Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Jeg tipper jente! :)

Veldig spent på om de klarer å skjule og la være å forsnakke seg når du skal på UL'er! Sikkert fort gjort å bable i vei og miste fokus på at man ikke skal si hun/han osv..  Håper for deres skyld de klarer å styre seg ;)

Haha, så du mener Mini bør stå for farsdagsgave selv? :fnise: Synes det er ærlig talt er litt hassle med slike dager, selv om det jo er koselig også. Det er bare ikke koselig når man ikke har noen ideer og bare farter stresset rundt fra butikk til butikk for å finne noe man kan kjøpe. Og så blir man tvunget til å kjøpe et av de smakløse kortene fra bokhandelen som også koster en formue :sprettoy:

Misunner deg nesten som ikke har matlyst :fnise: Her har jeg store problemer med å styre meg.. Det er jo såå mye annet man kan spise enn brødmat da! Hvilket måltid er du er ute etter? Frokost eller lunsj eller er det mer mellommåltider? Hva med yoghurter.. f.eks. gresk yoghurt med hakkede valnøtter og honning? Eller fiskekaker hvis de selger noen gode og ferske der du bor?  Eller fruktsalat med kesam? Eller grønnsaker med dipp av kesam og dippkrydder (fordi jeg er for fantasiløs til å lage kryddermix selv..).. Omelett? Havregrøt? Eller lag en stor pastasalat med alt du liker som du kan ha i et par dager om du lager mye nok? :)

Ok, var ikke såå lett å foreslå ting som jeg trodde da :fnise:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du får jente!!  Og jeg har faktisk tippa to riktige her i dagbøkene i det siste.  *stolt* 

Bananlapper elsker jeg! Lager det ofte til mini til kvelds. Sniker til meg restene og har honning på! Ellers er havregrøt med most banan,cottage cheese,kanel og nøtter på godt,og kjapt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man må jo ikke ha noe typisk jentete da. Vi fikk mye jenteklær når vi fikk gaver på barselbesøk :) Og jenter må ikke ha rååååååsa klær osv :P

 

Farsdag ja...Tenkte F må få en liten oppmerksomhet. Han har jo sykt mye skjegg og bart så tenkte jeg skulle innom en frisør i byen som selger stilige flasker med shampo og olje til skjegg, så får han pleie det skikkelig ;)  Fikk også med kort fra barnehagen som A hadde laget i dag. Veldig koselig. Så det må han selvsagt også få. Og kanskje kake ;)

 

Mat ja... Ostesmørbrød med masse digg? Suppe? Pasta? Sånne ting som går fort å lage? Havregrøt er også digg. Og yoghurt med musli. MMMm!! Smakt kvarg? Den med sitronsmak er sykt digg!! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Gode erstatninger til brødmat:

- lomper med kremost, spinat, kalkunpålegg, tomat etc

- salater

- bananvafler (havregryn, banan, egg, bakepulver, melk og litt vanlijesukker (vaniljesukkeref kan droppes da)

- avokado og tomat med olje og balsamico. Hvis man har frisk basilikum er det helt nydelig på også

- oppskårede grønnsaker med dip

- tyrkisk yoghurt med honning og ev bær + granola

- eggemuffins

- havregrøt med eple og kanel 

- hjemmelagde nøtteknekkebrød med avokado og spirer

 

nevnte jeg at jeg er veldig glad i mat? :ler: 

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med supper også! Men for min del må de være hjemmelagde og litt tykke i konsistensen for at jeg skal føle det som et måltid :ler: Anbefaler gulrotsuppe, gresskarsuppe, tomatsuppe og spinatsuppe :hjerte: Nam! 

Hadde ikke klart meg uten stavmikseren min :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man må jo ikke ha noe typisk jentete da. Vi fikk mye jenteklær når vi fikk gaver på barselbesøk :) Og jenter må ikke ha rååååååsa klær osv :P

 

Farsdag ja...Tenkte F må få en liten oppmerksomhet. Han har jo sykt mye skjegg og bart så tenkte jeg skulle innom en frisør i byen som selger stilige flasker med shampo og olje til skjegg, så får han pleie det skikkelig ;)  Fikk også med kort fra barnehagen som A hadde laget i dag. Veldig koselig. Så det må han selvsagt også få. Og kanskje kake ;)

 

Mat ja... Ostesmørbrød med masse digg? Suppe? Pasta? Sånne ting som går fort å lage? Havregrøt er også digg. Og yoghurt med musli. MMMm!! Smakt kvarg? Den med sitronsmak er sykt digg!! :) 

Hva er masse digg?? :klo: 

 

Takk for masse forslag. Bananlapper har jeg laga til mini noen ganger. Han elsker de. Jeg derimot synes de smaker for mye banan :P Pluss at banan er litt kill til blodsukkeret :( Noe som er kjipt, for er så greit å spise en banan om man bare må få i seg noe. Så lenge den har den perfekte modningsgraden. Men den diskusjonen skal vi kanskje ikke gå inn på :ler: 

Jeg tåler jo ikke laktose, så det gjør ting litt vanskeligere. Men noen ganger gir jeg litt f i hele allergien min. Det kommer helt an på hva jeg stapper i meg om det er verdt vondtene eller ikke :fnise: Men vi har jo utrolig mange erstatningsprodukter for tiden. Det er jeg veldig glad for :nigo:  Var ikke mye av det for 10 år siden da jeg fant ut av dette fjaset :sjenert:  

Kjenner jeg misunner dere som er veldig glad i mat. Skulle ønske jeg var det selv. Jeg tror nok at når folk ser meg så tenker de automatisk at ho MÅ være glad i mat. (så tjukk som ho er :sjenert: ) Men.. da lurer jeg dere alle sammen. For jeg er nemmelig glad i godteri, ikke mat :hoho: 

Apropo så har jeg nå laget meg noe blodsukkervennelig lørdagsgodt. Nemmelig sukkerfrie negerboller, eller kanskje det heter sjokoladeboller?? :klo: De ble veldig veldig gode :danse: Og null utslag på blodsukkeret. Og det beste.. De har en litt rar søtsmak som gjør at jeg ikke orker så mange av de. Kanskje 2-3, fremfor 10-15 vanlige :plystre:  

Jeg er sånn mikroimponert over mannen nå. Han tok med seg mini og gikk ut en tur.. Uten at jeg måtte be de gjøre det :ohmy: Det har skjedd sånn ca 1 gang før tror jeg :P Helt utrolig, og veldig deilig for meg som slipper å være med. Kjenner denne magen begynner å bli ørlittegrann tung i grunnen :( Å komme seg opp fra gulvet er kjempetungt. Så spørs om vi må skru sammen stellebordet igjen sånn at jeg kan ha mini der heller. Hvis ikke må jeg ha heisekran på badet :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste til kakaobønneknøttet :hjerte: 

 

Lillesøster :babyjente:

Kakaofamilien.. Sånn ca alle sammen :sjenert:  

Mini

Favole

Lille Frosk

Kaffemor

La Traviata

Ara

Carouselle

Blomst12

 

Lillebror :babygutt:

Kakaovenninne

Frøkenstrøken

Kokos

*bakepulver*

miore

A4-livet

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. Jeg glemmer jo listen min :klo: Tidligere i svangerskapet hørte jeg andre folk som var flergangsgravide som snakket om at de ikke hadde peiling på hvor langt de var på vei. Kontra førstegangs som teller uker og dager. Så har jeg tenk.. Hvordan i svarte klarer de det?? :klo: Jeg er for kontrollfreak til sånt. Trodde jeg :plystre: Så snart OUL var overstått så har jeg klarte å senke skuldrene helt og glemt totalt telling.. Ikke sjekker jeg appene mine hver dag sånn som før. Nå er det 1 eller 2 ganger i uken. Den ene litt oftere fordi den har kalender og jeg skriver inn alle avtalene mine der :nigo:  Nå må jeg altså tenke meg om hvor langt jeg er på vei. Har jeg passert 23 uker.. eller ikke?? :klo: 

Men jeg er jo snart 24 uker jo :ohmy: Og jeg har glemt å krysse av viktige milepæler. Jauda. Synes nettop jeg var på OUL og dama sa at jeg skulle få ny time i uke 24. Jau jau.. Det er jo lenge til tenkte jeg. Men neeeeida.. den timen er jo i morgen :bond: 

Og om to uker har jeg en 3 åring i hus.. Og om 3 uker må adventskalenderen være klar og juleforberedelsene begynner. Snart jul jo.

 

Ooo.. Og dagens babyupdate. Knøttet sparker og grafser veldig hver dag nå. Er spent i morgen for å høre hvilken vei ungen ligger. For jeg kjenner bevegelse sånn ca OVER ALT :P Men det som er litt søtt da. Det er at hver gang jeg har mini på fanget. Enten om vi ser på tv, leser eller gudene vet hva så begynner det å sparke fra magen :rodmer: Akkurat som knøttet roper ut: EY.. Æ vil au være med :opplyser: Eller om h*n prøver å få kontakt med broren sin :) Som forresten aboslutt ikke har tålmodighet nok til å la hendene være på magen slik at han får kjenne sparkene. Og når jeg sier at babyen sparker hender det at han kjefter på magen min og sier: Nei baby!!! Ikke lov å sparke mamma :hoho: 

 

Milepæler i graviditeten

 

9/6-15 Eggløsningen finner sted

4/7-15 Det lille hjertet slår

28/7-15 De første bevegelsene

17/8-15 Privat UL (her var det liv)

18/8-15 12 uker     :strix:

25/8-15 2. Trimester

29/9-15 Første time hos Jordmor

30/9-15 Du kjenner bevegelser

12/10-15 OUL

14/10-15 Du er halveis og babyen har et søvnmønster

21/10-15 Jordmortime på sykehuset

3/11-15 Babyen kan høre deg

6/11-15 Om babyen blir født nå vil de prøve å redde den       :hjerte:

11/11-15 Mer Dia UL

30/11-15 Jordmor

7/12-15 3.Trimester

24/12-15 Julaften

11/1-16 Nå er det trangt i magehuset

12/2-16 Permisjonstart

4/3-16 Termin       :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 uker, du er jo snart ferdig med ruginga! Synes det går så mye fortere denne gangen enn med J, og mister litt oversikten over hvor langt jeg er kommet. Men det er veldig greit å få en positiv overraskelse når jeg plutselig har hoppet et stykke frem :P 

Herlig med så mye liv fra den lille :) Og søte mini som passer på mammaen sin ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, bra storebror setter babyen på plass allerede :fnise: 

 

Jeg tipper gutt forresten. Bare fordi nesten alle andre tipper jente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 uker, du er jo snart ferdig med ruginga! Synes det går så mye fortere denne gangen enn med J, og mister litt oversikten over hvor langt jeg er kommet. Men det er veldig greit å få en positiv overraskelse når jeg plutselig har hoppet et stykke frem :P 

Herlig med så mye liv fra den lille :) Og søte mini som passer på mammaen sin ;) 

Ikke heeelt ferdig. Men har bare 14 uker igjen til fødetid :bond: Når jula er over er det virkelig tid for litt redebygging :opplyser:  Det er jo litt deilig å miste oversikten også da :fnise: 

Haha, bra storebror setter babyen på plass allerede :fnise: 

 

Jeg tipper gutt forresten. Bare fordi nesten alle andre tipper jente...

Han er den perfekte storebror ja :P 

Gutt er notert. Så da regner jeg med det blir jente siden du alltid gjetter feil?? :ler: 

________

Dagens trim er unnagjort :opplyser: Jeg har gått til bhgen med mini og hjem igjen. Ungen synes det er megastas å gå til bhgen. Eller.. Han sitter jo i vogna da :P Må ikke tro han gidder å gå selv når vogna er med :lur: 

Jeg brukte totalt 1 time og 10 min. Hvor de 10 min ble tilbrakt inne i bhgen. Er så koselig å komme når ingen av de andre ungene kommer og de voksne har tid til å prate litt. Ho som var der i dag er yndlingen til mini også så han strålte da han fikk se at det var ho som var på jobb :rodmer: Det er ganske godt å se hvor glad han er i de :nigo: 

Da jeg gikk til bhgen forrige uke så brukte jeg halvannen time. Så gikk 20 min fortere nå. Merket selv at jeg hadde mer å gi opp alle bakkene. Så da sitter jeg her nokså svett og venter på at eksemkuren min får virket (lovely detaljer) sånn at jeg kan gå i dusjen :)

Snart tid for ny UL. Krysse fingre og bein for at hjertet til knøttet er som det skal være :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søtstrenge storebror. :fnise: Høres ut som lille i magen allerede vil ha oppmerksomheten til broren sin. :hjerte: 

Så flink du har vært tidlig mandags morgen! :jepp: Lykke til på UL, det blir godt å få den unnagjort tenker jeg. Gleder meg til oppdatering! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL overstått.. Ny ul til onsdag :ler: 

JM sjekket over babyen først og målte og styrte. Og målte knøttet til å være litt over gjennomsnittet. Ho sa h*n var 64 mm i hodet når h*n burde vært 61. Og jeg tenkte. HERREGUD!! Det er jo dødsmye forskjell. Helt til jeg etterpå kom på at ho sa MILIMETER!! 3 milimeter større enn normalen. Kan da like gjerne være ho som bom målte som noe annet :fnise: 

Hun kikket lenge på hjertet og forklarte om hjertekammere og blodårer. Se.. der er aorta. Og heldivis siden jeg er en ivrig fan av sykehusserier så vet jeg at aorta er hovedåren ut fra hjertet :P Ikke at jeg helt klarte å se at det var det hun så på da. Men men..

Mens jeg lå der tenkte jeg at jeg måtte spør litt. Så jeg spurte om de hadde begynt med 3d ul på sykehuset. Ja sa hun. Dette apparatet her har 3d ul, det eneste apparatet vi har som har det. Ååå sa jeg. Men det er kanskje ikke noe dere bruker så ofte? :klo: Nei sa hun, det er helst om babyen har ganespalte eller f.eks klompfot. Men hender jo at vi prøver dersom babyen ligger litt fint til. Åja sa jeg..

Vi kan jo godt prøve den nå sa ho til meg.. Jeg bare: :nigo: mission accomplished

Så da gikk hun over på 3d for å se om hun fikk noen fine bilder. Desverre er jo denne ungen like kamerasky som mora si, så var ikke de aller beste bildene. Men fikk et hvor man så ansiktet til babyen. Og siden vi fikk bare et bilde på oul var det kjempestas. Jeg ble så glad. Har kikket på bildet hundre ganger i dag. Tatt bilde av det og sendt på snap.. Og sikker 90% av de jeg sendte til skjønte ikke hva de så på en gang :ler: Prøver å se om jeg synes babyen ligner mini da han var nyfødt. Og konklusjonen er at babyen ligner på en baby :ler: 

H*n ligger for tiden med hodet ned. Noe jeg var ganske sikker på, for jeg kjenner mye sparking nokså høyt på magen nå. Og man kjenner det veldig godt på utsiden :rodmer: 

 

Skal som sagt på ny ul til onsdag, da via diabetesen. Så da blir det nye vekst estimering. Blir jo litt spennende å se hva gynekologen kommer frem til i forhold til jordmora ;) 

Nå skal jeg sy knapper i strikkebuksa som jeg ENDELIG er ferdig med til mini og se broen :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alt så bra ut på UL? :nigo: 

Veldig gøy at du fikk litt bonus 3D-ultralyd, det var smart å fiske litt etter det. :jepp: 

24 uker i morgen :danse: Langt over halveis, jo!

PS: Håper du legger ut bilde av strikkebuksa på Insta. Du er så flink, det er gøy å se hva du får til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg så resultatet! Det forsvant bare litt for meg i kaosdagen å få svart! Hurra for å snike seg til en 3d-titt ... Selv om jeg synes de er litt creepy, de bildene der :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alt så bra ut på UL? :nigo: 

Veldig gøy at du fikk litt bonus 3D-ultralyd, det var smart å fiske litt etter det. :jepp: 

24 uker i morgen :danse: Langt over halveis, jo!

PS: Håper du legger ut bilde av strikkebuksa på Insta. Du er så flink, det er gøy å se hva du får til!

Jeg har en liten evne til å lure til meg viljen min på den måten :fnise: Ikke at jeg hadde blitt sur om ikke ho hadde sjekket heller da. Kommer bilde av buksa. I morgen kanskje. Kan jo ikke legge ut flere bilder hver dag :hoho: 

 

Så gøy å få en mini 3D ul :jepp: fin bebis også!

Takk :rodmer: Jeg måtte se litt ekstra på bilde før jeg klare å se at det var en ordentlig baby :P 

Kjenner jeg trengte å få et sånt bilde. For jeg har i grunnen slitt litt med motivasjonen i det siste. Og jeg gikk bare rundt og smilte etter jeg fikk det i går :) 

 

Så gøy med bonus-UL :laugh: 

Og så flink du er med håndarbeidet! Jeg vil gjerne se resultatet om jeg får lov :) 

Resultatet er nå åpent for deg :lur:

 

Jeg så resultatet! Det forsvant bare litt for meg i kaosdagen å få svart! Hurra for å snike seg til en 3d-titt ... Selv om jeg synes de er litt creepy, de bildene der :fnise: 

De er litt creepye de bildene der :P Jeg ler litt av folk som mener de ser en ekstrem likhet mellom 3d ul og eldre søsken. Jeg må innrømme at jeg synes den ligna på en baby. Men som sagt så må du se noen ganger på bildet før man egentlig skjønner hva man ser på :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...