Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Off, nå synes jeg synd på både deg og minien! :troest: Krysser alt jeg har for at dere for en rolig natt med masse søvn, og en bedre dag i morgen. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tid for å krysse av nye ting på listen.. Litt over en uke så er jeg pokker meg i 3. trimester :bond: Hvor ble det var 2.trimester?? Er søren ikke mange ting igjen jeg kan krysse av her gitt :klo:  Og ukene vil fly.. Jeg har kontroll nesten hver uke fremover, men unntak av romjula.
Var hos jordmor i dag, neste uke er det ny UL og dialegen, uka etter hos fastlegen, uka etter som er lille julaften er det diasykepleier og jm på sykehuset, romjul, første uka i januar er det ny UL og dialege, andre uka i januar er det ny sjekk hos jm på helsestasjonen. Og når jeg er kommet dit er jeg pokker meg 33 uker :hakeslepp:
 
De sier jo at det går fortere i 2. svangerskap.. Men pokker heller.. Jeg klarer jo knapt å henge med :fnise: 
 
Mini har vært litt bedre i dag. Han har vært en tur i bhgen, så han var helt utslitt da vi kom hjem i dag stakkar. Sovnet på et blunk istad. Og våknet en time etterpå med en skikkelig hostekule som endte med at han spydde opp all kveldsmaten stakkars :( Ny runde med vaskemaskinen..
Må nok ta det litt roligere i morgen med en kortere dag i bhgen og null svømming :opplyser: 
 
Natten til i dag var bedre da. Mini sovnet på armen min i 1 tiden. Han hostet ca annenhvert minutt og da hoppet det skikkelig i magen. Så var jo null sjans for at jeg fikk sove. Tydelig at knøttet i magen kan høre i hvertfall :fnise: 
 
 
 

Milepæler i graviditeten

 

9/6-15 Eggløsningen finner sted

4/7-15 Det lille hjertet slår

28/7-15 De første bevegelsene

17/8-15 Privat UL (her var det liv)

18/8-15 12 uker     :strix:

25/8-15 2. Trimester

29/9-15 Første time hos Jordmor

30/9-15 Du kjenner bevegelser

12/10-15 OUL

14/10-15 Du er halveis og babyen har et søvnmønster

21/10-15 Jordmortime på sykehuset

3/11-15 Babyen kan høre deg

6/11-15 Om babyen blir født nå vil de prøve å redde den       :hjerte:

11/11-15 Mer Dia UL

30/11-15 Jordmor

9/12-15 3.Trimester

24/12-15 Julaften

11/1-16 Nå er det trangt i magehuset

12/2-16 Permisjonstart

16/2-16 Uke 38, Mulig igangsetting rundt denne tiden

4/3-16 Termin       :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal si det går i rasende fart Kakaoen! :) Snart sitter du der med en liten bylt i armene :gravid::rodmer:

Stakkars Mini som har falsk krupp. Har aldri opplevd det før, men har sett noen videor på youtube for å være forberedt! Det høres jo IKKE bra ut. Godt du har litt erfaring med det, da er det litt lettere å takle det. Samme med feberkramper, det må jo også være noe forferdelige greier å stå midt oppi! Heldigvis ikke opplevd det heller.. *bank i bordet* 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Tiden går så fort!!! 

 

Og stakkar Mini. Lillesøsteren min hadde stadig falsk krupp, et par ganger med sykehusinnleggelse faktisk, og det er ikke noe moro i det hele tatt. Utrolig ekkel hoste! Håper det går bra med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, tiden går så raskt!! :strix: Her går den veeldig sakte føler jeg, men sånn er det vell for for alle.. Mannen "trøstet" meg her en dag å sa at det kommer en tid med mye bråk og lite søvn hvor jeg vil tenke tilbake og nærmest angre på at vi fikk en flokk med unger :hoho: Tviler, men vi får se ;) 

Og masse god bedring til mini! :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, god bedring til minsten! 

Tiden går så raskt med alle andre rundt meg. Synes ikke det var lenge siden jeg leste at flere her var gravide og nå er de snart fødeklare :fnise:   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Kakaoen! Lenge siden jeg har skrevet her nå, men er stadig innom 😀

stakkars mini som har falsk krupp. Det har L med jevne mellorom også og selv om jeg har opplevd det noen ganger så synes jeg det er ekkelt fortsatt. Men det er jo stort sett ufarlig heldigvis.

 

tenk nå går det for til du har to barn!! Jeg kommer garantert til å grine av glede når du har født!! 😢😅😍

 

jeg skal skrive mer senere men tlf er klikk så det går i slow motion å skrive å det går meg på nervene!! 😲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :vinke: Skjer i grunnen svært lite for tiden :P Mini er frisk igjen, mora er ikke det :sjenert: Forkjølet.. Drittgreier. Jeg blir jo som en mann når jeg er gravid og syk. Er sofasliter i dag. Orker ikke gjøre stort. Men klarer ikke sove heller :kjefte: 

Har fått opp litt mer julepynt i huset og kjøpt et par gaver. Julestemningen er det dårlig med. Har nok noe å gjøre med at det er 8 grader ute og sol/regn.

Knøttet har vært litt stille i magen i det siste, men er heldigvis i farta igjen nå. Når jeg tenker på om det er noe farlig så begynner det inni der. Men denne ungen er generelt mye roligere enn hva mini var. Da blir det nesten litt vanskelig å fastslå hvor grensa går før man kaller det lite liv :sjenert:  Men nå hikkes det i hvertfall for fullt og det er bra :nigo: Har kjent den følelsen i noen dager, men var ikke før i går at det gikk opp for meg at det må være hikking. Jeg synes å huske den følelsen lenger oppe med mini, nå er det langt nede i bekkenet. Mistenker derfor knøttet for å ligge i hodeleie denne uken :) 

Jeg har ikke vært så flink til å lese og skrive her inne siste ukene. Begynner tidvis å bli veldig sliten. I hvertfall i dag. Hodet klarer ikke å tenke :hoho: 

Så ville bare si hei og god helg ;) ingen store planer denne helgen. Får heller bare nyte at det er siste frihelgen før jul :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og ungen er i bhgen igjen :nigo: Mor har vært nokså forkjøla i helgen. Men jeg tok det som en mann :tommel: Altså, jeg lå på sofan og syntes synd på meg selv :hoho: 

Når jeg våknet på lørdagen hadde mannen evakuert til sofan og mini hadde tatt hans plass. Og da var kl faktisk 8 :blink: Denne ungen min sover sååå sjelden så lenge. Men han gjør det lettere om bare jeg og han ligger i senga. Er mannen der skal han alltid herje med pappan sin.. Jeg var totalt tett i alle kanaler da jeg våkna og hosta meg til livet :fnise: Jeg sa til mini at mamma er syk. Oh han svarer meg: Åja.. Må du på sykehuset?
Jeg: Nei, det trenger jeg ikke
Mini: Jo du må på sykehuset og ta ut babyen.
Jeg: Nei, babyen kan ikke komme ut enda, den er for liten
Mini: Jo.. mini vil leke med babyen. Du må ta den ut nå :rodmer: 

Han er jo utrolig skjønn til tider ass :nigo: Og spesielt når han gleder seg til babyen kommer. Det virker som han faktisk forstår hva som kommer også. Selv om jeg tviler på at han skjønner konsekvensen av det :hoho: 

Nå har jeg laget en porsjon karamellfudge og en porsjon sjokoladefudge :sikle: Og selvfølgelig sukker og laktosefritt :danse: Så får vi se hvordan resultatet blir når det er ferdig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minien er skjønn da! Frøkna her lirte av seg: Mamma, magen din er jo større. Vi har ikke fortalt at hu blir storesøster... :sprettoy:

Oppskrift på fudgen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres ut som en søtnos :hjerte: 

Karamell og sjokoladefudge? YES PLEASE!! Det høres skikkelig godt ut! 

Minien er skjønn da! Frøkna her lirte av seg: Mamma, magen din er jo større. Vi har ikke fortalt at hu blir storesøster... :sprettoy:

Oppskrift på fudgen? 

Oppskriften er hentet herfra :nigo:  Karamellen ble dødsgod. Litt mer myk smørbukk konsistens da. Sjokoladen kunne hatt mer sjokoladesmak :P Også kunne jeg kokt den litt lenger. Så er viktig at den får riktig konsistens.

Tenkte jeg skal lage mer av dette, samt bounty, negeboller, sara bernard og smil :nigo: Alt sukker, gluten og laktosefritt :danse: Hvis jeg tar litt av hvert og legger i små cellofan poser så tenkte jeg å gi det til de ansatte i bhgen som en liten forhjulsgave. Tror dere ikke det ville vært noe koselig å få? Folk blir som regel veldig skeptiske bare jeg forteller at noe jeg har laget er laktose/melkefritt, så dette kunne vært spennende :fnise: Men de aller fleste sier at det de fikk smakte godt. Til og med svigermor sa at mine melkefrie vafler smakte jo faktisk godt.. FAKTISK :hoho: 

 

Men så lurte jeg på en ting.. Er det innafor eller heller utafor å gi en liten pose hjemmelaga sukkerfrie karameller til diasykepleieren min som julegave?? :klo: Tenkte det ville være koselig, skal jo til ho 23 desember :P Men jeg vet ikke om helsepersonell tar i mot sånne gaver. At de kanskje er redd for at jeg skal forgifte ho :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt klart innafor å gi en slik gave til diasykepleieren din :) Vi får ofte spiselige gaver fra pårørende og pasienter, veldig koselig, selv om det ikke er så ofte at det er hjemmelaget da. Det samme med barnehagen, koselig å få slike gaver tenker jeg. Bedre enn en pose twist :P Nå fikk jeg lyst til å lage litt snop sjøl. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt innafor å gi sånt til diasykepleieren! Vi får også noen ganger blomster og sjokolade hos oss (ja, det hender folk er fornøyde :ler: ), og det har vi lov til å ta imot. Den gangen en mann prøvde å overlevere et par flasker polsk vodka ble det litt verre :hoho: Du er søt som tenker på andre! Jeg lager jo også alt laktosefritt (men stort sett ikke melkefritt da), og det eneste jeg merker er at det blir litt søtere, man trenger mindre sukker. Og det er jo ingen ulempe. 

 

Jeg tar det forøvrig også alltid som en mann når jeg er syk! :fnise: Håper du føler deg bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...