Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Porcelain skrev:

Drittdiabetes!  💩  syns du er flink som lager så  mye godt da,  jeg måtte være forsiktig med sukker i svangerskapet og var mest sur for det.  Du er hakket mer løsningsorientert altså  

Jeg må være løsningsorientert. Var ikke det med mini, men var heller helt nazi når det gjalt søtsaker. Og det fikk jeg svi for etter fødselen. Gikk jo amok med julemarsipan og Safarikjeks :bond: 
Målet denne gangen er å ikke gjøre det. Selv om jeg tar meg i å tenke at etter fødselen skal jeg spise en hel pose twist.. HELT ALENE. Og gi F i at jeg er laktoseintolerant og en pose twist ville gitt meg ganske alvorlige konsekvenser :hoho: 

_____

Helgen ja.. Nei fysj nå er jeg så jævelig lei at jeg føler jeg har nådd bunnen!!

Var alene med mini på fredag kveld og trass ungen skulle bare trasse. Jeg prøvde å bytte bandasje på tåa fordi det var så vondt, men den hang helt fast og jeg mista totalt hodet. Gikk rundt og bare gråt mens mini drev og dro meg i beinet. Og da endte jeg jo opp med å kjefte på han fordi han ikke ville gjøre som jeg sa men heller gjør ting som betyr at jeg må bøye meg, løfte ting osv. Som vanligvis ikke er noe problem, men når smertene dundrer i bekkenet og i tåa så hadde jeg ingenting igjen å gi :( Når han endelig skulle sove satt jeg bare på lekekista hans og gråt mens han roet seg :sjenert: 
Når mannen kom hjem fra byen så vekket han meg med bråk og var skravlesyk. For å så sovne og snorke som faen. Jeg var helt utslitt og endte med å sitte på sofan kl 4 om natta og gråte til jeg sovna av utmattelse :plystre: 

På lørdagen var vi på familiedag. Mannen var ikke med fordi han hadde vært på fylla kvelden før. Men hadde heldigvis familien der. Måtte bytte ut joggeskoen med en flippflopp fordi skoen klemte så på tåa.
Jeg var bare totalt utslitt. Så det var godt når jeg fikk kommet meg hjem igjen. Satt meg på sofan mens mannen la mini og sovnet. Noe jeg kun gjør om jeg er helt gåen :klo: 

Natt til i dag toppa alt seg. Jeg våknet i 2-3 tiden med ekstremt tannpine. Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg for det verket i hele venstre side i munnen. Tok paracett og pusset tennene. Smertene har jeg kun hatt før når det iser skikkelig. Smerten kom i bølger, så jeg våknet ca hver halvtime med kjempevondt. Paracett funka ikke en dritt :( 
Det var heldigvis bedre på morgen i dag, kun svake tannsmerter.
Så var vi hos et vennepar og ho hadde vært kjempegrei og kjøpt boller og soyais sånn at jeg og mini også kunne spise litt. så jeg følte jeg måtte smake. Konsa hardt om å kun bruke høyre side til å spise med, men klarte visst ikke det og fikk ekstreme smerter igjen. Satt der og ble helt svett og lurte på hvor jeg skulle gjøre av meg. Etterpå begynte jeg å kjenne med tunge over tennene og følte jeg hadde et lite krater på den siden i forhold til den andre. Prøvde å tenke hardt over hvor jeg har borret tidligere..
Da vi kom hjem fant jeg frem et speil og jadda.. Der var det er stort (stort til å være inni munnen min) svart hull :hakeslepp: Så jepp.. Jeg har mistet en fylling :bond: 

Det var jo akkurat det jeg trengte nå rett før jul. Fader altså.. Jeg blir så sint og oppgitt og lei meg og sliten av det at jeg vet ikke hva. Må ringe tannlegen i morgen og høre om han kan ta meg inn fort som fy. Og jeg gruer meg. Tannlegen min er veldig grei, men jeg vet det kommer til å gjøre så satans vondt :( Og herreguuuud så dårlig jeg takler smerte for tiden.
Jeg bruker opp så mye energi på å gi denne ungen det den trenger, planlegge alt mulig osv.. Smertene i tåa gir seg ikke, og jeg sitter med foten i grønnsåpevann 2 ganger om dagen for å unngå infeksjon. Så det tar på.. så en tann i tillegg :bond: Fysj.. Nesten så jeg gruer meg til å legge meg for jeg kommer til å klikke om jeg våkner i natt også med sånne smerter :( Hadde jeg bare kunne tatt ibux :sur: 

Men men.. Håper dere andre har en bedre førjulstid. Jeg har mistet mot og motivasjon og alt som er :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å nei kakao!  Dersom jeg var en magisk fe skulle jeg flydd til deg øyeblikkelig med en (smertefri) fylling og en ny tånegl.  Nå er det mye motgang altså!  Håper du får sove i natt, og at ting ser litt lysere ut i morra. .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhherregud! Det høres helt forferdelig, forferdelig vondt ut å miste en fylling, og jeg synes innmari synd på deg! Jeg er helt hysterisk hos tannlegen selv, og bare tanken på ... Nei ... Jeg krysser alt jeg har av fingre for at du kommer deg kjapt inn til tannlegen i dag, og at det blir mindre vondt enn fryktet. OG! Jeg håper at du i ettermiddag kan gå og stenge deg inne på soverommet og bli der resten av ettermiddagen og kvelden, mens mannen tar mini og du bare hviler ut. For nå tror jeg du tærer på de siste kreftene her ... Stor, stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, helgen din høres helt forjævlig ut :( Sender deg en stor :klemmer:

Håper det ordner seg hos tannlegen. Kan man få sprøyte når man er gravid? Jeg skjønner i alle fall at du gruer deg. Jeg har skikkelig tannlegeskrekk og gruer meg like mye hvert eneste år jeg må inn til kontroll. Første gang jeg gikk til privat tannlege var litt som din opplevelse bare at det ikke var en fylling som var løs, men et stort krater av et hull sånn helt "plutselig" i tanna. Da jeg kom til tannlegen viste det seg at det var hakket før rotfylling (slapp heldigvis unna), men jeg hadde visst 2 ytterligere hull i samme tann :daane: Og når han først gikk over tennene hadde jeg visst 6 hull til :sjokkert: Jeg måtte innom der i flere uker og følte meg skikkelig nedfor for jeg pleier å være flink med tennene mine. Heldigvis ikke hatt noen hull de siste åra og det håper jeg fortsetter altså.

Kan også relatere til den stakkars tåa di og håper den snart er på bedringens vei. Det er virkelig smertefullt! Selv opplever jeg fra tid til annen at neglen gror inn i sidene (EKKELT!) og det gjør helt hindsides vondt. Men grønnsåpevann funker som bare det da :nigo: Håper du får en strålende uke som kan kaste litt skygge på den elendige helgen du har hatt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå, kjære Kakaoen! :klem: Nå fikk jeg vondt av deg, det er jo ikke måte på hva du skal gjennom rett før jul. :troest:

Håper du får en lynrask time hos tannlegen så i hvert fall det kommer i orden! Sender masse gode tanker din vei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Porcelain skrev:

Å nei kakao!  Dersom jeg var en magisk fe skulle jeg flydd til deg øyeblikkelig med en (smertefri) fylling og en ny tånegl.  Nå er det mye motgang altså!  Håper du får sove i natt, og at ting ser litt lysere ut i morra. .. 

Hvorfor er ikke du en magisk fe?? :fnise: Jeg fikk faktisk sove i hele natt. Skjønte ingenting da jeg våknet av at mini kom klatrende kl 6.30 :P 

7 timer siden, lille_frosk skrev:

Åhherregud! Det høres helt forferdelig, forferdelig vondt ut å miste en fylling, og jeg synes innmari synd på deg! Jeg er helt hysterisk hos tannlegen selv, og bare tanken på ... Nei ... Jeg krysser alt jeg har av fingre for at du kommer deg kjapt inn til tannlegen i dag, og at det blir mindre vondt enn fryktet. OG! Jeg håper at du i ettermiddag kan gå og stenge deg inne på soverommet og bli der resten av ettermiddagen og kvelden, mens mannen tar mini og du bare hviler ut. For nå tror jeg du tærer på de siste kreftene her ... Stor, stor klem!

Tannleger er så utrolig skumle :P Min er veldig grei. Han har noen utrolig fine øyne :rodmer: Så han er så kjekk med munnbind, for når han tar av munnbindet.. Not so much :hoho: 

7 timer siden, Sjela skrev:

Uff, helgen din høres helt forjævlig ut :( Sender deg en stor :klemmer:

Håper det ordner seg hos tannlegen. Kan man få sprøyte når man er gravid? Jeg skjønner i alle fall at du gruer deg. Jeg har skikkelig tannlegeskrekk og gruer meg like mye hvert eneste år jeg må inn til kontroll. Første gang jeg gikk til privat tannlege var litt som din opplevelse bare at det ikke var en fylling som var løs, men et stort krater av et hull sånn helt "plutselig" i tanna. Da jeg kom til tannlegen viste det seg at det var hakket før rotfylling (slapp heldigvis unna), men jeg hadde visst 2 ytterligere hull i samme tann :daane: Og når han først gikk over tennene hadde jeg visst 6 hull til :sjokkert: Jeg måtte innom der i flere uker og følte meg skikkelig nedfor for jeg pleier å være flink med tennene mine. Heldigvis ikke hatt noen hull de siste åra og det håper jeg fortsetter altså.

Kan også relatere til den stakkars tåa di og håper den snart er på bedringens vei. Det er virkelig smertefullt! Selv opplever jeg fra tid til annen at neglen gror inn i sidene (EKKELT!) og det gjør helt hindsides vondt. Men grønnsåpevann funker som bare det da :nigo: Håper du får en strålende uke som kan kaste litt skygge på den elendige helgen du har hatt :) 

Sprøyte kan man ta som gravid ja. Kun røntgen de aller helst ikke vil ta av gravide. Jeg skjønner godt hvordan du følte deg med 6 hull. Jeg hadde 5 stk for ca 8 år siden da jeg var student. Da hadde jeg ikke vært hos tannlegen på sikkert 5 år. Og det fikk jeg svi for. HAR DU BRUKT TANNTRÅD?? Ehhh.. Nei :sjenert:  :P 

Jeg hater tånegler.. Hvordan i svarte kan noe så bittelite bli så sykt vondt?

7 timer siden, ara skrev:

Fader for en ulykkesfugl du er!!! Sender deg masse gode tanker og klemmer :klem::hjerte:

 

 

Ulykkesfugl er mellomnavnet mitt :nigo: Litt sånn at jeg lurer på hva som er det neste!! :klo: 

7 timer siden, Favole skrev:

:klemmer::hjerte: Nå MÅ jo alt bare bli bedre!

Ja jeg er veldig enig i det :jepp: 

6 timer siden, Kokos skrev:

Åå, kjære Kakaoen! :klem: Nå fikk jeg vondt av deg, det er jo ikke måte på hva du skal gjennom rett før jul. :troest:

Håper du får en lynrask time hos tannlegen så i hvert fall det kommer i orden! Sender masse gode tanker din vei! 

Takk :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update fra dagen. Tusen takk for sympati og klemmer :rodmer: Det varmer når man selv er dritsur og negativ :P 

Legen min åpner veldig tidlig, så jeg ringte de kl 7. Og jammen hadde jeg flaks, for han hadde en ledig time kl 8 og spurte om jeg rakk den. Jeg mistenkte at det kunne være noe sånt, så både jeg og mini var påkledd når jeg ringte. Var bare å få ungen ut av døra og inn i bhgen. Jeg sa bare at mamma hadde vondt i tanna og måtte til tannlegen med en gang, så var han faktisk ganske effektiv :P 

Kom til tannlegen og han var først litt sånn usikker ang historien min, for han slet med å se på de gamle røntgenbildene mine at jeg hadde noe fylling der jeg påstod jeg hadde det. Men med en gang han kikket inn i munnen min sa han (på skikkelig bergensk) Au da.. Ja her kan jeg se at du har vondt. Jeg tar og bedøver deg med en gang, for her må vi borre opp og renske ut av hullet. Han var usikker på hvor dypt hullet var, men det var mulig at det gikk til rota. Så han bedøvde og borret, bedøvde mer og borret før han så at det måtte rotfylles :bond: 
Men han ville ikke rotfylle når jeg er gravid. Fordi han vil ha røntgenbilder av meg og det ville han ikke ta nå. Så han sa han måtte borre mer og renske ut alt, legge på noe bakteriedrepende greier og tette igjen med en midlertidig plugg.
Og herregud som han styra for å få meg helt bedøvd. Han måtte sette sprøyta rett i rota der det gjorde mest vondt. Og jeg ligger der superanspent så jeg hoppa jo nesten til i stolen og tårene spruta :sjenert: Stakkars fyren ble litt satt ut ja :hoho: Men jeg sa at jeg tåler lite smerte for tiden og gråter av ingenting, så han måtte ikke ta tårene så seriøst :fnise: 

Ble endelig nummet skikkelig. Så mye at jeg mista følelsen i nesa :hoho: Og han fikk endelig ut alt og tetta igjen. Fikk streng beskjed om å ringe dersom det i morgen ettermiddag fortsatt var like vondt. Så satt vi opp en ny time i april til å ta å fikse dette ordentlig. Han ville at jeg skulle få ut ungen først, og det var ikke noe problem å gå med det slik det var nå. Men måtte jo seff ringe om noe skulle skje før den tid. Og vips var jeg lam i halve ansiktet og 1800 kr fattigere :tommel: Men det gjør ikke vondt nå ihvertfall. Det er det viktigste.

 

Så var det den helvettes tåa mi da.. Kom hjem fra tannlegen og skulle bytte bandasjen. Den hadde jeg seff fått litt gul guffe på seg. Så jeg prøvde å vaske og ta trykka jeg lett på neglen og det bare rant gul guffe ut :hakeslepp: Skikkelig næsty shit :bond: Jeg hadde avtale om en tur til kiropraktor og å møte ei venninne etterpå, så kunne ikke løpe til legen. Men jeg ble så usikker så ringte legen og spurte om jeg kunne få komme en tur i morgen. Pga jula og alle helligdagene som kommer føler jeg det er greit å sjekke at dette ikke kan bli en kraftig infeksjon som gjør meg veldig syk. Og jeg fikk komme til sjekk. Legen min har ferie, så det ble til en av de andre. Samme fyren som har hatt meg der når jeg var dust og løp på sokkene på 3dmølla og fikk beinhinnebetennelse og strikka på meg kraftig senebetennelse i fjor høst. Så han tror sikkert jeg er passe weird :hoho: Når jeg sjekka tåa istad så den mye bedre ut da. Neglen er knallhvit så tydelig den har løsna helt. Bada den i grønnsåpevann flere ganger i går og i dag. Men jeg tar turen til legen uansett for å få sjekka det. Er jo typisk at den blir bedre etter jeg har ringt. Er fortsatt like vondt da :klo: Gikk rundt på senteret med venninna mi i stad og jeg hadde veldig vondt i foten til slutt.

Så sånn kan det gå.. Mini hadde fortalt ALLE i bhgen i dag at mamma har vondt i tennene sine og måtte til tannlegen. Så jeg fikk informert de om at tanna ikke lenger var vond og jeg var en del fattigere :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejesus, jeg døde litt bare av å lese hva du måtte gjennom hos tannlegen. Jeg synes du er kjempemodig! Hilsen hun som må holdes NEDE av tannpleier så tannlege skal få boret overfladisk hull etter ca. 7 sprøyter med bedøvelse :ler: Den tåa høres skikkelig nasty ut også ... Jeg håper dette betyr at du kommer til å ha jernhelse i hele 2016! :nigo:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj! Det å få sprøyte rett i rota er mildt sagt jævlig! Har allerede hatt en rotfylling, det var ikke behagelig. Sender en haug med klemmer din vei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlege :bond: Du er rå! Og :klem: til deg! Skulle faktisk tatt turen selv. Har en siste visdomstann som må ut.. Men i fare for å bli fattig som du selv sier, må det bare vente til nyåret :flau::fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Dagens update :)

I dag er jeg 30 uker :hakeslepp: Hvordan skjedde det? Synes nettopp jeg tissa på en pinne som en bursdagsgave til meg selv, og vips så er det jo jul :bond: 

Det går MYE bedre med tanna. Kjenner ingenting i den, så tannlegen har heldigvis tettet den godt igjen :nigo: 

Tåa er sånn ca ok :P Jeg var hos legen i går for en sjekk selv om jeg selv følte den så bedre ut. Han var enig at den så fin ut selv om det kommer litt gult gugge fra den. Fikk resept på en antibaktriell salve jeg kunne smøre på rundt neglen et par ganger om dagen og når neglen faller av :hakeslepp: For det trodde han den ville gjøre i løpet av en uke :bond: En storetå uten en negl. Tenk noe så ekstremt ekkelt da.. Gruer meg :( 
Tåa gjør i det minste ikke så vondt. Jeg bader foten i grønnsåpevann 2-3 ganger om dagen og går mest rundt barbeint hjemme. Det er verst når jeg går med sko. Da napper og klemmer det sånn at jeg ikke klarer å gå normalt. Så halter meg avgårde :fnise: 

Ellers så har jeg i dag vært på kontroll på sykehuset. Alle verdiene mine er fine og det står faktisk i journalen: Får skryt av diabetesykepleier. :nigo: Så noe bra er det oppi all elendigheta :lur: Ho sa til meg at jeg var den flinkeste ho hadde som brukte insulin av gravide. Jeg bare :nigo: Mulig ho overdriver, men det driter jeg i :hoho: 

Kontroll hos jm etterpå gikk veldig bra. Ho trodde knøttet nå ligger i hodeleie. Jeg har virkelig ikke peiling.. Men ho kjente en del på magen min og sa at ho trodde ikke ho kjente et hode oppe så da ligger den nok med hode ned. Symfysemål er fint. Over den røde streken, men jeg følger min egen kurve. Og helt ærlig.. Det må da telle med det at jeg har mer fett på magen enn ei som er normalvektig. Det MÅ gi utslag i noen cm på målebåndet :opplyser:  Jeg målte meg rundt magen der jeg er størst, og magen min er større enn ei på termingruppa som er tvillinggravid :hoho: Ho er riktignok førstegangs da :lur: 

Ellers så snakket jeg litt med jm ang fødselen og tiden etterpå. Og ho tok fram fra den elektriske journalen min diagramet over fødselen med mini :danse: Og hun forklarte hva grafene betydde. At jeg hadde gått fra 4-7 cm åpning på halvannen time før det så dabbet av. At mini aldri kom helt ned på bekkenbunnen før jeg begynte å presse. Satt med pressrier i halvannen time før jeg fikk lov å presse. Og at det var helt normalt at babyen ikke kom helt ned i bunnen av bekkenet når man var førstegangs. Jeg har helt ærlig tenkt over det og vært litt redd for at jeg hadde for trangt bekken :sjenert: Men det var ikke tilfellet sa ho.
Ho hadde også tilgang på de små notatene som var gjort underveis.. Som var ting som: Mor kaster opp :hoho: , mor står i prekestol, mor ligger i sengen igjen, blodsukker 6.1, mor spiser brødskive med syltetøy, mor kaster opp :hoho: 
Var veldig greit å gå igjennom det med ho. Alt i alt. I am happy..

Etterpå har vi handlet inn litt mat for jula og jeg har vært i banken og snakket med bankdama vår. Som har ordnet litt på lånet slik at vi betaler mindre per mnd. Så nå kan mor søke permisjon, legge av penger til ulønnet permisjon og være hjemme til august 2017 om jeg vil da :strix:  I love bankdama vår ass. Ho er så grei :nigo: 

Nå driver jeg og koker melkefri risgrøt. Har faktisk ikke gjort det før.. Er ikke så veldig glad i det. Men det er jo lille julaften og nissegrøt må til. Foreldrene mine kommer på middag om en times tid, så vi får se hva de sier til melkefrie greier :lur: 

Slenger med magebilde av 30 ukers magen ;) Var helspeil i heisen på sykehuset, så måtte bare :P 

 

2015-12-23 08.30.17-2.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå herregud så fin du er kakao!  Jeg likte godt alt annet i innlegget ditt og, men den magen!  Jeg er offisielt gravid-sjalu. Du snakker om noen kilo ekstra men de syns ikke altså. 

 

Veldig bra at alt gikk bra på kontroller, og håper tåa volder deg minst mulig smerte .  God jul kjære du :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Porcelain skrev:

Ååå herregud så fin du er kakao!  Jeg likte godt alt annet i innlegget ditt og, men den magen!  Jeg er offisielt gravid-sjalu. Du snakker om noen kilo ekstra men de syns ikke altså. 

 

Veldig bra at alt gikk bra på kontroller, og håper tåa volder deg minst mulig smerte .  God jul kjære du :)  

Tusen takk :rodmer: Blir jo flau :sjenert:  Nei altså mine ekstra kg de har blitt jevna ut av magen :P Ser ut som en normalvektig som har est ut med graviditeten :hoho: I virkeligheten har jeg ikke gått opp en eneste kg :blink:

Så gøy å gjøre noen gravidsjalu da gitt :danse: 

God jul du også :klemmer: 

 

 

 

Og det store spørsmålet i henhold til tippelista. Guttemage eller jentemage? :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...