Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Jeg kommer inn til legen. Og hun spør hvordan jeg har det. Jo, litt opp og ned svarer jeg. Veldig ned forrige uke, men på vei opp igjen nå.

Ho bare: Ok.. Og med jobben da. Hvordan funker det?

Og jeg forklarer..

Hun bare: Men hør her.. Du har diabetes, du har lavt stoffskifte, du er gravid, du har en liten en hjemme, du har en depresjon… Jeg er IKKE fan av å presse gravide i arbeid, så jeg synes IKKE at du skal jobbe :opplyser:

 

Så enkelt er det med den saken :plystre: Mon tro om Allis har tatt en telefon til ho :fnise:

Høyrest ut som ein fornuftig lege du har! :) Då kan du iallfall sjukemelda deg 100% med god samvittighet. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Woohoo, så bra!! Det ble jeg glad for å høre. :strix: Klart det ikke er meningen at du skal ha det sånn, men det er SÅ godt når noen setter ned foten og tar den avgjørelsen for deg. :jepp:

Åh, for en lettelse det må være. Jeg er i hvert fall lettet på dine vegne. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyrest ut som ein fornuftig lege du har! :) Då kan du iallfall sjukemelda deg 100% med god samvittighet. :klem:

 

Jeg er veldig glad i legen min. Ho skal aldri byttes ut :opplyser: 

Samvittigheten derimot er ikke helt der altså :( Kjenner det litt ovenfor jobben. Bah..

 

Woohoo, så bra!! Det ble jeg glad for å høre. :strix: Klart det ikke er meningen at du skal ha det sånn, men det er SÅ godt når noen setter ned foten og tar den avgjørelsen for deg. :jepp:

Åh, for en lettelse det må være. Jeg er i hvert fall lettet på dine vegne. :fnise:

 

Det er VELDIG godt at ho sa det rett ut at ho ikke synes jeg bør jobbe. For jeg er så vinglepetter at jeg bruker jo et halvt år på å bestemme meg :P

 

Jo, jeg ringte ned og sa hun måtte snakke fornuft til hun kakaodama :hjerte:

Lur dame!

Herregud, du skal jobbe resten av livet. Givv jårself a bræik

 

Var det jeg visste :lur:

 

Og i dag så snakket vi litt om dette helvettes stoffskiftet også. På sist sjekk lå t4 på 17. Men tsh er på 0.01.. Noe som er veldig lavt. Men den har alltid vært lav :sjenert: Endokrinologen/diabeteslegen viste meg grafen som viste tsh helt tilbake til 2011. Og den har vært rundt 0.02 hele tiden. Så først NÅ så skal ho legen på sykehuset blande seg inn i den, og mener jeg er overmedisinert.

MEN.. Når t4 kryper ned mot 10 så blir jo formen helt bedriten :( 

I dag var t4 gått ned til 14, så fastlegen vil egentlig at jeg skal øke medisinen. Jeg har ikke økt den noe etter jeg ble gravid. Men ho tørr ikke gjøre det fordi legen på sykehuset ikke er enig. :bond:

Jeg sa at kan du ikke bare gi F i tsh nå og gå etter t4 frem til jeg har født. Så kan vi heller ta den kabalen etterpå. For endo dama på sykehuset sa ho var veldig skeptisk til å senke dosen nå som jeg er gravid.

Jævla møkk :bond:

Skal på sykehuset til onsdag, så fastlegen sa jeg måtte få tak i legen ang stoffskifte. Hvis ikke ville ho vente 3 uker og ta nye prøver...

__

 

Det som er med svangerskapspenger er at jeg kan selv sette datoen fra når de skal gjelde for fullt. Er det jeg sitter og tenker på nå.

Jeg fikk i hvertfall sendt en mail til sjefen om at jeg trenger å snakke med ho. Så ho må se når ho er på jobb i forhold til når jeg er der. Og fikk i grunnen bare et OK svar tilbake :( Da blir jeg litt matt og skuffet.

 

Jeg synes IKKE det er greit at de på jobb ikke skjønner hvorfor jeg ikke kan være der, og hvorfor ikke fullt. Men nå jobber jeg med mange menn og sjefen min er litt freak of nature som aldri lar seg stoppe fra å gå på jobb :sjenert:

Og jeg sitter jo ALDRI på jobb og snakker om hvordan jeg virkelig har det. Jeg bruker i grunnen pausene på minst mulig.

I dag som jeg har hatt fri har jeg fått et par sms av kundene mine. Og jeg kjenner jeg bare blir dritsur av det :bond: Samme som når folk spør meg om jobbting når jeg har fri. Jeg har mest lyst til å svare: Jeg har fri nå.. LA MEG VÆRE I FREEEEED!!!!

 

Hvorfor er man så flink til å gi andre råd, men så ræva på å følge sine egne råd??

Og pga den jobben jeg har så føler jeg så få forstår hvorfor det er så tungt for meg å jobbe. Er jo ikke fysisk tungt i det hele tatt denne jobben min, men psykisk. Hodet må være på hele tiden, og når det allerede er 1000 andre ting i hodet mitt så blir jeg helt utmattet :( Det har jo gått veldig ut over trivselen min, som jeg igjen føler går veldig ut over jobben jeg gjør :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det i forhold til jobb. Det blir jo mye av det samme han godeste opplever, både fra kolleger og kunder. Bra du har en lege som tar ansvar. Det er tross alt legens vurdering som ligger til grunn, og det er jo liten tvil om at det er det beste for deg å ikke jobbe. Håper du får overstått praten med sjefen snart! :klemmer:

 

Og du... Drit litt i hva de andre mener. Du har tross alt verdens viktigste jobb akkurat nå, og det er å være mamma. Både til han utenfor og h*n inni magen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det i forhold til jobb. Det blir jo mye av det samme han godeste opplever, både fra kolleger og kunder. Bra du har en lege som tar ansvar. Det er tross alt legens vurdering som ligger til grunn, og det er jo liten tvil om at det er det beste for deg å ikke jobbe. Håper du får overstått praten med sjefen snart! :klemmer:

 

Og du... Drit litt i hva de andre mener. Du har tross alt verdens viktigste jobb akkurat nå, og det er å være mamma. Både til han utenfor og h*n inni magen! :klemmer:

 

Jeg har tenkt litt når du har fortalt om han godeste at det må være veldig vanskelig i forhold til jobben. Det går jo ganske mye ut over kollegaer når man er syk. 

Er en grunn til at mange i vår yrke jobber til de går på veggen :sjenert:

Jeg må bare komme over meg selv og drite i de andre. Kjenner jeg trenger en god pause fra jobben. For jeg lar meg jo tirre av ingenting.

Her om dagen sier ho ene: Det hadde vært sååå kult å gjøre det og det som julebord. Det må du organisere kakaoen! Jeg bare: Hvorfor skal JEG gjøre det? Gjør det selv om du synes vi skal gjøre akkurat det på julebordet.

Når det blir tatt for gitt at jeg skal fikse ting da blir jeg veldig lett sur :plystre:

 

Du har så rett ang viktigste jobben. Rugekassa er mitt nye navn :P Kanskje det er lettere å knytte seg til knøttet også da? Sparker som bare juling inni magen flere ganger om dagen (nå inkludert). Og når det sparker er jeg litt mer sånn: Oi.. ja, stemmer.. Der er du.

Mens "alle" andre er mer sånn: awwwww spark :hjerte: :hjerte: :hjerte: 

Legen i dag når ho fant hjertelyden (som jeg btw måtte finne for ho :ler: Ho putta på dopleren og fant ikke noe og sier at h*n har jo en del svømmeplass enda. Jeg bare: jau. Men sett dopleren der heller, og pekte. Ho gjorde det og da fant ho lyden :ler: )

Men anyway.. Ho sier: åååå så koselig med den lyden.

Og jeg: Jau da… :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for en fornuftig lege! Nå må kakaohodet bli like fornuftig, og sette datoen fra 26.10.15. Må innrømme at jeg er litt nysgjerrig på hva du jobber som.. Men uansett er ingen jobb viktigere enn egen helse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

Øhm....såpass lav tsh og i tillegg lav T4?

Det tyder vel på noe krøll?

Har de forklart hvorfor det er sånn?

Jeg har gått med tsh på 0,010 lenge faktisk- ikke særlig bra, men så er mine verdier mer "statiske".

Var du noen gang hos han i Arendal, og generelt hva sier sykehusdama og at de verdiene ikke har normal sammenheng slik de skal ha? (altså at T4 burde vært høyere når tross alt tsh er såpass lavt?)

Mulig det blir feil å sammenligne, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte er det veldig greit at han er selvstendig næringsdrivende, for da spiller det forsåvidt ingen rolle for de andre hvor mye han jobber så lenge han gjør det han skal på "felles'en". Men det er jo samtidig en stor ulempe også, i forhold til rettigheter, sykepenger osv. Du er ansatt, er du ikke? 

 

Håper rugekassetilværelsen gjør det lettere å knytte bånd! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har samvittighet til å stoppe jobbingen umiddelbart, hva med å jobbe ut oktober, altså denne uka? Ikke noe mer enn det i hvert fall! :nei:

Selv om det er du som setter datoen så er det legen som har sagt at du ikke får jobbe og hadde du fått en sykemelding hadde vel den vært gjeldende fra i dag. Hver dag du gidder å jobbe ekstra er bonus for arbeidsplassen din, men det er ingen som takker deg for det så hold det på et minimum i så fall.

Dette skal bli så godt for deg! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for en fornuftig lege! Nå må kakaohodet bli like fornuftig, og sette datoen fra 26.10.15. Må innrømme at jeg er litt nysgjerrig på hva du jobber som.. Men uansett er ingen jobb viktigere enn egen helse!

 

Det blir litt vanskelig å sette datoen fra i dag. Dumme arbeidstilsynet sin hjemmeside var nede i dag morges, så jeg fikk ikke skrevet ut søknadskjemaet. Derfor fikk jeg ikke underskrift av legen. Men skal ta det med på sykehuset til onsdag. Og om ikke de var villige til å hjelpe måtte jeg bare ringe legen igjen så skulle ho fikse det :) 

Jeg kan sende deg det på pm. Er litt hemmelig i dagboka :P

 

Øhm....såpass lav tsh og i tillegg lav T4?

Det tyder vel på noe krøll?

Har de forklart hvorfor det er sånn?

Jeg har gått med tsh på 0,010 lenge faktisk- ikke særlig bra, men så er mine verdier mer "statiske".

Var du noen gang hos han i Arendal, og generelt hva sier sykehusdama og at de verdiene ikke har normal sammenheng slik de skal ha? (altså at T4 burde vært høyere når tross alt tsh er såpass lavt?)

Mulig det blir feil å sammenligne, men.

 

Jeg skjønner ingenting.. Og reagerer litt på at det blir kommentert nå når det alltid har vært sånn. Legen på sykehuset jeg gikk til sist jeg var gravid sa ingenting :klo:

Jeg har ikke vært hos han i Arendal nei :( Ryktene sier at han skal gå av med pensjon også :sjenert:

Jeg har et par ganger vært overmedisinert. Spes etter fødselen sist. Da fikk jeg hjertebank, svettetokter og søvnproblemer. 

Ikke noe av det nå..

Sykehuslegen sa bare at tsh er jo alt for lav, du er jo skikkelig overmedisinert. Jeg bare: hæ?? hva f… snakker du om?

Har du noe kjennskap til hvordan t3 kan spille inn? Begge legene sier at den ikke betyr noe :sjenert:

 

På en måte er det veldig greit at han er selvstendig næringsdrivende, for da spiller det forsåvidt ingen rolle for de andre hvor mye han jobber så lenge han gjør det han skal på "felles'en". Men det er jo samtidig en stor ulempe også, i forhold til rettigheter, sykepenger osv. Du er ansatt, er du ikke? 

 

Håper rugekassetilværelsen gjør det lettere å knytte bånd! :hjerte:

 

Er jo litt greit å være selvstendig da. Men han må vel ta igjen en god del når han er syk? 

Jeg er ansatt ja. Så om jeg er syk kan arbeidet lempes over på de andre på jobb :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har samvittighet til å stoppe jobbingen umiddelbart, hva med å jobbe ut oktober, altså denne uka? Ikke noe mer enn det i hvert fall! :nei:

Selv om det er du som setter datoen så er det legen som har sagt at du ikke får jobbe og hadde du fått en sykemelding hadde vel den vært gjeldende fra i dag. Hver dag du gidder å jobbe ekstra er bonus for arbeidsplassen din, men det er ingen som takker deg for det så hold det på et minimum i så fall.

Dette skal bli så godt for deg! :strix:

 

Jeg tenker ut uka ja. Max ut neste uke også. Skal sjekke planen min fremover.

Jeg føler at jeg klarer å holde det ut såpass lenge. Og jeg er jo alt for snill som gjør det ja. Er litt med at det tar noen uker før nav behandler søknaden min også, og det tar litt tid før pengene utbetales. Men det betyr ikke sååå mye egentlig.

Jeg håper jeg får snakket med sjefen i morgen. Legge alle kortene på bordet. Regner med ho er såpass oppegående at ho skjønner hva jeg vil frem til i mailen min.

At de ikke forstår meg får bare være. Jeg har jo en haug med ting å tenke på. Er jo ikke "bare" gravid.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva Kakaoen, om du ante hvor mange det er som sier akkurat det du sier, om ansvarsfølelse, om at man vil være flink, om dårlig samvittighet for å la jobben i stikken ... Det er ca alle jeg møter hver dag. Og da pleier jeg å si at ja, jobb er kjempeviktig, og det er viktig å gjøre så godt man kan for å være i alle fall litt på jobb. Men - livet er det som skjer hele døgnet, og man skal ha nok igjen av seg selv etter jobb til å ha det greit resten av tiden. Hvis man bare klarer å ligge på sofaen dag ut og dag inn, ikke klarer å følge opp trening eller behandling, ikke klarer å følge opp barna sine eller vennene sine - da bruker man for mye av seg selv opp på jobb.

 

Nå er du i tillegg gravid, og det viktigste du kan gjøre nå er å ta vare på lille fining utenfor magen, og lille fining inne i magen. Du skal ha overskudd til å skape en tilknytning mellom deg og lille nurk allerede nå, dagene skal ikke være en kamp bare for å holde hodet over vannet og overleve. Man skal leve også!! INGEN takker deg for å pine deg til filler bare for å være på jobb når du er i en såpass spesiell situasjon som det du er i. Prøøøøv å legge vekk samvittigheten og flink pike-mentaliteten og tenk at du har gjort en sabla god innsats som har vært der så lenge. Tross alt, du har jo ikke en jobb hvor du kan lukke kontordøra og legge beina på bordet innimellom heller. Og du vet jo selv innerst inne at det er til det beste for deg og hele familien din akkurat nå! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva Kakaoen, om du ante hvor mange det er som sier akkurat det du sier, om ansvarsfølelse, om at man vil være flink, om dårlig samvittighet for å la jobben i stikken ... Det er ca alle jeg møter hver dag. Og da pleier jeg å si at ja, jobb er kjempeviktig, og det er viktig å gjøre så godt man kan for å være i alle fall litt på jobb. Men - livet er det som skjer hele døgnet, og man skal ha nok igjen av seg selv etter jobb til å ha det greit resten av tiden. Hvis man bare klarer å ligge på sofaen dag ut og dag inn, ikke klarer å følge opp trening eller behandling, ikke klarer å følge opp barna sine eller vennene sine - da bruker man for mye av seg selv opp på jobb.

 

Nå er du i tillegg gravid, og det viktigste du kan gjøre nå er å ta vare på lille fining utenfor magen, og lille fining inne i magen. Du skal ha overskudd til å skape en tilknytning mellom deg og lille nurk allerede nå, dagene skal ikke være en kamp bare for å holde hodet over vannet og overleve. Man skal leve også!! INGEN takker deg for å pine deg til filler bare for å være på jobb når du er i en såpass spesiell situasjon som det du er i. Prøøøøv å legge vekk samvittigheten og flink pike-mentaliteten og tenk at du har gjort en sabla god innsats som har vært der så lenge. Tross alt, du har jo ikke en jobb hvor du kan lukke kontordøra og legge beina på bordet innimellom heller. Og du vet jo selv innerst inne at det er til det beste for deg og hele familien din akkurat nå! :hjerte:

 

Åååååå fine frosken :klemmer: Angrer på at jeg ikke banka på døra di da jeg var i din trakter i stad og krevde en klem :sjenert:

Er veldig godt å høre en som jobber i nav si det på den måten du gjør :plystre:

___

 

Jeg har vært flink i dag.. Jeg fikk ikke tak i sjefen min da. Satt 1 time og venta på ho uten at ho dukka opp. Men ho som sitter i resepsjonen vår lurte så fælt på hvordan det gikk med meg. Jeg ble sittende der og når de andre hadde gått etter lunsj prøvde jeg å fortelle ho hva som var på ferde. Og det endte jo bare med at jeg satt der og tårene trilla :sjenert:

Ho sa til meg at dersom legen din ikke synes du skal jobbe så synes jeg du skal høre på legen din :opplyser: Det var veldig godt at hun sa det til meg. For da får jeg en følelse av at jeg velger riktig. 

Siden sjefen ikke kom så sendte jeg heller en mail til ho og forklarte alt. Og håpet ho hadde tid til å snakke med meg i lunsjen i morgen eller torsdag. Og sa jeg måtte ha underskriften hennes på papirene til nav. Skrev også at jeg ikke kommer på jobb neste uke. Så eneste jobbing blir da i morgen og til torsdag. Så da måtte vi snakkes for å avtale hvor og når jeg skal levere fra meg tingene mine. Jeg har jo firmabil som firmaet seff vil ha tilbake :P Samt andre småting.

 

Så nå har jeg tatt valget. Fra og med mandag er jeg 100% ute av drift :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir godt, og vel fortjent!:) kjenner følelsene dine så alt for godt. Jeg gjør ALT jeg kan for å gjøre en god jobb, passer på å følge opp oppgavene min ordentlig og ikke gi de andre ekstraarbeid. Men hva skjer? De andre har vondt i lillefingeren, tar av prinsipp ikke på seg noe utenfor A4-skjemaet av en arbeidsavtale (og ikke alt innenfor heller), så ender med at preggisen er den eneste i teamet som kommer på jobb og må gjøre de andres oppgaver i tillegg til sine egne. . :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...