Gå til innhold

BeKind i en 'prøveråbligravid berg og dalbane'


Gjest BeKind

Anbefalte innlegg

Sitter å venter på å bli kjørt ned til operasjonsrommet nå. Blødningene stoppet i gårkveld og alle rester var der fortsatt. På søndag mente legen at jeg nettopp hadde hatt eller skulle få EL pga en liten cyste på høyre eggstokk. Vet ikke hva det er jeg men cysta var 5 cm i dag, så må inn på kontroll om tre måneder. Lurer litt på om cysta kommer av proveratablettene :vetikke: Men bekymrer meg ikke så fælt selv om den var litt større enn en normal cyste av eggløsning. Aldri vært dær tidligere, så regner med den er borte på kontrollen i oktober/november :)

Er vi heldige nå så kanskje er jeg tidlig gravid på den kontrollen også :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem: takk juliane.

Det verste sånn akkurat nå er sulten :ler: Var så småspist i går så jeg hoppet egentlig over middag og kvelds. Når jeg våknet i dag kom jeg på at jeg måtte komme fastende.. Sulterihjæl :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ikke veldig taktisk å droppe mat i går, nei! Håper du får spise ganske raskt etterpå?

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått god og grov baguett nå. Aaalt for mett igjen :fnise: Må vell holdes her i en halvtime før jeg kan dra hjem. Skal visst ikke snakke med legen eller noe. Håper alt gikk bra og at alt er ute :) Litt menssmerter typ, men ellers veldig fin form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at formen er fin og at du har fått i deg litt mat! Endelig overstått, nå kan du se fremover mot neste forsøk uten å stresse mer med dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig med overstått! :hoppe: Håper formen fortsatt er fin :hug:

Edit: litt rart at du ikke skal snakke med legen da? Greit å få en liten prat slik at man vet hvordan det har gått osv.

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er fin kaffemor :) Har nesten ikke blødd, bare litt på papiret..

Sykepleier snakket med legen før jeg fikk dra og han hadde sagt at alt gikk bra og at han ikke hadde følt noen rester etter inngrepet. Fant en cyste på ene eggstokken på ultralyd da, så må inn om 3 mnd for å se at den enten har sprukket eller krympet inn. Det var en vanlig eggløsningscyste eller ufarlig hverfall, men 5 cm stor. Legen mente det kunne komme av provera tablettene og at egget ikke hadde sluppet seg pga ustabil syklus og restene slik at cysten eller folikkelen? bare hadde vokst for mye.

Men formen er fin så nå ser jeg kun fram til blødningsstopp og ny mens igjen :) Vi tenker å vente en mens bare sånn for å være sikre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen av dere som kikker inn her har noe peil på dette med EL og mens :ler:

Min MA startet altså den 14 juli, etter to runder med cytotec den 13 og 14. Stoppet å blø den 15 og tok to nye runder da.

Blødde så i ei uke ca og tok min siste kur for å se om det satte mer fart på blødningene.

UL viste rester etter siste kur og jeg startet provera i fjorten dager. Fikk en kraftig blødning to dager etter proveraslutt, men så stoppet det. Tok utskrapning to dager etterpå, sist onsdag.

Nå er det (på onsdag) 1 uke siden utskrapning og jeg blør litt smått. Av og til er det ingenting, av og til litt blod på papiret. Kunne småblø i fjortendager sa de, og starte med å ha sex etter ei blødningsfri uke.

Jeg er redd for å prøve om det fortsatt er rester, så har fått lov til å komme på UL straks blødningene har stoppet.

Men uavhengig blødningene, hvordan i all verden finner jeg min neste EL om vi skal forsøke rett etter blødningsstopp og ikke vente en mens? Vi prøver kun om UL viser null rester, men da må jeg jo finne EL :vetikke: Noen som vet ca hva som er normalt? :fnise: Eller må jeg bare kjøpe et lass med EL tester om vi prøver før neste mens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kose dere med pulings når du slutter å blø litt spredt frem til neste mens. Dersom den kommer :lur:

Jeg tror jeg hadde venta en syklus før jeg hadde gidda å tenke på EL. Bare ha sex når dere har lyst. Hender det blir barn av det også :ler:

Er jo dritvanskelig å vite hva man skal regne fra.. Så mitt råd er å drite i å regne på noe, pul og vær glad :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har nok rett i det. Det beste hadde bare vært å roa ned å kose seg :fnise: Får heller bruke dong til neste mens så vi er sikre på at jeg ikke blir gravid med eventuelle rester som fører til SA.. På med dong etter småblødninga gir seg da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Har oppdaget at vi (meg og sambo) er to utrooolige utålmodige mennesker..

Nå er sorgen over å ha mistet over, men igeren etter å bli gravid på nytt er så stor at vi begge to holder på å bli gal :bond:

Ser gravide damer over alt :fnise:

Men vi vil vente til etter neste mens for å unngå å bli gravid med eventuelle rester. Jeg har jo ikke akkurat en kropp som kvitter seg lett med restene, så vi krysser bare fingra for at alt er ute etter utskrapinga sist uke nå! Småblør litt enda, men håper EL er rett rundt hjørnet med en påfølgende mens :hopper:

Har fått innkalling til UL den 11 september. Ca 5 uker etter utskrapning da, og 1 dag før bryllupet vårt :bond: :bond: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig er mensen over og dere kan hoppe til køys :nigo: Har en feeling på at dette går som smurt neste gang ;) Jeg har sånne rare følelser når det gjelder slike ting, og jammen har jeg ikke rett veldig ofte. Så konklusjon: Hør på meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...