uføre og syke ikke får brukt restarbeidsevnen sin. 

Og alle bare "Men det er jo ikke de reelt uføre jeg har noe imot". Da tenker jeg at det er imponerende at de ser seg i stand til å vurdere på øyemål og bruddstykker av info hvem som fyller de strenge kravene for å bli ufør. Dette klarer de faktisk bedre enn NAV, spesialister,og gjerne leger i flertall. Storhetstanker om seg selv, vil jeg si. 

Sjelden har de konkrete løsningsforslag til å gjøre arbeidslivet mer tilgjengelig heller. 

 

  • Liker 43
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fordommer mot kjøttetere som synes at jakt er heeelt forferdelig!!! 

 

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Menn som er hårløse.

- Menn med rødt hår, lys hud og fregner. 

- Kvinner som er glattbarbert nedentil.

- Menn som ligger med hvem som helst.

- Menn som opplever det som vanskelig å få noen til sengs, og derfor ser på det som en "big deal" å ha ligget med mange. 

Anonymkode: 860cf...da5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fordommer

Psykisk syke, de blir så sykt selvsentrerte. Som om alt som eksisterer er pasienten, sykdommen og psykiateren. 

Barnløse som hater barn.

Dyreelskere som behandler dyr som mennesker og ville reddet et dyr foran et menneske. De er virkelig på tur...

Kvinner som går kledd som om de ennå var 20, 15 år etter. 

Menn/kvinner som ikke har kontakt med sine barn, de er det iallfall noe veldig galt med.

Er ikke overbegeistret for veganere, synes de er tullete, vegeterianere kan man iallfall forstå.

Religiøse mennesker, trengs det virkelig en forklaring? Og så skal de alltid prøve å omvende deg...

Menn som tror de vet alt bedre enn deg, uansett hva de sier og gjør så er det greit. De kan ikke gjøre feil...

Sikkert mye mer men det er det jeg kommer på nå. :)

Anonymkode: 1f7cf...5d4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...