Gå til innhold

BeKind i en 'prøveråbligravid berg og dalbane'


Gjest BeKind

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk dere :strix: Hadde en perfekt dag :hjerte: Skal straks oppover til lokalet å rydde opp nå, men guri så sliten vi er :ler: Festen var kjempevelykket, og vi dro til hotellet kl 4 i natt :bond:

Må ellers oppdatere om at ultralyd og gynotime på fredag gikk fint :) Alt var ute og alt så bra ut med fin slimhinne. Så kom i tillegg TR på fredagskvelden, så bryllupsnatta ble ikke helt som planlagt :hoho: Glad for at TR kom uansett, men på fredag var det mye! :bond: Litt bedre i dag :)

Skal EL teste i perioden etter TR nå, så er vi plutselig prøvere igjen :strix::hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært på apoteket å kjøpt Crinone, en progesteron gel for å starte opp med etter EL-dagen.

Legen min fortalte meg om dette sist gang jeg var hos henne, og lurte på om jeg ønsket å prøve progesteron til neste graviditet da det kan forhindre SA/MA? :vetikke:

Skjønner ikke helt hva det gjør, men hun påpekte at det var ufarlig og i bestefall kun ville hjelpe meg til å unngå abort.

Står på pakken jeg har her at en dose skal innføres i skjeden daglig fra eggløsning til 12 uker ut i svangerskap. Den ene pakken kostet litt over 500kr, så dette blir jo rundt 1000kr i måneden da det er 15 doser i en pakke :bond:

Mannen mente forøvrig at dette ikke hadde betydning, og har har vell rett i det. Om det fungerer så er det verdt alle penga :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Progeston er vel det hormonet som får egget til å feste seg og som holder det på plass inni der ;) Så skader jo ikke med en ekstra dose :nigo: Selv om det kosta skjorta :bond: Får du noe ekstra oppfølging ved neste graviditet?

 

Så godt at kroppen ENDELIG er klar for en ny runde. Dette har jo tatt tid gitt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å leste litt om det nå, så prøver det gjerne jeg :strix:

Litt usikker på om jeg kan regne eggløsning ut fra app etter denne prosessen da, men får bare legge inn mye aksjer :hoho:

Er jo ikke sikkert jeg får EL i denne måneden heller, men kjører uansett på med progesteron fra EL ut fra app og til jeg evt får mensen om det ikke klaffer.

Synes det var dyrt ja, men det får bare være. Om progesteron kan være til hjelp så betaler jeg med glede :hoppe: Dette har desidert vært de 3 lengste månedene i mitt liv :bond:

Legen min ønsker at jeg skal ta kontakt med en gang jeg blir gravid, men vet ikke om det blir mer oppfølging. Skulle få tidlig UL rundt uke 7 for å beroliggjøre meg litt om det går bra :)

Endret av BeKind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det faktisk tatt hele 3 mnd?? Stemmer vel kanskje at jeg nettopp hadde fått positiv test da jeg rota meg inn her ja :klo:

Plutselig føler jeg de 3 mnd har gått litt fort :P

 

Pul og vær glad så blir det nok baby :fnise: Hvetebrødsdagene vettu :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt tre måneder ja :bond: Om ikke såå lenge er du faktisk tobarnsmamma :hoppendeglad:

Vi er sånn teite og nyforelsket for tiden nå etter bryllupet, så det å legge inn aksjer skal nok gå greit :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lett å glemme litt i en hektisk hverdag, men på lørdagen strømmet det inn på nytt :rodmer:

Vi reiser til Gran Canaria i midten av oktober :hoppendeglad: Gleder meg til sol og varme :nigo:

Mye av sommeren ble tilbringt i Trondheim for vår del, og der var det sannelig ikke overflod av sol og varme :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen menssmerter :bond: Aldri hatt så store plager under mensen egentlig, men hører det kan være hardere smerter og kraftigere mens etter abort. Begge stemmer for min del i alle fall!

Stråler ut fra venstre eggstokk og i ryggen. Lurer på hvorfor smertene bare sitter på den ene siden :vetikke: Håper ikke mensperioden her varer så mye lengre enn normalt :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde også mye sterkere smerter etter MAen. Men nå de siste par gangene har jeg ikke hatt vondt :) Men det er vel lenge til du skal ha TR igjen etter dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så enig med ho over meg :lur:

 

Jeg husker ikke hvordan min første mens etter MA var :sjenert: Har fortengt hele periode tydeligvis :plystre:

Så deilig med ferie da, skulle ønske det var meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...