Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Så ekkelt med føling :s Er nok greit å ta med noe enkel mat/snacks (frukt, nøtter osv.) når dere er ute, så slipper du at det blir for lenge mellom måltidene. Men snart er du ferdig med faenskapen :jepp: Gikk det over med en gang etter fødselen sist?

Det er skikkelig ekkelt når det er sånn kraftig føling :sjenert: Det rare er jo at det kom etter jeg spiste noen eplebiter :klo: Sikkert en logisk forklaring på det også :P 

Ja "snart" ferdig :ler: Bare 15 uker igjen :P hehe.. Herregud, det kommer da til å gå grisefort jo :bond: Skal henge på sykehuset på kontroll annenhver uke fremover. Denne uken har jeg "kontrollfri" :fnise: Noe som er bra, for neste uke skal jeg på 2 ultralyder...

Det gikk over ganske fort sist ja. Jeg fikk masse oppfølging før fødselen men ca ingenting etter :klo: eneste var at fastlegen min sjekket stoffskifte og langtidssukkeret ca en gang i mnd. Og det var fint. Jeg tenkte jo bare at jeg var fri, og gadd ikke måle bs mer. Denne gangen kommer jeg nok til å følge mer med tenker jeg. Jeg har en ekkel liten frykt for at jeg ikke blir kvitt denne like lett denne gangen :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at dagene er litt lettere da du slipper å tenke på jobben!

Angående føling, så var nok blodsukkeret ditt på vei ned, det stuper ganske fort når det først begynner. Og det tar jo som regel litt tid før kroppen rekker å ta opp stoffene fra det du spiste. Da er det greit å ha noe med sukker for å få blodsukkeret høyere. Søstra mi drikker cola! 

Eple er jo bra stoff det, men det gir deg ikke like rask stigning som f.eks cola. (Søstra mi har hatt diabetes siden hun var 9 år, så kan litt om det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapsoppdatering uke 23 (nesten)

På vei: 22+5

Igjen til termin: Må sjekke appen og den sier 123 dager igje 
Neste kontroll: Til mandag 9 november. Ekstra UL av hjertet til lille
Innkjøp: Søte gasskluter med skyer på, garn til strikking, et par klesplagg, en lille lam ulldress og babynestet er bestilt

Kjønn: Ukjent :danse: (angrer litt.. Har lyst til å strikke mer kjønnsrettet :sjenert: )
Utålmodig: Delvis. Kjenner jeg til tider er dritt lei diabetesen og gleder meg til å bli kvitt den. Knøttet kan godt vente en god stund til før h*n ankommer.

Navn: Jeg har masse alternativer.. Men har ikke begynt å diskutere noe med mannen enda.
Vektøkning: Forrige uke var jeg minus 1.5 kg fra startvekt
Vann i kroppen: Nei
Melk i brystene: Kom noe ut når jeg prøvde i dusjen. Men gjør så djevelsk vondt å klemme på brystvortene, så jeg lar være.
Strekkmerker: Ingen nye, et bøttelass fra forrige gang.

Hodet ned: Tror det ut fra hvor jeg kjenner spark. Evt tverrleie.
Tungt: Til tider. Men krio har hjulpet masse på ryggen, så jeg klager ikke. Enda :P 
Kynnere: Nei
Hodet festet: nei
Matkick: Etter halloween har jeg skikkelig lyst på godteri.. Urettferdig for et sukkermonster å bare sitte å se på at andre momser smågodt :jolie:
Plager: Svangerskapsdiabetes, null matlyst, generell uggenhet og følelse av å ha vært ei uke på fylla :P Noe rygg og bekkenvondt.
Humør: Berg og dalbane.. Kan bli kjempesur og sippete av ca ingenting.

 

Høygravid: Nei
Fødselsforventninger: Har i grunnen ikke tenkt så mye over det enda. Får vente 10 uker til før jeg begynner å styre med det :P Eneste som er sikkert er at ut skal ungen. Og forhåpentligvis skal den ut på den måten som naturen vil at den skal ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

De jeg kjenner må trå til med brownie eller cola som nevnt her om det først faller solid. 

Jeg har ikke diabetes overhodet, men får likevel noe som kan likne på føling(bare ikke like ille, men samme symptomer) om jeg går mer enn 3,5-4 timer mellom måltidene.(etter 4 starter det liksom og smeller som satan) - og da nytter virkelig ikke eple. Jeg tror jeg har selektiv innbilt diabetes :ler:

Det kom faktisk sammen med stoffskiftetullet av en eller annen grunn, sammen med heavy reisesyke :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dagene er litt lettere da du slipper å tenke på jobben!

Angående føling, så var nok blodsukkeret ditt på vei ned, det stuper ganske fort når det først begynner. Og det tar jo som regel litt tid før kroppen rekker å ta opp stoffene fra det du spiste. Da er det greit å ha noe med sukker for å få blodsukkeret høyere. Søstra mi drikker cola! 

Eple er jo bra stoff det, men det gir deg ikke like rask stigning som f.eks cola. (Søstra mi har hatt diabetes siden hun var 9 år, så kan litt om det.)

De jeg kjenner må trå til med brownie eller cola som nevnt her om det først faller solid. 

Jeg har ikke diabetes overhodet, men får likevel noe som kan likne på føling(bare ikke like ille, men samme symptomer) om jeg går mer enn 3,5-4 timer mellom måltidene.(etter 4 starter det liksom og smeller som satan) - og da nytter virkelig ikke eple. Jeg tror jeg har selektiv innbilt diabetes :ler:

Det kom faktisk sammen med stoffskiftetullet av en eller annen grunn, sammen med heavy reisesyke :roll:

Jeg har druesukker i veska sånn just in case. Men når jeg målte så var jeg på 3.9 og det er ikke føling, så derfor jeg ikke tok noe mer. Tenkte at eple holdt og det var jo middag om 30 min. Så feil kan man ta :P 

De andre gangene jeg har hatt lav føling har jeg spist ting med masse sukker. En sjokolade f.eks. Er jo som å komme til himmelen :P haha..

Jeg har alltid vært slik som deg Allis, og når jeg har målt nå med den følelsen har jeg lagt på ca 4 i bs. Det samme har venninnen min. Hun sjekker innimellom seg selv med guttungens bs apparat :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I SVINGENDE SVARTE, JEG MÅ FØLGE BEDRE MED HER INNE, JEG HAR IKKE FÅTT MED MEG AT DU ER GRAVID JOOOOOOO!? :daane:

 

 

 

 

 

Gratulerer.

 

 

 

 

:klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I SVINGENDE SVARTE, JEG MÅ FØLGE BEDRE MED HER INNE, JEG HAR IKKE FÅTT MED MEG AT DU ER GRAVID JOOOOOOO!? :daane:

 

 

 

 

 

Gratulerer.

 

 

 

 

:klaske:

:ler: Du er såååå træg :P Har lagt igjen noen hint i dagboken din da, men de gadd du ikke ta :fnise:  Og er jo ikke bare litt gravid heller.. Er blitt giga.. Med en baby som for øvrig ligger og bruker blæra mi som sparkematte :plystre: 

Takk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner må trå til med brownie eller cola som nevnt her om det først faller solid. 

Jeg har ikke diabetes overhodet, men får likevel noe som kan likne på føling(bare ikke like ille, men samme symptomer) om jeg går mer enn 3,5-4 timer mellom måltidene.(etter 4 starter det liksom og smeller som satan) - og da nytter virkelig ikke eple. Jeg tror jeg har selektiv innbilt diabetes :ler:

Det kom faktisk sammen med stoffskiftetullet av en eller annen grunn, sammen med heavy reisesyke :roll:

Jeg har også selektiv innbilt diabetes! :ler: Lage klubb??

 

Høres utrolig ekkelt ut med føling kakaoen! Jeg håper du blir kvitt det fort som et lyn når du er ferdig! Og så koselig med svangerskapsoppdatering :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

Jeg har også selektiv innbilt diabetes! :ler: Lage klubb??

 

Høres utrolig ekkelt ut med føling kakaoen! Jeg håper du blir kvitt det fort som et lyn når du er ferdig! Og så koselig med svangerskapsoppdatering :hjerte: 

Klubb er opprettet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det at babyen bruker blæra som trampoline er en ting jeg ikke savner :fnise:

ikke her heller.. Men knøttet begynner hver gang blæra er full. :kjefte: 

—----------

 

Jeg har ikke delt graviditeten på fb enda.. Skal jeg gjøre det snart mon tro?? :bond:

Når gjorde dere andre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedre at dere er med i den klubben enn i den ordentlige klubben!! Jeg er føkkings leeeeeei allerede :sjenert: neste uke skal jeg på 2 ul pga diabetesen. Jm sa ho ville dobbeltsjekke hjertet i uke 24 pga så tidlig sv dia. Er jo bra at de er grundige, klager ikke på det. Men jeg blir jo ekstra bekymret. Selv om hun sa at hjertet var fint i uke 20.. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du blir bekymret, men prøv og å tenke på at nå blir du jo virkelig godt tatt vare på og fulgt opp! :enig:

Jaja, du er gravid. Bekymringer er vel en del av jobbeskrivelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har blæra mi aldri blitt brukt som trampoline!  Er det rart kanskje?  

Jeg har skreve det på Facebook etter oul!! 

Skjønner det er kjedelig med svangerskapsdiabetesen! Eneste bra må jo være at du får sett knøttet på ul relativt ofte!  Men forhåpentligvis er du snart kvitt det! Hva er det forresten som avgjør om man får det etter fødsel og? Uflaks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner godt at det er guffent når hensikten med UL er å sjekke hjertet, men som du sier selv så så det jo bra ut for bare 3 uker siden og det blir helt sikkert bare en bekreftelse på at alt ser bra ut nå også. Det er bra at de passer godt på deg. :Nikke: Uansett blir det godt å få det overstått!

Ingen erfaring med å dele sånt på Facebook og tror kanskje jeg hadde holdt det for meg selv lenge, men synes det er veldig koselig når andre kommer med sånne fine nyheter! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du blir bekymret, men prøv og å tenke på at nå blir du jo virkelig godt tatt vare på og fulgt opp! :enig:

Jaja, du er gravid. Bekymringer er vel en del av jobbeskrivelsen?

Jeg er veldig glad jeg får den oppfølgingen. Har skjønt at det er ikke standar på hvor mye oppfølging man få. Er mange som ikke får like mye som meg.

Liker ikke jobbeskrivelsen :P Men når det er sagt så er jeg under halvparten så bekymret som det jeg var sist. Andre som er like langt på vei higer etter å komme til uke 24 for da vil sykehuset prøve å redde babyen om noe skulle skje. Mens jeg er mer Whatever.. Det som skjer det skjer :P 

Her har blæra mi aldri blitt brukt som trampoline!  Er det rart kanskje?  

Jeg har skreve det på Facebook etter oul!! 

Skjønner det er kjedelig med svangerskapsdiabetesen! Eneste bra må jo være at du får sett knøttet på ul relativt ofte!  Men forhåpentligvis er du snart kvitt det! Hva er det forresten som avgjør om man får det etter fødsel og? Uflaks?

Snill baby du som ikke hopper på blæra ;) 

Helt ærlig så er ikke UL så spennende når man har så mange :P Jeg var ganske lei på slutten med mini. Da var jeg mer irritert over hvor ubehagelig det var å ligge på den benken :sjenert: 

Er vel i grunnen ulfaks ja dersom jeg ikke blir kvitt dette etter fødsel.. Og jeg er ikke en person som har mye flaks, så kjenner jeg begynner å forberede meg :plystre: 

Skjønner godt at det er guffent når hensikten med UL er å sjekke hjertet, men som du sier selv så så det jo bra ut for bare 3 uker siden og det blir helt sikkert bare en bekreftelse på at alt ser bra ut nå også. Det er bra at de passer godt på deg. :Nikke: Uansett blir det godt å få det overstått!

Ingen erfaring med å dele sånt på Facebook og tror kanskje jeg hadde holdt det for meg selv lenge, men synes det er veldig koselig når andre kommer med sånne fine nyheter! :rodmer:

Jeg synes også det er veldig gøy når andre kommer med sånne nyheter :) Med mini skrev jeg ikke noe før jeg var i uke 28. Gikk fra å være en som oppdaterte fb alt for mye til å bli nesten helt tyst. Var i grunnen imponert over meg selv :P Etter det har jeg i grunnen vært nokså tyst på fb i forhold til slik jeg var før. Og det ser jeg nå som man kan se minnene sine fra den og den datoen. HERREGUD så mye fjas og teite greier jeg har skrevet :balltre:

 

_________

Nå har jeg vært flink i dag. Skikkelig selvskryt!! Jeg gikk til bhgen med mini dag. Så det ble en gåtur på nesten halvannen time. Er bare oppoverbakke hjem igjen og det går træææægt. Er jo så tungt. Så jeg kom hjem helt gjennomsvett. Det gjorde også til at jeg kunne spise et par brødskiver før vi gikk og la være å ta insulinen min til. Mosjon har ekstremt mye å si på bs. Hadde jeg tatt insulin hadde jeg garantert fått føling midt i bakken på vei hjem :fnise: Jeg var forberet og hadde med meg druesukkerpakken min just in case.

Nå må jeg få dusja og skal på ikea og spise lunsj med ei venninne senere :nigo: Er lov å være sosial selv om man er sykemeldt?? :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg er så glad for at du har stoppa å jobbe.  Det er jeg helt sikker på at du virkelig trengte. Så deilig å bare kunne senke skuldrene og ikke grue seg til jobb slik som du har gjort den siste tiden!

 

Flink som har vært sprek og gått til barnehagen.  Skulle jeg ha gjort også, men latskapen tar nok overhånd her. Også spilte jeg bandy i går så da har jeg liksom lov å slappe av i dag 😉

 

Publiser på face!! :hoppe::fnise: Jeg synes det er såå koselig med sånne nyheter på facebook.  Har en venninne som publiserte i går. Hun har såvidt bikket 12 uker 😊

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det lov! Det er stor forskjell på en arbeidsdag og å finne på noe hyggelig med en venninne. Selv om IKEA kan være mer slitsomt enn jobb.. :fnise: Men sikkert ikke på en onsdags formiddag!

Så flink du har vært i dag! :jepp: Godt å få brukt kroppen litt og da er oppoverbakker effektivt! Høres ut som du er flink til å tilpasse mat/insulin/aktivitet alt ettersom.

Håper du får en fin dag! Kos deg på IKEA med god samvittighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...