Gå til innhold

Kakaobønna den 2.

Kakaoen

Anbefalte innlegg

Ny diasjekk og UL i morgen. Mon tro om det finnes klippekort på parkeringa på sykehuset. Hver 5 parkering gratis? :ler: 

Fikk brev av nav i dag om at økt svangerskapspenger er innvilget :danse: Det var lettere enn jeg hadde frykta gitt. Heldigvis. For er jo litt dritt å renne ned dørene til legene mine for å få erklæringer. Henger der jo ofte nok i grunnen :fnise: 

Ååååå.. Jeg fant nettopp ut at ei gammel og VELDIG høyt savnet kollega av meg også venter baby i mars :rodmer: Jeg føler det er SKIKKELIG fødeboom rundt mars altså :bond: Skal si vi er mange som har pult i sommer :ler: 

Også venter ho jente :rodmer: Er det da innafor å strikke litt jentetøy.. Og dersom jeg får jente så tar jeg det selv, om ikke så gir jeg det til henne i barselgave?? :nigo: 

Evt sender det til Favole :lur: hehe..

Jeg klarte meg faktisk på UL i går uten å spør etter kjønnet også. Wee.. Et steg nærmere. JM husket meg igjen og hun sa at hun hadde sett hva det var forrige gang, men ho kunne ikke huske nå hva det var. Ho skulle ikke si noe, for ho synes det var så stas at jeg ikke ville vite det :nigo: Og med en gang ho sa at ho hadde sett hva det var så tenker jeg at da er det vel en gutt :P Siden man ser det så lett. Men kan jo være jente også da, hvis ho la merke til at her var det ingen tissefant :sjenert: 

Bare 14 uker igjen til vi får det svaret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes dere er tøffe som ikke skal vite kjønn, jeg hadde krepert av nysgjerrighet :ler:

Send gjerne strikkatøy du ikke skal ha sjøl :nigo: Gøy med kjente som skal ha baby samtidig som en selv da :) 

For en lettelse å få svar ang svangerskapspengene. Tok det lang tid før du fikk svar når du søkte første gangen? Må vel gjøre det samme snart, blæh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere er tøffe som ikke skal vite kjønn, jeg hadde krepert av nysgjerrighet :ler:

Send gjerne strikkatøy du ikke skal ha sjøl :nigo: Gøy med kjente som skal ha baby samtidig som en selv da :) 

For en lettelse å få svar ang svangerskapspengene. Tok det lang tid før du fikk svar når du søkte første gangen? Må vel gjøre det samme snart, blæh.

Vet du det gikk veldig fort. Tok vel litt over en uke før jeg fikk brev om at søknaden var motatt og de ventet på inntektsopplysinger fra jobben. Sendte mail til ho som sitter på økonomi avd. og ho sendte det inn dagen etterpå. Og 1 uke etter var penger på konto og nytt brev om innvilget søknad i postkassa :nigo: Er imponert. Tok halvannen uke denne gangen. Ikke værst :)

Skal du søke fullt svangerskapspenger eller halvt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du det gikk veldig fort. Tok vel litt over en uke før jeg fikk brev om at søknaden var motatt og de ventet på inntektsopplysinger fra jobben. Sendte mail til ho som sitter på økonomi avd. og ho sendte det inn dagen etterpå. Og 1 uke etter var penger på konto og nytt brev om innvilget søknad i postkassa :nigo: Er imponert. Tok halvannen uke denne gangen. Ikke værst :)

Skal du søke fullt svangerskapspenger eller halvt?

Ok, så bra :) Får alle mine utbetalinger fra jobb både som sykemeldt, i permisjon osv., så slipper å vente på akkurat den biten i hvert fall. Men greit å få tilbakemelding fra nav såpass kjapt likevel.

Jeg tror jeg begynner med 50 % og ser hvordan det blir. Akkurat nå synes jeg det er greit å jobbe bare dagtid, men vet ikke hvor lenge det holder hvis jeg skal fortsette å få disse deilige kynnerne :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg glemte å svare deg på 3D snappen men babyen var da veeeeldig lik V!!?  :rodmer:

Du synes det? Veldig godt observert på de 10 sekundene du fikk :fnise: Om ikke du var en av de snikene som spilte av snappen enda en gang :lur: 

_____

Dagens kontroll gikk fint. Det virker som at folka på sykehuset faktisk snakker sammen.. Så gyn tok en megafort UL av babyen. Ho gadd ikke måle siden JM gjorde det på mandag. Kun sjekke blodgjennomstrømningen til livmoren. Og alt var fint. Knøttet turner rundt inni der og hadde flytta seg fra hodeleie til tverrleie. Så er kanskje ikke rart jeg kjenner spark sånn ca over alt :hoho: 

Jeg spurte gyn om vekstaviket og hun sa at det var ikke noe avik. For hun hadde lagt inn datan som JM fikk om mandag i et program de brukte som viste at babyen er helt gjennomsnitlig :strix: Det var veldig godt å høre, for jeg ble litt bekymret på mandag. Ikke for at knøttet var for stor nå, men om aviket begynner allerede :sjenert: Men gyn sa at jeg klarte meg med en perfekt størrelse på mini da han ble født, så om jeg er flink og holder verdiene mine der de skal være så vil ikke denne babyen bli så veldig mye større :) 

Også ville jeg få bekreftet at jeg faktisk blir satt igang før tiden denne gangen også. Og det blir jeg. Kan se ut som at jeg skal føde ca 16 februar :nigo: Og det er faktisk bare 3 mnd til snart :bond: 

Og når jeg tenker meg litt om så er det veldig godt at vi ikke vet kjønnet. Det blir jo faktisk det eneste mysteriet med dette svangerskapet. For jeg får jo faktisk aldri oppleve hvordan det er å gå rundt og vente på fødselstegn og å ikke vite når babyen kommer. Så enda mer motivasjon til å ikke bryte sammen ang kjønnet. Mannen mener fortsatt at det er ei jente, for han så ikke en tissefant på dagens ul heller :hoho: Akkurat som han har peiling..

24 uker nå.. Og nå har livmoren kommet veldig langt opp og det merkes!!! Jeg føler jeg blir kvalt når jeg bøyer meg, blir kvalm av å ligge på ryggen, tarmene blir most så jeg har mye tregere fordøyelse og mer luftsmerter. Og halsbrannen kommer lettere :bond: 

Herregud jeg kommer til å bli svær og sliten mot slutten :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow 16 februar er jo ikke lenge til!!! Syns ditt svangerskap flyr avsted :) med så mange ul er jeg imponert over at du ikke har fått de til og avsløre kjønn!! :) men tenk og spennende og føde da, når man ikke vet!!  Forresten,  ble nysgjerrig på strikkinga di, jeg misunner alle som kan strikke sånne fine ting. Jeg er sånn som strikker en sokk, og ikke den andre fordi jeg blir så lei. Hvis du vil ha en ekstra følger på insta si ifra :) 

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du jo baby sånn ca et år etter meg da! Lillebror er født 12. Februar☺

Så godt å høre at alt er perfekt med lille baby. Må le litt av mannen din som nistirrer etter tissefant på ul! Jeg så tissefanten på lillebror, men mannen så den ikke da vi var på ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16. februar er ikke lenge til i det hele tatt! :hoppe: Gleder meg til å få vite kjønn! :fnise:

Så godt at alt ser bra ut med Ræga som ikke er så ræge lenger. :nigo: Fint at du hadde en UL tett opptil den forrige sånn at du kunne spørre ut om det du lurte på. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow 16 februar er jo ikke lenge til!!! Syns ditt svangerskap flyr avsted :) med så mange ul er jeg imponert over at du ikke har fått de til og avsløre kjønn!! :) men tenk og spennende og føde da, når man ikke vet!!  Forresten,  ble nysgjerrig på strikkinga di, jeg misunner alle som kan strikke sånne fine ting. Jeg er sånn som strikker en sokk, og ikke den andre fordi jeg blir så lei. Hvis du vil ha en ekstra følger på insta si ifra :) 

For å holde liv i klisjeen.. Føler tiden har flydd jeg også :bond: Og er 110% sikker på at disse ukene frem mot januar kommer til å bare fly vekk. Det gjør de jo alltid.

Jeg satser på at uvitenheten rundt kjønnet kommer til å booste motivasjonen når jeg skal føde denne ungen. For noen ganger lurer jeg på hvorfor jeg vil meg selv så vondt en gang til :hoho: 

Koselig med instafølgere :jepp: 

Da får du jo baby sånn ca et år etter meg da! Lillebror er født 12. Februar☺

Så godt å høre at alt er perfekt med lille baby. Må le litt av mannen din som nistirrer etter tissefant på ul! Jeg så tissefanten på lillebror, men mannen så den ikke da vi var på ul.

Ja det blir veldig akkurat også det :) Håper ikke jeg får 12 da, for da har nevøen min bursdag :lur: 

Mannen min er alltid sånn som påstår han vet ting han ikke har peiling på. Så jeg lar han bare holde på. Heldigvis har han roet panikken sin rundt å få ei jente. Han har vært veldig sånn at han ikke vet hvordan man gjør ting med jenter. Og jeg prøver å få han til å forstå at det ikke nødvendigvis er så annerledes enn gutter. Jenter går også turer, spiller fotball, leker i sandkasser osv. Jeg digga togbane, lego og traktorer da jeg var liten :fnise:  Men vi får nå se om han har rett eller ei. Man vet jo aldri :lur: 

Det er jo slettes ikke lenge til :bond: 

Jeg vet.. Og jeg som liksom skulle holde meg fra å ta ned tingene fra loftet til jeg er klar for å pakke ned julen igjen :klo: Når julen er nedpakket er jo nesten babyen her jo :fnise: 

Og etter jeg fikk babynestet i hus så har jeg ekstremt lyst til å hente ned vuggen fra loftet :sjenert: Bare litt teit at den tar såpass plass..

16. februar er ikke lenge til i det hele tatt! :hoppe: Gleder meg til å få vite kjønn! :fnise:

Så godt at alt ser bra ut med Ræga som ikke er så ræge lenger. :nigo: Fint at du hadde en UL tett opptil den forrige sånn at du kunne spørre ut om det du lurte på. :jepp:

3 mnd og 5 dager.. OMG :bond: Tror nesten folka rundt oss er mer nysgjerrige på babyens kjønn enn oss :P 

Legene på sykehuset er veldig flinke til å svare når jeg spør. Og jeg spør og graver som bare det. Dia legen min er bare knall. Ho finner fram masse lesestoff og jeg lærer masse av ho. Blir litt imponert når ho drar fram iphonen sin for å vise meg en gravid med dia app ho har funnet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du får så god oppfølging! Jeg er glad vi bor i Norge altså ... Himmel og hav, så fort dette går! Tre små måneder igjen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my fuckin gad… 3 års trassen er i gang :bond: 

Mini har hatt noen heftig sinneanfall de siste dagene pga filleting. I dag klikka han totalt på meg da vi spiste middag fordi han ikke fikk til å ha så mye spaghettig på gaffelen som han ville. Den skle jo bare av :fnise: Og da jeg prøvde å hjelpe han ble det ramaskrik. Satt der halveis dekket med spaghettisaus og vræler mens tårene spurter. Vræler etter mamma, og når jeg spør hva som er galt så prøver han å slå etter meg og sier: Nei.. du får ikke lov..

Jeg sliter seriøst med å ikke le av han :hoho: Slemme mamma.. Men må jo holde det inne, hvis ikke blir vel vondt værre. Fikk til slutt avledet han sånn at han glemte at han var sint. Seriøst 2 sek og han var blid igjen. Humørsvigninger anyone?

Omvendt psykologi fungerer glimrende. For alt jeg gjorde var å peke på en pølse bit og si med halvtullete stemme at den måtte ikke han spise for den skal mamma ha. Vips så spiste han den og verden var igjen en fin plass å være og resten av middagen gled ned. Fantastiske greier :hoho: 

Forsetter han med dette må jeg vurdere å sende ut nabovarsel :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nabovarsel.. Jeg burde sendt ut noe slikt. Rart barnevernet ikke har vært innom enda :ler: Blir nesten sjokkert over at en så liten skapning kan produsere så mye lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha stakkar. Skjønner godt at det blir litt komisk ja. Ikke greit når alle følelsene raser i de små kroppene :P Men den klarte du kjapt å redde ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så imponert over at du holder deg når det kommer til kjønn! Heia selvdisiplin! :hoho: Når det er sagt er jeg kjeeeempe sikker på at du får ei jente og ender opp uten barselgave til kollegaen din :fnise:  Tenk at det faktisk kun er 13 uker igjen :bond: Eller tar jeg feil nå?  Jeg synes juletiden går såppass raskt også, og etter jul er det jo snart fødsel :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er superflink som ikke vil vite kjønn altså! Jeg LOVER at det er verdt det 😃😃

Tenkt at det bare er 14 uker til du får møte den lille!! Herregud det kommer til å gå så sykt fort! 

Den trassen du beskriver kjenner jeg godt igjen altså 😅 Det går over etterhvert...Eller, det går over til ENDA mer vilje og overtalelsesevne. Unger er sleipe og veit hvilke knapper de skal trykke på 😉 Men det har du kanskje allerede fått merke? Hehe..

Hvordan er formen om dagen? Bortsett fra at magen er i veien :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er superflink som ikke vil vite kjønn altså! Jeg LOVER at det er verdt det 😃😃

Tenkt at det bare er 14 uker til du får møte den lille!! Herregud det kommer til å gå så sykt fort! 

Den trassen du beskriver kjenner jeg godt igjen altså 😅 Det går over etterhvert...Eller, det går over til ENDA mer vilje og overtalelsesevne. Unger er sleipe og veit hvilke knapper de skal trykke på 😉 Men det har du kanskje allerede fått merke? Hehe..

Hvordan er formen om dagen? Bortsett fra at magen er i veien :fnise: 

Det er faktisk 13 uker til vi skal få møte knøttet :bond: 

Jeg håper og tror også at det er verdt det å ikke vite kjønnet :lur: Og sånn som jeg maste på deg om å ikke få vite det.. Da kan jo ikke jeg være noe dårligere selv :fnise: 

Joda.. Denne ungen er god på å teste tålmodigheten min :ler: Og tålmodigheten min og disse hormonene er ingen god kombo :plystre:  Det værste for tålmodigheten min er å se på mannen som prøver å ordne opp med mini. Spes når ungen ikke hører etter og ikke vil på badet. Da begynner han med alt mulig leking og lokking for å få han til å komme. DET gidder ikke jeg. Så om han ikke legger fra seg ipaden f.eks så sier jeg til han at nå skal du pusse tennene. Og du kan velge.. Enten skrur jeg av ipaden, eller så gjør du det selv. Så svarer han ofte: Nei mamma.. Ikke si sånn te mæ. Neivel sier jeg, da skrur jeg den av. Og reiser meg fra sofan. Da pleier han brøle nei, skrur av ipaden selv og løper inn på badet :hoho: Mom wins :bolledeig: 

Og det resulterer i at han lettere hører på meg fordi jeg truer han med sånt, og om han ikke hører så gjennomfører jeg. Han har hylt og vrælt noen ganger fordi jeg har tatt ipaden hans. Så nå gir han den heller fra seg :lur: 

Og hører han etter når mannen roper på han? Nope…. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min ja.. Og magen. Herregud, jeg glemmer at jeg ikke klarer å trekke inn magen lenger, så jeg har dytta borti mini noen ganger med den sånn at han nesten har gått i bakken :hoho: 

Ting har endret seg nå.. Nå må jeg bruke ukene til å lade opp etter helga :fnise:  Var nokså full rulle i helgen som var, så jeg var helt dau på søndag kveld. Når vi våknet om mandagen hadde mini produsert en slimete og stinkende diare bleie. Så da ble det hjemmedag på han gitt. Samme med tirsdagen. En karantene dag selv om han var helt fin i magen da.

Så det var fryktelig digg å levere han i bhgen i dag :nigo: 

Ukene "check up" var hos øyelege i går. Øyene så fine ut og det var null synlige skader av diaen. Heldigvis. Og da fikk jeg sånne øyedråper som utvider pupillen slik at de får tatt de bildene de skal ha. Så jeg følte jeg ble blendet på veien hjem siden alt ble sinnsykt lyst. Føltes som at alle kjørte rundt med fjernlys :fnise: 

Ellers ikke så mye som har skjedd. Jeg har brukt dagen i dag på litt rydding. For til helga blir det 3 års feiring :danse: og det i 3 dager til ende :ler: Til fredag skal vi ha med kake i bhgen og de skal feire han der. På lørdag er selve dagen han fyller, og da er det familieselskap, og på søndag har jeg inviterte et par stk fra bhgen pluss ei venninne av meg på "kakerestespising" og leking ;) Så blir en slags barnebursdag da.

Så i morgen må jeg begynne baking og styring. Tipper jeg kommer til å være helt skutt etter denne helgen :P ryddet i tingene til mini i dag og fant ut at ungen har jo knapt penklær jo :bond: Så jeg må desverre ut og se om jeg finner en penbukse og skjorte til han i morgen :fnise: 

Slenger på et 25 ukers magebilde ;) Knøttet er visstnok 30 cm lang og veier 800 gr. Begynner å bli et stort knøtt jo :nigo:  *poff* Bilde borte ;) 

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...