Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk som må delta i luxusfellen

Folk som lever av ferdigmat. Poser, bokser, alt som er ferdig

Folk som har fordommer mot det jeg har fordommer mot

Folk som bare skriver på annenhver linje.

Anonymous poster hash: 2a89e...22a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner en som mener at Breivik hadde noen veldig gode meninger og synspunkter. Men å si høyt at man er enig i enkelte av meningene hans, er i alle fall ikke sosialt akseptabelt. Det at man er enig i meningene til en person, betyr selvfølgelig ikke at man er enig i handlingene til denne personen....

 



Anonymous poster hash: e8c5b...7f4
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kvinnfolk som drikker seg drita, har sex for så å rope voldtekt har seg selv å skylde. Greier du ikke å tenke klart nå du drikker, så får du slutte å drikke. Enkelt og greit. 

 

2. Det burde være sertifikat på å få unger. Her burde livssituasjon, økonomi, planer, osv. gjennomgås, samt at det gis grundige kurs på enkle "life skills". Jeg kommer selv fra en liten bygd der 80% av mødre er alenemødre med 2-4 unger (forskjellige fedre, selvfølgelig), ingen utdanning eller jobb. 

 



Anonymous poster hash: 80f19...e18
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

foreldre som ikke følger opp vekten til barna sine, og de som tror at barnevernet har gjort de urett. Null selvinnsikt. 



Anonymous poster hash: f6d30...45a
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker ikke muslimsk kultur/religion

synes at schengen avtalen aldri burde vært inngått

strengere regler for immigrasjon

jeg synes indere og afrikanere lukter forferdelig. 



Anonymous poster hash: df1b8...799
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

nei, du sier noe der:) Ofte så bygger jo fordommer på uvitenhet og man ikke ta alle over en kam. Jeg elsker å endre inntrykk når jeg ser hver enkelt sak:) 

Anonymous poster hash: f6d30...45a

 

Jeg har fordommer mot folk som ikke behersker enkle ordspråk som "å skjære alle over én kam".

Anonymous poster hash: 6ae2e...a4c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle som har dyr er utrolig irriterende. Spesielt hundeeiere som synes det er helt greit å la den ekle bikkjen hoppe oppå en. Enda verre er det når eierne viser frem dette vesenet og er like stolt som en nybakt mor.

Så klart er jeg i mot vold mot dyr, men vold mot dyreeiere derimot...

Anonymous poster hash: 2fb16...29a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Dette har tydeligvis utartet seg til en tråd hvor man klager over ting som man finner veldig irriterende.

 Men en slik tråd finnes allerede her på forumet..

 



Anonymous poster hash: e8c5b...7f4
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ærligøs

 

 Dette har tydeligvis utartet seg til en tråd hvor man klager over ting som man finner veldig irriterende.

 Men en slik tråd finnes allerede her på forumet..

 

Anonymous poster hash: e8c5b...7f4

 

Jeg har tenkt det samme. Når folk sier de har fordommer mot kategori X, så sier de vel egentlig at det ikke nødvendigvis er noe galt med kategori X, men på grunn av latskap og dumhet har en falt inn i en fordom, en dom felt før tilstrekkelige undersøkelser er gjort. I noen av innleggene her virker det som at folk bruker ordet "fordom" i betydningen "dom" eller "berettiget negativ følelse mot". 

 

Jeg lurer også på om fordommer som en er seg bevisst, virkelig er fordommer? De synes for meg å være mindre farlige enn fordommer som en er overbevist om er kunnskapsbaserte og berettigede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha, dette er så patetisk! Og du hadde kommet til å hate meg skikkelig pga det du skriver her. :)

Anonymous poster hash: 6c820...485

Dette er ikke noe jeg sier høyt og absolutt ikke noe jeg er stolt av. Men helt ærlig så tenker jeg dette. Skammer meg litt. Er litt moderering... jeg har ikke fordommer mot alle disse - bare de som på død og liv skal fortelle og snakke om diagnosene sine og medisiner...blabla... blir så lei! Har også store problemer med å forholde meg til personer som tar stor plass og snakker på inn og utpust...

Anonymous poster hash: 246fb...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har. Men jeg ønsker å beholde omgangskretsen min, så jeg holder kjeft om en hel del.



Anonymous poster hash: a2279...dec
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg.

 

- Religion er et sykdomstegn på et samfunn og en kultur med for lite kunnskap. Religion som kultur burde ikke ha noe særstilling i samfunnet, og burde fullt og helt finansieres av de som er interessert i å bruke penger på det, med unntak av noen gamle erverdige kirkebygg i landet vårt som er historisk viktige.

 

- Multikulturalisme er utopi. Det finnes svært få (om ingen) samfunn som har lyktes med dette prosjektet uten kulturelle eller etniske problemer som skaper mer problemer enn det burde.

 

- Norge burde være selektive i forhold hvilke land vi velger å gi folk asyl fra, og fokuset burde være på hvilke grupper som har klart seg best i Norge.

 

- Offerrollen misbrukes for ofte.

 

- Rasisme handler om rase/etnisitet, ikke religion eller kultur.

 

- Norges alkoholregler er gammeldagse og er basert på 100 år gammel motstandsbevegelsearbeid. Vi skaper selv en drikkekultur som ikke er bra, og regler og avgifter burde mjukes opp.

 

- Kvinner og politikk er som regel en dårlig kombinasjon. For mye fokus på følelser og kortsiktighet. Både menn og kvinner burde lære seg å tenke mer fremtidsrettet når det kommer til politikk. Jeg veldig rett for at den nye generasjonen jeg selv er en del av vil kjøre landet i grøfta om man ikke evner å se at vi er på vei inn i litt dårligere tider, og at overdreven sosialisme og naivitet ikke er veien å gå akkurat nå.

 

- Islam er en religion som er forenlig med vestlige verdier. Religionen og dens tilhengere er ansvarlig for mye bråk og problemer, og selv de "moderate" i områdene det gjelder er skyldig i dette, på grunn av mangel på motstand og opprør mot dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-FRPere: en gjeng idioter(stort sett) som syter uten å bidra med konstruktive tiltak/kommentarer. Mange av dem bruker majoriteten av deres tid på forumer ala KG og naver til daglig, samt som de klager på innvandrere som naver.

Jøder: av en eller annet grunn har jeg fordommer mot dem. Det er ikke noe jeg lirker ut av meg,er redd for konsekvensen. Men hvem skulle tro at en sosialist har fordommer mot minoritetsgrupper? Jeg hater deres religion også.

Menn som befinner seg i KG; som oftest er dem tilbakestående eller idioter. Mest sannsynligvis begge deler.

Helt til slutt kommer feite mennesker; dette inkluderer de personene som syter over deres vekt samt som dem ikke gjør tiltak, og fortsetter i samme spor. Dette gjelder ikke de som har sykdom osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Where to begin...

- Utlendinger, spesielt av enkelte opprinnelser
- Religiøse, spesielt de som unnskylder f. eks. å slå barna sine med at det står i den eventyrboken de bruker
- Bipolare og de som har borderline
- Unge jenter som bare drømmer om å få barn samme hva
- Gamle damer (40+) som absolutt skal ha barn på siste mens
- Gamle folk i trafikken
- Leger
- Folk som jobber i kundeservice på telefon
- Folk som sier de aldri krangler 
- Folk som går på byen hver helg
- Folk på KG
- Feite mennesker (utenom de som er feite pga sykdom/medisiner)
- Nav-svindlere
- Fjortiser med shorts som viser rumpen, enda verre med voksne damer i det samme
- Folk som skriver dialekt (klarer ikke å tenke annet enn at de har lav IQ)
- Bloggere
- Overbeskyttende/altfor strenge foreldre
- Folk som er så sinnsykt i overkant happy og lykkelige (f. eks. Eirìn Kristiansen)
- Er imot innvandring (det holder nå!)
- Feminister
- Viktigperer
- Jenter som blir festvoldtatt, skal sies at jeg har blitt "festvoldtatt" (drukket meg uaktsomt dritings og blitt utnyttet som jeg liker å kalle det) og vet du hva? Det får jeg bare leve med. Dumme valg!
- Syns vi bør innføre maksgrense for antall barn i hele verden, det er så jævlig MYE FOLK!!!
- Folk med økomomiske problemer a la luksusfellen
- Folk som tar paracet for alt
- Sutrete folk
- Spillegale
- Folk som har aupair
- Folk som har hytteinteriør i huset sitt og tydelig råd til å pusse opp
- Folk som bor i blokk og trives med det
- Dødsstraff bør innføres
- Aktiv dødshjelp bør innføres
- Man burde nekte enkelte folk å få barn (f.eks. rusmisbrukere som ikke slutter tross graviditet etc)
- Menn som finner seg damer i Russland eller Thailand eller hvor faen de foretrekker

Tror jeg har omtrent alle fordommene i tråden, fordelt på meg selv.
Jeg er svært så fordomsfull. 

Når jeg tenker meg om sier jeg jo det meste av dette høyt også, jeg bare ser litt an hvem.



Anonymous poster hash: 418ec...ed8
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AUF-ere: folk uten en selvstendig tanke i hodet, plaprer bare etter andre. Går inn i AUF med én hensikt: å knytte kontakter og fremme sin egen karrière, så de kan slippe å utføre én ærlig arbeidsdag, men få seg en soft "jobb" betalt av det foraktelige folket de liksom tjener.



Anonymous poster hash: 2a89e...22a
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daenerys

Tråden er ryddet for spekulasjoner og forherligelse av selvmord. Spørsmål til moderering tas på ris og ros eller på pm til moderator.

Daenerys, mod.

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor er de andre trådene, link?



Anonymous poster hash: f6d30...45a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walden

-FRPere: en gjeng idioter(stort sett) som syter uten å bidra med konstruktive tiltak/kommentarer. Mange av dem bruker majoriteten av deres tid på forumer ala KG og naver til daglig, samt som de klager på innvandrere som naver.

Jøder: av en eller annet grunn har jeg fordommer mot dem. Det er ikke noe jeg lirker ut av meg,er redd for konsekvensen. Men hvem skulle tro at en sosialist har fordommer mot minoritetsgrupper? Jeg hater deres religion også.

Menn som befinner seg i KG; som oftest er dem tilbakestående eller idioter. Mest sannsynligvis begge deler.

Helt til slutt kommer feite mennesker; dette inkluderer de personene som syter over deres vekt samt som dem ikke gjør tiltak, og fortsetter i samme spor. Dette gjelder ikke de som har sykdom osv.

 

Merkelig omgangskrets du må ha hvor du ikke kan si at du synes FRPere er idioter :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...